Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

SM-FINAL!!!

« · 452476 · » Till forumet


SM-FINAL!!!
Vilka två lag spelar final på studenternas samt vilket lag vinner? Själv tror jag på Sandviken - Hammarby där jag tror SAIK vinner ganska komfortabelt med 7-4...har också en liten outsider till finalspel i det utomordentligt välspelande laget GRIPEN BK...SM-GULD tror jag bestämt att det blir...=)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Mitt kära SAIK har sett starka ut på försäsongen och junisarna har varit bra och deras motståndare i finalen blir nog Hammarby.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
backen: hur kan bandy vara så roande att titta på?det går väl inte att jämföra med hockeyn?
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
persson:

Det är sant, hockeyn är betydligt fjolligare än bandy.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
persson: Ser i många fall hellere på SAIK än går på hockey (undantag i år med stjärnorna) Om domarna lät hockey vara hockey skulle de bli än roligare att se på Hockey.....Bandy är hög fart och enormt snyggt lir i + några rejäla tacklingar ibland av Zeke
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
persson: Kallt nä man är ingen kärring heller och till skillnad från Hockeyarslena som sitter tysta så gapar de som går på Bandy och hållerigång + lite termosar med värmande i ;)
Nog för att hockeyn med dagens bedömning är fjollig "för att kallas hockey"
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
persson: Det går mycket väl att jämföra med hockey. enligt mig är bandy mycket roligare än hockey.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
RavenLord: Exakt, det finns inget bättre än att se bollen gå som på ett snöre mellan spelarna...helt otroligt att de hinner med själva...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness: Självklart kommer byn vara med på studenternas, de har fått träna under utmärkta förhållanden och ola har lett dem rakt in i vinnarcirkeln!
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
spud: Ja varför inte...de måste väl få till någon liten fördel med "kyrkan"...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness: Halleluja ! ! ! Men SAIK sopar isen oavsett lag ;)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
RavenLord: Visst...SAIK övertygade direkt med att spela 4-4 ikväll...dock var det jämnt på fler håll i bandysverige idag...dock inte för nykomlingen Västanfors i norr och Vänersborg i söder...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Blir det någon match imorgon för Gripen? Hörde ett rykte på jobbet idag att isen hade försvunnit/blåst bort......

Förresten var väntat att Villa skulle tvåla till Vänersborg ikväll.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Jag vet inte än..är på helspänn här borta, bara väntar på sorgebeskedet om att matchen är inställd...det jobbas nog febrilt under natten skulle jag tro då det börjar bli bra isväder igen...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Då var ryktet sant med andra ord.
Med ett sånt här skitväder så förstår jag att man har problem, hoppas dock att man får ordning på grejerna, inte kul att ställa in första matchen.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: 10 plusgrader, halvstorm och regn...tar livet av vilken is som helst...vore katastrof för glöggsugna bandyfanatiker runt om stan med en inställd premiär match...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Ny inkommet på Gripens hemsida...isen är okej, tydligen är det värre med vänersborgs bana...fast de har ett par dagar på sig att reparera...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Allt ser ut till att fixa sig till det bästa, frågan är dock hur länge isen håller imorgon.
Men match blir det, är väl huvudsaken antar jag.

Man får hoppas att väder och vind blir bättre så båda banorna blir helt återställda.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: o ja, nu är det klackarna i taket och polering av termos som gäller...ska vi bara tvåla till Boltic så är lyckan fulländad...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Va, har du inte polerat klart termosen ännu, hm....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Klart man har polerat termosen. Även om jag egentligen föredrar hockey så "måste" jag ju kolla bandy emellanåt så min sämre/bättre/andra hälft inte känner sig diskriminerad eller något.

Fast premiären missar jag.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Med tanke på att det varit minus hela natten och fortfarande är minus nu på morgonkröken, vindstilla med klart väder så kommer ju solen att värma lite, men knappast till mer än 5-6 plusgrader. Perfekta bandyförhållanden, som ger bra is och förhoppningsvis även Gripenseger. Det blir i alla fall toppen på läktarplats!!!

Be there or be sqare!!!
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Kan man polera den för mycket? Det är en manisk förteelse som bara går å går å går...som malmaskinen GBK ungefär..=)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Känns som du polerade termosen rätt så ok ändå eftersom det blev en poäng i premiären för Er...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness: Inte nu dom ska vara bra....De är när Elitserien börjar det gäller och att ta sig dit är inga problem för SAIK...Dessutom är Broberg bättre än många nog tror
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Ha ha, ja det känns otroligt skönt med oavgjort...Boltic har ändå vunnit de två möten som varit mellan lagen under försäsongen...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
RavenLord: Broberg är allt bra...de brukar väl vara på gränsen till elitserien?
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Var det mycket folk som kollade eller?!
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Nja, det var ca 1300 betalande...en liten besvikelse då vädret var perfekt för bandy..
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Så illa var det ju inte, kunde ha varit värre.....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Jo, herregud...det räckte allt till för att skapa ett härligt tryck från läktar´n =)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Med andra ord så var det bara den där andra poängen som fattades.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Så kan man väl resumera det hela...och det var riktigt nära med, Boltic kvitterade med nån minut kvar bara och 43 sek. efter GBK´s ledningsmål...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Guinness:
Surt att åka på ett baklängesmål, på något konstig vis så är man alltid sårbar bakåt så fort man har gjort ett mål framåt.
Vad hjälper det att vara nära......
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Visst är det surt att åka på ett baklängesmål så precis i slutet och precis efter ett ledningsmål. Men Gripen låg under med 2-4 ett tag och bitvis såg Gripen bleka ut. Detta kompenserade man dock genom att bitvis spela riktigt bra i stället. En fundering som finns efter att ha sett denna match är doch hur bra Gripen egentligen är. BolticGöta skall ju vara ett ganska så bra lag, men det såg man inte mycket av i denna match. Är det så att BolicGöta helt enkelt inte är bättre, eller gjorde Gripen dom dåliga? Om det sistnämnda är fallet kan Gripen förhoppningsvis skarapa ihop en hel del poäng under seriens gång. Tufft med Västerås borta nu och det lär väl bli en 2 x 45 minuter lång lektion i ödmjukhet.... Däremot Vänersborg borta på fredag, det lär bli bandyfest och där måste man bara vinna!!!
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Jag har ju sagt, långt innan bandyn startade, att Vänersborg kommer att få svårt med Gripen i år.
Finns ingen anledning att ändra den teorin tycker jag.

Men att efter en match försöka ge sig på och säga vilka lag som är bra och dåliga är hopplöst, man får låta grabbarna spela ett par matcher till för att möjligen då kunna utläsa något.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Quack, quack..... ;-)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Det stämmer göörbra in på mig.....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Vi får väl se hur det går. Kommer att hoppas och tro in i det sista......
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Klart man hoppas och tror på sitt eget lag, fattas bara annat.
Men tyvärr så har jag en känsla av att Vänersborg inte är så bra i år, jag hoppas att jag har fel men.....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Gripen kan gå bra bara man slipper skador på nyckelspelarna. Är redan orolig för detta då Jacko & Larsson är skadade och Jansson gick ut i första halvlek... Hoppas att det inte är något allvarligt...
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Skador är alltid ett bekymmer, det kan ändra på förutsättningarna rätt så rejält iallafall när det drabbar de mindre lagen som inte har så många spelare att plocka av.

Men vi får hoppas att båda våra lag klarar sig skador och att bägge lagena håller sig kvar i finrummet en säsong till.
Derby, räcker att säga det eller?
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: På fredag ;-)
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Då du, då smäller det rejält, hoppas att det blir hyfsad väder och kanonmycket med folk.
Förhoppningsvis är jag på läktaren också men helt hundra är det inte, dessvärre.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Hur får man tag på biljetter innan matchdagen då? kan man boka någonstans eller finns det förköp någonstans???
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
I TT så har dom sätt in en matchannons titt som tätt, antar att även ELA har samma annons, i den borde det ju stå något om biljetter, har dock inte själv läst den så noga.
Men man borde väl kunna ringa något av lagens kansli och beställa biljetter, eller?!
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Jag får ringa till kansliet och kolla i morgon.
Nu finns det ju is så nu kan det ju vara ide att skaffa sig en biljett....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Underlättar när det finns is, men bara lite.....

Jag tror att det i gårdagens lokalblaska var en annons om matchen eller var det idag....äh...kommer inte ihåg.
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Sannes: Har inte denna blaska. Duger inte ens till att torka sig med....
Kommentera

Sv: SM-FINAL!!!
Klinth:
Jag läser TT på jobbet, för egen del så har jag Bohusläningen, den tycker jag är betydligt bättre än TT/ELA men det beror antagligen på att jag bor i Uddevalla och inte i Trollhättan/Vänersborg.

Jag försöker att kolla på TT/ELA hemsida men jag hittar inte någon annons där, verkar som det enbart är pappersbilagan som gäller.
Jag skall kika i tidningarna när jag kommer till jobbet imorgon.
Kommentera

« · 452476 · »