knaskamilla: Hade det varit subdivisioner på det sättet du tänkte dig så hade man om man hamnat i 10:321 behövt spela 321 månader för att ens ta sig upp i div 10. Det är 27 år!
Jag vet inte, jag brukar inte leka med pyramider så ofta. Jag tänkte att man var sämre om man spelade i 11:321 än om man spelade i 11:1, men det är man alltså inte?
Gidde: Jag har inte sett någon logik i mina uppflyttningar, har hamnat lite var som helst i divisionen ovanför. Det finns ingen logik som säger att man om man vunnit div 9:24 hamnar i 8:12 om man går upp. Däremot får man med sig den som kom tvåa i samma serie som man själv vann även i den nya serien.
Man flyttas upp till Division 11, men till vilken av alla dess divisioner har jag ingen koll på.
Det där är ju bara intressant när man börjar närma sig Division 1 ;-) Själv hoppas jag på Division 8 nästa säsong, jag har två chanser på mig att säkra segern i Division 9:24
Oj, jag såg just att jag leder min division i Vetligan. Hur fungerar det egentligen med divisioner och uppflyttning, när det är en massa subdivisioner till nästan alla divisioner?
Då var man klar för div 7 i Vetligan. På söndag får vi se om det blir min fjärde serieseger av fyra möjliga. Någon annan som hakar på uppåt i seriesystemet?
El Maco: "PAW: Vafan, har du gjort en brynäs i cupen den här gången? Du ska ju också vara med i semi för att inte grundlagarna ska balla ur."
Ja, tyvärr så kan man ju inte styra slumpgeneratorn. Och ska det gå åt helvete så ska det vara till musik. 0 rätt hade man, så det var liksom inget snack om saken. Mkt gissande blandat med hjärnsläpp.
Metal Guru: Själv tycker jag att en HS-liga och en allmän liga räcker gott och väl inom varje område. Själv är jag hellre med i en tävling om religion eller teknik än i ännu en geografiliga eller sportliga.
Paddan: Dina konspirationsteorier är inte så pjåkiga trots allt när allting kommer omkring. Men i sanningens namn hade jag inte tanke på det hela förrän du uppmärksammade det hela. Men när jag läser igenom mina rader så förstår ju att det hela kan blåsa upp till en "snackis"...
Och vad gör man inte för en vän och supporterkollega ;)
Nöden har ingen lag, och i krig och kärlek är allt tillåtet :)
Metal Guru: Jag tror att Uno Gordon försökte sig på en "FBK-gästboksfint" dvs att baissa en storfavorit för att försöka sänka förväntningarna. Eller, vad vet jag, hela El Maco kanske är en enda stor skräll. ;)
Metal Guru: Jag formulerade mig lite tokigt, kanske? Jag menade inte att det var en skräll i sig han är med i slutspurten utav HS-Cupen när agnarna skall sållas ifrån vetet. Utan att han skulle skrälla gentemot sig själv och trotsa tyndlagen genom att ta sig till finalpasset och vinna rubbet. Jag är inte ett dugg förvånad. Men eftersom PAW överraskade negativt genom en tidig sorti så menade jag att El Maco kunde göra vice versa i positiv bemärkelse eftersom traditionen säger ATT HAN ALDRIG VINNER!
El Maco: Eftersom PAW redan ballat ur och trotsat grundlagarna så kan du väl göra motsatsen då i positiv bemärkelse och skrälla dig fram till finalpasset!
El Maco: Stort grattis till avancemanget till semifinal i HS-cupen. Härligt att du står upp för de rödvita färgerna och piskade dit Wayne_Gresky! UNDERBART!
Varje seger över en modoit är en seger för mänskligheten. Kör över Salle när du ändå håller på!
Herminator: Gör din förbannade plikt och betvinga Pontus_We så får vi en rödvit uppgörelse i finalen!
El Maco: Fick till ett härligt schvung där i bakbenen och slängde till lite extra med magen *kloffs* så var SuperElMaco satt ur spel med en äkta amphibian splash
Red-line: Det stämmer. Kvartfinaler spelas imorgon, semi på fredag och final på söndag. Sedan har jag för mig att det inte går att starta en ny säsong på ett par dagar. Jag kommer dessutom att vara bortrest i början av nästa vecka. Räkna därför med att nyregistreringar sker på torsdag nästa vecka.
Så har man tagit de första stegen i HS-ligan och HS GeoLiga, och det gick bättre än jag trodde...
En liten fråga bara, när kan man anmäla sig till HS-cupen? Har för mig att jag läst att det bara går mellan säsongerna, men när är denna säsong slut då?
Wayne Gresky: Aha, där ser man, vem ska jag då skylla på... Äh, det är Giddes fel...
Själv ska jag på föräldramöte, lär bli ett långt möte med tanke på att den klass som jag är ansvarig för, till 50%, anses vara en av de jobbigaste på skolan.
Paddan: Alla är faktiskt inte mina, nyordningen har gjort att även andra i laget bokar in matcher. Sen är det ju svårt att låta bli att acceptera utmaningar, det är så psykande när det ligger tomma matcher och väntar. Men imorgon tar vi semester, jag ska ju hinna gå på hockey också...