Jag har plockat bort Andersson 79 ur tävlingen, plus att jag själv kliver ur för att börja om från botten, för att lotsa Trusse upp till ytan.
VÄL , ska det stå , vete fan hur jag lyckades få dit ett y istllet för ett v .
Jag har stängt av GeoLigan för sommaren.
Har dock en vag aning om att jag gjort det för sent, och att nästa säsong kommer rulla igång imorrn. Om den skulle göra det så är det helt oavsiktligt, och hur ska vi göra då?
Fick den här frågan i min profil på Vetgirig:
----------------------
Var är geografi frågorna i HS-Geoligan?
Det börjar likna mer en samhällsliga blandad med historia och botanik????
----------------------
Det är lika bra att jag svarar också här:
HS Geoliga plockar sina frågor från det breda urval frågor som listat in sig under kategorin 'Geografi'. I min värld är ämnet Geografi betydligt bredare än en värdsatlas, även om kartor är kärnan i ämnet. Landskapsblommor, var ett stort slag stod 1066 och var i Afrika språket Mandinka pratas är lika mycket geografi som åt vilket vädersträck Norrköping ligger i förhållande till Söderköping.
Jag tycker därför personligen att HS Geoliga's blandning av frågor stämmer väl överens med ämnet.
Om Geografi för dig är en värdsatlas rekommenderar jag den länkade tävlingen 'Kartor'. Får man någon fråga som inte uppmanar en att tolka en kartbild, så är det olika kartprojektioner eller liknande som efterfrågas.
Sista omgången pågår i GeoLigan.
Från meddelande-fältet däri:
Hej, följande användare kommer tas bort inför nästa säsong, om ni inte reggar er på Hockeysnack enligt nedan: cambridgekuren, Handfast, kudvig, pannben, poolare
Finns ni redan registerade, men under ett annat nick, säg hej i www.hockeysnack.com/arena/Vetgirig.nu/inlagg.php alternativt bubbla Metal Guru.
Jag tycker att vi borde ha samma regler i ligorna, men å andra sidan borde jag då ha förankrat GeoLigans förändringar här.
Info om HS-GeoLiga, som också givits i tävlingens gästbok:
-------------------
Det här är en liga enkom för Hockeysnackare. Ombord i tävligen har vi idag en handfull nick som snubblat in från annat håll, alternativt inte givit sig tillkänna på HS. Inför nästa säsong tänker jag rensa bort icke kända nick härifrån.
Ni som känner er träffade, men vill fortsätta vara med, registrera er på www.hockeysnack.com
Medlemsskap är gratis. Använd gärna samma nick som ni använder här. Om ni vill kan ni sedan babbla vetgirig med oss andra i vetgirig-delen av siten.
Plus en sista not:
En person = Ett nick = En tävlande.
En person kan alltså inte tävla under flera nick.
Poffa finns i Cupen (om han inte ska återuppta sitt spelande..?)
SuperElmaco finns i Cup och Liga, men är avregistrerad - osäkert vad som händer med hans entries.
Andra som kanske behövs rensas bort?