Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Bandyslutspelet 2005

« · 511780 Till forumet

Bandyslutspelet 2005
23/2
Sandviken - Hammarby 4-5
Västerås - Bollnäs 4-5
Edsbyn - Vetlanda 5-4
Villa/Lidköping - Broberg 10-2

25/2
Hammarby - Sandviken 4-3 (2-0 i matcher)
Bollnäs - Västerås 3-2 (2-0 i matcher)
Vetlanda - Edsbyn 6-8 (0-2 i matcher)
Broberg - Villa/Lidköping 3-9 (0-2 i matcher)

Kommentarer: _____________________ ???
Kommentera

Sv: Bandyslutspelet 2005
Frisco:

Det som är lite överaskande är att både Sandviken och Västerås har förlorat båda matcherna. För övrigt så är det väntade resultat tycker jag.
Villa Lidköping är det lag som övertygar mest, iallafall just nu.
Kommentera

Sannes: Jag tror ändå att Edsbyn tar guldet i år igen. Alla talanger är ett år äldre.
Kommentera

El Maco:
Blir tungt för gul/svart att vända detta. Samtidigt som fisförnäma VSK
får en tung kvartsfinal serie.
Kommentera

SM-slutspel, kvartsfinal 2 i bäst av 5
Broberg–Villa Lidköping 3–9 (1–1)
Broberg: Stefan Larsson 2, Svenne Olsson. Villa Lidköping: Daniel Andersson 2, Johan Andersson 2, Ari Holopainen 2, Jörgen Gustafsson, Thomas Moen, Mathias Nilsson.
Publik: 1725.
Villa Lidköping leder med 2–0 i matcher.

Vetlanda–Edsbyn 6–8 (2–6)
Vetlanda: Daniel Svedberg 4, Christoffer Edlund, Stefan Sjöblad. Edsbyn: Joakim Hedqvist 3, Jonas Edling 2, Patrik Rönnkvist 2, Peter Törnberg.
Publik: 1417.
Edsbyn leder med 2–0 i matcher.

Hammarby–Sandviken 4–3 e förl, 3–3 (1–2) vid full tid
Hammarby: David Karlsson 2, Stefan Erixon, Göran Rosendahl. Sandviken: Daniel Eriksson, Magnus Muhrén, Andreas Westh.
Publik: 4 299.
Hammarby leder med 2–0 i matcher.

Bollnäs–Västerås 3–2 (0–1)
Bollnäs: Magnus Granberg, Joakim Hedberg, Tommy Österberg. Västerås: Patrik Anderbro, Michael Carlsson.
Publik: 2 788.
Bollnäs leder med 2–0 i matcher.
Kommentera

Frisco:

En semi mellan Hammarby och Edsbyn hade smakat fågel ;)
Kommentera

mattias - 74: Men de är omöjligt då de är på olika halvor men final kan de nog mötas i
Kommentera

RavenLord:

Ja jag vet det men då får vi hoppas att Hammarby får revansch!
Kommentera

mattias - 74: Nä tack det där Media laget från fjollträsk hoppas jag aldrig tar ett SM-Guld så om inte SAIK slår dem så hoppas jag VSK elller Bollnäs tar dem i Semin och skulle de lyckas ta sig till final hoppas jag Byn eller Villa spöar dem
Kommentera

RavenLord: Medialag och medialag. Hammarby har haft bandy på programmet sedan 1905.
Kommentera

Frisco: Jo men Medialag är det då det är dem man gullar med i sporten på TV4 som inte kan ett skit om Bandy och skrivs det i Aftonbladet så är det 9 av 10 ggr om Bajen....

Ja se tv4 - Stå i tofflor och kostym och rapporterar från en match och sedan sätter Bandyn som sport på Kalkonlistan för att det görs för mycket mål "de va någon/några matcher som slutade typ 9-7 för några år sedan" och för de okunniga kan ju en match som slutar ex 8-2 se ut som total dominans från det ena laget men i bandy rinner de lätt iväg med några mål även om det är hur jämt som hellst(och är det inte mål man vill se ??)
Nä undra om inte Handbolls VM borde ha varit med på deras kalkonlista då sverige vann mot någon b nation så stort men de är klart de har ju sändningsrätten till det ;) och då jublar man ju bara och tycker de är så bra
Kommentera

Frisco: HEJA SAIK!!!3-2 PÅ BAJEN IKVÄLL!!!MURRE STÄNKTE DIT TREAN PÅ ÖVERTID....................
Kommentera

Västeråsfansen slog ner en SVT fotograf efter att laget ikväll åkte ur slutspelet. Västeråsgänget gick/sprang bort till Bollnässupportrarna och skulle slåss.

Det låter som om dom tittade för många gånger i portföljen ikväll.....

Kommentera

Sannes: Ja, VSK-fansen har ju gjort bort sej förut!!!
Kommentera

Sannes: Ja, VSK-fansen har ju gjort bort sej förut!!!
Kommentera

« · 511780