Frölunda85: J, den kedjan också självklart glömde den med Jönsson, Nordström, Wernblom. Resterande två femmor borde kanske fyllas av NHL-spelare. De backar som ska vara med borde kanske vara Sundin, Johansson, Lindman och Rhodin, men Liimatainen och Persson tycker jag också varit stabila.
Frölund85: Nja, iofs i den här turneringen har det funnits mycket att berömma framförallt Davidsson, Andersson och Hannula, men i tidigare landslagsturneringar när det gått kasst, skulle man ändå kunna tro att laget varit som världsmästare efter att ha hört Curres beröm.
| | | | | | | | | |
SirPimPim: Jag skulle gärna stå i ett elitseriebås. Men jag vet e fan hur och vartifrån du kopplade in den meningen i det här sammanhanget.
Visst är det kul med en kvinna, men snälla! Hon Åsa är verkligen ett totalt värdelöst ämne som kommentator, man kan ju ta vilken annan kvinna som helst i TV-huset, jag tvivlar på att de är sämre än Åsa. Tycker också Curt Lundmark borde bytas ut. Han är för tråkig och han berömmer allting. T.ex. en spelare lägger pucken i hörnet, då går Curre "höhö, han slängde ner pucken i rätt tillfälle, mycket bra klubba också, hjälmen är med snygg", då går Åsa så här "hihihihihihihi, jag är en häst, gnägg gnägg".
*Hellre byter jag kanal en eller 2 ggr under en match än att måsta se reklampauser.
*Åsa är inge vidare som kommentator det kan jag hålla med om.
*Ja, Arne och Ankan har sålt sig till Canal+. 2 Elitserie och NHL-matcher i veckan, Premier League, Allsvenskan och Serie A fotboll plus förmodligen högre lön fick nog dem att göra detta märkliga val.
*Niklas Anger är ytterforward. Mikael Karlberg är center. Karlberg blev alltså petad till förmån för Jörgen Jönsson, Johan Davidsson, Jonas Rönnqvist och Joel Lundqvist.
För det första kan dom ju börja me att sända matcherna i en kanal i ställe för att behöva byta 2 gånger per match....å sen ska dom ta bort den där bruden hon svamlar bara massa å är ruggigt dålig....vem som helst kan sitta me en uppslags bok å läsa! IN MED ARNE Å ANKAN ...fast det går jú inte för dom tillhör canal +...men nån bättre måste det finnas? Och hardy öppna ögonen för i h*lvete...Micke Karlberg finns men du tar ut ANGER i stället? är du blind lr bara sinnesförvirrad?
Jonas: Nej, ,men det har jag absolut inte sagt. Jag uppfattade det som att du menade att hon inte borde få kommentera för att hon är tjej. Menade du däremot att du inte tyckte det för att du tycker hon är dålig är det en annan sak
Frölunda85: Har jag väl aldrig påstått heller. Men varenda gång någon drar upp det här med feminism hit och feminism dit, och det där eviga "tjejer kan"-tjaffset, kommer jag att tänka på Robinson-Birgitta (kokerskan från Mora som lät som en skiva med hack i). Jag vet att tjejer kan, men man behöver väl inte acceptera att de är urkassa på något bara för att de är tjejer?
sektionU: Att könskvotera in kvinnor i sportredaktionerna är att slakta en helig ko. Men det är ju "inne". Att sätta en fnittertippa att kommentera finalen i Sweden Hockey Games är ett hån mot den delen av tv-publiken som har lite koll på spelet. Hon (jag vet fan inte ens vad hon heter, Åsa tror jag) har kommenterat hockey förr, och var lika "orutinerad" då. Jag tvivlar på att hon någonsin kommer att bli rutinerad.
Konkurrensen om jobbet är väl knappast benhård, men det finns gränser.
Jonas: håller med, bort med den flamsiga flicksnärtan, var ju nästan pinsamt att sitta o lyssna på hennes "resonemang" , nästan så man var på vippen och byta kanal.
Måste bara berömma SVT för deras val av kommentatorer till dagens match. Sällan har jag fått så många skrattkramper i tv-soffan när den där yra hönan flamsade runt i resonemangen, ivrigt påhejad av Curre L. Bäst var det när hon fick för sig att det var Jögge som åkte ut när han blev bentacklad.
Undrar om fiiiine Lindeborg gillade att stå och hänga vid spelarbåset och "skita ner fingrarna".