Bandy

Grupper · 1904 inlägg · 143 ämnen

Elitserien 2007-2008

« · 936994 · » Till forumet

Elitserien 2007-2008
En vecka kvar till Elitserie premiären... Äntligen är vintern här!! Fick höra när jag ver i Småland att Vetlanda har en lång skadelista... Johan Löfstedet är borta ett tag.. Inget bra... Sedan är även nyförvärvet från Boltic Styrbjörn borta ett tag... Nu får Vetlandas juniorer chansen att visa upp sig... Om nu inte Vetlanda lyckas att få tag på några nya spelare... Även PG är små skadad.. plus några till... Tur att det är en vecka kvar....
Kommentera

Sv: Elitserien 2007-2008
Robban_Brynäs: Jo man längtar riktigt att de ska dra igång nu.. Känns som att de blir en solklar final mellan V-sk och Edsbyn i år.. tror inte hammarby har så mkt att sätta imot. sen är det ett stort + att dom slagit ihop serierna nu !
Kommentera

Projta: Det ska bli intressant i år... Äntligen får vi det svart på vitt... Om norr serien/lagen är bättre än söder lagen... Allt utom en final mellan VSK-Byn är helt klart en skräll... Kanske SAIK... Men de andra lagen får det tufft...
Kommentera

Robban_Brynäs: Njaa jag vet inte, Saik känns inte riktigt stabila.. finns de nått riktigt bra lag så äre nog Edsbyn. men som du säger skoj att vi får se Norr och Söderlagen ihop.. är de dom 8bästa som direkt går till slutspel ?
Kommentera

Projta: Elitserien omfattar 26 omgångar (dubbelserie). Efter det att Elitserien slutförts avancerar lagen enligt följande: Lagen med placering 1-8 går till kvartsfinal. Lagen 9-10 har spelat färdigt. Lagen 11-12 kvalspelar mot respektiive Allsvenskas lag 1-2 för deltagande i Elitserien 2008-09 (14 lag). Lagen 13-14 nedflyttas till Allsvenskan 2008-09.
Kommentera

Frisco: Blir riktigt spännande i år får jag lov att säga när lag tvingas ner direkt.. De händer sällan att bandy tränare får sparken, något vi kan få se mera av i år.. tex om saik vsk mm, skulle hamna typ sist efter några omgångar då kan de bli kris och tränarne får gå..
Kommentera

Projta: Hur många av "söder-lagen" hamnar bland de 8 första... VSK, Vetlanda, Villa, Hammarby?? Det var hälften det... ;) Edsbyn, Bollnäs, Saik och ett lag till...
Kommentera

Robban_Brynäs: VSK Hammarby är ju 2lag som brukar bollas mellan att spela i norr och söder ,men får kanske gå som Söderlag då dom ju lirat där mer än i Norr de senaste åren om jag inte minns helt jäkla fel..Iaf kul med en ren Elitserie direkt från start
Kommentera

Skön seger på övertid ikväll :)
Kommentera

RavenLord: Ja ni har samma tur som alltid.. får se hur långt detta räker me knapp vinst igår.. men säsongen är lång :)
Kommentera

Nu blir det Vetlanda - Edsbyn på SVT24.
Kommentera

Frisco: 5-7 i premiären är väll helt ok... även om man aldrig ska vara nöjd med en förlust.... Såg typ bara sista 20 av matchen... Vetlanda saknade 2 (3) spelare som går in i första elvan. Ett rykte i Vetlanda säger att det jagas en spelare från Ryssland för att fylla utskadorna på Löfstedt och Styrbjörn.
Kommentera

SAIK - VSK 8-4 Med någon min kvar och 6Mål av Nilsson :)
Synd plånboken var tom så man inte kom iväg på matchen.
Kommentera

Många ser det säkert som konstigt att Motala och Falun ligger högts upp i serien... Men konstigt... nej... Vänta tills de möter det "tippade" topplagen! Falun får känna på formstarka Vetlanda som nu har 3 raka vinster. Igår hade Vetlanda 3 junior i uppställningen och ingen målvakt! Ska bli intressant att se Vetlanda när de får tillbaka Löfstedet!
Kommentera

Gripen fick sig en rejäl omgång ikväll, förlust borta mot Sandviken med 15-3. Skall bli kul att åka till jobbet i Trollhättan på måndag...... :)

För egen del är jag supernöjd att Vänersborg lyckades ta en poäng hemma mot Edsbyn, det hade inte jag räknat med i alla fall.

Kommentera

Sannes: Vänersborg inmponerar lite... starkt att ta poäng av Edsbyn... Jag väntar bara Moderatorn ska skriva någon om kvällens Gripen match!! :P
Kommentera

Robban_Brynäs:
Vänersborg kan överraska och ta lite oväntade poäng här och där, men det förutsätter att hela laget spelar bra, det räcker liksom inte med att ett par spelare är bra i matcherna, hela laget måste vara på tårna samtidigt.

Den däringa Moderatorn kommer förmodligen att ha en mycket bra bortförklaring eller hur? Som tex att de inte hade skridskor på sig.... :)

Och så är det lite kul att han har skrivit Vänersborg först i omröstning och Gripen sist....
Kommentera

Sannes: Väntad kross...Trist för SAIK att få möta Gripen en Fredag då de är dagar som brukar dra mycket folk om nått attraktivt lag är på besök
2 för priset av 1 lär inte ha lockat så många fler...var själv på jobbet :(

Edsbyn torsk oavgjort oavgjort de 3 senaste--- verkar var i en svacka efter Rysslandsbesöket.
Kommentera

RavenLord:
Risken är stor att SAIK fortsätter sin kross imorgon.....
Men jag hoppas åtminstone inte på några 15 mål i baken för mitt gäng..
Kommentera

Sannes: 6-6 Mot Edsbyn är bra även om Edsbyn inte imponerat senaste tiden, så jag förväntar mig en jämn match framför TVn imorgon.
Kommentera

Saxat ur GD "Länkar oxå men de brukar sluta fungera rätt snabbt eller så går den till annan artikel om ett tag"

Att Gripen Trollhättan inte hade nåt med bandy att göra var dock mer överraskande.
15-3.
Bandyn har fått en elitserie, men har ändå behållit en dos av sund vänlighet.

"Vi höll igen lite ibland, annars hade det ju blivit hur mycket som helst", sa en SAIK-spelare jag respekterar högt efter 15 hemmamål på Jernvallen.

15-3.
Det är ett resultat som man inte ens värmer decembers första glögg för.

15-3 är bara att ruska av sig.
För SAIK.
För på söndag åker man söderut igen och möter IFK Vänersborg (hämtade ikapp till 6-6 mot Edsbyn i går kväll) i en tevesänd match och då blir det elitseriebandy igen.
Jag skriver det igen. Gripen Trollhättan måste ha fått en friplats i elitserien.
Kommentera

Robban_Brynäs: Jag är förtvivlad.....
Kommentera

Sannes: Du känner väl mig, jag är som jag är :-)
Kommentera

Klinth:... Jag förstår att det är jobbigt att hålla på Gripen idag... Kanske dags att försöka att spela ett försvarsspel... :P
Kommentera

Robban_Brynäs: Ja, eller bandy över huvud taget... Men det är som vanligt, dom räcker inte till när det väl gäller. Målsättningen är ju att hålla sig kvar så tillräckligt med poäng för att kvala är vad vi får hoppas på. Och sedan att dom är väl taggade för att hålla sig kvar om dom tar sig till kval.
Kommentera

Klinth: Sanningen är väll att Gripen inte ska ta poäng varken mot SAIK eller Byn. Men 15 mål i baken i varje match... känns mycket. Poängen ska komma mot lag som Tillberg, Sirus och Broberg....
Kommentera

Robban_Brynäs: 15-3 mot SAIK men Edsbyn har man inte mött än vad jag vet iaf..Däremot åkte Tillberga på 15-2 pisk senast av Edsbyn(kanske trodde du av siffrorna att det var Gripen)
Kommentera

Robban_Brynäs: Dom har ju inte imponerat hittills:

Bollnäs GoIF/BF - Gripen/Trollhätt. BK 5 - 3
Sandvikens AIK/BK - Gripen/Trollhätt. BK 15 - 3
Gripen/Trollhätt. BK - Västerås SK/BK 1 - 7
Hammarby IF/BF - Gripen/Trollhätt. BK 8 - 3
Gripen/Trollhätt. BK - Falu BS/BK 2 - 5

Jag hade förhoppningar om poäng mot Falu BS och Bollnäs, men det är ju som du säger Tillberga, Sirius och Broberg som man slåss. Och så ärkerivalen Vänersborg. Med lite flyt kan man få poäng på ren vilja mot dom ;-)

Sirius hemma i kväll, så nu är det onekligen upp till bevis. En måstematch!
Kommentera

Klinth: Hoppas enerligt att ni vinner Gripen alltså !Vill ha kvar er i ES . riktigt trevlig folk ni har där på bandy matcherna !
Kommentera

Tillberga-Vänersborg måste vara dagens bjudning på Unibet
1.80 på en 2a eller spela att Vänersborg vänder -1.5 till 2.20 i odds.
Bara lägga in och dubbla upp allt ni har ;)
Kommentera

RavenLord: Fosshaug mot Uhlin. Kryss?
Kommentera

T T: säker 2a ;)
0-2 exakt vad som behövdes och Edsbyn vann väntat så 340kr blev snabbt och enkelt ca 870kr
Kommentera

Så har även Gripen tagit poäng! Grattis! Just hem kommen från Zinken - Två dåliga lag, en dålig is... = 4-2 till Bajen... Frågan som jag tar med mig från Zinken - Var det medvetet från Bajen att sätta is argegatet på låg nivå i kväll, för att sänka tempot i matchen?? Vetlanda missar återigen en straff vid 1-1. Det håller inte i ES. Nya tag på söndag mot VSK - troligen utan Björn Einarsson... Då är Vetlanda tunna...
Kommentera

Robban_Brynäs: Japp, 2 poäng är ett faktum. Har stått på Slättbergsbanan och bevittnat vad som mer kan ses som en korsning mellan brännboll och flipperspel snarare än bandy. Det var så blött på isen att bollen inte kunde rulla. Som ni förstår så var det inte spelskicklighet utan en massa vilja som gjorde att Gripen fick sina 2 första poäng. Men det kvittar just nu :-)
Kommentera

Klinth: Ja ett bevis på att Bandyhallar är nödvändiga - Matchen Vänersborg - SAIK va ju inte rolig att se på TV då bollen bara hoppade (inte den bästa reklamen som gick ut i rutorna för Bandyn)
Hoppas det regnande vi har här upphör imorgon så SAIK - Bollnäs kan spela på en riktig is.
Kommentera

Klinth:
Det känns som om ditt Gripen tagit en oväntad skvätt poäng ikväll.
Kommentera

Klinth: Gripen är på gång nu!! Seger i Motala... Grattis!! Nu är det Vetlanda på tv!! Då Vetlanda saknar både Löfstedt o Björn Einarsson så kanske Claesson hoppa in och spela i Vetlanda!!
Kommentera

Robban_Brynäs: Ja, det var väl härligt ;-) Sirius fick poäng mot Bollnäs och Tillberga verkar ha försökt stå upp mot SAIK. Ett tag ledde de och det var match i 60 minuter i alla fall, om jag inte såg fel på text TV. Imponerande. Det lär bli fajt om poängen i bottenstriden. I toppen ser det ut som väntat...
Kommentera

Robban_Brynäs: Konkurs eller ?
#se länk !

Frågan är varför inte dom kan fixa sånt innan säsongen drog igång
Kommentera

Projta:
JAG tycker inte Boltic är en KLASSISK klubb, utan mer ett popmannamässigt köpelag.

Å andra sidan kanske den åsikten skvallrar mest om min ålder...
Kommentera

Projta: Tråkigt att läsa detta... Att ett av svenska bandys mest klassiska lag är så nära KK. Men det är väntat tyvärr. Något var varit fel i klubben under några år. Sedan har de tappat spelare efter spelare... Hoppas att de klarar detta för Svenska Bandys skull.
Kommentera

Metal Guru: Ursäkta... Hur stor är dinna kunskaper i Svensk bandys historia??
Kommentera

Klinth: Nu får vi ser hur långt ner Motala hamnar... ;) De lär åka ner i tabellen, frågan är bara hur långt.... Text Tv;en är inte att leka med... De ligger lite efter och har ofta fel... ;)
Kommentera

Robban_Brynäs:
Boltic var 80-talets lag i svensk Bandy. Okey..?
Mina preferenser på "Klassiskt" ligger tidigare än så.

Och nog blev Boltic det storlag de var genom att vara det första lag som verkligen köpte ihop sin 'rooster' på ett obandymässigt sätt.

(Eller blandar jag ihop dem med Linköping HC..?)
Kommentera

Metal Guru: Om jag inte är helt fel ute... så var många av de stora spelarna i Boltic under 80-talet från Värmland... Rätt mig om jag har fel...
Kommentera

Robban_Brynäs:
Jag tror att du var ett väldigt litet barn i slutet på 70-talet. Annars hade du haft en minnesbild av obandymässighet.
Kommentera

Robban_Brynäs: Jag ser väl Boltic som ett litet klassiskt lag.. men jag grinar inte ihjäl mig om de går i KK.. gillar inte alls den klubben
Kommentera

Projta:
Varför gillar du inte alls den klubben?
Är det därför att det långt bak i gomseglet vibrerar lite fadd smak av köpebandy?

Slutsats: Du är sju år äldre än Robban, och fyra år yngre än mGuru.
Kommentera

Metal Guru: En säsong när Boltic var som bäst hade de 16 spelare i truppen. Ja det var alla spelare i hela klubben det. Det var före sammanslagningen.
Kommentera

« · 936994 · »