Brynäs IF

727801 inlägg · 7961 ämnen

4 st Brynässupportrar stängs av från samtliga arenor!!!

« · 965473 · » Till forumet

Sv: 4 st Brynässupportrar stängs av från samtliga arenor!!!
Bissett19: Pratar vi de där dampfjortisarna som var på SCA-Cupen?

Passar på att länka en liknande grej, men här stänger man av hela klacken, typ:
Kommentera

Bissett19: Självklart inte.

Nu var jag inte där, så du får upplysa mig: Såg man vilka det var?
Kommentera

Ambroo: haha "men här stänger man av hela klacken" nästan samma sak som i brynäsfallet..
Kommentera

westerlind: Nu handlar det inte bara om dödskallar. Men det har ju varit på tapeten det med. Man har använt sig av Brynäs logotyp, ett registrerat varumärke och blandat ihop detta vackra emblem med "Ultras och dödskallar. TROTS att Brynäs flera gånger utryckligen sagt att man inte får göra det. Ett klart övertramp, men inte på långa vägar skäl nog att bli avstängd.

Jag skulle tippa att "råttet blev mågat" efter ett flertal möten där man lovat bättring men sen har man likt förbannat fortsatt. Det enda man har bevisat är att man inte håller ord och totalt skiter i vad som sägs.

Ser man på ultras  "produktion" av grejer så dominerar  den av saker där man "stöttar" sig själva och inte på Brynäs...

Personer som har åkt med på deras resor har ombetts att ta av sig sin brynäströja.... varför?
Kommentera

Ambroo: Damp fjortisar :D Du e go du!
Kommentera

74050: Ja vf ? haha , för fan Ultras är en av dom grupper som har fått igån klacken i gövle ( ? ) Men om man ska stänga av dom här för lite små saker och sånt skit kan man inte stänga av dom som köper ståplats biljet och bara står där och inte gör nått ? Dom är för snåla att köpa Sittplats men då ska dom förstöra för oss !!! Det är en skam hur folk håller på. Och jag tycker att ultras ska bli tackade mer en hatade !

Förstår inte hur folk tänker i detta läge Ultras har fått igån den döda pupliken i gävle och nu dödar man hälften av arbetet ! tycker det är synd faktist ! och om folk fortsätter att klagga ska jag fan gå med där sj !!!!!
Kommentera

wikström: Du var alltså där? Men gud vad fräsigt!
Kommentera

Brynässtockholm:
Om Ultras ägnade mer tid till att ÄLSKA Brynäs istället för att HATA motståndarna skulle det vara lättare att uppskatta deras jobb för att höras och synas.

Jag är så töntig att jag vill ha en klack som bara älskar och aldrig hatar. Nidvisor med glimten i ögat är roligt, men aldrig hata!
Kommentera

westerlind:

Nej,jag var inte heller där,men jag har pratat med folk som var på plats,o enligt dem så lyckades man "ringa de skyldiga"
Kommentera

Ambroo: Nej men du verkar vara så jävla häftig hörre du!
Kommentera

wikström: Du filade ett tag på det där såg jag, strongt.
Kommentera

pinklake: Men för helvete när har det aldrig hatats i en klack

Under hela tiden när dom hållt på så har dom fan bara fått skit, okay att dom gjort bort sig ibland med vafan är det för grejjer igentligen, vad jag hört så var det väl inte ens dom som tände den där jävla bengalen. Mötena som har varit har ju bara varit om att inte bry sig i borta klacken och så vidare, så det som dom kan vara avstängda för måste vara döskalle flaggorna och är det sånt så tycker jag att det är rent förjävligt, nu kommer klacken att vara helt död.

Man tröttnar ju inte alls när några av dom äldra har som syselsättning att kasta skit på oss yngre, förhelvete vad är problemet? Sektion L gjorde bort oss i SCA, för all del kasta skit på oss för det, det har jag redan tagit på mig även om jag inte var den som var värst, efter det har vi skött oss. Vad får vi för det om inte annat än folk som bara sitter och klagar på vad vi gör, och frågar vi vad vi gjort så kommer SCA upp hela tiden. Hur ska Gävles klack växa om vi som är yngre bara får skit för det vi gör.

Nu kommer Ultras antagligen läggas ner, Sektion L kommer sitta resten av säsongen fast vi inte var inblandad i detta, hoppas ni tar ert ansvar och visar att ni nu kan bygga upp en klack, visa oss nu hur ni äldre ska få klacken att växa!!!!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vilken_lirare: Ang brandlarm vs FFMA-Hovet så är moras jävligt mycket mindre och lägre i tak. Tycker det är för jävligt när man bränner mm på en Arena. Snyggt i fotboll trots det är förbjudet men inte lika bra i en hall. Känner alla inblandade vissa på ett bra sätt och andra på mindre bra sätt. Alla har alltid brunnit för Brynäs enl mig. För några år sedan så började detta casual sakerna börja. Vi sk julgranar är värdelösa. tror min matchtröja kostar mer en Hacket tröja med en siffra kostar mera. Själv så trodde jag att det hängde på att heja på laget. Sällan man ser banderoller som inte handlar om den egna grupperinger numera. Emil från Superstars/LTC skrev en pricksäkert svar ang saken med att stödja sitt lag idag på ett forum. Tyvärr kan jag inte adressen i huvudet men sök på hockeytifo. tyvärr så måste ni vara reggade. det gick iaf ut på att man måste inte bränna och ställa till jävelskap. Tyvärr så fattas det en del logik eftersom en wappande mobil är som Danne ensam på backen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kostar mera är min kusin, därför nämns han så mycket
Kommentera

wikström: Enligt vad jag har hört såär det personliga straff. Om Ultras lägger ner heltpå grund av det så bevisar det ju bara att de varit sig själva de hejat på och inte Brynäs. Om mannu är en sk. "Ultra" så skall detta inte påverka. Man håller på sitt lag no matter what...

Sektion L då? Nu har ni världens chans att dra nytta av situationen och kliva fram och styra upp ståplats. Passa på!
Kommentera

GävleLasse: Ja självklart är det personliga straff men klart att det känns för dom när det är dom 4 mest aktiva försvinner, självklart kommer dom andra gå men dom kommer sitta, vad säger att dom inte är avstängda om 1 månad!! Jag ställer mig helt till att det är fel att bränna men ja tycker bara detta är förjävligt!

Varför ska Sektion L kliva in och briljera i en klack som bara vill ha ramsan vi älskar Brynäs och en medelålder på 50?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Wikström: Du och jag känner varandra jävligt väl men jag har svårt att tro att du inte vet vem som brände. Om jag tolkade rätt så tänker ni sitta på läktaren... Kanske läge att visa vad ni kan. du har ju lett klacken tidigare samt att du har bra folk i gruppen. Att Ambroo bråkar är inget att hänga upp sig för. När han hade min tröja på sig kände han de historiska stolta vingslagen. Nu är det mest en skadesjuten kråka som flacar
Kommentera

wikström:" Varför ska Sektion L kliva in och briljera i en klack som bara vill ha ramsan vi älskar Brynäs och en medelålder på 50?"

Så det är alltså ett fåtal här på HS som skall bestämma vad som gäller? Det fåtal personer som knappast ser mer än 8-10 matcher LIVE i Läkerol Arena.

Det handlar om fantasi helt enkelt. Om man lägger ner samma energi på att vara kreativ istället för en massa destruktiva saker så kan man häckla, håna och reta motståndarsupportrar till vansinne. Detta med hjälp av ramsor som har glimten i ögat. Såna ramsor och sånger skulle tvärt om stärka aktierna för ståplats.

Att INTE ha på sig brynäs färger och endast skrika ut hur mycket man hatar motståndarna stöttar knappast Brynäs.
Kommentera

wikström:
Jag är fullt medveten om att hat har funnits och förmodligen alltid kommer att finnas i en klack.

Det jag tycker är synd, vilket jag kanske var otydlig med i förra inlägget, är när man fokuserar mer på att hata sina motståndare än att hylla sitt eget lag. Så upplever jag att det har varit i väldigt stor utsträckning under den här säsongen. Därmed inte sagt att jag inte vill ha Ultras på plats i Läkerol Arena, de gör väldigt mycket bra också!

Jag tror med stor övertygelse att det är kärleken till Brynäs som gör att folk står och kämpar i klacken match efter match. Det kanske är naivt, men det är i alla fall vad jag tror och hoppas.

Jag vet ingenting mer om de här avstängningarna än vad jag läst på olika ställen idag så om det är rätt eller fel kan jag inte uttala mig om.

För övrigt så är jag inte äldre än dig. Jag sitter alltid på hemmamatcherna vilket jag alltid gjort och förmodligen alltid kommer göra. Och jag är väl därmed enligt många inte i position att klaga på de som står i klacken, men jag gör så gott jag kan för att höras på min sittplats i Arenan i alla fall.
Kommentera

65selander: Puss på dig gubbe! Här är det busgroggen som talar!

Men visst är jag villig att hålla med då den där kråkan ser ut att gå mot en riktigt fet kraschlandning. Någon skrev för ett tag sen att det gäller att hitta rätt tjeck och det stämmer nog...
Kommentera

Ambroo: ska man ha riktigt feta kraschlandningar så är det inte tjeck som gäller utan tjack...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu kanske ni vet varför Metrosexuelle Sperrle är bänkad... Han hade ett UB märke i baksidan av masken.
Kommentera

65selander: Säga vad man vill om Ultras Brynäs, jag tiger helst i ämnet (talande tystnad!), men de är j-t kreativa och envetna med sina klistermärken. De flesta skyltar på min stadsdel har avrivna UB-märken på sig. Beklagar att jag inte kan hjälpa dig i klacken imorgon (måste du hela tiden påminna att du snart är i Tälje?). Det får bli en annan bortamatch.

Tips för framtiden: Lappa den brynässpelare du vill bli av med med något UB-märke! :-)
Kommentera

alla ni som vill bli av med UB .. det ska kasnka skapas en " Grupp " för yngre vet ganska många som är intreserade om det i Uppsala , stockholm m.m !

Men man vet ju inte om man vågar man får ju ganska många Hs användare imot sig om man sjunger en liten visa om motståndarna ..

Men jag ska klura lite under sommaren ! men skulle vara kul att få igång uppsala folket lite mer och stockholmarna :)
Kommentera

Brynässtockholm: Lägg ner alla supporterklubbar och bilda EN ny. Samla alla supportrar under samma fana helt enkelt. Som det är idag så är det för splittrat. en del grupperingar sjunger inte för att en annan gruppering var de som startade sången osv.

Samlade som EN supporterklubb gör även det mycket enklare för Brynäs att hjälpa till, de behöver bara stötta EN supporterklubb utan att behöva oroa sig för att avundsjuka uppstår.

Resorna då? Ja, detta löser sig ganska lätt. Har man en agenda där man i första hand jobbar för att få igång publiken i Gävle så faller det sig naturligt att mycket kraft ska läggas på resor TILL Gävle. Visst kommer det att knorras en del bland oss Gävlebor som inte kan åka på lika många resor men samtidigt så blir ju hemmamatcherna bra mycket roligare. Och ser Brynäs att stödet förbättras så kommer även bidragen att öka.

Jag ser inga som helst hinder för att en sån grej skulle bli verklighet. Allt för Brynäs bästa - Det är väl detta support går ut på i första hand.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Brynästigern: Det har inte med vad man sjunger. Det är andra saker som spelar in. Hata Dalom kan vem som helst sjjunga.
Kommentera

GävleLasse: Låter som musik i mina öron!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: Att det finns olika grupperingar är inte ovanligt. I Brynäsöär det BT, BSKV samt Stockholm som räknas. Vill de andra åtnjuta billigare biljetter så är det bara att joina julgransledet. Som sagt var Ultras har gjort många goa tifon men de har även valt en en egen väg att vandra.
Kommentera

sniper: har du någon länk te henne så en kan se bilder
Kommentera

65selander: men vad är det som gör att BT BS och BSKV inte kan samlas under samma fana? T ex Brynäs Support, rätt och slätt. Är det prestige och en massa vi och dem? Visst kan det bli trassligt med styrelse osv. Men klarar man av att driva multinationella företag via internet och samlas då och då för större möten så borde man kunna göra det som supporterklubb.

Vilka skall då sitta i styrelsen? Enkelt. Personer som anmäler sitt intresse för att de är kunniga och VILL arbeta ideellt, inget annat. Samlar man all den kompetens som finns runt om i landet så kan man få till en riktigt bra styrelse. Jag menar här sitter de flesta och gnäller på Brynäs organisation, men hur ser det ut i supporterklubbarna? Är det bättre där?

Skulle det bli allvar av min take så skulle vi med lätthet kunna bli en stor supporterklubb, en supporterklubb som skulle göra Brynäs IF stolta.

Ultras har gjort många bra tifon, något de gott skulle kunna göra i Brynäs support.

BSKV har kommit mangrannt många gånger och verkligen lyft stämningen i Gävle, något de gott skulle kunna som medlemmar i Brynäs Support.

osv osv...

Samtidigt så tror jag att ännu fler duktiga personer skulle vilja sluta upp i leden och bidra med vad de kan. Problemet idag är att allt för mycket missköts så att de flesta hellre skiter i att vara med. Resten är bara med för att få lite rabatt på inträdet eller vill åka blligare på resor.

Som sagt var, jag ser inga som helst nackdelar. Om det är någon som har några så vill jag gärna att ni skriver dem här. Kanske ör det någon som har en lösning...
Kommentera

Jajjen: "Spöar dom folk eller handlar det bara om dödskallar? "

Ha ha ha ha !! En brakskit så är dom borta, Ska mer än ett par tomma kalsonger till det!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: REVIR PINKANDE. Läste nyss på TextTV att Arboga som ärs sketen klubb för många. De stänger av folk i fem år !!
Kommentera

GävleLasse: Jag tror som dig Lasse att om man lägger ner BT, BS och BSKV och bilda en som heter typ "Brynäs Support" så tror ja de kan bli en nystart för alla Brynäs supportrar. Och börja från noll och och få de bättre än vad de är nu. så jag är verkligen med på ditt förslag
Kommentera

sylf: Men då är det väl bara att örfila upp dom och tala om vad som gäller. Funkade med mej.
Kommentera

65selander:Jo visst måste det vara sånt. Men skall dessa fåtaliga människor egentligen vara ett hinder?

Nej, jag tror minsann att en ny supporterklubb är vad som behövs.
Kommentera

GävleLasse: Jag tror att tanken med endast en supprterklubb är förfelad. Vi som jobbar i dom supporterklubbar som inte är stationerade i Gävle gör ju det just för att få en spridning av Brynäs popularitet i andra regioner än på hemmaplan, och för att locka folk från andra regioner till att åka på hockey i Läkerol Arena.

Problematiken ligger inte hos utlokaliserade supporterklubbar utan hos den dominerande hemmasupporterklubben. Du får väl helt enkelt göra BT till en så attraktiv förening att alla vi andra vill gå med.
Kommentera

GävleLasse: Ja det borde kunna bli bra..
Det bästa är väl att man skapar en stor supporterklubb, och sedan delar upp det så att alla regioner(Norr,gävle,väst,stockholm) har nån slags "ledare" osv. och att man anordnar fler resor tsm..Där har vi lösningen..
Lägg ner alla nuvarande - slå ihop!

Brynäs Support!
Kommentera

prosten: Så problemet är att BT inte är attraktivt nog? Hur skulle du reagera om BT började ordna bussresor till LA från stockholm? Eller från Västra sverige? Det skulle bli ett jäkla liv om att vi "snor medlemmar" från era regioner.

Vad är det som gör BS så mycket bättre än BT?
Kommentera

lillovechkin: Ja visst måste man se över den problematiken med det geografiska. Men om man börjar med EN supporterklubb så kommer det att lösa sig för i grund och botten så handlar det om resorna.

Man väljer ut ett antal matcher och kör bussar från olika städer, allt efter behov och intresse.

Om man skall ha regioner med egen styrlse vet jag inte om det blir så bra. Då blir det precis som förr med en massa revirpinkande.

Vad som behövs i första hand är ett antal persoer från hela sverige som startar upp det hela. Sen får man göra lösningar efter bästa möjliga demokratiska förmåga.

Kommentera

GävleLasse: Jag säger inte att BS är bättre, däremot är det regionalt förankrat.
Vad gäller bussresorna så är du mer än välkommen att börja anordna konkurrenskraftiga resor från Stockholm till Läkerol Arena. Personligen så har jag absolut ingenting emot det. Hugg i bara Lasse!
Kommentera

prosten: Personligen så har jag inget med BT att göra längre. Jag hoppade av när jag började veckopendla i arbetet. JAG har absolut ingen tid till sånt. Men det finns säkert andra personer som nappar.

Så länge man jobbar för att få in mer folk till matcherna.
Kommentera

GävleLasse: Som du numera vet efter att ha jobbat i BT något år så är det ju just DET som är poängen. DU har absolut ingen tid och ingen annan heller vad det verkar.
MAN ska slå ihop supporterklubbarna och MAN ska göra ditt och MAN ska göra datt...
Men vem ska göra jobbet i verkligeheten?
Kommentera

prosten: Jag luftar en idé, sår ett frö om man säger. Problemet idag är att det saknas folk, det problemet är inget unikt för BT utan jag tror att det är ett fåtal som gör det mesta i varje supporterklubb. Om man nu samlar styrkorna så får man fler personer under samma paraply som stöttar varandra.

Hur det blir för mig i framtiden vet jag inte. Jag har mina kunskaper och kan säkerlgen även jag bidra med dem om än lite begränsat. Men jag tror att det finns många därute som gärna skulle vilja hjälpa till och bidra.
Kommentera

GävleLasse: Jo, jag menade inte att det skulle bli så.. altså. man har en huvudstyrelse som är riktigt angagerade och som styrs från folk med intresse från alla delar av sverige.
Sen styrelsemötena kan man ju via telefon eller internet, det ska ju inte vara något problem och fixa detta...

Varför kör vi inte på de här, det kan bli riktigt bra!
Kommentera

lillovechkin: Ja varför kör vi inte på det här? Först och främst så måste någon/några ta tag i det hela på allvar. Samlas och lägga upp de grundläggande riktlinjerna och sedan jobba därifrån.

Jag kan tänka mig att Brynäs kommer att ge ett bra stöd för ett sådant initiativ.
Kommentera

GävleLasse: Jag förstår att du luftar en idé men jag tror att det blir svårt att få alla att fortsätta med det hårda jobbet om man tappar det regionala engagemanget.
Efter 25 år i föreningslivet och fem år i supporterklubben säger min erfarenhet att du har fel i att det är många son vill hjälpa till, tyvärr!
EN supporterklubb kommer att innebära att det kommer att bli samma antal människor som får dra runt HELA skutan.
Kommentera

GävleLasse: Jaa. Vi kanske skulle visa Brynäs några av de planer vi har , och höra lite vad dem säger bara? .
Den här idén ska inte kunna misslyckas eftersom att det finns såpass mkt brynäsare runt om i vårat avlånga land
Kommentera

prosten: ja men det är väl enklare att dra runt en skuta tillsammans än småskutor på egen hand.
Kommentera

GävleLasse: Jag säger det igen, jag tror inte det blir TILLSAMMANS.
Kommentera

prosten: Tycker det är bra initiativ, alla vill att något händer. Enade är vi starka!
Kommentera

« · 965473 · »