Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Tjeckien

« · 209776 · » Till forumet

Sv: Sverige-Tjeckien
SirPimme:

"Är inte Davidsson draftad av Islanders? Han var väl där första svängen iallafall..."

- Var han inte i Mighty Ducks för nåra år sen?
Eller är jag ut och cyklar?

Kommentera

Frölunda85: Niklas måste ju för tillfället vara Elitseriens bästa spelare, tänk att få ha honom TIK...

...det skulle smaka mumma det!
Kommentera

Grusell: Precis, den enda som skulle kunna tänkas roffa åt sej en plats är väl Kahnberg, de andra får nog som du skriver stå på tillväxt...

Är inte Davidsson draftad av Islanders? Han var väl där första svängen iallafall...
Kommentera

liepins: just det, nu känner jag mig lite trött, 4-1 blev det ju, glömde bort Kahnbergs mål i öppen kasse.
Kommentera

Frölunda85: Men blev ju 4-1=)
Kommentera

SirPimme: Ja, håller med dig där. Tror kanske inte att dragkedjan ( i alla fall inte hela) platsar i VM om det kommer proffs. De har ju så mycket kvar att lära.

Niklas har ju varit absolut bäst de här två matcherna. Han glänser verkligen
Kommentera

SirPimme:

instämmer att dragkedjan inte har imponerat direkt. I min mening är de fortfarande en säsong ifrån att på allvar kunna kandidatera för en plats i VM-truppen.

Johan Davidsson fortsätter däremot att imponera. Med en bra VM-turnering skulle det förvåna mig mycket om inte Vancouver eller en annan NHL-klubb börjar rycka i honom på allvar.
Kommentera

Så blev det då äntligen en seger under ordinarie matchtid, men det finns fortfarande stora frågetecken!

Kedjan med Anger, Rönnqvist och Tjärnqvist var under all kritik...

...det enda de gjorde var att stå fel i banan, slå bort puckar och dra på sig onödiga utvisningar.
Att Nordgren var bänkade är oförståligt då hans spelstil passar internationellt, han har väl dessutom gjort mer poäng än dessa tre spelare tillsammans den här sässen!

Dragkedjan måste bli bättre...

...visserligen fick Kahnberg hänga en kasse men det var ju i tombur. De måste lära sig att spela enklare, eftersom de inte får lika mycket tid på sig som i Elitserien så måste pucken gå fortare.
Dessutom brister det i defensiven, hur skulle de ha klarat sig utan Lindman och Kronwall där bakom!?

Nåja, nog med klagomål nu!

Vad härligt det är att se en "gubbe" som Niklas Andersson, vilken lirare...
Kommentera

liepins: Jo, jag förstår det, tänkte bara påpeka det.
Jag fick ju rätt i mitt tips, 3-1. borde ha satsat pengar,*ler*
Kommentera

Frölunda85: Precis...försökte påtala det genom ett försök till att vara en uns ironisk:)
Kommentera

liepins: Det spelar ändå ingen roll vilka kedjor som gör mål, huvudsaken är att alla jobbar för varandra och att några gör mål
Kommentera

Örn-öga: Ett mål..hehe
Kommentera

go natt alla hockeytokiga :)
Kommentera

mysmi: rätta takter ;) haha, näe da. Men visst kan man skratta lite åt dom. Svergie gjorde inte så dåligt ifrån sig.
Kommentera

Jeszica: japp, och jag skrattar åt dem :)
Kommentera

mysmi: Jo det hoppas jag. Men det gick ju bättre än en del trodde.
Kommentera

danoj: Ja förklara då vad dragkedjan tillfört idag!
Kommentera

Jeszica: japp, nu måste de ju fått lite mer självförtroende tills nästa match så det går ännu bättre :)
Kommentera

mysmi: nej, det var ju allt bra =)
Kommentera

Stabil 4-1 seger för Sverige. Tjeckien kunde aldrig på allvar hota.
Det blir betydligt tuffare mot Ryssland på lördag, den matchen blir ju lite av en final i turneringen.
Kommentera

4-1 till slut....inte så illa pinkat......
Kommentera

3-1 till Sverige efter två perioder, det ser ju riktigt bra ut.
Kommentera

Örn-öga: Va fan sysslar Hardy med!?
Kommentera

Örn-öga: jadu, får jag välja nordgren eller hela dragkedjan, gissa vad jag väljer då.
Kommentera

Det är ju helt otroligt, Niklas Nordgren petas igen !!!
Hur fan kan man välja Anger, eller hela dragkedjan före honom...
Kommentera

sektionU: hoppas det, han e ju inte dum precis :) nu sticker jag en stund, ses kanske i paus....
Kommentera

mysmi: ja typ 15- här. men står lunkan i målet?
Kommentera

sektionU: jo, det är ju gott det med :) men jag tänkte lyxa till det lite. Ska bara ut i kylan först med hunden *brr*
Kommentera

mysmi: för fan jag kör på smör popcorn:)
Kommentera

sektionU: de börjar kl 19.00, har laddat upp med chips :)
Kommentera

När börjar säningarana inför matchen i kväll??
Kommentera

Angående Klinths svar på claesw.........
Kommentera

Klinth: Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!!! Go Klinth go :)
Kommentera

Frölunda85: Ja jag hoppas de vinner ikväll när man ska iväg och se 3kronor för första gången i sitt liv Live.
Men man är ju van och härdad med att se förluster i år från Elitserien.
Kommentera

RavenLord: Så dåliga tror jag inte att vi kommer att bli. Jag hoppas att svackan vänder nu, fast självklart är det mer än bara så. Det kommer inte alls så många bra ungdomar i svensk hockey längre, så det är mycket som måste ordnas.
Kommentera

Jimmy: Jag håller helt med dig.
Kommentera

claesw: Jo men nu är det som det är i Hockeyns värld. NHL kommer aldrig släppa sina spelare till enstaka Landskamper. Vet inte hur länge det accepteras i fotbollens värld heller där matcherna blir allt fler. Svennis är ju bråk med FA pga att de engelska topplagen inte vill släppa sina bästa. Sedan spelar inte de bästa i OS-turneringen i Fotboll.

Sedan om du inte vill bry dig om SHG så behöver du inte det men däremot berör det många andra. Mycket genom medias sätt att bevaka turneringen också.

Media har stor makt. Titta bara på TV4 som lyckats fått Handboll till en stor TV-sport. Själv hade jag hellre sett Sveriges förluster i JVM i Hockey än i Damhandbolls-VM tex.
Kommentera

claesw: Ganska så många skulle jag tro. Jag tycker att det kan vara kul att se 3kr spela, även om det inte ar sveriges absolut bästa spelare i världen spom spelar. Det är kul att se ett hopplock av sveriges bästa spelare i europa också. Detsamma gäller ju för de lag som vi möter, eller hur!?!

En helt annan fråga är ju huruvida VM eller NHL skall vara viktigast för både klubbar och spelare! Svaret är ju, åtminstonde enligt amreikanare solklart, NHL. Jag skulle vilja se hockeymästerskapen OS och VM större än NHL, så att dessa mästerskap spelas med lagens bästa spelare. Det är ju ändå OS och VM.

Däremot skall man inte ha samma förväntningar på t.ex SHG och VM, för då är man lite snett ute.
Kommentera

claesw: håller med dig helt, i landslaget ska dom bästa vara med för att det ska bli intressant, dra en paralell till hockeyvm som gick i gbg, hur kul är det att se elitseriespelarna göra upp om vm? Dom kan man ju ändå se under pågående säsong,
Sen är det ju inte deras fel att systemet är som det är, men intressant? Svar nej.
Kommentera

Jimmy: Jag kan inte förstå hur den kan beröra...Vad är vitsen? Ska man spela landslag, ska de bästa vara med- punkt slut! Det gäller ju all idrott på landslagsnivå! Skulle små fotbollsturneringar utan våra proffs vara intressanta? Nej.
Kommentera

RavenLord:
Att vi får stryk av Finland kan jag svälja, ty de spelar bra hockey.
Men den dagen vi pressar pölse-ätarna och lusekoftorna till straffar, lovar jag att emigrera till Nepal och leva ett liv som munk i Himalaya ;-)
Kommentera

Borde bli stryk för Sverige idag när de möter motstånd...Kanada som Ryssland lekte med hade ju sverige problem med de säger ju allt.Och Tjeckien är nog i rysslands klass om inte bättre
Om nått år jublar vi när vi pressar Danmark och Norge till straffar
Hur kan man se en seger på straffar som en framgång för svensk hockey mot ett Kanada som består av tredje sorteringens spelare
Kommentera

Jimmy: hoppas sverige slår tjeckien...
Kommentera

claesw: Detta är det 115:e inlägget i denna gästbok sedan Sweden Hockey Games startade i Tisdags. Det är nästen en tiondel av alla inlägg som någonsin skrivits i denna gästbok. Så uppenbarligen berör denna turnering på ett eller annat sätt.
Kommentera

liepins: Ja, det kan bli tufft, men vi har ändå hemmaplan
Kommentera

claesw: Antagligen ganska många
Kommentera

Klinth:
Vem BRYR sig om Sweden Hockey Games??
Kommentera

det blir säkert svårt mot tjeckerna men om sverige får igång en femma till så borde sverige vinna....tror 3-1
Kommentera

liepins: Ska man vara realist så vore oavgjort ett bra resultat... Tyvärr. Men vi får väl se, det finns slitvaragar i 3kr som kan chocka´och överraske. Sedan hoppas jag att Henke står, då kan de förhoppningsvis krävas en hel del för att Tjeckerna skall näta. 2-2, Sverige vinner på straffar igen?
Kommentera

Frölunda85: Tror att Sverige får det tuffare än så. Nu är det upp till bevis nät vi möter ett bra lag. Segern mot Kanada värdesätter jag inte mycket.
Mina tips: 3-3,2-5, 1-3, 4-3. Nåt måste ju gå in?:)
Kommentera

« · 209776 · »