Vetgirig.nu

Grupper · 3612 inlägg · 31 ämnen

Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt

« · 1130330 · » Till forumet

Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Wayne Gresky: I´m in
Kommentera

Metal Guru: Ledsen, men en annan tolkning av obestridliga fakta är att anloku är ett led i samma smutsiga multinickskedja. Och ett sådant patetiskt försök att skyla över detta genom ett inlägg att man "inte ids fuska".... usch. Man skakar bedrövat på huvudet. Tur att man själv inte har sjunkit så lågt. Och inte lyckas jag komma ihåg Thorntons login, ens.
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag har anmält mig. Det är med stor spänning jag träder in i detta drama, för att se vad du nu hittat på.

Samtidigt ser jag att nån liten knodd med snarlikt namn som vi också anmält sig. Dock har anloku anmält sig emellan oss, och det ser jag som ett tydligt bevis att vi inte något dubbelnick. Puh! säger jag bara.

Kommentera

Wayne Gresky: Eller om initiativet väcker upp en slumrande, dubbelnicksgooglande MrHyde bland alla tidigare så rättskaffens och nitiska deltagare? Viva fuskarrevolutionen, here we come! Mohaha!:-)
Kommentera

K70: Det ska bli intressant att se om de som tycker att det är roligt och lärorikt att fuska ställer upp också.
Kommentera

K70: Hehe!

Jag tror faktiskt att det kan bli rätt roligt. Hoppas bara att det blir skaplig uppslutning och att folk inser att idén inte är så dum när man tänker efter.

HS:are, anmäl alla era dubbelnick på:
Kommentera

Wayne Gresky: Briljant nytt tävlingsupplägg, Wayne - jag/Thornton/alla andra låtsasrögleiter tycker det ska bli jättespännande!=)
Kommentera

Metal Guru: Ä, det är väl bara att ta bort sin avatar? Flera spelare som spelar utan avatar, slump? I don't think so!
Kommentera

Trusse:

Otur att Sportmats inte har nån avatar - annars kunde vi bytt till hans allihopa, och gått in och bråkat om vem som var Sportmats tuffaste, starkaste och bästa dubbelnick.

Kommentera

Trusse: Om du byter till Edmonton Oilers märke så klarar du dig halvt från alla anklagelser.

agoldenworld.files.wordpress.com/2007/10/edmonton_oilers.gif
Kommentera

Hmmmm.....så om jag byter min bild för att visa lite sympatier för Skånes enda hockeylag så kommer alltså ett visst ljushuvud tro att jag och K70 är samma person? Å andra sidan tror han just nu att jag och ArneAnka är samma person med tanke på min nuvarande bild? Fasen alltså....jag tror Sherlock är nåt på spåren här. En enkel, tung och klockren teori......alla med snarlika bilder är samma person.
Förresten.....är det nån som kan ta på sig uppgiften och berätta för honom att alla de här norgehistorierna bara är påhittade?
Kommentera

Wayne Gresky:
Nej, det är du, jag och Linkchef. Jag är den långsammare spetsen på triangeln. Konstla inte nu, för då börjar jag göra inlägg i ditt namn.
Kommentera

Metal Guru: Jag skulle snarare beskriva dig som den felande länken mellan Linkchef och Tawny, med tanke på hur snabb du är...:)
Kommentera

K70:
Jag brukar presentera mig som den felande länken mellan Linkchef och Wayne_Gresky.
Kommentera

Wayne Gresky: OK, lika bra att gå public hela vägen: jag är egentligen sportmats också. Och Morgenstern, allt för att jag (i egenskap av K70) ska kunna komma med lite billiga punchlines på forumet. Påhejad av mitt vaddetnublirför-nick ArneAnka! Och ibland när jag känner för det, så kallar jag mig ladyflanders, allt för att förvirra massorna. (Jag kan ju inte göra det FÖR enkelt och ha Rögleloggan som avatar till alla, eller hur).
Kommentera

K70:
Jag är helt jävla utmattad nu, efter att medelst 'droppen urholkar stenen'-metoden lyckats få mig massakrerad.

Peace of mind.
Frid.

Kommentera

Metal Guru: Det var verkligen breaking news! jag undrar om sportmats är på riktigt eller bara ett troll. Det kan vara Conth som tar ut lite aggressioner på forumet...
Kommentera

Metal Guru: Häpp! *jag saknar lite smileys här, men det skulle ha varit den med de STORA ögonen*
Kommentera

K70:

Där dog jag i VL9.
May I Rest In Peace. May the Force be With Me.

Kommentera

Metal Guru: Neeeeej! Förbannat! Bara ingen kommer på Miss_E också nu, då kommer ju hela min plan att ta över VG-väldet att gå om intet!:-( Men å andra sidan har jag maskerat mitt alter ego Miss_E på ett oerhört försåtligt sätt så att ingen ska kunna ana något samband, någonsin....
Kommentera

SENSATION! SENSATION!

Nästa dubbelnick att presenteras är
Thornton och Kerstin70!!!

De har samma avatar!

Kommentera

Alisandali: Jo men han har inte varit inloggad där på flera månader, han tröttnade på alla dubbelnick...
Kommentera

Metal Guru:Han Heter Werbeka även på den Svenska sidan .
Kommentera

Wayne Gresky:
Håller med om att Siwash/Megalodor är ett svårt fall.

Werbeka finns väl på den svenska siten också - vad herer han där?

Kommentera

Välkommen CL förresten, klart beundransvärt att åka runt halva jorden bara för att kunna gå med på Hockeysnack.
Kommentera

Metal Guru: Det där är faktiskt redan gjort på den engelska sidan (har jag för mig) av Werbeka, som ställde upp med Werbeka1 osv till Werbeka10 (eller var det 8?) i samma cup för att visa det absurda i det hela. Efter det säger Conth att han inte tar Werbekas argument på allvar eftersom Werbeka själv fuskar och använder flera nick. Det säger lite om nivån vi ligger på. Werbeka har tydligen tjatat om det här i åratal utan förändring i officiell hållning.

Det här med att lämna wo är en intressant företeelse. Poolare lämnade wo med Handfast förut omgången efter att alla fyra lämnat wo, vilket påtalats på en chat i liga. Eftersom Conth varit inne och rört lite i varbölden nu ska det bli intressant att se om han kan hålla sig från att ha alla rätt i kommande Vetliga.

Faller Siwash/Megalodoras är lite trixigare, det är inte lika uppenbart när det gäller resultat som andra kända dubbelgångare. Den ene spelaren har inte alltid full pott, statistiken är relativt olika för spelare som ändå är med i så pass många tävlingar. Siwash är dessutom konsekvent snabbare än Megalodoras i Vetligan, säsong efter säsong. Om det är samma spelare så är det jäkligt proffsigt gjort.
Kommentera

Metal Guru:
...och samtidigt en TYDLIG protest mot hur systemet fungerar idag.
Kommentera

Cheflink:
Angående Siwalodoras så låg ju Mega lågt ett tag, och wo:vrade en hoper matcher, för att nu kommit igång igen.

Kanske skulle vi göra en samlad attack mot systemet, och samtliga (som vill vara med) reggar tio extranick inför en stor tävling, i mitt fall

MGuru1, MGuru2, MGuru3, MGuru4, MGuru5, MGuru6, MGuru7, MGuru8, MGuru9, MGuru0

vid sidan av respektive originalnick. Se'n kör vi så det ryker, och ser vad reaktionen blir. Är vi tillräckligt många som gör exakt likadant MÅSTE det göras nåt från adminhåll.

Kommentera

Cheflink:
Fan. Du känns som ett dubbelnick... Finns du på VG som, uh låt mig gissa? - Nkchefli..? Eflinkch.. nja, Heflinkc?

Kommer nog på det ska du se så småningom å då jävlar dubbelnickarns ska bli fiskar varma...

Tills dess, Välkommen hit. :0)
Vi börjar bli VG's alternativforum, känns det som. Du kommer gilla PM/Brevfunktionerna bättre härinne, lovar jag dig - om du nu kommer över den här begränsningen hemifrån.

Kommentera

Hej alla! Passade på att regga mig här nu när jag har möjlighet. HS är tyvärr den enda sidan på hela nätet som jag inte kommer in på från min hemmadator. Måste vara ngn skum inställning som jag tyvärr inte har haft tid att åtgärda. Uppskattar verkligen frispråkigheten i detta forum. Nu när jag har chansen vill jag bara säga att jag inte på något sätt har köpt Conths svar i forumet angående Siwalodoras. Blev mer eller mindre tvingad att be om ursäkt eftersom jag lovat att göra så om jag hade fel. Dessutom hade jag tänkt att undvika att ägna semestern åt att debattera i forumet. Måste ändå säga att jag har svårt att släppa taget i denna fråga. Problemet vi alla har är att vi inte kan överbevisa Conth. Jag trodde först att han hade pratat personligen med de berörda namnen, men jag blir alltmer övertygad om att han bara slängt iväg ett mejl. Hans ord gäller alltså. Egentligen borde man kunna kräva att han förklarar hur han med säkerhet kan säga att de verkligen är två personer. Min uppfattning är att Conth inte tar problemen med dubbelnamn på allvar. Jag beundrar Wayne som vågar stå på sig i VG-forumet. Jag kanske ansluter i "kampen" i slutet av mars.

PS. Jag har i jakten på ungdomens källa lyckats lokalisera platsen där bilden på Felixduvas avatar är tagen. Sitter på ett internetfik ca 35 meter därifrån. Känner mig redan yngre, kanske t o m ung nog att vara med i nästa barncup. Sawatdii krap!
Kommentera

K70:
Det finns ju också en tekniskt lösning, som heter TOR - för de lata som vill spela under olika IP. :o)
Kommentera

Metal Guru: Om det skulle handla om mer än 20 mils avstånd för att skaffa sig en annan, avlägsen ip-adress till sina möten i alla sina dubbelnicksmatcher, så vete fasen om jag inte är beredd att stå över onda ögat i de fallen enligt den korta, kärnfulla och tämligen ungdomliga devisen "men, orka".... Fast har man kortare körsträcka än så, kan man inte förvänta sig någon pardon.
Kommentera

K70:
Det gör jag inte alls. Det är Wayne som åker ned hit och kör från mitt skrivbord. Vi vill ju ha olika IP-adresser när han spelar åt mig, och då jag spelar åt honom. Eller hur det nu är..?
Kommentera

Metal Guru: Du deltar väl ändock i några ligor utöver VL höll jag på att skriva, haha - i det fallet VL meaning VetLigan. Och får nog sägas ha en aning tydligare individuella VG-fingeravtryck än vad som är fallet med t ex totopez:-)
Kommentera

K70:
"Totopez, till exempel verkar ju begränsa sin fanatism kraftigt med en duellranking på 27 poäng."

Ja, min är väl inte mycket bättre.
Men så är jag ju också dubbelnick med Wayne...

Rock on i varje fall, stärkt som jag är efter min kommande viktoria i VL9.

Kommentera

Wayne Gresky: Ett intressant fenomen att många som beskriver sig som "frågesportsfanatiker", "Älskar frågesport", "galen i frågesport" etc, i princip bara syns till i Vetligan och för en i övrigt ytterst anonym tillvaro på en sajt som borde vara deras Mecka i världen. Totopez, till exempel verkar ju begränsa sin fanatism kraftigt med en duellranking på 27 poäng. HS-representanterna i div 2 fick ju åtminstone dela på siwash och Megalodoras i de båda serierna, alltid något.... Väl mött, MGuru! Jag utlovar en trimmad dator, masserade tinningar och uppkavlade ärmar på min sida inför kommande batalj:-)
Kommentera

Vi har en spännande säsong framför oss i Vetligan. Undertecknad lyckades genom ett stunt självastet Houdini skulle varit stolt över klara sig kvar i div 4. Cina och Gote är två motståndare jag gärna slår. Hockeysnacks tre stora Trusse, MGuru och Kestin70 befinner sig den här säsongen alla div 2. Prestigematch mellan K70 och Metal Guru i div 2:2. Trusse får sällskap av några av de mest notoriska dubbelnickarna i div 2:1, glada återseenden även där alltså.

Det finns även ett par heta derbyn att se fram emot. I div 3:3 brakar Anirac och Gunnarfo samman i omgång fem, i grupp 4:1 har vi den heta matchen poolare kudvig, även där i femte omgången.
Kommentera

Metal Guru: Vi får se om han bemödar sig att svara på mitt svar...
Kommentera

Wayne Gresky:
"Han säger att dom är olika familjemedlemmar som spelar vilket är är helt tillåtet"
Kommentera

Herminator:
Ja du. Ser ut så även härifrån.
Denna gång är även forumet borta, så vi ser en annan typ av problem idag.
Kommentera

Metal Guru: Är Vetgirig nere nu då?
Kommentera

Wayne Gresky:

1) Vetgirig har aldrig legat nere. Däremot har det varit jävligt svårt att komma åt servern via Internet.

2) Tidpunkten kan ha uppdaterats om någon varit inne och petat. Men det kan lika gärna vara en numerisk sträng, som du lika gärna skulle kunnat skriva vilka siffror som helst i.

Kommentera

Trusse: Kul, jag la märke till samma sak. Tidpunkten är dessutom intressant med tanke på att vetgirig låg nere då. Kan tidpunkten ha uppdaterats om Conth var inne och kollade ip-nummer på inläggen?
Kommentera

Trusse:
Det måste admin ha gjort inne i databasen, inne i fältet för tidsstämpeln.

På en Mora IK-site brukar vi moderatorer fuska på så sätt för att viktiga meddelanden alltid ska ligga överst - vi plussar på tiden ett par veckor eller så, så att inlägget liksom blir skrivet i framtiden.

Men varför man gjort så här i detta fallet övergår mitt förstånd. Snacka om misstänkt beteende.

Kommentera

Egentligen har jag ju släppt den här tråden.......men kan nån IT-kunnig person berätta hur det går till när gamla inlägg i en chat helt plötsligt får nya datum och klockslag? Tänkte snarast på Siwash o Megas gamla välkända inlägg på burners chat. Som det ser ut nu är de skrivna samma minut.....men under annat datum. Jag vet inte många personer som har tillräcklig access för att kunna ändra sådana uppgifter......och inte förstår jag varför man skulle göra det heller.

/T
Kommentera

Gidde:
även här har du derby under innevarande omgång. Vilket också uppmärksammats i kommentarerna.
Kommentera

Metal Guru:

Här är det derby i omgång 3...
Kommentera

« · 1130330 · »