Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Bandy-WM!!!

« · 387994 Till forumet

Bandy-WM!!!
Ja imorron drar d igång......Sverige-Kasakstan....SKJUT HÅRT I MÅL!!!!!!
VM-GULD 2004!!Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Kommentera

Sv: Bandy-WM!!!
SMÅLAND:

Känns som om Bandy Vm är lite tråkigt...

Sverige Ryssland i Final kanske :)
Kommentera

Mattias - 74: 14-2 ida..........skitkul!!
Kommentera

Mattias - 74: Vilka lag skulle annars vara i final? De finns ju bara två lag...
Kommentera

Namnen som är högaktuella för bandyfesten:

Truppen, målvakter: Andreas Bergwall, Hammarby, Anders Svensson, Edsbyn.

Försvarare: Per Hellmyrs, Edsbyn, Anders Bruun, Västerås, Andreas Westh, Sandviken, Daniel Mossberg, do, Anders Spinnars, Bollnäs,

Mittfältare/anfallare: Johan Andersson, Zorkij, Stefan Söderholm, Sandviken, Daniel Liw, Edsbyn, Stefan Erixon, Hammarby, Anders Östling, Västerås,
Magnus Olsson, Edsbyn, Patrik Nilsson, Sandviken, Daniel Andersson, Edsbyn, David Karlsson, Hammarby, Henrik Hagberg
, Sandviken.

Kommentera

Vilka skal lgå och se Bandy-VM -2006.

Själv så jar jag bokat Finland-Ryssland (Gustavsberg) samt till Brons/Finalmatchen på Zinken. Får se om man går på några andra matcher om tillfälle ges.

Kommentera

65selander: Blir troligen någon eller några matcher på Zinken - Defintivt Brons o Finalmatchen!! Kan bli fler matcher på Zinken eller Gustavsberg, beror på hur veckan i överig ser ut!
Kommentera

En sak som har slagit mig, är att det har varit ganska så tyst kring Bandy-Vm. Nu när det spelas på hemmaplan. Är det någon mer som uppfattar det så? Kan de beror på att Sverige, har ett lite sämre lag i år o där med är guld chanserna mindre?

Ps. I kväll tar Vetlanda sin första seger i Elitserien, hoppas jag! Ds
Kommentera

Robban_Brynäs:

Det är väldigt tyst om bandy överhuvudtaget tycker jag. Det är inte många rader som skrivs, vilket är jättesynd.
Kommentera

Såg första matchen live på Zinken idag... en avslagen historia, men Sverige gör vad de ska. Hade förväntat mig mer av Kazakstan, de var mycket bleka. Skapade inte mycket... Tur att jag inte tippade 13-1, på matchen idag... Det hade varit jobbigt! :-)
Kommentera

Frisco:

Jag trodde först det var ett skämt, men icke, de hade visst ett bandylandslag.

På tal om bandy, suveränt bra första halvlek av de svenska grabbarna mot Ryssland. Hoppas bara att de kan hålla detta i andra.

Kommentera

Jaha, nu har Ryssland fått upp ångan i andra halvlek, jag hade detta på känn dessvärre.

Kommentera

Sannes: Skapde Sverige en het chans under andra halvlek?? Men spelet i kväll, under första 45, var så mycket bättre än det spelet, som Sverige preseterade mot Finland i söndags! Kan det bli en final mellan Sverige och Ryssland, ändå??
Kommentera

Robban_Brynäs:

Med tanke på att spelet rasade ihop som ett korthus i andra halvlek, så kan man ju börja undra hur bra Sverige egentligen är. Men det är nog så att både Finland och Ryssland har blivit bättre och bättre medans Sverige står kvar och stampar på samma plats.

Jag tror faktiskt att man kommer få stora problem med att slå Finland, men oj vad jag hoppas att jag har fel.

Förresten, kan det vara så att de svenske har mörkat både form och spel.....nja....tveksamt...

Och så är man fruktansvärt bortskämt när det gäller landslaget, men förutsätter bara att man skall vinna hela tiden... :)
Kommentera

FINAL !!!! HÄRLIGT
Kommentera

Det gick vägen idag!! Hur skönt som helst!! :-) Så nu är det bara att hoppas att jag kommer inte på Zinken i morgon! Ska nog inte vara några problem!!
Kommentera

Robban_Brynäs:
Vad kul att Sverige tog sig till final, det trodde jag inte riktigt på efter att ha sett de tidigare matcherna.
Synd att jag inte såg matchen idag, valde hockeyn istället, men imorgon då skall jag garanterat se finalmatchen. Visst hade det varit toppenbra om man ännu en gång kunde knäppa till Ryssland.
Kommentera

Sannes: Jaja, VM-silver är inte dåligt det heller :)
Kommentera

Förbaskat också, inget guld till de svenska killarna, men en silvermedalj är inte fy skam det heller, men man hoppades såklart att de skulle ro i land guldet, men icke.
Så efter 5 år, tror jag att det är, så är guldet tillbaka till Ryssland.

Kommentera

epa:
Det är ju inte det, men det känns lite sådär lagom halvsurt ändå tycker jag.

Kommentera

Sannes: Ja med tanke på att vi hade så många chanser där på slutet men men....det var väll Rysslands tur.
Kommentera

Sverige hade ett antal chanser att göra 3-3 på slutet... men det är som det är... Man måste ha lite tur, för att vinna ett VM-guld och det hade inte Sverige idag. Hade Daniel Liv gjort 3-2, på sin chans, så hade matchen blivit annorlunda...

En sak som är säkert också... det var grymmt kallt på Zinken idag!! brrrr
Kommentera

Robban_Brynäs:
Klart det är kallt, det är ju bandy vi pratar om, utomhus mitt i vintern. :))
Kommentera

Sannes:Inte om man är i Edsbyn.
Kommentera

Portello:
Tänkte inte på det.....
Kommentera

« · 387994