Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Andra vetgirig-tävlingar

« · 1040599 · » Till forumet

Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Alisandali:

ja GRATTIS Mguru :)
Kommentera

GRATTIS Metal Guru , första från HS som tar en stor och tung titel .

Kommentera

mattias - 74: Skit :-(
Kommentera

Stigsson:

Ja jag skulle må oerhört bra om du fick på nöten
Kommentera

mattias-74: Nu är det dags för prestigekampen i "Ishockey"!
Lycka till.....eller inte ;-)
Kommentera

Metal Guru:

Jag önskar dig lycka till också, tänk om vi vinner båda två! :)

Jag kommer att köra min match ikväll, hemifrån.

Även här har ett visst mått av tur gjort att jag tagit mig till finalen, men helt klart att man tjänar på att vara med i ett antal ligor för att lära sig en del av frågorna. Själv är jag med i 5-6 sportligor, och inte skäms jag för det, sport är ju det roligaste jag vet :)
Kommentera

Metal Guru: Noterbart är att två av tre tidigare segrare i geograficupen är avregisterade fuskare.
Kommentera

Metal Guru: Din motståndare har iaf inte haft alla rätt i alla matcher, så ett visst hopp finns det. Du har även lyckats bevisa din egen teori att det som krävs för att tillhöra toppen är att vara med i många ligor under en längre tid för att lära sig frågorna. Iaf i de ämnen där andra är med i en massa ligor. Jag lyckades ju ta mig till semi i samhällecupen utan att varit med i en enda tävling i ämnet. Men det berodde mest på tur samt ett allmänt ointresse för ämnet bland alla andra.
Kommentera

Stigsson:
Om du kikar i Div1-historiken på Geografi League, så ser du att jag har ytterst svårt att hävda mig där. Så så där riktigt omänsklig känner jag mig inte...

T.ex att jag råkat slå äkta omänskliga Trusse och Linkchef i denna cup ser jag som en kombination av slump, tur och att Cupen inte riktigt varit viktiga för dem...
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag kommer spela imorgon em/kväll, om jag inte av någon anledning skulle råka känna mig oövervinnelig i eftermiddag.

Min motståndare är ett nytt och okänt nick, men han spelar som en gammal räv. Förhoppningsvis har han i så fall fimpat sitt gamla account, som exempelvis då skulle kunna vara den förre segraren Polyhistor...

(Polyhistor deletades efter en diskussion om multipla nick på VG-forumet.)

Så ert hopp får idag stå till Gidde, som jag önskar riktigt fet-lycka till.
Kommentera

Wayne Gresky: Att Gurun ska vinna geograficupen tvekar jag inte en sekund över, den mannen är omänsklig!
Kommentera

Idag har vi två HS:are i stora finaler. Metal Guru i geograficupen och Gidde i sportcupen. Håll tummarna för våra vänner!
Kommentera

Wayne Gresky:

Annars var ju Spel & Fritidscupen verkligen din och min grej! ;-)
Kommentera

Stigsson: Det är som i alla cuper, du kan bara anmäla dig efter avslutad säsong.
Kommentera

Gidde: Hur gör man för att anmäla sig till Sportcupen? Jag hittar ingen "anmäl" knapp.
Kommentera

Gidde: Larvtävling! Historia känns som ett mycket viktigare ämne.
Kommentera

Apropå ingenting så blir det färre och färre kvar i Sport-Cupen...
Kommentera

Tjoho, div 9:207 i vetligan!
Kommentera

Metal Guru: En får tacke....
Men det satt hårt åt.
Och till råga på allt så känner jag ditt flås i nacken också.
Ingen rast, ingen ro.... ;-)
Kommentera

Vi får passa på att gratinera PAW som han heter härinne, för att avancera upp till Div6 i Vetligan, vilket gör honom ensam på HS-toppen vad gäller denna tävling.

Kommentera

Stigsson:

Linköping ?? :-)
Kommentera

Portello: Här försöker man sig på en fuling i en fråga som jag fick i turneringen "ishockey" idag.

Vilket klassiskt ishockeylag kvalade sig tillbaka till elitserien säsongen 01/02?

Svarsalternativen är Linköping, Timrå, Leksand och Södertälje.

Ett av svaren går ju fetbort ditrekt eftersom det knappast kan klassas som ett klassiskt hockeylag!
Kommentera

Stigsson: Nu är jag också anmäld. Men jag är ensammen i div 6 för tillfället, så det skulle vara kul om några till skulle ansluta.
Kommentera

Frisco:

Jadu, jag rasade 3-4 divisioner under min Thailandsvistelse, men sedan är det ju ett faktum att du är mycket kunnigare än mig också, inom det mesta..

Det var jag som introducerade russinskrot till den där ligan, så han startade "under" mig en gång i tiden också. Resten är historia som det brukar heta ;-)
Kommentera

Stigsson:
Jo, det borde den säkert vara. Hittar ni fler ligor, säg till, sä adderar jag dem. (de ligor som finns där idag är bara de jag är verksam i...)
Kommentera

Gidde: Kanske också "Ishockey" ska nämnas (www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=5933). I och för sig är där bara 7 HS-are (än?) men ämnet ligger ju oss väldigt nära.
Kommentera

Gidde: Div 16. Tänk att vi möttes en massa ggr förut.
Kommentera

Stigsson:

För övrigt den första tävling som jag hoppade med i, och den som jag kopierade upplägget för till HS-Raketen.

Så jag instämmer, ta gärna med den också, den är rolig.
Kommentera

Metal Guru: Bör inte SportRaketen (www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4282&lpin=3169&left=1) också vara med på undersidan för "Andra Ligor"? Bygger på samma system som vår egen HS-raket men med sportfrågor. I daglägen finns 36 divisioner med tre deltagare i varje division.

Jag räknar idag in 11st HS-are som är med i den ligan:
russinskrot (div. 3)
Frisco (div. 6)
Alisandali (div. 13)
AGF (div. 16)
Wayne_Gresky (div. 17)
bissett (div. 18)
JimmyJoe (div. 20)
Beezer (div. 21)
mattias-74 (div. 23)
Stigsson2 (div. 26)
Bolivar (div 28)
Kommentera

Åker till fjällen 4-5 dagar nu, så jag lär ha ett antal w.o när jag kommer hem.

Ni kan ju tycka lite synd om mig ;-)
Kommentera

Jag har uppdaterat undersidan för vetligan.

För omväxlings skull kan ni idag se aktuell division redan under säsongens första omgång.

Thumbs up för Huge, som inte bara givit mig på fingrarna rent hockeymässigt, utan även avencerat en division för femte gången i rad, enligt mina anteckningar.
Kan mycket väl vara sjätte också, om det bara blev en Huge-säsong i elvan (sannolikt), men därifrån har jag inga noteringar.

Kommentera

Metal Guru: Välkommen i klubben. Själv hade jag fullt upp med att kolla på hockey och fotboll samtidigt, så jag prioriterade bort det hela.
Kommentera

Frisco:

Glömde du att ringa en vän alltså?
Kommentera

Metal Guru: Andra gången jag är med. Första gången förstod jag inte det med de två "livlinorna". Då överlevde jag 2 frågor:)
Kommentera

Tackar, så här bra har det aldrig gått i tävlingen - hade t.o.m en livlina till övers. Annars brukar Herre... låsa sig, tima ur eller bara ställa kossibenga frågor för min del.

Sudan hade jag fått i en annan fråga tidigare, och Hunky Dory är ju peanuts för en farbror i min ålder...

Kommentera

MGuru: Bra jobbat i Herren på täppan. Själv åkte jag dit på 8:e frågan på Sudan.
Kommentera

Frisco:

Grattis! Men lycka inte till i vänskaps matchen mot oss ;)
Kommentera

Tråkiga matcher, Frisco:
Idel 1-0-segrar i hemmafavör. Kontra in bollen i första anfallet, och se'n igelkottsförsvar. Bah! Isländska ligan är roligare...
Kommentera

Gidde:
Jag känner att jag är GRYM på Lyckoträffen just nu.
Nu slog Stigsson mig med en sekund, men det är ju ändå en oavgjording.

Jag fruktar dock att gå upp i ettan, jag har sett vad det kan göra åt folks formkurvor. Ouch. Tänk om man skulle lattja lite med elitlicensen..?
Kommentera

Frisco:

Känns som om raff452 haft hyfsat flyt med resultaten!
7 matcher, totalt 9 rätt och 6 vinster!!

Får väl hålla tummarna att du drar in en w.o till där då :)
Kommentera

Se upp i Vetligen div 8..... Det ska behövas wo för att man ska gå upp;)

www.vetgirig.nu/qleague.php?div=90064&g_sno=63
Kommentera

Det är rätt bra startfält i den här religionscupen, om ni gillar utmaningar alltså.
Kommentera

Tycho: Du, det är faktiskt min serie oxå ;-)
Kommentera

Red-line: Det roliga i min serie var att alla matcher slutade oavgjort också... =)
Kommentera

Tycho: Hmmm, det där verkar vara min förbannelse. Åkte ur div 8, där alla hade 2 poäng oxå :-)
Kommentera

Kolla in min serie i HS-raketen...
Snacka om jämnt!
Kommentera

ÄNTLIGEN!

Nu åkte jag ur denna otroliga tävling:

Spel & Fritid-Cupen - Match

Slutställning
AGF - HippoDot 2 - 3 (0:33 - 0:37)

Otroligt att man kan komma till slutspel genom att chansa på i princip ALLA frågor i både grundomgång och slutspel!! :)
Kommentera

Vi lyckades få allt exakt lika i MGuru:s tävling Sverige. :-)

Sverige - Match

Slutställning
Bolivar-susanner  5-5   (1:19-1:19)

Det blev oavgjort i matchen

Kommentera

« · 1040599 · »