Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Andra vetgirig-tävlingar

« · 1123941 · » Till forumet

Sv: Andra vetgirig-tävlingar
mattias - 74:

Vad är rätt då?
Eftersom alla vet att det är fel så kan du ju skriva det rätta svaret mattias :)
Kommentera

Metal Guru:

Alltså alla vet att det är fel !
Kommentera

mattias - 74:
5:e juni är fel.
Kommentera

Metal Guru:

Det vet ju alla !!
Kommentera

mattias - 74:
Hon slog mig igår, för hon visste att Danmarks nationaldag inte var 5:e juni.
Kommentera

Metal Guru:

Själv är jag rätt nöjd då jag slog Grenylva med 7 - 5 i vinyltävlingen. Det måste ses som nån form av skräll :)
Kommentera

Huge:
Jag vet inte vilket liga vi för diskussionen, så jag har plockat direkt ur minnet. Först och främst är det inte Th som haft frågan, utan han har tagit över diskussionen från en annan. Se'n kan han mycket väl ylat om Margrethe.

Dock är jag 100% korrekt i min uppfattning om att han pratar '2'.
Men trots det gillade han inte mitt motförslag om att "Maggan Två" skulle generera rätt.

Kommentera

Metal Guru: Jag kan hjälpa dig med en ståndpunkt som avgör saken:

Hon heter inte Margareta utan Margrethe.
Så redan där faller hans resonemang, eftersom han stavat helt fel redan på namnet.
Så hans andra felaktighet (siffervalet) blir ju helt ovidkommande i sammanhanget... :-)
Kommentera

K70:
Jaha. Det är han som jag för någon kvasidiskussion med nånstans i nåt eftersnack. Han tycker att VG ska godkänna "Margareta 2" som svar på vad Danmarks regent heter, eftersom i danmark använder man arabiska siffror för att numrera regenter.

Jag kommer inte ihåg min egen ståndpunkt, om jag nu har nån.

Kommentera

Metal Guru: Äh, strunt i det, det är ju en Röglesupporter kvar! Blott 15-årige Thornton, en geografistjärna med yppersta smak avseende hockeylag! Och nej, vem "Thornton" nu än är, så är det åtminstone INTE jag - jag skulle a) aldrig använda mig av dubbelnick i något tävlingssammanhang, b) aldrig köra en match med sex frågor på så lång tid som 1.30 eller vad det var - men framför allt c) aldrig i livet lyckas svara rätt på så många av VGs geografifrågor:-)
Kommentera

En svart omgång för Hockeysnack i den officiella Geograficupen.

Samtliga tre kvarvarande faller ur kvartsfinalerna.
Jag på tid (11s) mot auryn,
Wayne kanske planenligt mot det erkända nicket siwash,

Men Trusse. Faller du mot ume-gossen Kudvig?
Hans tid och poäng får ju en att tro att du också är ume-bo med samma IP-adress! Förklaring, tack!

;0)

Kommentera

Nu är det bäst ni kikar, för nu leder jag div 2 - sista chansen, aldrig mer

Kommentera

Paddan: Samma här fast i 6:19 då. Jag slog till med en förkrossande 1-0 seger i första matchen :-)
Kommentera

Stigsson: 6:24 fick det bli för egen del i Vetligan. Och den första segern är bärgad i den divisionen.
Kommentera

Paddan: Jag gör också ett nytt försök i div 6 nu. Har varit upp där tidigare en gång men rasade genast ur till div 7 igen.
Kommentera

Så klappar jag mig själv på ryggen och gratulerar mig själv till uppflyttningen till div 6 i Vetligan.
Kommentera

Trusse: Jorå, jag klagar inte på utgångsläget. Vem var TheKop egentligen? Har stött på denne flera gånger i Vetligan.
Kommentera

Wayne Gresky: I ärlighetens namn ser det väl ganska bra ut i div 4:2. Du behöver "bara" vinna så är du i div 3.....och bara två rätt för att klara dig kvar. Annars är väl det mest glädjande i den serien att ännu en välkänd lirare dragit sitt strå till en trevligare VG-stack genom att plocka bort sitt dubbelnick (TheKop).

Och för egen del känns det väl nästan som att man kan kasta in sin VG-handduk när man betraktar motståndet i VL nästa säsong. Klarar jag mig kvar ska jag fasen dansa en Jigg.....typ. :)

/T
Kommentera

Blasphemy! Trusse:

Men ålrajt, tack för grattisarna - men ska det bli nåt av det här så måste jag hålla mig kvar en stund. Jag tror att det är lättare att rasa, än att ens hålla sig kvar på dessa höjder.

Kommentera

Trusse: Nästa säsong har vi Trusse i högsta, Metal Guru och K70 i tvåan. Vilken HS-representation! Själv har jag inte vågat ta reda på vilken division det blir för egen del. Hoppas att formen är på topp imorgon...
Kommentera

Gidde: Ajdå......men Leksand eller Mora är väl nästan samma sak, iaf i lagsammanhang på VG. :) Men landskapet var ju rätt......och grattistelegrammet står fast.

/T
Kommentera

Gidde: Close enough! ;)
Kommentera

Trusse:

Det är väl möjligtvis inte MGuru du avser?

I sådana fall så tror jag faktiskt att du just gjort honom gruvligt besviken, men jag stämmer gärna in i gratulationskören angående hans avancemang! :)

Han är nämligen Moring ;-)
Kommentera

Känns som att det är läge att skicka ett grattistelegram till den förste(?) leksingen som nått div 2 i Vetligan (har full förståelse att det känns kymigt att se det klubbmärket så högt upp i seriesystemet). Det ser ut att bli en del "gosiga" motståndare i tvåan.....så lycka till. :)

/T
Kommentera

Gidde:

Attans, fel länk!
Rätt kommer här...
Kommentera

Pristävlingen är grymt enkel denna gång, NOT!
Kommentera

mattias - 74:

Haha!
Nej du, så många är det inte.

Och speciellt inte i vetigirig.nu ;-)
Kommentera

Gidde:

Du borde vänja dig, det är många som förlorar mot leksingar :)
Kommentera

Gidde: Jag tyckte att den där hockeyligan var en av de viktigaste ligorna på Vetgirig, med tanke på att vi kom från denna hockeysite. Men efter att jag upptäckt hur det luktade fismunk på direktionsvåningen, tog jag mitt pick och pack och pös.
Kommentera

Metal Guru:

Att förlora mot en leksing är aldrig kul, och absolut inte i en match där båda får full pott men jag torskar på tid pga tre hängningar på 5 frågor.. :-(

Men, men du kanske har rätt...
Kommentera

Gidde: Då var det inte en viktig match du förlorade. Då var det ett omen att dra sig ur.
Kommentera

Metal Guru:

Jopp!
Skitkul, NOT!
Kommentera

Gidde:
Är det fortfarande Bröderna Umeå som prenumererar på förstadivisionen i den ligan?
Kommentera

Metal Guru:

Nejdå. jag har drabbats massor med gånger.
Men den där gången var en j-vligt viktig match som kostade mig nedflyttning, samt att mattias-74 klarade sig kvar ;-)
Kommentera

Gidde:
Då är du en lycklig människa, om du bara drabbats en gång i en random gäsp-liga... ;0)
Kommentera

Metal Guru:

Det vore ju mycket trevligt!!

Tyvärr några dagar för sent eftersom den kostade mig en oavgjord match i Ishockey-ligan.... :-(
Kommentera

Gidde:
Conth hälsar att de troligtvis funnit hänga-buggen.

Kommentera

Gidde:

Det hängde sig för mig också men inte i denna matchen :-)
Kommentera

Gidde:

Grattis mattias!!
Men nu lägger jag f-n snart ner detta, jävligt tråkigt att torska när vetgirig hänger 3 ggr just på denna omgång som faktiskt var så enkel att det var klart att den skulle avgöras på tid!!!!

mattias-74 - AGF 5 - 5 (0:33 - 1:06)

Urk säger jag bara, om inte vetgirig får ordning på dessa hängningar så kommer jag nog att sluta spela där.... :-(
Kommentera

Hmm, ibland blir man besviken...

AGF - vaabraa 8 - 8 (1:20 - 1:19)

Tidsdiff (s) för oavgjort: 1

När man läser detta tycker jag inte att ovanstående borde rendera i en förlust...

:-(
Kommentera

Wayne Gresky:

Ser att det min browser står och väntar på är den riktiga länken till nästa fråga;

waiting for http://www.vetgirig.nu/qlm.php?chno=

Kommentera

...och i omgång åtta i den här tävlingen

http://www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=6140&div=2

lyckades jag aldrig trassla mig tillbaka till sista frågan. Fick "ogiltig länk" hela tiden. Såvitt jag förstår tickar klockan än, eftersom jag aldrig har avslutat matchen.

Kommentera

Metal Guru: Den här tråden är rätt färsk, kan vara relaterat:
Kommentera

Jag har en annan felbild. I två tävlingar av tre har jag fått

waiting for http://www.vetgirig.nu/ nånting

i statusraden. När browsern har tänkt klart blir det en 404 Not Found-sida, och jag får reloada mig tillbaka in i tävlingen, och svara om på frågan.
Kul att få upp en oifylld fråga ett med klockan på 0:52...

Kommentera

Gidde:
Ta det där bonnierstids.research-int.se till forumet istället, så kan övriga läsare också komma med sina inputs på problemet.

För ett problem är det...
Kommentera

Gidde:

När jag spelade en match nyss så stannade den till i 30 sekunder, och nere i statusfältet stod det att den försökte komma åt siten:

bonnierstids.research-int.se

Måste nog skicka ett mail till conth och fråga vad den ska dit och göra under en match.... :-(
Kommentera

Stigsson:

Jopp, men enligt vad vetgirig.nu påstår, så är all reklam bortkopplad under matcherna.

Den syns alltså bara när man "inte tävlar"

Själv kör jag FF, ser ingen reklam öht och brukar i normala fall inte alls ha några problem att köra mina matcher
Kommentera

Gidde: Jag återkommer till mitt tidigare förslag att det är dom där animerade reklamerna som orsakar besvären.

Tidigare var den en Amelia-reklam tror jag som rullade när problemen fanns, när den försvann så försvann också problemen och nu såg jag att någon misstänkte korsordsreklamen som bov i dramat med fördröjda frågor.
Kommentera

Gidde:

Kan det ha någon betydelse vilken webbläsare man använder?
Kommentera

« · 1123941 · »