Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Vitryssland

« · 274997 Till forumet

Sv: Sverige-Vitryssland
Mygel: det var precis min tanke oxå
Kommentera

Nä.. nu får dom allt och skärpa sig. Men kan inte komentatorerna ge fan i och tjata om OS hela tiden!!!!
Kommentera

mysmi: Jag har aldrig sett ett sånt lojt lag i hela mitt liv...

Det är bara att börja ÅKA SKRIDSKOR!!! Ge pucken till centrarna i mittzon och lägg för helvette INTE (!!!) ner puckarna i sargerna med den där djävla blajtorpedblajhockeyn.
Kommentera

Mygel: Detta är riktigt dåligt!
Nu visar sig oxå 3 kronors svaga del; försvaret. Ingen av backarna verkar ha koll på hur man sköter ett uppspel och i försvars spelet är det knappt någon som hänger med. Hur ska man kunna stå emot bättre lag med ett sådant mediokert försvars spel?????
Kommentera

känns som om de saknar viljan...
Kommentera

Fatta inte vad Jönsson gjorde som va så bra eftersom de berömde den kedjan
Kommentera

Mygel: foppa,z,pebben va dom ända som va godkönda!
Kommentera

Looben: Usel första period. Hade Sverige bara höjt upp tempot ett par snäpp så hade Vitryssland inte hängt med. Se bara de första minuterna då man nästan var upp på normalt tempo.
Kommentera

Tempo i första perioden är pinsamt dåligt. Man fortsätter lägga ner
puckarna i hörnen, ingen åker skridskor, precis i fällan som mot förra gången. Skärpning.
Kommentera

danoj: 1-1 efter första, vad säger ni?
Kommentera

liepins: Ja, man känner igen tendenserna ;)
Kommentera

danoj:

Hoho..kanske skulle satt en tia ändå?;)
Kommentera

Jimmy: Enl SVT Text är Salo axelskadad.
Kommentera

Ingen Tommy Salo i målet. Men däremot så bildas en väldigt intressant kedja med Zetterberg och Pebben som yttrar med Foppa som center. Den kedjan tror jag kommer bli mycket stark i denna turnering.
Kommentera

Frölunda85:

Jag skämtar aldrig...
Kommentera

Martman: Nä det kan man visserligen inte. De får spela i en nerflyttningsserie. Men med tanke på deras halvhjärtade satsningar i VM de senaste åren så undrar man inte om det är dags som en väckare klocka för dem. Någon som vet om insatserna i VM har någon koppling till vilka som får platser i OS? Om det är som i fotbollen eller något liknande?
Kommentera

Mygel: Ang. USA så kan man ju alltid hoppas. Jag tror nog iofs att dom rycker upp sig om dom tvingas kvala kvar. Man kan väl inte åka ur direkt?
Kommentera

liepins: Självklart måste fler spelare än Foppa vara bra, det hänger inte bara på honom, men han är ett hopp!!
Kommentera

liepins: Hoppas inte ni var allvarliga
Kommentera

danoj:

Jo men visst;)
Kommentera

liepins: Kanske läge att sätta en slant på vitryssland? ;-)
Kommentera

bajenmattias:

Det där resonemanget är livsfarligt! Inte fan kommer det ske underverk bara för att Foppa är med, alla andra måste fortsätta lira bra annars går det åt h-e i slutändan.
Kommentera

Frölunda85: Kanske lite optimistiskt :). Faktum är att jag tror inte att dagens match kommer att bli så mycket mer annorlunda än gårdagens. NHL spelarna är fortfarande rätt sega i benen och spelsystemet och linjerna i spelet har inte riktigt satt sig in spelarna. På ett sätt är det bra att ha dessa mini-nationer som motstånd i början så man kan få några träningsmatcher där man spelar ihop laget så man kommer fräsch o klar till de tunga drabbningarna.

Apropå en annan sak; förra året var USA nära att trilla ur A-VM. Kan det vara så att det nu äntligen är dags? Ska USA falla på ett grepp efter alla dessa år med 0% satsning på VM?
Kommentera

Dragan 2k:

Jag har svårt att se att Sverige skall förlora 2ggr i stora sammanhang mot kalonen Vitryssland :)

Med Foppa i laget idag så är det klart att vi vinner med 2 siffrigt.!
Kommentera

Dragan 2k: Nej, alltså jag vet att vi är bättre än vitryssland,de är ett blåbärslag, men det är ju syket som kan förstöra det..en del svenska spelare kan ju ha förlusten mot vitryssland i os i bakhuvudet och bli jätte nervösa..men som tur e har vi ju Foppa, och han var ju inte med i OS
Kommentera

Frölunda85: Lita på att Sverige kommer tokbesegra Vitryssland idag. Det är ett lag som man på sin topp förlorar EN match emot. Det finns inte en chans att Sverige kommer att torska mot detta lag igen. Inte idag, inte imorgon, inte under all framtid kommer det att ske igen...
Kommentera

Mygel: He he..du var ju väldigt positiv i alla fall. Själv så vet jag faktiskt inte...men på något sätt är jag ändå lite rädd för matchen ikväll...Vitryssland lär vell tycka att det är jätte roligt att syka oss efter os
Kommentera

Frölunda85: Chansar på 4-1 till Sverige. ;)
Kommentera

Frölunda85: 23 - 0 till Sverige. Ger nog bra utdelning på oddset
Kommentera

Sverige-Vitryssland
Hur tror ni att matchen slutar??Någon som har nått bra tips?
Kommentera

« · 274997