KeiBee: Jag har ändrat mig en aning. Tyckte först inte att Ryssland förtjänade att vara i final. Men så är det ju inte. Har man tagit sig till final så förtjänar man att vara där. Oavsett vilket sätt man tog sig dit på. Ryssland visste att de var underlägsna både Tjeckien och Finland och spelade därför defensivhockey efter sina resurser. Det är väl egentligen inte Rysslands fel att de vann dessa matcher? Lika lika som det är Vitrysslands fel att de vann matchen mot Sverige i OS. Mot dessa lag är det bara hårt arbete och fullständig fokusering i 60 minuter som gäller. Sätter man inte chanserna spelar det ju ingen roll hur överlägsna man är.
Slovakien visade att de förtjänade guldet. Som tur var för matchen så gjorde de även mål efter drygt 20 sekunder. Då var även Ryssland tvungna att börja spela. Och de visade faktiskt att de kan spela offensivt också, speciellt i tredje perioden. Att Ryssland vann VM-silver kan de tacka Yashin för. Rysslands coach frågade Yashin inför slutspelet om han ville komma till VM och Yashin sa "Ja, men bara om jag får vara lagkapten och spela i förstakedjan". "Vi har redan en kapten" sa coachen och slängde på luren.
Slovakiens proffs var inga divor utan hårt jobbande ishockeyspelare. Vilken lagkapten Satan är. Snacka om att leda laget på rätt sätt. Nu vann han även VM's poängliga. Utan tvekan bästa spelaren i VM. Bondra och Palffy tvåa och trea. Inte särskilt konstigt att Slovakien vann guldet!
Tycker att det är ganska kul att Sverige fick Vitryssland i samma grupp nästa år. Fast lite synd om Vitryssarna om svenskarna fortvarande är sugna på revansch..då lär dom få sina fiskar varma! :o) Lettland e kul...härlig publik. Nåja, det är länge tills dess...Först är det viktigare grejor.. Nästa elitseriesäsong. Bara en liten sommar emellan sen e det dags igen!