Tre Kronor

Nationellt · 17499 inlägg · 807 ämnen

Sverige VS Kanada, semifinal.

« · 718968 Till forumet

Sv: Sverige VS Kanada, semifinal.
Alisandali: Härligt så skönt.Bra kämpat tre kronor
Kommentera

Salle: Ja , det var den bästa och mest spännade matchen hitills i VM .
Och nu blir det final mot Tjekien imorgon , det blir nog lika spännande det .
Kommentera

Db_04: detta var oerhört skönt
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAA :)
Kommentera

GÖTT MOS!!!!!!

Kommentera

79 Andersson:

är det väl redan
Kommentera

Alisandali: detta kommer att bli en nagelbitare känns det som
Kommentera

Alisandali: skulle inte förvåna mig Canada vänder på denna Stek.... KOM IGEN SVERIGE!
Kommentera

Frella: Svensk ledning med 5-2 har helt plötsligt och mindre lustigt , blivit 5-4 efter mindre än 4 minuter spelade i tredje .
Kommentera

Bissett19: Det enda man kan klaga på i den här perioden är atlantångaren Sundin. Karln är ju inte i närheten av sin markering nångång. Och när han för en gångs skull är det så står han där med handväskan...skärpning.
Kommentera

slashpuppie: Vilken underhållning, hockey e cooolt.... Men jag funderar på att göra en Vilgot Sjöman/Galenskaparna... Anmäla fucking TV3 för deras äckliga reklamutbrott som fullständigt är malplacerade... Herregud, reklamen förstör ju tillställningen.... Sedan om jag lyckas med den stämningen då blir jag kanske av med Åke Unger.... Han har inte många rätt den gubben, fasen, bisittaren Håkan Södergern får ju rätta Unger hela tiden....

Hur länge har Viasat/TV3 monopol på hockey VM? Ska jag stämma dom så det går fortare att få in nya kavata intressenter......?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vilken period,puuuh,bra anfallspel men tafflig defense framför Honken!
Kommentera

2-0 efter 4 min...helt otroligt!
Kommentera

Ambroo: Fel fel Fel..det blir en repris från Wien-87 9-0 till Sverige:-)
Kommentera

Deas: Det är ju ändå den kedjan som bär laget och inte minst Zäta. Håller med en viss nr 14 när han säger att Zetterberg är en av de fem bästa i ligan bland forwards...

Hoppas och tror att det lossnar ikväll även med poängproduktionen, men det gör ju inget om Samuelsson eller Hannula skottar in ett par:-)

Zäta avgör 2.38 in i sudden och Sverige vinner 4-3!
Kommentera

Härligt Tjeckien..... :) vinner vi i kväll så är guldet riktigt nära... för tjeckerna ska vi nog kunna slå...
Kommentera

GävleLasse: Ah, ja det är sant! Vår 1a kedja har t,ex inte gjort mål på två matcher, men det ser ändå bra ut. Jag håller med, tror att Pastorns kedja avgör :)

65selander: Njae, det är ett mer lirande Kanada den här gången. De är t,ex det näst minst utvisade laget såhär långt i turneringen.
Kommentera

GävleLasse: Kommer nog sluta med att Canadensarna gör som dom brukar göra när det går ont... börja tjura och veva med klubban hej vilt.

Heja Honken och Bäckis

Kommentera

Deas: Det jag menar är att förhoppningsvis så kommer Kanadensarna att stirra sig blinda på våra NHL spelare och "glömma bort" våra mindre namnkunniga spelare. Det kan bli tungan på vågen.
Kommentera

Och efter att ha låtit överraskande imponerad av Crosby avslutar Wikegård inslaget med att kalla honom en 20åring :P Asch.
Kommentera

GävleLasse: Ja, i stort sett är de som inte spelar i NHL sämre. Hade de varit bättre hade de blivit scoutade och draftade =)

Jag är less på hela anti-NHL grejjen som dyker upp varje år till VM och soom också disskuterades mycket under lockouten.

Jag minns efter förra säsongen då jag pratade hockey med en kille jag spelade innebandy med. Enligt honom var den mest självklara slutsatsen efter lockout-säsongen att NHL-spelarna var överskattade och att de flesta nog var överens om detta.

Jag svarade med att 8 av top 10 i elitseriens poängliga var NHL-spelare och att några av dessa ditintills också bara varit medelmåttor i NHL :P

Sen måste man såklart skilja på top6 forwards och t,ex rollspelare. Franzén t,ex är inte bättre än Andreas Karlsson. Fast å andra sidan har ju Karlsson också varit i NHL :P

Nog om det nu :) F*n vad jag ser fram emot matchen ikväll! Jag tror det blir stenhårt, kanske förlängning?
Kommentera

Fredberg: Oavsett om zäta blir nollad eller inte s tror jag inte att nyckeln till vinst ligger där. En jävligt tajt och diciplinerad defensiv och ett smart spel i mittzonen kommer att lägga grunden till segern. Offensivt så hoppas jag att de lägger för mycket fokus på spelare som Zäta, Samuelsson och Franzen. Det kommer att ge plats åt killar som Hannula, Karlsson och de andra "sämre" spelarna. För de som inte spelar NHL måste ju vara "sämre" eller?
Kommentera

Stigsson: 19,15.Gissa vem som jobbar då....
Kommentera

Vilken tid spelar vi idag?

Kommentera

Friman SR: aaa lätt
Kommentera

LingaN: Kanada verkar ha focus...

"Zetterberg måste vi få stopp på
- det är en fantastisk spelare"

Rätt focus... men dom, kanackerna kommer att skita i det blå skåpet, Zäta levererar alla dagar i veckan.......;-)
Kommentera

Nyss ett reportage med Henrik Zetterberg inför matchen i morgon på sporten på TV4. Nu börjar det dra ihop sig i turneringen!
Kommentera

Db_04: Jag tror Sverige kan ha lättare att spela mot Kanada än mot Slovakien så ur den synvinkeln var det bättre.

4-3 som resultat kan jag gå med på. Bara Zäta kan få näta åtminstone 2 gånger. Han behöver det inför finalen! VI behöver det inför finalen!
Kommentera

Ja tror faktiskt sverige vinner ...visst är kanada bra..... men samtidigt slovakien var inte så överdrivet bra mot sverige det var sverige som gjorde dom bra...
Kommentera

Drömresultatet för mig personligen vore 4-3 till Sverige med Crosby som målskytt på samtliga Kanadas mål :)
Kommentera

Deas: Ja, slovakien hade inte varit bättre det så vi hade att välja mellan pest eller kolera. Det gäller bara att vi sätter hårt mot hårt. Fan, nu skulle vi haft Hedström...
Kommentera

Sverige VS Kanada, semifinal.
Jag är inte optimistisk.

Glad att jag äntligen får se Crosby dock! Fast har får gärna ta det lite lugnare på Lördag :P
Kommentera

« · 718968