Joinzzon: Det kommer att bli en tuff match. Ni spelade ju bra mot Leksand det måste jag erkänna. Jag tror dock att BIK vinner. Det måste jag ju tro. Dessutom så sysslar inte Wessner med skitgrejor. Däremot spelar han tufft. Att sen inte vissa tål det är en annan sak. Jag tror att er favorit Nick avgör i tom bur. 2-3 duger bra som tips.
Bafucin: Öppna ögon, varför blev Wessner 2 i utv.ligan i Allsvenskan ... ren slump eller?? Varför fick Kenny matchstraff ... jo för att Wessner dels psyka honom dels höll han på handskar i huvdet o annat skit. Att han sedan inte är hälften så feg som Kåberg, ska han ha creed för. Han står i.a.f upp o tar fighen .. motsatsen till Kåberg som åkte o gömde sig i avbytarbåset. Så Wessner skulle jag tänka mig ha i mitt lag ;-)
Joinzzon: Erkänn, du skulle vilja ha Kåberg oxå:-) Sen att Wessner blev tvåa i utv.ligan är naturligt vis ingen slump. Spelar man tufft så hamnar man ofta i utvisningsbåset. Skyldig eller inte. Bättre det än att messpela, tycker jag men det får naturligtvis inte bli för mycket, vilket det väl blivit ibland i Wessners fall. Fast han kan spela hockey, det är en sak som är säker så jag förstår att du vill ha honom.
Nej faktiskt inte. Spelare som Ledin,Wessner,Jämtin,Remstam,Melin ja tack Men inte fjanten. Att han numera inte är lika feg som tidigare hjälper inte.
Ang. dagens match så säger Niklas Karmhag så här till HelsingborgsDagblad
"Det blir väl som vanligt, de kommer att grisa o göra allt för att få oss ur balans. Det kvittar att Bofors byter tränare o spelare, de kör samma stil varje säsong. Det sitter väl i väggarna däruppe"
Längre ner säger han
"Det känns som att Bofors är ett derbylag,de är rätt roliga att möta. En del säger att Bofors bara kan bråka. Det stämmer inte det är ett bra hockeylag. Men de hade varit ännu bättre om de hade lagt all energi på att spela hockey"
Kolla gärna länk o scrolla ner till sidan 18
Som vanligt ett bra reportage när Daniel Rooth skriver, fö. storebror till en viss Maria
Joinzzon: Tack för länken. Om Bofors spelar grisigare än andra lag vet jag inte om jag kan hålla med om. Men nu har ju Bofors fått den här stämpeln och despelar nog ingen roll hur bra de spelar så kommer den att sitta kvar. Att det har hänt en del fula grejor med Bofors på isen visar väl ingenting. Säg vilket lag som inte spelar fult ibland. Det är, man får tycka om det om man vill, en del av spelet. Nåja, jag ser fram emot kvällens match och skulle gärna varit på plats men men. Det är långt till Ängelholm och jag börjar att jobba 2200 så det blir lite svårt att hinna. Vi får väl se vad som diskuteras efter den här matchen.....
Rögle nollar Bofors. Så kan det gå. Då jag inte varken sett eller hört annat än resultatet så kan jag inte kommentera matchen. Bara att komma igen till nästa match som inte blir lättare. Skellefteå borta!!
Visst spelar de flesta lag fult ibland ... hade gärna sätt att Rögle hade kunnat göra det, de gångerna som det behövs. Men nu är det ju så att vi ALLTID ska lira hockey o då blir det ofta torsk mot tuffa/grisiga lag som Bofors o VIK. Att ni sedan säkert inte alltid spelar så förstår jag oxå ... man ska ju göra det just mot lag som typ Rögle som vill lira hockey ;-)
Gårdagens match var tydligen hur säker som helst. Ser ganska hyfsat ut om jag får säga det själv ;-) Skräll nu imorgon o ta några poäng mot SAIK :)
Lyckas ni inte psyka oss så blir det seger med 4-1.
Lyckas ni igen så blir det BIK vinst med 2-3