BIK Karlskoga

2224 inlägg · 470 ämnen

2925

« · 157479 Till forumet

Sv: 2925
Kalle Kanon: Det har du fullständigt rätt i.. Men det kan nog bli 2600 eller något liknande.. Jag satsade på runt 3000 om vi hade vunnit mot Hammers.. Det skulle vara kul med lite folk på matchen..
Skriv på officiela sidan om det du skrev här så sprids det nog bättre..
Kommentera

Danne86:
Jo en vinst mot IKO är givetvis viktigast!
Lite optimistiskt är det med 2600-2700. Det medger jag men men hoppas får man ju alltid ;-)
Sen kan upphaussning inför matcher ge mer folk...om du förstår vad jag menar...det var liksom en liten tanke när jag skrev första inlägget. Nu tror jag inte så många BIKfans läser i detta medium men som ringar på vattnet sprids....kan även ett rykte om att det kommer mycket folk till en match få mer folk att gå till matchen.

Nåväl hoppas Bofors ställer in siktet på kanonerna så det blir vinst på söndag!
Kommentera

Pat86: Risken finns.... att de drar ifrån mer... men vi är ganska nära nu :-) o de ä ju inte fel o va tvåa heller.....
Kommentera

Kalle Kanon: jag tror att man kommer att fylla rockis mot örebro......alltså 6000 åskådare.......om det inte blir det så kommer det nog minst 4700......och i så fall så kommer de ju dra ifrån oss i publikligan
Kommentera

Kalle Kanon: Det skulle ju vara kul och vara först i publikligan..
Men huvudssaken är att dom tar IKO..
Sedan tror jag på en höst 2300 efter förlusten mot Hammers...För det finns ganska mycket folk som är medgångspublik i stan..Men kanske kommer det mycket folk för det har varit uppehåll ett tag nu..MEn men.. Nu tar vi IKO
Kommentera

2925
Om det kommer 2925 personer i nästa hemmamatch så går Bofors förbi Västerås med publiksnitt i allsvenskan södra.
Västerås ligger etta med 2420 personer per match och Bofors som en god tvåa med 2358.
Om ovan nämda 2925 åskådare ansluter till den nobla hallen på söndag går vi förbi VIK och hamnar på 2421 i snitt.

Mest troligt är väl att det kommer ca 2600-2700 mot Oskarshamn och vi närmar oss Västerås.
Västerås har sedan Örebro hemma på tisdag som för dom är en riktig publikmatch. Nu ser det ut att vara två bottenlag som möts så vi får se vad det blir av det.

Bofors har sen Mora på onsdag hemma som också brukar dra mycket folk. Lite synd att vi möter två topplag hemma efter varandra vilket brukar minska antalet åskådare jämfört om vi mött lagen med lite distans tidmässigt.

Hur som helst kan vi med lite tur passera Västerås i publikligan efter dessa två matcher vilket vore en fin fjäder i hatten för vårt älskade lag!
Kommentera

« · 157479