Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Problem på Vetgirig.

« · 1122541 · » Till forumet

Sv: Problem på Vetgirig.
Metal Guru: Fast jag fick ju mail från Vetgirig strax efter 00.00.
Kommentera

Lite komik ser vi i forumet. Någon har mailat [email protected], men inte fått svar. Gissa varför?

Kommentera

Wayne Gresky:
Det där är nog så automatiserat att om tiden är satt rätt, så blir det rätt i verkligheten också.
Kommentera

Metal Guru:
Eller så hade de ett år, sidan timade ut, pengar fylldes på och tiden expanderades från startdatum. Har ingen bra förklaring.
Kommentera

Metal Guru: Man börjar fundera på om det är Vetgirig eller någon annan som klantat sig?
Kommentera

Vänta nu - det där var i fredags för ett år sedan, 15:44, och tidszon oklar. Den skulle inte gå ut nu..?
Kommentera

Metal Guru: Förra året...
Kommentera

Frisco:
Jäpp. Nu ska bara skarven i tidslinjen jämka till sig, så är vi alla på spåret igen. Frågan är bara om det blir en eller två dagars matcher som försvinner ut i tomma intet..?
Kommentera

Metal Guru:

Technical Information for vetgirig.nu

Status: Active
Incept date: 2008-01-30 15:44:00
Expiration date: 2011-01-30 15:43:58
renew

Technical Contact for vetgirig.nu

Nordreg AB
[email protected]
Nordreg AB
Box 79
helsingborg 250 54 SE
Voice: +46.42197080
Fax: +46.42197001

www.nic.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=vetgirig.nu
Kommentera

Wayne Gresky: Vickan1 var en av flera absent friends. Eller absent i alla fall. Eskoa var inte heller där, tyvärr.
Kommentera

K70: Hade Monique med sig Vickan1?
Kommentera

Wayne Gresky: Nja, SÅ hårt märkte jag inte att vi gick åt Asu, så att han skulle ha ringt Conth och bett honom omedelbart trycka på den stora röda knappen? Siwash och Megalodoras lyste med sin officiella frånvaro. Om de var närvarande som personligheter i någon annans kropp, så höll de mycket tyst om saken. Tawny var där och blev utfrågad av LC om när hon tänkte ordna en snabbare uppkoppling. Jag lyssnade inte så helt uppmärksamt, men uppfattade inte att det var på gång med någon förändring. Hon passade även på att för mig understryka (ganska opåkallat) att hon och Titania INTE är samma person, utan att de faktiskt hade mötts på riktigt på en lagträff:-) Titania var dock inte närvarande i går. I övrigt var allt synnerligen trevligt och jag hade sett fram emot att få tacka festfixaren no 1 och alla nygamla bekantskaper, medan jag fortfarande trodde att VG var igång, det vill säga.
Kommentera

Nästa person inne i forumet, denna gång en wappande Linkchef:

"Eller rättare sagt: varför LIGGER sidan nere? Den senaste uppdateringen på Wikipedia sätter jag ingen större tillro till. Träffade ju asu igår och vi snackade lite om VGs framtid. Har väldigt svårt att tro att sidan är nedlagd. Gissar att det handlar om en missad fakturabetalning. Skriver f ö detta från mobilen. F-n vad segt det går. Blir jobbigt att spela matcher så här..."

Kommentera

K70:
Försök inte skämta oss aprillo. Tala nu om på vilken hemlig site vi ska hacka oss in, vi quadruppelmänniskor bakom enkelnick.
Kommentera

Metal Guru: Oh no! Mitt förra inlägg var ju bara tänkt att vara ett dåligt skämt?!:-(
Kommentera

Ha haha, Wayne Gresky:

"Sedan Januari 2009 så upphörde sajten och domänen är till salu. Oklart varför"

Kommentera

Snabb uppdatering på wikipedia.
Kommentera

K70: Något mer intressant kom fram under gårdagens festiviteter?
Kommentera

Metal Guru: Friscus har kommenterat det inträffade också.
Kommentera

Det betyder alltså att hon kommer åt Vetgirig.

Kommentera

Nemi kom just in i forumet, och skrev "Vad händer?" i VL9-tråden.

Kommentera

Metal Guru: Ledsen, men hädanefter får er utsända bulvan klara sig alldeles ensam som "Greenylva". Kan bli tufft. Mohaha!
Kommentera

Shit, K70:

Jag och Wayne och Trusse då, som är några av människorna bakom nicket Greenylva då?

Kommentera

Metal Guru: Äh, vi tog tag i det där problemet med dubbelnick en gång för alla på galan igår kväll och beslutade att omedelbart lägga ner vetgirig och sedan börja om från början. Endast de som närvarade på galan och därigenom har bevisat sin fysiska individuella existens, kommer i fortsättningen att tillåtas spela på en för alla andra superhemlig sajt. Tråkigt för er, men det var kul att möta er så länge det varade! (Galan var helt ok, den också - he he):-D
Kommentera

Salle:

Rumpa?
Kommentera

jonna: Det funkar INTE via wap. Länk ogiltig är det ända man får upp.
Kommentera

jonna:
Vi bör vara 30-40 aktiva spelare.
Kommentera

Metal Guru: Ja bäst att passa på medan de finns kvar. :)
Kommentera

jonna:
Ja då, vi är en hel drös.
Aktiva på forumet är Wayne, Trusse och Kerstin -70 - som jag kommer på på rak arm.

Då är det bäst att du reggar dig för Redhawks - de behöver allt stöd de kan få...

Kommentera

Metal Guru:

He he. Jag sökte runt på nätet efter info om problemen på vetgirig, det var så jag hamnade här. By the way är jag Redhawks-anhängare (och efter den kommentaren kommer väl inte den här sidan lheller ängre att fungera för mig....."Denna länk är bruten..."

Det sägs att det just nu är 78 inloggade på Duellen på vetgirig. Min syster kom in på sidan med wap.

Jag fattar ingenting.

Är det några fler än du och jag från VL som är här?
Kommentera

Kanske ska säga välkommen hit också... :o)

Hur har du hamnat här - för du måste väl ha snubblat in här tidigare..?

Kommentera

jonna:
PS. INGEN sitter och väntar på din uppdatering.
ALLA sitter och har egen rå-ångest, eftersom de tror att de är ensamma om att inte hitta in.

Du kan läsa forumet på denna länk - repeat: LÄSA...

Kommentera

jonna: Hej och välkommen!

Någon på vetgirig har missat att betala in en räkning, det är den absolut troligaste förklaringen. En viss fördröjning i varulvsleken tror jag att de flesta kan leva med, däremot så tror jag att alla wo-matcher som detta inneburit kommer att göra rätt många förbannade.
Kommentera

jonna:
Det är lungt förstår du. Nu Nån gång runt 19:00-21:00 tog pengarna slut för Vetgirig - det blev väl ny månad då nånstans i världen.

Nu väntar vi bara på att pengarna - som man redan stoppat i myntinkastet - ska droppa ned i systemet igen. Vår vän Bolivar hävdar att han redan är inne på VG, men jag skulle tro att han självt propagerat ned pengarna i hans lilla stuprör.

Eller så är det som du säger, Vetgirigbartyt igår fick inte bara deltagarna - utan hela Vetgirig att slockna...

Jag har bara en sak till att säga:
*TAC!*

Kommentera

Vakthavande befäl Jonna från Varulvsleken 9 här! Så ytterst frustrerande detta är. Har inte kommit in på vetgirig sedan jag igår skulle skriva ny uppdatering. Snacka om dålig tajming.

På något sätt måste väl detta vara knutet till galan igår kväll?

Jag har sådan ångest. Det känns som 13 personer sitter och väntar på min uppdatering. Men syrran kom in på sidan via wap och sa att det senaste som hände i tråden var Mguru med en kommentar strax efter 22.
Kommentera

Bolivar:
Ännu har ingen varit inne och skrivit på forumet, så om du är på så är du ganska ensam.
Kommentera

Bolivar: Du har tur du. Här är det off.
Kommentera

Metal Guru: Fungerar för mig nu
Kommentera

Nu får man ingen träff alls.
Det är en bra signal.

Det betyder att man lyft bort namnet från default 'finns inte'-läge, och väntar på att rätt och riktig vetgirig-server ska propageras ned från Internet's root-servrar.

Kommentera

Frisco:
Det börjar hända saker. Ny fel-info:

This domain (“www.vetgirig.nu”) is registered and maintained by one of our customers.

Kommentera

Metal Guru: Bra med lite info:)
Kommentera

Frisco:
På det engelska forumet diskuterar man vårt svenska problem, och McSifonen säger så här:

"The domain has been renewed today, so I guess that within 24 hours vetgirig.nu will be up and running again."

Kommentera

..............eller www.quiz4fun.com/
Kommentera

Metal Guru: Man kan ju hålla igång under tiden på www.visakisa.com/
Kommentera

Detta är en bra dag att påbörja en förbättrad tråddisciplin.
Så fr.o.m nu håller vi oss i denna tråd då vi har ångest över att VG inte längre är ibland oss.

Kommentera

Jag tror vi byter tråd.

Detta kan bli ett problem för VG av bibliska proportioner, om det inte löses så att alla har god tid att spela de matcher som timar ut idag.

Om någon hoppar av för att det finns dubbelnick går det nog inte att jamföra med den massfrustration som kommer uppstå, när ALLAS matcher timar ut dag efter dag...

Kommentera

Gidde: Det är väl den förbannade krysset.se-reklamen som segar. Ta bort, nuh!

Kommentera

Går ju inte att spela matcher på vetgirig.nu för mig i dagsläget!

Mitt i en match så kan det ta 20-30 sekunder att få fram nästa fråga...
Sedan funkar 2-3 matcher bra, och därefter är det dags igen.

Vad tusan beror detta på?
Aldrig varit med om det förut, men nu segar det något fruktansvärt. Och jag har testat lite olika tider på dygnet också.

Har redan torskat två matcher för att jag inte ens hunnit med alla frågor.. :-(
Kommentera

Paddan:

efter att ha mailat Vetgirig så tittade jag och såg precis ett mail om att min match i HS raketen var avslutad. Kanske är på rätt väg äntligen då.
Kommentera

knaskamilla:

Jag får varken eller.
Kommentera

« · 1122541 · »