Jahopp, då var det klart att Husse och Tallinder blir kickade. Rätt eller fel kan man ju diskutera. Att de betett sig helt galet är ju helt klart, men är det något man blir avskedad från jobbet för?
slashpuppie: Jag tycker det är fel av klubbarna att avsluta deras kontrakt (läs avskeda).
Dom har betett sig på ett sätt som är förkastligt men dom har ju enligt åkl.myndigheten INTE begått något brott. Det borde kunnats lösa på ett annat sätt. Men det är ju sponsorer, och varumärkesbyggande mm som ligger bakom detta beslutet tror jag.
Vad har du för förslag på lösning? Själv tycker jag att det är skumt att de inte själva gjorde som Lilja och tog ett eget beslut att inte spela mer för tillfället...
knaskamilla: Liljas & Moras lösning är nog bättre för båda parter. Spelaren kan fortfarande gå till sitt arbete efter att ha fått smälta och eftertänka det hela. Klubben kan säkert hjälpa till med rätta kontakter för att hjälpa Lilja.
Husse och Talle(?) är ju utlämnade av klubben. Trots att Mård sagt att LHC "värnar för sina anställda" så står dom ju UTANFÖR i nuläget.
slashpuppie: Jag vill tacka alla tjejer som var med ner till Stockholm på SwedenHockeyGames. Jag hade jättekul och mycket tack vare alla timråiter som var hur roliga som helst, även en del frölundaiter var lite rolig....a! Brynäsarna var dock urtråkig....a. Vi syns nästa år - samma plats, samma kanal.
Tycker de är helt rätt att de stänger av dessa svin som gör detta under ett landslagsuppdrag då de representerar Sverige. Aldrig mer ska de få dra på sig en Landslagströja,sedan är de ju upp till alla klubbar i landet om de vill att någon av spelarna ska spela för dem.
Jag vill tacka alla grabbar och slash som var med uppe/nere i Stockholm på SHG. Jag hade jättekul och mycket tack vare alla timråiter och Österlind som var hur roliga som helst !
Men det är i alla fall dags att notera, planera, spara stålars till: Tre Kronor spelar i säsongens fjärde Euro Hockey Tourturnering Sweden Hockey Games i Stockholm Globe Arena 26-29 april.