Vetgirig.nu

Grupper · 3612 inlägg · 31 ämnen

HS cupen

« · 1045151 · » Till forumet

Sv: HS cupen
Wayne Gresky:

Då var det över för min del när man möter Huge. 4 - 1 till honom och frågorna var som vanligt skitsvåra.
Kommentera

Metal Guru: Ja jag tyckte att det blev lite stora siffror med tanke på frågorna...fast jag var nöjd med att jag kom på Cadiz på slutet. Det lönar sig att titta på la liga.
Kommentera

Vill bara meddela att jag trodde att i helgen skulle det bli lite walk-over-matcher från min sida, då jag åkte till Estland i onsdags kväll, och kom hem idag. Men på fredagen hittade jag en Internet-uppkopplad sunk-data på det vandrarhem jag befann mig. Tyvärr hade den ett ryskt tangentbord med våra bokstäver textade på tangenterna, med en stilistisk estnisk layout.

Jag hittade de svenska tecknen så småningom, alla förutom 'Å'. Så jag hoppades på få skrivfrågor, och gärna sådana utan 'åska', 'ådra' och tånagel'.

Det gick många skräpmatcher innan jag kalibrerat siktet så gott det nu gick. Dagens evenemang fick bli 2x Geografi Leuge, samt HS-Cup och -Raket.

I Geografi Leuge fick jag istället för två wo:s, två hedersamma förluster på tid.
I Cupen fick jag en enkel skrivfråga. 'Vad heter Haparandas finska tvillingstad. Svensk stavning.' Jag prövade 'Torneaa'. Det blev fel kan jag meddela, och sedan var rytmen ur led i den tävlingen.

Jag kompenserade dock med att kryssa Herminatorn i Raketen.

Kommentera

Paddan: Fast just nu passar det nog bäst med "detroniserad mästare". Typiskt, hade jag varit EN sekund snabbare hade jag klarat mig vidare.
Kommentera

Stigsson: Funderar på om jag ska byta namn till Meste Mästaren...
Kommentera

Metal Guru: Alla grupper jag är med i känns som dödens grupp......för mig alltså.
Kommentera

Wayne Gresky:
såg inte någon uttalad 'dödens grupp' i Cupen.
Borde teoretiskt sett vara bra lottat då.
Kommentera

Wayne Gresky:
Här är en bättre länk för den som vill anmäla sig.
Kommentera

Ny säsong startar imorgon.
Nyanmälningar idag.

Nyheter:
Endast två matcher i veckan, 3 dagar till w.o. och 10 s skillnad för tidsseger.
Kommentera

difzi: Grattis Paddan, bra jobbat!
Kommentera

Herminator: Tackar så mycket, jag hade iofs också grava problem imorse... att hålla ögonen öppna. Men jag såg att jag vann med en ganska fjuttig tidsmarginal. Fast det är ju alltid trevligt med cupvinster. Vad vinner man då? En cykelresa med PerHApps?
Kommentera

Tubest:

Ja Grattis Paddan, bra jobbat ;)
Kommentera

Grattis Paddan!!....en liten tröst att det var slutsegraren som slog ut mig:-)
Kommentera

Paddan: Grattis Paddan till Finalsegern! Jag hade en tung omgång med multipla hjärnblödningar... (c:
Kommentera

Paddan: Tur Paddan, tur! ;)
Kommentera

Paddan: Flyt med lottningen/frågorna/tiden osv osv.
You name it.
Men det KAN ju också bero på att du helt enkelt är värd att vara i final.
Jag är inne på det sistnämnda.... ;-)
Kommentera

Ojdå, då var man plötsligt i final. Tro hur det gick till?
Kommentera

Metal Guru: Ojdå, en får tacke, verkar som att det inte tog så lång tid som jag trodde att "bli kvitt" en elev. Så var man i semifinal då... känns lite smått sällsynt.
Kommentera

Grattis Paddan:
Jag hade andra sorters problem.

Det blir inget mer vetgirig för mig ikväll.
Kommentera

Paddan:
Det låter läskigt för min del.
Mina bästa resultat får jag när storhjärnan blir bortkopplad, och ryggmärgen får svara.
Kommentera

Metal Guru: Jag minns inte riktigt, det har ju varit nationella prov idag på förmiddagen och innan jag hunnit "valla in" alla kollegor som skulle vara provvakter för mina klasser så tror jag att all hjärnaktivitet hade försvunnit.
Kommentera

Paddan:
Hur gick det med frågorna efter att du smällt till honom med pekpinnen då?
Kommentera

Gidde: Tror jag kan gratulera MetalGuru till en vinst. Hann knappt mer än köra igång matchen idag förrän en elev knackade på dörren till arbetsrummet och ville ha hjälp.
Kommentera

Trägen vinner!!

Eller, ja, vinner, men jag har för första gången någonsin gått vidare till Slutspelet i HS-Cupen.

Glädjen lär bli kortvarig, men kul att få vara med eliten ibland! :)
Kommentera

Gidde: Klantar man bort en sådan matchboll på 6 frågor så ska man nog ha någon form av straff ändå, (c:
Kommentera

Herminator:

Om en match slutar 0-0 så kan den som vinner på tid få 1 poäng, och den andra bli utan. Detta om det är en liga där det finns en tidsgräns för vinst alltså.

Om du då lämnar w.o, vilket ger 0 rätt, och din motståndare svarar alla fel, så skulle du alltså vinna matchen på kortare använd tid?!!

Det tycker jag inte låter så rättvist, eller hur? ;-)

Om man lämnar w.o så får man full tid, så du kan ju vara glad att det inte är 15 minuter som du får använda :)
Kommentera

Herminator:
Du har ju brutit mot regelverket, genom att inte svarat inom utsatt tid.
Kommentera

Herminator:

Ja, om man inte lyckas svara rätt.
Men lämnar man WO är det ju rättvisst, mot motståndaren. Eller har jag missförstått dig nu?
Kommentera

Metal Guru: Vadå fördelar, det är väl nog jävligt att få 0 poäng och 0 antal rätt i en omgång?
Kommentera

Gidde: ...om det inte gällde den kvinnliga,.
Kommentera

Gidde: Det var meningen att Hugh Grant skulle haft den rollen från början.
Kommentera

Gidde:

Den var bara halv ologisk! Eftersom filmen handlar om sport hamnade den väl på något hörn under sport. Sedan att skådespelare och idrottsmän är två olika saker i detta sammanhang är en hel annan femma ;)
Kommentera

difzi:

Det som är mindre logiskt är att man får en filmfråga när man förväntar sig en Sportfråga (eftersom kategorin var Sport)

Frågan handlade om vilken som spelade huvudrollen i filmen Wimbledon!

Hmm, den var jag rätt körd på.... :(
Kommentera

Herminator:

De är väl ändå ganska logiskt att man får fulltid då man lämnar WO, även man man inte ens har lagt ner en enda liten sekund.
Kommentera

Herminator:
Vilka fler fördelar tycker du man ska ha, om man lämnar w.o?
Kommentera

Gidde: Otroligt, när man inte lagt ner 1 sekund på omgången ens.
Kommentera

Herminator:

WO ger automatiskt full tid, sådana är reglerna för vetgirig tydligen...
Kommentera

Wayne Gresky: Hur kan man få full tid, 3 minuter, i HS-Cupen om man missat tävlingsomgången och lämnat WO??
Kommentera

Nu är gruppindelningen klar och vi har en perfekt stenhård form på tävlingen med 8 grupper a 6 deltagare. De båda finalisterna i förra omgången har hamnat i grupp 2. Jobbigt för sjutre, difzi, salle och spud med andra ord. Min egen grupp 5 känns också tuff på pappret.

Lycka till!
Kommentera

Metal Guru: Det var det första jag gjorde när jag startade den här säsongen.
Kommentera

Wayne Gresky:
Hjälper du Kronblom att avregistrera sig, eller ska han wakla over ännu en säsong?
Kommentera

Grattis El Maco!

NU går det att ANMÄLA SIG till nästa säsong. Vill någon inte vara med längre så är det bara att avanmäla sig.
Kommentera

Metal Guru: Det var nära örat. Har glömt frågorna och minns inte vad jag brände men Vincents roomate kunde jag. Grattis till mig! Nu bör Huge vinna nästa omgång.
Kommentera

El Maco:
Grattis då.
Segare än vanligt, men betydligt bättre än under vissa andra matcher under kvällen. Missade på van Gogh.
Kommentera

Nu, El Maco, ska jag ge mig på Cupfinalen.
Idag fungerar min data oklanderligt. Tyvärr är Vetgirig.nu lätt lynnig - vi får se om det blir du eller jag som drar lynnighetslotten...

Kommentera

Metal Guru: Finns Ipren som brustablett?
Kommentera

Huge: Och då menar jag alltså korvstoppning i nördfrågor gällande modern musik och film.... :-)
Kommentera

Wayne Gresky: Ähh, att plugga är ju fusk. Det man kan, det kan man.
Orkar inte med att stoppa korv som består av nördfrågor i obskyra specialämnen.. :-)

Spelade för resten Duellen nyss och vi fick en fråga om namnet på den svenska kvinna som Svennis dejtade när han var förbundskapten för England. Hon var dessutom programledare i engels teve.

Jag svarar Ulrika Jonsson och min motståndare svarar Ulrika Johansson.
Båda fick rätt.
Kommentera

Wayne Gresky:
Den sista frågesamlingen påminner mig om att jag måste slutföra min serie om Albyler.

Vem ska bort?
o) Magnecyl
o) Ipren
o) Metadon
o) Panodil

Vad är den akiva substansen i Alvedon?
o) Dextropropoxifen
o) Paracetamol
o) Acetylsalicylsyra
o) Ibuprofen

Vad kan man använda som antidot vid överdosering av Curadon?
o) Acetylcystein
o) Acetylsyra
o) Acetylöystein Sunde
Kommentera

Huge: Nej, jag gör något åt saken istället. :)

www.vetgirig.nu/quiz-12660/Kemiska-formeln-tack/
www.vetgirig.nu/quiz-12788/Blodprovet/
www.vetgirig.nu/quiz-12659/Alkaner/

Tack vare detta så kommer jag att representera HS i mästarcupens vårsäsong.
Kommentera

« · 1045151 · »