Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

World Cup

« · 394465 Till forumet

Sv: World Cup
JimmyH: Dom enda jag ser som naturliga centrar är Sundin, Nylander och Jönsson. Resten har spelat ytter med framgång, så inga problem alls. Dessutom ger det ytterligare styrka i viktiga tekningar att man har en bred erfarenhet där.
Kommentera

Hawerchuk: Du har tagit ut 6st naturliga centrar. Vilka spela yttrar och hur?
Kommentera

Hepp hepp, här kommer mitt World Cup lag:

[f]Forwards:[/f] Peter Forsberg, Markus Näslund, Mats Sundin, Daniel Alfredsson, Henrik Zetterberg, Michael Nylander, Fredrik Modin, Per-Johan Axelsson, Tomas Holmström, Andreas Johansson, Samuel Påhlsson, Jörgen Jönsson, Markus Nilsson och Niklas Sundström.

Skulle gärna se Sedinarna, men vette sjutton vilka dom skulle peta. Isf Nilsson och Johansson. Men Nilssons tyngd behövs och en Johansson i målform är alltid bra.

[f]Backar:[/f] Niklas Lidström, Mattias Öhlund, Markus Ragnarsson, Kim Johnsson, Mattias Norström, Dick Tärnström, Niclas Hävelid och Christian Bäckman eller Kenny Jönsson.

Svårt val här mellan Bäckman och Jönsson. Men Bäckman är på uppgång och Jönsson har jag aldrig varit imponerad av.

[f]Målvakter:[/f] Mikael Tellqvist, Tommy Salo och Henrik Lundqvist.

Tellqvist förstaval i mina ögon. Rutin på backupen i Salo och Henke kan sitta och titta på. Tycker inte han håller riktigt än mot det tuffaste motståndet.
Kommentera

World Cup
Jag maste nog utnamna Kenny Jonsson till Sveriges mest underskattade eller bortglomda spelare. Jag menar i alla spekulationer om hur World Cup laget ska se ut osv sa ar han antingen inte med eller sa placeras han langst ner bland kandidaterna. Detta ar den back som i mina ogon var den basta av de som var i Salt Lake city. Patrik Thorneus (han e visserligen forlaten eftersom han har noll koll pa hockey) skriver i sin bedomning att det ar bra att ha Kenny med eftersom han gor sa manga poang. Sen nar? Kenny ar en defensiv spelare. Visar hur bra koll man har pa denna spelare.
Kommentera

« · 394465