Silly:
Om man kollar backsidan, så av det jag sett anser jag nog de nedan givna utifrån dagens form.
Hedman
Lindholm
Strålman
E. Karlsson
Som ganska givna, tycker att till dessa ska lägga något äldre backar med erfarenhet exv N. Kronwall J.Ericsson Hjalmarsson. Men det finns som sagt några till och välja på OEL, Edler, Brodin, Oduya,Klingberg, Gunnarsson, A. Larsson, Ekholm.
Redigerad kommentar
J F K:
Jo hängde med på att du inte tyckte S. Kronwall skulle vara med, men det är inte otänkbart att Mårts skulle plocka med honom. I ett VM så tycker jag han är en ledande back men i WC med alla de bästa tillgängliga.. troligen inte
J F K:
Kollade en match med Ottawa, tyckte inte var dålig defensivt, snarare medel, kanske ingen man lutar sig på i defensiv zon men gör definitivt inte bort sig, till saken hör väl att jag endast kollade en period, men kollade noggrant hur han skötte sig, i övrig tyckte jag han tog för sig även i det fysiska spelet och delade ut två tacklingar som var ganska bra, kom lite sent in i den första situation men det redde ut sig. Det är iofs en annan sak med WC där varje spelare man möter är oerhört kompentent.
Man kan ju välja att matcha klokt, om vi exv har en tekning i egen zon/mitt zon och skall försvara en ledning kanske inte EK skall spela. Omvänt om vi jagar en ledning och har en tekning i Off zon mitt zon skall EK starta.