Brynäs IF

730588 inlägg · 7961 ämnen

18/11 Djurgårdens IF - Brynäs IF

« · 1088798 · » Till forumet

18/11 Djurgårdens IF - Brynäs IF

Tabellen hårdnar och förra säsongen borta mot DIF inbringade 2p om jag inte minns fel. 2st oavgjorda matcher och en förlust på bortaplan. Lindbäck är sjuk så Brynäs fortsätter med Markström, annars inget nytt från Gävle. DIF har enl deras sida sålt 5784 biljetter när nyheten lades ut i morse så det kan bli bra med folk där i morgon kväll. Kan det bli en seger i morgon eller blir det för några år sedan när DIF krossade BIF?

1 Linköpin 22 12  5  5  1  65- 50  42
2 Skelleft 22 10  5  7  1  66- 54  36
3 Färjesta 21 10  3  8  0  51- 47  33
4 Rögle    22  9  5  8  1  62- 59  33
5 Modo     23  9  4 10  2  66- 71  33
6 Brynäs   21  9  3  9  2  47- 56  32
7 Luleå    21  9  4  8  0  59- 56  31
8 Frölunda 22  8  5  9  2  55- 56  31
9 HV71     21  7  6  8  3  59- 61  30
10 Djurgård 22  6  8  8  3  61- 62  29
11 Timrå    21  6  5 10  4  55- 64  27
12 Södertäl 22  5  7 10  2  53- 63  24

ot/Ingen C-hall till laget, men det är väl inget nytt att LA inte går ihop.

Kommentera

Sv: 18/11 Djurgårdens IF - Brynäs IF
65selander: En seger imorgon skulle betyda mycket. Vinner Dif går de upp på samma poäng. alla matcher känns numera som 6-poängsmatcher. Det blir tufft att rubba Djurgården på bortaplan, jag är nog nöjd om vi får med oss poäng överhuvudtaget. Men hoppas såklart på seger.

Vi får hoppas på storspel från Markan och att PP och BP funkar för en gångs skull. :D
Kommentera

65selander: Undrar hur bra koll FBKs scouter har egentligen som värvar en blind back....
Kommentera

Huss: hahaha, klockrent :D
Kommentera

MarcusElving: ang Lindbäcks sjukdom så är vi tyvärr utan han ett tag enl artikeln
Kommentera

kan vi tyvärr bli utan han ett tag. Skall det stå. Tror inte han kommer på benen så snabbt.

Kommentera

Ja tungt med Lindbäck, han behövs snart då Markan ska spela JVM.

Viktigt match ikväll och 3 poäng skulle smaka mumma!
Kommentera

65selander: Klart att vi tar DIF. 1-4 tror jag.
Kommentera

arnio: Har sett brynäs åtskilliga gånger här i Stockholm och det brukar inte vara så roligt ;-)
Kommentera

Känns oroväckande med Lindbäcks sjukdom, kan inte vara vanligt att så unga personer har problem med leder. Hoppas det inte blir värre och att Lindbäck kan fortsätta sig karriär så snart som möjligt.

Kan inte Lindbäck spela när Markan spelar JVM, så har vi ju tack och lov en till duktig målvakt i Jocke Eriksson, som har skött sig rikitgt bra i J20. Tror han kan bli en bra inhoppare under JVM om inte Lindbäck är kry. Men såklart hoppas jag att Lindbäck är tillbaka så fort som möjligt.
Kommentera

MarcusElving: Är Sundlöv smart så ringer han Simons i Mora och hyr Kristan under Markströms bortavaro. Släng in Jocke Eriksson i affären också så kanske han kan få matchträning i Allsvenskan.
Kommentera

65selander: nÅN GÅNG MÅSTE DET JU VARA bRYNÄS KVÄLL I STOCKHOLM !
Kommentera

MarcusElving: Jag tror inte ens att Markan åker till JVM om Det skulle betyda att vi endast har två J20 målvakter att tillgå. Tråkigt för Markan visst med det är det ENDA beslut han skulle kunna ta i det läget.
Kommentera

GävleLasse: Nä det är möjligt! Det blir iaf intressant att se hur Brynäs och Markan gör om så blir fallet. Lite tufft att ställa upp med J20 och J18 målvakterna i Elitserien även om dom båda är två stora talanger.
Kommentera

moreten: Ja det vore inte Optimalt alls.. I så fall får Sundlöv hyra in en målvakt på korttidskontrakt.
Kommentera

GävleLasse: Korhonen kanske är klar i Danmark då! ;)
(Må så inte bli fallet...)
Kommentera

GävleLasse: Som sagt, Kristan mot Eriksson + en summa pengar under Markströms bortavaro.
Kommentera

Huss: Är nog mer troligt att vi får låna Lasse Johansson från Mora isåfall, Kristan är ju deras förstaval och dom slåss ju om placeringarna.
Kommentera

Huss: Det är långt ifrån säkert att Mora klarar av att komma till kvalserien. De har inte råd att släppa sin förstakeeper, inte ens under kort tid...
Kommentera

Ett tag bespottade Lindbäck beklagar sig folk nu över att han kanske inte kan stå.
Lindbäck ska inte stå har det ju låtit tidigare från mångas håll
Gud vad ni är PATETISKA små äckel och kappvändare här (Så det va skönt att få ur sig)
Kommentera

Jag har hela tiden tyckt att Lindbäck bör stå några matcher då och då, mycket pga av att just Markström försvinner runt jul, men även för att jag tycker han är en bra målvakt. Det är ju faktiskt många här som även försvarat honom då han blivit bespottad! Så dra inte alla över en kam!!
Kommentera

Tjenare, en liten off topic fråga:

Är det någon som vet vad låten heter som Brynäs gör intro till denna säsong? Har letat förgäves på google m.m.

//Chrille
Kommentera

Chrille80: Jupp om du menar låten som spelas när spelarna kommer in så är det Infinity 2008 med Guru Josh Project
Kommentera

moreten: Okej, tack ska du ha!
Kommentera

moreten: nejdå drar inte alla över en kam,Tar man åt sig ja då är man nog en av de jag menar :) så det visar sig vilka som kommer hugga på mitt inlägg ;)

Finns nog bara 2-3 st som skriver här flitigt som jag har respekt för och en av dom skriver inte längre i BIF gästbok pga det är en sandlåda så han håller sig till NHL..Så därmed bara 2 Hockeysnackare som skriver här som är något att lyssna på och skriver vettiga saker.
Kommentera

RavenLord: Hehehe nädå jag tog inte åt mig för jag har aldrig hackat på Limpan! :)
Kommentera

RavenLord:

Tack! = )
Kommentera

En ganska viktig match ikväll igen då.. en seger ikväll skulle innebära
lite arbetsro o lugn i laget kanske. Lika hårt jobb som senast så tror jag på bra chans =)
Kommentera

Har en bra känsla att det kan bli nåt bra ikväll =) Bra Widing!!
Kommentera

Någon som följt första perioden och kan säga hur det ser ut ? (inte själv följt Matchen på något vis än)
Kommentera

Pang pang sa det under tiden jag hämtade kaffe. Trevligt med två PP-mål.
Kommentera

RavenLord: Jag har tyvärr inte kunnat följa matchen hela tiden. Men det står just nu 3-0 till Brynäs! =) Widing, Hermansson, Jonsson målskyttar. Tror Brynäs har gjort 2 PP mål =)
Kommentera

andreasknox: Ser lovande ut för 3p ikväll då
Kommentera

RavenLord: Ja det låter som att det kan bli 3 sköna poäng =)
Kommentera

Skönt att dom fick avsluta med bra tryck mot Djurgården de sista minutrarna iaf, det är nog bra att ta med sig i pausen!
Kommentera

moreten: Ja,väldigt synd dock att Widing missar det fina läget precis i slutet. Men sett över två perioder så gör Brynäs en bra match, nu gäller det att avsluta starkt också.
Kommentera

Så jävla onödigt att släppa in Djurgårn i matchen.O hur fan Vimmelbporg kunde missa den höga klubban innan 2-3 är ju fan otroligt
Kommentera

Davey_22: Så jävla irriterad över att Lauritsens jävla dribblande på offensiv blå (IGEN) och att ingen ger klubban till Markström kan vara det som vänder den här matchen.

KRIGA!!!
Kommentera

Låter som att det är ungefär som vanligt med dommaren..
Kommentera

Gusten: Inte bara det, de blev rädda också. #3 Printz kan slå av handlederna på. Han är ofta uppe och kladdar med handskarna i ansiktet
Kommentera

Jaaaa faan vad viktig seger ändå!! =) Härligt! =)
Kommentera

Bra genomförd bortamatch! Stabilt rakt igenom förutom 10min i andra perioden...
Kommentera

moreten: Sköna poäng... upp till en 4:e plats i tabellen :)
Kommentera

Vad gjorde M HOLMQVIST i slutet då det blev 2-4 och han fick 10min ?
Kommentera

RavenLord:

Kastade vatten?
Kommentera

rackham: Ja jag tror att han kissade på sig
Kommentera

Gusten: Fniss fniss!!
Kommentera

Härligt ! Det såg riktigt stabilt ut idag förutom i bp-spelet.

Kvällens glädjeämnen : PP-spelet,Hermanssons målfnatt, Brynäspubliken somtog över hovet flera gånger och samt en webtv-kommentator som hyllade Brynäs från första nedsläpp.

Det här behövde man, härligt Brynäs.
Kommentera

rackham: Så jävlaskithärligaförbannadepoängjävlar! Nu har vi brutit de flesta trenderna (var det inte 6-7 raka borta utan seger).

Skönt att se Dixon börja röra på sig, det lovar gott!
Kommentera

Micke Holmqvist får ju Jämtin att se ut som presidenten av Mensa, måste lätt vara den mest omdömeslösa spelaren i es just nu.
Kommentera

« · 1088798 · »