Brynäs IF

728134 inlägg · 7962 ämnen

27/11 Supporterklubben Dysterkvistarna

1098049 · » Till forumet

Sv: 27/11 Supporterklubben Dysterkvistarna
Med tanke på de skrala resultaten den senaste tiden så tycker jag det är på sin plats att göra lite reklam för de här grabbarna och deras fina initiativ till föreningens fromma!

Jag skälver av skräck när DJ laddar bössan från blå!
Kommentera

Ove Myling: Men du måste väl ändå tro på tomten?
Du har ju ett helt gäng med nissar i klubben.... :-)
Kommentera

Huge: Jag tror varken på tomtar, påskharen eller SM guld 2008.

Du kan väl starta en egen grupp:
Här bjuder jag dig på tre namnförslag.
Själv är bäste dräng, bra karl reder sig själv eller me myself och Danne Johansson.
Kommentera

Huge: "Frågan är om man ska känna sig hedrad eller tycka det är pinsamt?"

Du är pinsam!
Kommentera

Ove Myling: Haha...
Behövde du verkligen VÄRVA dom där tomtarna?
Dom måste ju ha hängt på låset och bönat och bett om att få bli insläppta i gemenskapen.... :-)
Kommentera

Ove Myling: "Förövrigt har många av våra medlemmar med dig på dagordningen i ett eller annat hänseende ändå,"

Frågan är om man ska känna sig hedrad eller tycka det är pinsamt?
Kommentera

Dysterkvistarna växer snabbare än en vii persons mage.
Nytt på värvarfronten:
Sylf, Gävlelasse och 70 Rodrigues har alla skrivit på.

Redan har dessa herrar kommit med intressanta frågor, som tillochmed en sån demoncoach som Doffen Östblom skulle få klura på ett tag.

Välkomna Dystra kvistar.
Kommentera

Huge: Först och främst vill jag framföra att man ska hålla sig till ämnet om man skriver på den här tråden. :)

Sen har magister huge ställt några frågor som jag tänkte svara på:

"Kommer den där gamnackeföreningen att som vanligt ha sammanträden bara när det går dåligt för laget och sen sitta hemma och tjura på tonårskammaren när det går bra"?

Med den insats som laget nu presterar kommer vi förmodligen att bli ganska långvariga. Så länge Brynäs tänker slå sig in i topp-4 och ligger i botten är åtminstone jag missnöjd. Den dag det går bra lovar jag att vara positiv. Och då gäller det inte vinst i enstaka match.

"Inträdeskrav?
Att vara enögd, onyanserad, allmänt okunnig och framförallt gnälla och kasta skit så mkt det bara går, är väl dom grundläggande kraven skulle jag tro."?

Svaret på det är: Nej, du är inte välkommen till klubben, även om du presenterade dig själv på ett rättvist sätt i ditt sista utlägg.

Förövrigt har många av våra medlemmar med dig på dagordningen i ett eller annat hänseende ändå, så vår Huge-del är redan full.
Kommentera

Hitman: Ja, jag anser att det är felaktigt att ensidigt rikta in sig på ett specifikt uttalande i en lång intervju och sedan enbart ta till sig just detta, istället för att se till intervjuns helhet.
Du tycker ju isf själv att du har rätt, så vari ligger problemet egentligen?
Kommentera

Vadå "skicka" spelare ? Det är lättare sagt än gjort. En spelare med kontrakt sitter i bra förhandlingsposition, plus att du måste hitta en klubb som vill ta emot spelaren, samt ha råd med dennes lön.

Och jag tror inte nån vill se Brynäs betala ut mer pengar till spelare som inte inte ens är ombytta.
Kommentera

Huge: Då har vi det första utrett; han sa det inte utan att det var en tolkning. En tolkning som du bedömde som rätt eftersom vi andra bedömdes som enögda och oförmögna att tolka information.

"Exakt vad är det som får dig att tycka att våra åsikter är felaktiga"

Huge: Exakt det jag pekat på härovan: oförmågan att i en intervju se helheten i det som sägs, istället för att som enögd gnällspik bara se det man vill se; nämligen det negativa.

Där anser jag att du direkt svarar att våra åsikter är felaktiga, eller? Jag antar att när en person skriver så, antar den personen även att den egna åsikten är rätt eller?
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja, både Danne och i stort sett hela laget var bra idag.
Håller med Hitman i hans analys av matchen, som speglar skeendet bra.
Tycker dock att andra perioden var helt Ok från vår sida och hade Brendls stolpskott istället letat sig in så hade det mkt väl kunnat rinna iväg.
Synd, för det hade boostat vårt självförtroende.
I sista får dom tryck på oss och det mkt tack vara två snabba PP efter varandra. Korhononen gör en kanonmatch och räddar oss ett par gånger.
Kommentera

Huge: DJ var bra idag du.. herregud, det var nog bland dom sämsta insatser han gjort i BIF-tröjan, riktigt nära att orsaka flera baklängesmål, bänkad i nästa match? Knappast..
Kommentera

Hitman: " Men du har ju inte svarat på min fråga.... Jag kan läsa och jag håller med om mycket men min fråga var "Exakt var i reportaget säger Dackell att han håller hög klass defensivt?" Nej, just det, han sa inte det men du tolkar in det."

Ja, jag tolkar det som att han försöker säga att han trots allt jobbat djävligt hårt i defensiven och att det väl också ska räknas in i helhetsbilden.
När hörde du senast en spelare stå och säga att han minsann är djävligt bra på det eller det?
Du kunde ju inte ens få Foppa att "erkänna" han han var djävligt bra, när det begav sig.

Jo, lille Hitman, jag gör säkert exakt samma sak i dina ögon som du gör i mina. Men när har jag påstått att min tolkning är den rätta och sanna?
Exakt VAR kan du hitta ett sånt uttalande?
Kommentera

Huge: Men du har ju inte svarat på min fråga.... Jag kan läsa och jag håller med om mycket men min fråga var "Exakt var i reportaget säger Dackell att han håller hög klass defensivt?" Nej, just det, han sa inte det men du tolkar in det.

Exakt det jag pekat på härovan: oförmågan att i en intervju se helheten i det som sägs, istället för att som enögd gnällspik bara se det man vill se; nämligen det negativa.

Men lilla Huge, gör inte du exakt samma sak fast åt andra hållet, dvs tolkar allt till något du vill se och sen anger det som sanning? Hur kan din tolkning alltid vara rätt medan vår alltid är fel i din värld? Är inte det enögdt?
Kommentera

Lesky: 8 minuter kvar. Spel 4-4 just nu.
Kommentera

Lesky: ca 9min och mora har haft en hel del chanser och nu har mora gjort en Brynäs och har haft 6pers på isen och ljust när man skall trycka skicka så åker Pavel ut.
Kommentera

Macahan: Hur mycket kvar av matchen?
Kommentera

Lesky: Nej, dom har PP
Kommentera

RavenLord: Har Mora kvitterat?
Kommentera

sylf: Måste vinna nu,,både Luleå och Skellefteå leder sina matcher
Kommentera

Gusten: Ser inte alls bra ut efter 2 perioder. Dom har gjort den där Lennart Johansson eller va han heter till en fantom och MIK kommer mer och mer in i matchen.
Kommentera

Bissett19: Är det match? :-)

Man har väl simultankapacitet....
Kommentera

Bissett19: Bra fart och en JÄVLA tur att vi fick 1 mål åtminstone. Brendl är ett geni och Alcéns poäng/spelad minut-kvot är finfin
Kommentera

Bissett19:

Du själv då ?? :)
Kommentera

Huge:

Kollar inte du på matchen?

Huge @ Enskede Gård Idag kl. 19:23
Kommentera

Hitman: "Exakt var i reportaget säger Dackell att han håller hög klass defensivt?"

I ett par meningar där han antyder att man måste försöka nyansera bilden en aning:

"Allt kanske inte handlar om poäng och statistik."

"Men han jobbar hela tiden laglojalt och sliter ont i box play där Brynäs är bäst i elitserien.
- Det är där som jag i alla fall gjort någon form av nytta, säger han själv."

Det sista måste väl ändå vara ett hyggligt understatement. Vi är bäst i ES vad gäller penalty killing, och även om han inte själv vill säga det rent ut så kan väl alla se att han är ovärderligt i det spelet.

Att han totalt sett dock är missnöjd och håller med om kritiken är dessutom ngt som vi alla kan hålla med om.

Exakt det jag pekat på härovan: oförmågan att i en intervju se helheten i det som sägs, istället för att som enögd gnällspik bara se det man vill se; nämligen det negativa.
Kommentera

Huge: Nu verkar det som du fått skit i brunögat igen. Exakt var i reportaget säger Dackell att han håller hög klass defensivt?

Ang. poängen.... Tycker du alltså att hans långa intervju där han om och om igen framhåller att han varit dålig går ut på att poängtera att han inte behöver bli påminnd om det? Var det hans poäng med intervjun?

"Han hör snacket och tycker det är befogad kritik som riktas mot honom själv och mot laget." -Tyder det på att han inte kan hockey och är en tonårig läktarcoach? Exakt vad är det som får dig att tycka att våra åsikter är felaktiga när t.o.m. spelare går ut med samma åsikt?

Nej Huge, bespara oss på dina dumheter. Tänk till innan du skriver något nästa gång. Medan du tänker kan du kanske också fundera ut något nyare än "tonåringar".
Kommentera

Ove Myling: "Klubben existerar enbart på nätet och för en diskussion om hur saker kan bli bättre i Brynäs"
???
Syftet verkar lite självdestruktivt med tanke på supporterklubbens namn (och det faktum att de flesta av er bara dyker upp på HS när det går dåligt).
Hade bilden framför mig med medlemsmöten på spikmattor, surt gammalt kokkaffe och supporterbilder på Tord Lundström och Hasse Dahllöf upphängda på väggarna men så kommer detta glättiga budskap om att saker skall kunna bli bättre? Skrämmande.... ;-)
Kommentera

Huge: Allmänt okunnig, ja, där uppfyller du kraven mer än väl.

Du behöver inte fundera över kraven utöver det, du är i alla fall inte välkommen.

Kul att du anmärker på vår närvaro resp. frånvaro då du själv inte dyker upp alla gånger, t.ex. i lördags när det konfererades friskt trots att det blivit vinst.
Kommentera

Huge: "Han hör snacket och tycker det är befogad kritik som riktas mot honom själv och mot laget.
- Jag kan bara hålla med"

Det missade du tydligen.
Kommentera

Huge: Dacke e kass, Munkas e vass!
Kommentera

Hitman: Tja, Dackell säger ju bara det som vi alla redan vet: att han underpresterat offensivt hittills, men att han håller hög klass defensivt.
För detta krävs inga större hockeykunskaper. Nästan så att du och övriga i den nystartade gamnackeklubben kan hänga med i dom resonemangen..

Sen missade du hans poäng: att han inte hela tiden behöver bli påmind (av alla tonåriga läktarcoacher) om hur dåligt det gått offensivt.
Kommentera

Ove Myling: Kommer den där gamnackeföreningen att som vanligt ha sammanträden bara när det går dåligt för laget och sen sitta hemma och tjura på tonårskammaren när det går bra?

Inträdeskrav?
Att vara enögd, onyanserad, allmänt okunnig och framförallt gnälla och kasta skit så mkt det bara går, är väl dom grundläggande kraven skulle jag tro.
Kommentera

Ove Myling: Supporterklubben Dysterkvistarna består efter nio timmar av hela 5 medlemmar och fler anmäler sig hela tiden.
Kommentera

Hitman: " Jag behöver ingen som talar om för mig att jag varit usel utan sånt känner jag så klart sjäjv" säger Dacke

Men snälla kan ingen berätta det för Doffen Östblom iaf.
Kommentera

Ove Myling: Jag tror vi har hittat en ny medlem... Se länk.

Undrar hur Huge ska tolka detta? Säga att Dacke inte kan något om hockey? Läktarcoach? Tonåring?
Kommentera

27/11 Supporterklubben Dysterkvistarna
27/11-07 kl 00:00 startar Brynäs nyaste och snabbast växande supporterklubb? "Dysterkvistarna"

Klubben existerar enbart på nätet och för en diskussion om hur saker kan bli bättre i Brynäs. Klubben förbehåller sig oxå rätten att älta det som är dåligt. Personangrepp är något vi försökt bli av med, men som kan förekomma.

Ansök om medlemskap genom att posta ett brev till Ove Myling, alla är välkomna.

Klura oxå ut vad som är viktigast att disskutera just nu, så redovisar jag vad vi kommit fram till på min presentation.

Väl mött, dystra kvistar.
Kommentera

1098049 · »