Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Andra vetgirig-tävlingar

« · 1101089 · » Till forumet

Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Trusse:

Just att datorn står och "tänker" mellan frågorna verkar väldigt vanligt för tillfället, och det känns rätt tråkigt. (se mitt andra inlägg i det ämnet här nedan)

Jag tror inte det är din dator som ställer till det, utan jag är rätt säker på att det är vetgirig.nu som har några problem.

Det händer nämligen mig också, och det oavsett om jag kör på jobbet eller hemma med varierande datorer.
Kommentera

Gidde: Tack Gidde, tyvärr laggade datorn ordentligt i semin (har mycket strul med det för tillfället). Tappade minst 15-20 sek på att datorn stod o tänkte när jag klickat i svaret på en fråga, och frågorna var alldeles för enkla för att man skulle ha råd med tids-trubbel. Fast det kanske var likadant för Linkan, vad vet jag. Dessutom är jag helt tillfreds med tredjepriset, föredrar vanliga spel framför Playstation. :)

F ö har jag ju chans att revanschera mig i vår andra snarlika semifinal....i Mästarcupen. Men det är kanske för mycket begärt att dra hem ett tredje spel på så kort tid. :)

/T
Kommentera

Man måste ju ge Trusse en rejäl applåd!

Föll verkligen med flaggan i topp i SM i Frågesport, eller vad sägs om de tre sista matcherna:

Omg 12:
Trusse - Megalodoras 6 - 6 (1:01 - 1:03)

Kvartsfinal:
Trusse - MemoryLost 6 - 5 (1:04 - 0:45)

Semifinal:
Linkchef - Trusse 6 - 6 (0:43 - 0:52)

Bra kämpat!

Finalen utspelas förresten mellan:
Linkchef - Mr-Jupiter - (0:00 - 0:00)

Applåder!!!!
Kommentera

Paddan:

Jag åkte precis ner i sjuan, vi kanske hamnade i samma serie?
Kommentera

Wayne Gresky: Med tanke på dagens insats i lagligan så borde jag nog snarare ligga i division 12.
Kommentera

Paddan: Gratulerar! Med tanke på klassen du visar i lagligan så borde du ha potential att ta dig upp ett par pinnhål till i vetgirighierarkin. Min egen serie med veteraner som Nackros, Joker35a och ArneAnka känns småtuff, men det är kul att stöta på några kända namn.
Kommentera

Om jag inte missminner mig så är det första gången jag tagit klivet upp i division 7 i Vetligan. Det går väldigt sakta och ganska osäkert uppåt.
Kommentera

Wayne Gresky: Själv har jag tydligen alldeles för svårt att svara under tidspress och har inte ens kommit över 400 än. Fast när man sedan också får en fråga vad mannen på bilden med efternamnet Bin Laden heter i förnamn och man får hjärnsläpp så hör man inte hemma på några högre poängsummor heller.
Kommentera

Trusse: Jag tycker att det är rätt kul när det faktiskt gäller något. Det är kul att testa sig och läsa en fråga för första gången och sedan lyckas svara på den på 5 sekunder. Sen gäller det ju att ha väldigt mycket tur med frågorna också. För att ta sig in på vinstlistan krävs en snittsvårighet på 60 på frågorna, och det förutsätter dessutom att man ska hinna svara.
Kommentera

Wayne Gresky: Hade ju egentligen tänkt att strunta i hetstävlingen men nu såg jag att de tio första vinner spel.......man kanske borde försöka iaf. Jippi.....helgen är räddad. :)

Förresten....ni såg väl att en av spelarna i den där matchen i VL:s div 2:1 slutade med att det ena namnet hade fyra rätt på en ganska snabb tid. Hans enda fullpoängare f ö. Visst, det bevisar inget....men ändå.

/T
Kommentera

Wayne Gresky: 655 lär inte räcka särskilt långt heller när Trusse sätter igång...
Kommentera

Gidde: Frågan är om 650 räcker? Jag tvivlar...
Kommentera

Frisco:

Japp, rätt så blandat kan man säga...

476 poäng nu, men det räcker ju inte långt.. :-(
Kommentera

Wayne Gresky: Vad är det för ämne. Blandat värre?
Kommentera

Den här veckan lär det bli bra drag i pristävlingen. Kanske dags att knipa en topp 10-plats igen...
Kommentera

I veckans "Pristävling" så är det sporttema. Ett ämne som jag misstänker kan intressera vissa här iaf.
Kommentera

Frisco: "Potäjto - Potato" ;P
För den delen skojar jag inte med äldre farbröder... ;P
Kommentera

Tycho: Hahahaha
Kommentera

Frisco: 6 lag i varje serie då... ;P
Kommentera

Tycho: "6 lag i varje grupp"

Skoja inte med Frisco. Detta är individuell tävling.
Kommentera

Stigsson:

Du sa till mig att du inte kunde nånting om Punk men tydligen ljög du som en häst travar då mao ?? :-)
Kommentera

mattias - 74: Jag har ju till och med anmält mig till ämnen som absolut inte är min grej och vad jag vet ligger jag en division över dig också där. ;-)
Kommentera

Tycho: I'm all in!
Kommentera

mattias - 74: Kul att det fanns lite intresse iaf... :)
Kommentera

Stigsson:

Du har inte en chans ändå och det vet du .
Kommentera

mattias - 74: Är Mattias med så är jag med :-D
Kommentera

mattias - 74: Jag kan väl också testa, fast renodlade sportfrågor är nog inte riktigt min grej...
Kommentera

Tycho:

Jag är med
Kommentera

Har startat en liknande liga som På minuten fast med sportfrågor som heter Sportfrågan.

Regler:
6 lag i varje grupp
Pyramidserie
2 lag upp och 4 lag ur, dvs alla lag byter serie.
Matcher mån,tis,ons,tors,fre.
Enkelmöten
En "säsong" per vecka
10 frågor på 1.20
2 dagar innan WO
Allmän anmälan om man är registrerad på vetgirig.
Kommentera

Metal Guru:

Fick en bra start i den nya fotbollsligan. alltid skönt att pricka in alla rätt.
Kommentera

Wayne Gresky:

F-n, jag som trodde ämnet handlade om allas vår Foppa!!
Kommentera

Alisandali: Nja, punk är inte riktigt min starka sida. Visserligen är jag med i många ligor men nånstans får man sätta gränsen.
Kommentera

mattias - 74:Blir nog svårt för dig att spöa Metal Guru , eftersom han inte längre är kvar i ligan .
Kommentera

Alisandali:

Jag skall plugga punk så in i helvetet nu så jag endast kans lå metal guru vilket är mitt huvudsakliga mål :)
Kommentera

Alisandali:
Skulle ha lagt till en ;0) för att visa mitt fula flin.

Kommentera

Metal Guru:Nej , det var väl inte min tanke .
Fast ditt avhopp gjorde det ju betyligt lättare för mig att vinna ligan igen , men kul att Stigsson kliver in istället , för dom senaste fyra säsongerna är det ju en vinnare från Mora/Leksand United som har vunnit .

Kommentera

Metal Guru:

Inte alis fel att du inte vill möta leksingar :)
Kommentera

Alisandali:
Är det en pik mot undertecknad, som var ofin nog att kliva av?
Kommentera

Bolivar:Tack Bosse , är det inte läge för dig att haka på så att vi bli flera från HS i den ligan ??
Kommentera

Alisandali: Ett stort GRATTIS!!
Kommentera

Stigsson:

Kanske skall säga 3 strikes and your out på en gång men jag väntar :)
Kommentera

mattias - 74: Aldrig, såg precis att du ramlade ner i min division. Välkommen!
Kommentera

Stigsson:

Du kan fortfarande ångra dig :-)
Kommentera

mattias - 74: Fan, nu kunde jag inte hålla mig längre. Nu är jag anmäld :-) Gissa om jag kommer vara kass på detta.
Kommentera

mattias - 74:Tack Mattias , fast den här gången satt det hårt inne .
Kommentera

Gidde:

Grattis till alisandali igen som försvarade sin titel
Kommentera

Gidde:
Även Frisco gillar stickspår, stins som han är. ;0)

Denna tråd är annars bara löst styrd fram till det ögonblick att någon moderator vill statuera exempel.

Kommentera

Wayne Gresky:

Även jag gillar stickspår i ämnena, samt att den där pristävlingen var rätt kul.
Lite hinner man ju plugga in i alla fall ;-)

Däremot ligger jag ju fortfarande nästan 200p efter Trusse :-(
Kommentera

Trusse: Du måste ha tur med frågorna hur som helst för att komma upp i 660 poäng. Du snitta måste snitta en svårighetsgrad på 60 och dessutom få frågor där du hinner svara på 5 sekunder. Man måste vara väldigt flink på tangentbordet för att hinna skriva vissa saker. Efter ett litet tag insåg jag att det inte var lönt att fortsätta om man inte lyckades dra in 120-130 poäng på första frågan. Likväl så är tävlingsformen rätt rolig så här initialt iaf.

Här på hockeysnack tycker vi ofta att sidodiskussionerna är roligare än huvudspåren, iaf gör jag det. Den här tråden är dessutom är löst styrd, så det är bara att blabba på.

Nästa gång frågan om Daugavpils kommer kan jag stava till det.
Kommentera

« · 1101089 · »