Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Gripen´s trupp

« · 308380 Till forumet


Gripen´s trupp
Gripen Bandy kompletterade igår sin trupp med 16 årige Daniel Bäck som förövrigt är med i U-17 landslaget. Det ska bli intressant att följa denna yngling då div.1 bandyn drar igång....
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness: Ja, det är en mycket intressant och lovande kille det. Skall bli kul att se hur "bra" motståndet är, om ett år i finrummet gett lite extra rutin eller inte...
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Klinth: Självklart har det gjort det...vi piskade ju upp Nässjö med 5-3 kanske inte så imponerande siffror men GBK hade ju 3-0 efter 30 min.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness: Då får vi se om Bäck spelar i kväll mit Vänersborg då....
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Klinth o Guinness:
Ni som har koll på Gripen kanske vet om Andreas Nordberg har varit och tränat med A-truppen.
Han är visserligen inte mer än 16-17 år (tror jag alltså) men skall visst vara en jättetalang.
Vore kul om han fick chansen.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness: Jaha, då var man och såg matchen mot IFK Vänersborg igår då. Första halvleken gick ju bra. Gripen ledde med 1-0 och inget av lagen spelade något som över huvud taget liknade bandy. I andra halvlek verkar det som om IFK fick höra både ett och annat, för helt plötsligt fanns det ett bandylag på isen. 9-1 blev det till slut. Till IFK. SUCK! Det bästa med matchen var att den tog slut, så illa var det. Visserligen var man beredd på stryk, Vänersborg skall ju vara minst ett nummer större än Gripen, men var fanns spelet? Var fanns viljan? Tur att det "bara" är en liten cup och inget viktigare.... Bryt ihop och kom igen, i premiären vill vi ha seger!!!!
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Klinth:
Har Gripen tränat stor-is??
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
MH: De har inte gjort någon träning på stor is än...bara på hockeyrink hittills.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Sannes: Jag har ett svagt minne av att Andreas N gick till ett allsvenskt lag och deras U-lag , jag ska inte svära på det men har ändå för mig att det ska vara så...kanske du vet mer än mig
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness:
Nej, har inte en aning om var Andreas Nordberg kan tänkas spela, jag liksom bara utgick ifrån att han var kvar i Gripen.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
MH: Nix, men man hoppas och önskar ju att det skall finnas åtminstonde lite spel i kropparna i alla fall. Nu är ju Villacupen en bra start på storis-träningen och ska ses som träning och ingenting annat, åtminstonde inte i år. Jag tror stenhårt på att Gripen kommer att bli ett topplag i år, och återtåget sker nog ganska så omgående. Men för att spela i en högre division så krävs det ett flertal mer namnkunniga herrar i truppen.....
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Sannes: Angående Anders Nordberg så står han med på Gripens hemsida, han spelar med U-19, så han är kvar i GBK.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness:
Oj, spelar Andreas i U-19 laget.....hm...trodde inte han var så gammal, åren går fort....
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Sannes: Men han behöver ju inte vara så gamal för det. Han kan ju vara väldigt bra för sin ålder...å vara med de bättre,äldre för att utvecklas ännu mera.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness:
Enligt ryktet så skall han vara en talang utöver det vanliga.
Jag har fått för mig att han inte är mer än 16-17 år, men som jag skrev åren går fort så han kan vara äldre...
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Sannes: Man får hoppas att "ryktet" har rätt...GBK behöver bra juniorer...
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness:
Det är bara att vänta och se....

Har bestämt för mig att det stod en artikel om han i TT i somras, på de där ung sportsidorna de har.
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Sannes: Kan nog stämma det...var det D.Bäck och A.Nordberg de skrev om då? Fick ett svagt minne jag också nu...=)
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Guinness: Ja, de står ju båda listade på U-19. Kul om de fick chansen i A-laget....
Kommentera

Sv: Gripen´s trupp
Klinth: Japp, jag vet att D.Bäck dubblade förra säsongen med U-17 och U-19 fastän han bara var 16 år...kanske de gör likadant i år fast A-laget och U-19 för de båda herrarna...
Kommentera

« · 308380