Brynäs IF

724427 inlägg · 7957 ämnen

6:e April.

533664 · » Till forumet


Sv: 6:e April.
65selander: Ja det är makalöst att Fleming inte har bänkat Bergeron för länge sedan, han ÄR sämre än DJ... Det är som att välja mellan pest och kolera. Man kanske tom. ska göra en MIF och köra på 5 backar, det verkar funka bra mot SAIK *L*
Kommentera

Sv: 6:e April.

Glömde skriva det att NH's hemsida skrev att det var gott om bortastå, det var det inte när matchen började. Tippar på ca 300-400 Brynäsare inkl vissa huliganer.

Fick höra gamla slagdängor som MoDo Tifo brukar sjunga också "Hata Brynäs" o s v.

Kommentera

Sv: 6:e April.
Gusten: En kvalserie ska inte vara avslappad, men jag är hellre brynäsare än anhängare av SAIK & MIF idag. SAIK - vilka rysare (2-11!!??)
Kommentera

Sv: 6:e April.
Huge: Nå fy f-n vilken nervpärs. Fast visste ni inte det så satsar BIF på defensiven... NH var farliga hela tiden efter BIF´s 2-0 mål men som Huge skriver så var det vissa som kämpade skiten ur sig.

Bergeon borde nog satsa på Reklamen som snurrar i SPORT-Expressens TV kanal eftersom han borde nog bänkas 4-5ggr om.

Knaskamilla- Hur går det för ditt kära SAIK då? Faller, faller....
Kommentera

Sv: 6:e April.
Usch ja, vilken nervpärs på plats i Nyköping. Stabilt spel fram till 2-0 med forechecking, vilket gjorde att dom ställde till det för sig ett par gånger.
Ngt vi utnyttjade bra. Kändes lite onödigt att dom gjorde 1-2.
Det får Phillips ta på sig: hade pucken fullständigt under kontroll rättvänd i ena hörnet. Skulle bara lyfta ut trissan i mittzon, men deras back på blå var inte en centimeter under 2.20 i längd, så den plockade han ner som ett moget äpple och vips så stod det alltså 1-2.
Efter att ha rett ut ett par BP i andra fick vi spela 5 mot 3 och då visade Molin vägen med järnvilja. Inbrytning från kanten och skott mitt på Aspen.
Returen fullföljde Ove själv och tryckte in puckfan på ren vilja. Mkt bra spel av Ove i övrigt. Offrade sig hänsynslöst bakom mål i slutet för att få undan pucken.
2-3 kommer efter en onödig icing: backskott, eller snarar fösning som styr på ngt framför mål och ställer Honken, som i övrigt var felfri idag.
Tyvärr så bjuder Lärking in Nyköping i matchen då Miettinen drar på sig en tvåa i slutet när deras kille ramlar av egen kraft.
Då kan jag garantera att nerverna satt utanpå.
Som tur var drar dom också på sig en tvåa för hög klubba på Lind, dessutom mitt i eget PP. Tackar och bockar.
Ut med Aspen efter 19.00 men Honken reder ut det hela och alla tillresta Brynäsare kunde andas ut för denna gång.
Trevlig hall och nytt publikrekord.
Fattas bara annat: Sveriges populäraste lag var ju på besök... :-)
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falahk:
Måste rätta dig:-) Det är Ni som följer med storebror upp:-)
Kommentera

Sv: 6:e April.
JanT: Avslappnat? Tror jag inte. Förlust mot Skellefteå samtidigt som Leksand slår Nyköping så står vi där i derbyt och måste vinna mot Leksand med 4-5 mål. Plus att för att hålla SAIK bakom oss måste vi vinna mot Leksand med fler mål än vad SAIK vinner hemma mot IKO....

Usch scenariot:
SAIK-Brynäs 4-2
Leksand-Nyköping 4-1

LIF +15 19
BIF + 6 16
SAIK+ 5 16

Eller så kan man ruska av sig oron och påstå att SAIK är samma lag hemma som borta och att det bara är att vinna den matchen så är vi i ES igen...låter skönare, men mina nerver är så oreparerbara vid det här laget att jag inte kan se det så.
Kommentera

Sv: 6:e April.
JanT:
nej 5 raka blire inte, LIF vinner sista matchen :) men det ser ut som att vi har gävle-dala derby i ES nästa år, hopas ni följer med LIF up till ES
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse: Självklart skall vi dra till med 5 raka. Har varit äckligt nervös hela dagen. Omges av otäcka leksandsupporters på jobbet. Det satt hårt åt, men vi redde upp det. Undrar om SAIK kan resa sig på söndag? Dom lär vara rejält knockade för tillfället, brukar vara svårt att återhämta sig när man inte har några marginaler att leva på. BIF har 3 poäng försprång i ryggen och kan spela betydligt mer avslappnat. Det börjar lukta ES-kontrakt och gamle munkas gör comeback med en syrlig kommentar. Visst är hockeylivet härligt!
Kommentera

Sv: 6:e April.
Busen: Gamla hederliga busen kollade i sina berömda A4 utskrifter :)
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse:
2003-2004
12 TIK Timrå IK Brynäs IF 2 - 5
13 LULE Brynäs IF Luleå HF 4 - 1
14 HV Brynäs IF HV 71 2 - 1
Senast det blec tre raka.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falken:

Det räcker med att Leksand och Brynäs tar 2 var är det saken OSKAR *S*
Kommentera

Sv: 6:e April.
Larry: Eller så bläddrar Busen fram det i sina papper. Han har koll på det mesta :) Jag tycker att vi smäller till med 5 segrar på raken...
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse: Ja du. Lär inte ha hänt på ett tag.
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse: Kollen står 20 Lindgren för, mitt tips är att du har svaret senast 20.00 imorgon kväll.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Nu har Brynäs vunnit 3, TRE matcher på raken, när hände det sist????

Nån som har koll?
Kommentera

Sv: 6:e April.
Larry: jävla slarvpelle!!!

De optimala i min synviklel är ju naturligivs att ES-platsen är fixad och men att grabbarna ändå vill nypa till Leksand genom att förhindra deras uppflyttning.

Sådär så ska stå.
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse: De optimala i mig synviklel är ju naturligivs att ES-platsen är fixad och men att grabbarna ändå vill nypa till Leksand genom att förhindra deras uppflyttning.
Kommentera

Sv: 6:e April.
AD: Huvudsaken är att vi fortfarande har saken helt i våra händer. Både Brynäs och Leksand kan vara klara för ES till sista omgången. HOPPAS att det blir så och vi kan njuta av Karnevalhockey. Det kommer att bli ett Prestigtmöte av rang då båda lagen vill vinna KS
Kommentera

Sv: 6:e April.
Jompe: blir svårt på söndag ja. Men jag är där är ni?
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falken: SAIK kommer att ha en del att bevisa för sin hemmapublik på söndag så ta inget för givet. Men de tre pinnarna idag var kanonbra jobbat.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Tabellen just nu:

1. Leksands IF 16p +12
2. Brynäs IF 16p +8
3. Skellefteå AIK 13p +3
4. Malmö Redhawks 11p +3
5. IK Nyköping HC 10p -6
6. IK Oskarshamn 3p -20
Kommentera

Sv: 6:e April.
P U H!

SÅ skönt!
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falken: tre raka vinster och vi är äntligen på elitserieplats. Jag är så lycklig
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falken: Matchen slut, 2-3. YEEESSS!
Kommentera

Sv: 6:e April.
Fy fan va skönt med 3poäng!!!! Nu plockar vi (seriens bästa bortalag) Skellefteå på söndag.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Fy fan! Kom igen nu! Vinn och gör gärna 4-2!
Kommentera

Sv: 6:e April.
sylf: IKO har tydligen pressat rejält både i andra och nu i sista. Hedberg har varit "guld värd" som radiosnubben uttryckte det.

Brynäs har tydligen backat hem REJÄLT nu i tredje...hoppas det inte straffar sig.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Vem kunde tro i somras att man skulle sitta här å vara nervör över att Brynäs spelar borta mot Nyköping....HUGA!
Kommentera

Sv: 6:e April.
GävleLasse: Ja,men hoppas går ju...
Kommentera

Sv: 6:e April.
sylf: Det är ju ganska väntat att Leksand skulle vinna mot IKO
Kommentera

Sv: 6:e April.
Gusten: Jasså? är dom utspelade av OIK?
Kommentera

Sv: 6:e April.
3-0 till Leksand nu. Synd.
Kommentera

Sv: 6:e April.
mål av leksand igen...
Kommentera

Sv: 6:e April.
Fucking jävla LEksand gör 3-0
Kommentera

Sv: 6:e April.
7,27 kvar i Nyköping.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Falken: 12.33 spelat nu
Kommentera

Sv: 6:e April.
Hahaha, Herregud! 9-2 till Malmö!
Kommentera

Sv: 6:e April.
Fan verkar som Leksand har tur och Hedberg ikväll
Kommentera

Sv: 6:e April.
KingCobra: Ja du, är väl runt 8min skulle jag tro.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Namtrac: Ser att mr drunkdriver nätat för saik,borde inte han sitta på Kumla?
Kommentera

Sv: 6:e April.
hur långt är det tils brynäs matchen är slut?
Kommentera

Sv: 6:e April.
88Lindkvist: Va ere som inte är bra ??
Kommentera

Sv: 6:e April.
8-2
Kommentera

Sv: 6:e April.
8-2 nu till MIF
Kommentera

Sv: 6:e April.
Ja, bra! 8-2!
Kommentera

Sv: 6:e April.
Vad står de i våran match??
Vad gör malmö nu då?? ojojoj inte bra de där....
Kommentera

Sv: 6:e April.
Jompe:
Ja, inte hade jag räknat med att SAIK skulle förlora med fem mål mot MIF.
Kommentera

Sv: 6:e April.
Namtrac: SAIK tappar fyra poäng ikväll. Målskillnaden blåser all världens väg.
Kommentera

Sv: 6:e April.
MIF får täta till nu, vill inte att SAIK ska få behålla sin målskillnad.
Kommentera

533664 · »