Dax för match igen, det kommer tätt numera. Efter en knapp förlust mot VIK i onsdags är det dax för Lakers hemma, och i TV till råga på allt. Inte alltför ofta visas Bofors i TV4 sport. Andra matchen denna säsong.
Bafucin: Ser ju bra ut detta och allra bäst ser det ut för Andreas Sundin....fyra mål ikväll, än så länge. Och så har Victor Sjödin satt ett oxå. 5-0 just nu:-)
Efter debaclet mot Bajen är det dax att ta tag i saken igen. Huddinge hemma MÅSTE vara tre poäng om man vill vara kvar ovanför strecket. Kom igen nu, BIK!!
Så var det dax igen.......Bajen, det särklassiga bottenlaget, visserligen på bortaplan men ändå...kan det bli annat än tre pinnar? Jag hoppas inte det, men man vet aldrig..... Fast nu när alla matcher gäller så mycket så finns det ingen chans att BIK förlorar.
För vilken gång i ordningen vet jag inte...men nu har det hänt igen. Färjestad rycker åt sg en av Bofors bästa spelare precis innan transferstoppet. Efter mycket snack om att "Kolan" skulle till Leksand blev det alltså FBK.
Detta har resulterat i ett ramaskri bland supportrarna. Se BIK:s officiella sida. Gästboken är full av kritik mot framför allt styrelsen.
Vad säger man...man kan ju fråga sig vad styrelsen har för mål med BIK?
Bara att bita ihop dock och krossa Malmö imorgon!!
Underbart med en 3-0 seger i Ängelholm, samtidigt som IKO förlorar. Nu har vi tre pinnar tillgodo på dom:-) Att dessutom Växjö förlorar gör inte saken sämre.
Härligt att Micke höll nollan.
Hoppas nu bara att "Kolan" stannar och inte drar till Leksand. Undrar hur man ens kan tänka sig att flytta till ett lag i samma serie under pågående säsong? Helt ofattbart. Hur det blir med det får vi se imorgon. Nu njuter jag en segerwhisky på kvällskröken (jag är ledig imorgon) och sen laddar vi upp för Malmö hemma på fredag kväll.
Svanru: Det gick ju bra. Det avgörande målet föll redan efter 1:37 i första perioden. Johan Bulow. Det blev succé med "Bobcatskronan" oxå. 4022 åskådare inbringade i runda tal 410 000 kr till kubben.
Härligt försvarsspel bädddade för segern. Vi ligger fortfarande på play-off plats men i och med att IKO vann igår så är det endast målskillnad som skiljer och nu kommer två tuffa matcher, Rögle borta och Malmö hemma. Men som BIK spelat på slutet så är inget omöjligt.
Efter delad poäng mot Almtuna borta klättrade IK åter över play-off strecket. Ikväll väntar Björklöven på hemmaplan en match som blir tuff men som jag hoppas att BIK vinner. Nye Victor Sjödin inledde sin karriär i BIK med ett matchstraff i onsdags. Verkar som han lever upp till ryktet som "den nye Kåberg"
Det finns ingen ursäkt att inte gå på hockey ikväll, det är nämligen fri entré. Över 100 företag betalar en krona var per åskådare så se till att ta med alla du känner.
ajon: Kul att ni tippar så........Jag kan bara utbrista i ett stort ÄNTLIGEN!! Första segern mot Leksand på jag tror 22 försök. Det satt j-vligt gôtt. Ed Belfour imponerade inte alls, såg ut som vem som helst i målet. Det bästa av allt var att vi nu gick upp på sjundeplatsen igen och i nästa match möter vi Oskarhamn och kan vid seger rycka ifrån.
Härlig publiksiffra ikväll oxå drygt 3600 nåt som vi inte varit bortskämda med på ett bra tag.
Jag tyckte att Bofors spelade stabilt ikväll. Man blev ju lite orolkig när Leksand fick ett tidigt 1-0 och hade bra fart men efter kvitteringen tog Bofors över och Leksand återtog aldrig ledningen.
Whiskyn smakade extra bra ikväll:-)
Kvällens citat tar vi från en av de 11-åriga Team BK pelare som presenterades i andra pausen, på frågan om favoritspelare svarade han " alla spelare som inte spelar i Leksand". Ett muntert sus gik genom publiken.
Återigen match mot Leksand. BIK har inte tagit tre pinnar mot LIF på över 20 möten så ni kan nog hålla med mig om att det är dax nu. BIK har ju spelat bra på slutet och nu är alla pinnar mycket viktiga speciellt sen Västerås vek ner sig mot Oskarshamn igår.
ajon: Åja, sämst vet jag inte. Nu gav vi ju dem ett 0-3 handicap innan vi lyckades vända och vinna i sudden. Känns onödigt men två pinnar förde upp oss på rätt sida strecket. Nu gäller det att hålla sig kvar där.
En match som bara MÅSTE vinnas. Alla matcher framöver gäller otroligt mycket i kampen om en play-off plats. Alla friska och krya så jag tippar segersäkert 6-1 till BIK.
Kul att TV4 sport äntligen bestämmer sig för att visa Bofors. Starkt jobbat att komma ikapp från 1-3 med 10 min kvar. Synd att man går bort sig i sudden. Nåja, en pinne är bättre än ingen.
Skicka tillbaka Motin till FBK. Nån ordning får det vara:-(
Hemmamatch mot Västerås och högt ställda förväntningar på ännu en trepoängare. Det blev inget med det efter det att Micke som varit en vägg i målet de senaste matcherna släppte två mål i första som inte såg otagbara ut. I andra perioden fanns bara ett lag på banan, Bofors, men ett mål på 17 (mot fyra) skott är alldeles för dåligt. I sista gjorde Bofors allt för en kvittering men på ett ströanfall fich även "Grizzly" som kom in efter första släppa en puck förbi sig, och när domare Niklas Persson inte ser en enda ojusthet av Väseråsspelare i sista fast ett par på Boforsare då gick det som det gick.
Det "roligaste" på hela kvällen var att Thornberg "inte såg" den fula tacklingen som gav Västerås Kim Sunna matchstraff redan efter ett par minuter.
Thornberg, mannen som satt i TV och spydde galla över Nick Angells tackling på Kenny Jönsson för ett par år sen, en tackling som inte ens var i närheten av denna. Fast då gällde det ju inte hans eget lag........
Jaja, nya yag på fredag. Följ matchen mot Växjö på TV4 sport om ni inte åker dit.
mattias - 74: Förstod vad du menade och det kan nog ligga en del i det. Nu är gurkorna lite nöjdare än de skulle varit vid en förlust och tror genast att de är världsmästare och då tar vi dom:-)
Med viss oro såg man fram emot matchen mot Hammarby. Efter krossen av Malmö i onsdags så var man rädd att det som så många gånger förr skulle komma en reaktion och spelet skulle rasa ihop. Det fanns det ingen anledning till. Matchen slutar 7-1 och Bofors är vida överlägset. Ser bra ut. Nu är vi på rätt sida strecket:-)
Efter en knapp bortaförlust mot Löven, 2-1, och en hemmaförlust mot Rögle, 1-4, så är det dax för BIK att dra söderut för att piska upp Malmö. Tre pinnar vore välbehövligt om man inte skall tappa för mycket på lagen över strecket. Nu kommer det ju att bli dj-vligt svårt att vinna i Malmö men varför inte? Vi slog dem hemma med 5-4 och kan göra det igen.
Inga dumma utvisningar bara, det håller inte. Dessutom krävs ett målvaktsspel som är lite extra. Dessutom kan det vara bra att göra ett par mål oxå:-)
Skam den som ger sig, jag tippar 2-3, det sista i tom bur.
Efter matchen mot AIK, seger i sudden och matchen mot Leksand, förlust, 7-3, så fortsätter nu serien hemma mot Oskarshamn och Almtuna. Två matcher där man måste ta sex pinnar. Det kan man kräva. Skall bli intressant att se om det kommer nån publik på onsdag kväll...EM-kval i fotboll på TV. Jag misstänker att det blir en ganska låg publiksiffra. Hoppas att jag har fel. Man kan ju faktiskt spela in fotbollen och kolla när man kommer hem.
Imorgon drar serien igång igen och Bofors åker till Nybro för att ta tre friska poäng. Nybro som man slog med 6-1 i premiären. Det blir nog tuffare imorgon. Nybro har spelat bra. Tips 2-5
2 pinnar får väl anses som godlänt på bortaplan. Östlund avgör med ca 20 sek kvar.Micke verkar ha gjort en bra insats i målet. Skönt för honom. Nu laddar vi batterierna under uppehållet.
Ny match igen. Den här gången står nykomlingarna Borås för motståndet. Borås har inte gjort bort sig i serieinledningen så det kan bli en tuff match. Alla papper är klara så "Kolan" spelar ikväll. Jag tror på en ganska säker seger...låt oss säga 5-2.
BIK har blivit ett vinnande lag igen efter 4-2 borta mot Nyköping igår kväll. Gôtt!! Martin Johansson fick pris som bäste spelare och avgjorde i tom bur.
Nu ser det bättre ut igen. Skall bli kul att återse "Kolan" på onsdag mot Borås. Tre nya pinnar då!!
Mattias Karlsson återvänder till Bofors sedan han inte lyckats att slå sig in i Ottawas farmarlag. Det blir en välkommen förstärkning. Spelar förhoppningsvis mot Borås på onsdag.
Färjestads Martin Johansson spelade med Bofors mot Nyköping igår kväll. Vi får se om det blir några fler matcher.
Emil Bejmo spelar återvänder för att spela några matcher med BIK. Hur många återstår att se.
Dax för ny match. Skärpning anbefalles, senast mot VIK var det bedrövligt. Killarna är grymt revanchsugna enligt Niklas C. Grizzly vaktar målet, Micke gjorde enligt honom sjäv sin sämsta match i BIK senast. Kom igen. Tre pinnar, tack!
Vad ska man säga.. Bik tycktes helt och hållet sakna vilja. Va längesen de såg så pass slappt ut i en trävlingsmatch, den enda som satte lite fart va väll egentligen Daggen..
Canadensaren Kurtis Dulle lämnar BIK. Han erbjöds ett kontrakt som han tyckte var helt OK men hemlängtan var för stark. Personligen tycker jag inte det gör så mycket.
Dax för match igen. Skall det bli den tredje trepoängaren på raken? Låt oss hoppas det. Alexander Hult petas ikväll. Måste lyfta sig några snäpp. Se artikel.
Tips för kvällen.....6-2