Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Allmänt trash-talk och självförhärligande

« · 1052541 · » Till forumet

Sv: Allmänt trash-talk och självförhärligande
Trusse: Just nu så har vi sommaruppehåll i ligorna , jag vet inte riktigt när vi kör i gång igen , men det borde vara ganska så snart .
Kommentera

Okej.....det bidde raketen o geo-ligan. Dags att jaga "hockeysnackare". :)
Kommentera

Trusse:
Och de andra två är HS-Cupen, där alla har lika stor chans att vinna varje cup, samt GeoLigan, där jag själv har blivit alldeles för specialicerad - så jag tänker kliva av, och börja om från botten.

Cupen och Raketen har allmänna frågor, Ligan är baserad på sport - och vad GeoLigan anbelangar så får du gissa. ;0)
Kommentera

Trusse:
HS-Raketen är absolut nått för dig som är allmänbildad och gillar du sport så är HS-ligan en bra liga .
Kommentera

Tack.....men knappast finfrämmande. Har ju i stort sett fimpat mitt VG-spelande. Håller mig kvar i lite lagspel och några småligor....och spelar väl kvar i "dagens spel" för att se om jag kan ligga kvar högt upp på innevarande års HoF-lista. (inte att förväxla med den sammanlagda HoF-listan) Mycket prestige i den listan, hehe. :)

Men ser att det finns några ligor här som verkar roliga. Om jag skulle hoppa på, låt säga två av dem......vilka rekommenderar ni?
Kommentera

Trusse:
Men så får vi finfrämmande! Välkommen hit!
Kommentera

Trusse: Välkommen hit Trusse , vi får väl försöka göra det svårt för dig i "våra" ligor , men misstänker att det blir svårt ;0)
Kommentera

Hej alla glada!!
Kan ju inte påstå att jag är nån större hockeyexpert men VG kan jag en del om, så man kanske borde prova lyckan här också. :)
Kommentera

Wayne Gresky:

1 vecka i götet utan Internet märktes på Vetgirig. 38 ospelade matcher i diverse ligor samt en del matcher som jag torskat på WO!
Kommentera

Någon HS-are som provat på spel i Vetligans div 5 tidigare eller bryter Wayne Gresky ny mark igen?
Kommentera

Till slut, till slut - efter många om och men - visar det sig att 'droppen urholkar stenen'-metoden fungerar, och en underdog med list och fägring stor kan slå en champion.

Igår kväll var det ett sådant magiskt ögonblick.

Idag gratulerar vi den lätt champangeklibbiga junioren Linkchef, som till sist lyckades knäppa MGuru i en geografiliga.

"07-17 22:21 Linkchef: Fantastiskt, trodde aldrig jag skulle rå på dig, Gurun. Stort tack!"

Kommentera

Det är här man skyter innan man går till sängs, väl?

I denna länkade udda tävling svarar man på kartbilder. Mycket ofta är det skrivfrågor. Tre stycken per match.

Efter tretton matcher har jag missat en fråga. Jag lyckades plumpa Norsjö, kommun i Västerbotten - och istället svarade jag alldeles för fort 'Vindeln'. Bummer.

Annars är jag rätt nöjd.

Kommentera

jämnt? :)

difzi-Rocky88 3-3  (0:34-0:44)

Grattis, du vann matchen!

Vid tidsskillnad mindre än 10 sek. räknas matchen som oavgjord (vid lika antal rätt)

Kommentera

Stigsson: Jag är också klar för 8:an nu när jag spelat klart :-(
Kommentera

Paddan: Jag är också klar för 8:an trots att det är en omgång kvar :-)
Kommentera

Frisco och Paddan:
Ja, det finns lite olika sätt att ramla ur en division.
Vad sägs om min bedrift i div 6:32?
Efter en inledande vinst på walk over så har jag lyckats förlora samtliga återstående matcher (6 stycken) på tid.
Blev distanserad av ettan och tvåan med 10 poäng samtidigt som vi haft lika många rätta svar alla tre.
Häpp! :-)
Kommentera

Paddan: Själv är jag nervös. Stor risk att jag ramlar ur min Division 8:13:-(
Kommentera

Gidde: Division 8 i Vetligan, here I come!
Kommentera

Frisco:

Satt tyvärr och funderade lite för länge på en av frågorna, som tur var svarade jag ju i alla fall rätt på den, så det var ju värt besväret eller hur man nu säger/tänker..
Kommentera

Gidde: 13 sekunder var mkt;)

Bra jobbat i vilket fall!
Kommentera

Gidde:

Attans!!!

Torsk på tid :(
Kommentera

Gidde:
Förtydligar mig:
Jag tror inte på att Vetgirigs slumpmaskin bränner av de svåraste frågorna i början på dagen.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag anser mig själv vara hyggligt bred vad gäller det mesta men har aldrig lyckats få ihop mer än lite över 200 poäng i Fredagsracet.
Det har berott på det du är inne på: ett gäng fullkomliga idiotfrågor (typ: Vad sa inkahövdingen Tegucigalpa när hans bror fick tandvärk?),
följt av ett gäng skitlätta som inte ger några poäng att tala om.
Hur man gång efter gång lyckas skrapa ihop uppåt 700 poäng är en gåta för mig.
Antingen är man en Rainman-typ som kommer ihåg exakt varje fråga man haft och samtidigt huserar på Vetgirig dygnet runt.
Eller så är man en osedvanligt allmänbildad person, som dessutom har koll på allt värdelöst vetande... ;-)
Kommentera

Gidde: Det det gäller är att ha tur med svåra frågor som man kan/gissar rätt på. När det kommer supersvåra frågor utan alternativ så är man rätt rökt.
Kommentera

Metal Guru:

Det tror inte jag heller.
Dessutom är det ju så att lätta frågor ger låg poäng, och svårt rankade frågor ger mycket..

Hade en omgång med 7-8 lätta frågor, men dom gav ju 30 poäng eller mindre varje en, och det ger ju inte så mycket i slutändan om det kommer 3-4 jättesvåra som man straffas hårt för.
Kommentera

Wayne Gresky:
Om nu du har teorier om frågornas tillstånd i fredagsracet kan du väl vidimera dem för dig själv, istället för att ge svaga pustar av avund inför andras insatser.

Jag tror inte på att Vetgirigs slumpmaskin bränner av de svåraste frågorna i början.
Kommentera

Wayne Gresky: Kul inte hul!
Kommentera

Metal Guru: Dagens spelare är dock Gidde nått finalen i sport-cupen. Själv får jag trösta mig med HS-Cupen, äntligen en värdig vinnare i den turneringen. Hul att du fick enkla frågor i racet Gurun, det verkar bekräfta min teori att frågorna är enklare framåt kvällen.
Kommentera

Metal Guru:

Vasst!!!

För mig gick det uselt idag, fick flera jättelätta frågor som gav dåligt betalt, och sedan några dyngsvåra som man straffades hårt för...
Kommentera

Fick en bubbla av Wayne, där han tycktes utmana mig om att bli bäste HS:are i Fredagsracet. Det gick sisådär.

Kommentera

Gidde:
Håller tummarna för dig , skulle vara kul om du vann , lycka till Gidde .
Kommentera

Gidde: Ja, se till att sopa hem finalen nu.
Kommentera

Gidde: Bra jobbat! Lycka till i finalen.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jaha, då är det bara finalen kvar då... :)
Kommentera

Dream Team: Vi får se om du också tar 5 raka segrar i div då... :)
Kommentera

Wayne Gresky: Själv lyckades jag igår med en "Åshöjden" i "HS-raketen" då jag tog mig upp till division 1 efter att ha varit och harvat nere i division 7. Dock så är det ju väldigt lite som inte talar för att man snart faller som en sten i divisionerna. Små marginaler, någon..?
Kommentera

Gidde: Geograficupen såklart! Ska bli spännande att se om vi kan få en HS-are i final för första gången.
Kommentera

Metal Guru:

Vilken cup är det?
Lycka till! :)
Kommentera

Gidde:
Jag har nog svårare i min semi, med Linkchef som exekutor.
Men kan man klå Trusse, kan man klå flera.
Kommentera

Mike Skinner:

Thanks! :)

Hade flyt sista matchen, svår omgång iofs, men motståndaren verkar ju fått häng på datorn. (0 rätt + maxtid)

Blir svårt i semin, Nalle brukar vara vass...
Kommentera

Gidde:
Följande passar ju inte direkt in i tråden, men vafan:

Respekt!
Kommentera

Gidde:

Jaja, vet att ni börjar bli less, men jag kämpar vidare...

:)
Kommentera

Gidde:

Och kampen går vidare, nu är det inte många kvar alls...
Kommentera

Och nu är det ännu färre kvar i Sport-cupen....
Kommentera

Metal Guru:

Nej jag har den
Kommentera

mattias - 74:
just nu lägger jag inte så mycket tanke på dina problem, men kan det vara så att du saknar Flash i din browser? (vet inte om den är inblandad alls, men som sagt...)
Kommentera

mattias - 74:

Just precis, den lilla skiten :)
Kommentera

difzi:

Min också antar att du syftar på det där att man skall installera instickmoduler eller vad det står. För att citera min gamla Mormor, DE GER JAG FAN I :-)
Kommentera

mattias - 74:

Då jag kör med FF hoppas en liten instalation grej upp högt upp på sidan, kika efter en sådan och klicka på intsallera, du kan få problem i de steget, för min dator vägrar ta emot installeringen.
Kommentera

difzi:

Jag hade ljud när jag hade Explorer men jag bytte det till firefox för jag hade problem med Explorer då det laggade nu funkar det bra men nu är som sagt ljudet borta !

Hoppas jag inte får nån mer ljudfråga annars kan man ju hoppas dom kommer när man är på jobbet där jag har ljud.
Kommentera

« · 1052541 · »