Wayne Gresky: Det räcker som sagt att du tackar frågemakarna... Å andra sidan så känns det även som om det är ont om naturvetenskapsfrågor överlag. Tackar du för det också? ;-)
Wayne Gresky: Vissa kallar det kuriosa. Andra kallar det för frågor som allmänbildade bör kunna.... ;-))
Nä, allvarligt talat: mkt beror nog på frågemakarnas ålder. Det är ju klart fler musik- och filmfrågor från säg 90-talet och framåt, jämfört med samma kategorifrågor från lite äldre tid. Sen består ju populärkulturen faktiskt av lite mer än bara musik och film. Man får nästan aldrig nån modernare konst-, litteratur-, eller teaterfråga, typ.....
Huge: Eftersom du lyckades passera mig tack vare en kuriosafråga från din ungdom i sekelskiftet så borde du kunna ta att du själv åker dit på nutidskunskap. Ska du banna något så får du banna det faktum att du inte klarat av att hålla dig a jour med populärkulturen de senaste 20 åren. :)
El Maco: Ja, grattis till den oavgjorda vinsten.... ;-) Slagen än en gång i finalspelet på tid. Börjar bli lite tröttsamt nu. Och i vanlig ordning fick man 2 musikfrågor från 90-talet som bara dagisgenerationen kan svara på. Om det åtminstone hade gällt 1890-talet, så hade jag inte klagat.... :-)
Metal Guru: Tar mig vidare med ynka två mer rätt än den som inte går vidare till slutspel.( Påminner lite om Luleå vs Mora) Och nu är jag helt plötsligt i semifinal. Så det kan gå!
Metal Guru: Det blir lätt så när man inte får chans att svara på de 2 sista frågorna. Åkte på en riktig Fetgirig-hängning så att säga. Ännu surare känns det när man satt med 4 rätt i det läget.
Uno Gordon: Jo jag har sett det där. Olyckligt att dessa två hamnat i samma grupp när det finns många andra som kämpar hårt för att ta sig vidare. Lämnar man wo i alla matcher så blir man utkastad till nästa säsong (men man har chansen att anmäla sig igen).
Portello: Jag upptäckte någonting helt sensationellt! I Mats Byströms (TIKBiff) grupp spelar Kronblom32. Han har avreggat sig! I första matchen lämnade han således w.o. men det gjorde även Bafucin. Så nu ligger Kronblom på slutspelsplats! Om nu Mats vinner över Bafucin i sista omgången går Kronblom till slutspel utan att ha lirat en enda match! En bragdartad bedrift minst sagt!
Nu är vi 48... Så länge intresset växer så är det oundvikligt. Men det är fler som har chansen att gå till slutspel nu, vilket de kanske inte lyckats med tidigare.
Wayne Gresky: Det tycker jag vore synd, eftersom ett lite större gruppspel är roligare än en fjöttig treställig serie där två går vidare. Även om det rent teoretiskt är roligare ju fler vi är...
Nu har det intressanta läget uppstått att vi är en deltagare ifrån 48. Vid 48 deltagera så blir det 16 grupper med 3 i varje. Vi får se om det blir aktuellt redan den här säsongen.
Metal Guru: Jag tippar alltid mig själv men det verkar ju inte vara någon vinnande taktik. :)
Det finns ett överraskningsmoment inbyggt. Många har chansen att vinna, men samtidigt så får man alltid fram en värdig vinnare. Som turneringsledare är jag nöjd med resultatet.
Wayne Gresky: Samtidigt får man gratulera Herminatorn, som vann förra cupen - jag vågar påstå att han var lika otippad innan tävlingen som tidigare vinnare Viskarn och Paddan. En kul tävling med mycket överraskning inbyggt.
Huruvida någon hade tippat mig innan första Cupen vet jag inte.
Ny säsong på gång nu. På samma sätt som tidigare - tidigare anmälda är automatiskt med. Nyanmälningar går att göra idag. Jag har dock plockat bort Gladh som lämnade wo i samtliga matcher förra säsongen. Vill han vara med får han anmäla sig på nytt.
Gidde: Tja, om jag inte minns fel så var det två stycken 300000 bredvid varandra i svarsalternativen, eller så var det bara jag som var frånvarande i tanken... för svara fel gör jag aldrig, det är bara fingrarna som fått egen vilja ibland...
Å andra sidan så känns det även som om det är ont om naturvetenskapsfrågor överlag.
Tackar du för det också? ;-)