Brynäs IF

722759 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 2716805 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
HitTheLights: Skillnad på tränare och spelare dock. En spelare kan vara hur bra som helst utanför isen men om de inte kan backa upp det överhuvudtaget på isen tror jag inte det har så stor betydelse. Modo hade antagligen klarat av att slå Vita Hästen enkelt med eller utan Brashear. Jag vägrar tro att han hade en så stor påverkan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nu skrev jag faktiskt inte det, men jag förstår att du kanske tar åt dit...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Har du något belägg för att ”Brynäsforumet” var de dräggen som gjorde hembesök hos Rödin? Det är en mycket grov anklagelse, och dessutom en kollektiv anklagelse.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Jo, det är så modo brukar prestera 🤷‍♂️?

Vi är alltså i en historisk dipp och du är nöjd om ni blir nia. Snacka om farmarlag!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
HitTheLights: Min poäng är att den pä isen usla spelaren Brashear faktiskt fick spelarna att koppla av. Tack.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Du menar om vi som vanligt under Karlin kommer typ nia?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Jag måste ändå säga att det finns en poäng i att få i rätt person med rätt energi inför ett negativt kval när alla går runt och känner en ångest man förmodligen aldrig upplevt tidigare. Till exempel så hade vi förmodligen åkt ut mot HV om vi inte fått in "larger then life" BomBom och Nisse som fick spelarna att må bra. Negativt kval handlar ju enbart om vilket lag som håller minst krampaktigt i klubborna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Du inser att du kommer få en jobbig vinter om Modo presterar som de brukar?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Äh, det är ändå slumpen som avgör.

/jfk
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Ett grundläggande mått på skicklighet hos ett lag är att inte toppa formen för tidigt i grundserien. Man ska vara bäst när det verkligen gäller - i finalen. Brynäs hade vassare spets och målvakt och vann finalen 1999. Modo brände sitt krut redan i grundserien.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Jag tycker det är sorgligt att människor är så korkade.

Brashear var värdelös på isen, men påverkade spelarna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Mer troligt att Rödins skada fällde avgörandet än att avsaknaden av en pensionerad slagskämpe gjorde det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Hade varit legendariskt dåligt om Modo hade torskat ett kval mot Vita Hästen. Du är väl medveten om att Brynäs förlorade mot ett annat SHL-lag och inte ett lag från andradivisionen med en bråkdel av budgeten?

Med nuvarande upplägg åker ett SHL-lag alltid ut. Det hade ni också gjort med Brashear med nuvarande upplägg.

Alla allsvenska semifinalister 23/24 hade givetvis spöat skiten ur det Hästen-laget som du är så stolt över att ni slog som SHL-lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Jag brukade tycka var rätt störande men nu börjar jag finna dig underhållande. Bara kolla på det här liksom:

"Med en motsvarande spelare skulle ni sluppit åka mot Malmö."

En 43-årig totalslut Donald fucking Brashear hade varit skillnaden mellan en förlust 1-4 i matcher mot Malmö och att vi hade vunnit serien. Alltså herregud tack så himla mycket för skrattet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: ”Statistiskt sett så är utfallet av en match väldigt slumpmässigt.”

Gissar att det är en broderad väggbonad i varje hem i Ådalen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag var emot honom redan första gången. Han var en usel spelare.

Han var däremot stort inblandad i att vi enkelt vann kvalet med 4-0 i matcher. Med en motsvarande spelare skulle ni sluppit åka mot Malmö.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: "Hockey kommer aldrig bli helt rättvist då det är en av sporterna där det sämre laget (som Brynäs 99) faktiskt har en chans att vinna."

Ni vann grundserien, i princip ointressant när det gäller bästa eller sämsta laget, då ingenting avgörs i en grundserie.

Allt avgörs i ett slutspel, där ni hade chansen att avgöra i den tredje matchen.
Ni chokade, förlorade två raka och fick se er besegrade av det bättre laget i ett läge där allt skulle avgöras i en slutspelsserie.

Det är nog bara en enögd modoit som ändå framhärdar och påstår att vi var det sämre laget...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Skulle du kunna tänka dig att värva Brashear igen om ni hamnar i en svacka? Hans ledaregenskaper måste ju vara minst lika starka nu och på isen höll han inte senast heller ändå, och då tyckte du likväl att det blev en lyckad värvning. Så han borde väl vara användbar för Modo så länge han klarar av att sätta på sig utrustningen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Nej, bara att många spelare
kände mindre press.

Statistiskt sett vinner oftast det bättre laget. Dock inte 99, 2007 eller 2016.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Korkat svammel..Du menar som att Brashear är en ledare i paritet med Ray Bourque och att man statistiskt sett inte är sämre när man förlorar en slutspelsserie? ;)

Kämpa JFK.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Du har just vunnit pris som forumets dumbest 🏆. Hockeymatcher avgörs slumpmässigt 🤣. ”Sannolikhetslära” 🤣🤣🤣
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: ”Statistiskt sett så är utfallet av en match väldigt slumpmässigt.”

Jaså? Inte tärningskast du tänker på?
Måste väl finnas nån vassare i modo annars förklarar det en del av föreningens ”framgångsvåg”.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Då hade jag rätt. Det bättre laget är mer troligt att vinna en serie. Din enögdhet gör dig till ett skämt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Ska man ta fram de två guld vi borde vunnit är det 79 under Sandlin och 99.
då var vi helt enkelt klart bäst.

2007 var mest flyt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Eh..Statistiskt sett så stämmer det inte att om man förlorar en slutspelsserie så är man sämre?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Förklarar en del om modos två guld, slumpen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Statistiskt sett så stämmer faktiskt inte det. Det är alldeles för mycket slump inom hockeyn för det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Torskar man bäst av 5 eller bäst av 7 så är man sämre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Men så är det. Harald Lückner tycker att det är den konstigaste serien någonsin. MoDo var bättre än Leksand i 20 av 21 perioder.
Men det är också charmen. Det bästa laget vinner långt ifrån alltid.

Vi vann 2007 även om jag tycker det var orättvist.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Man hör ofta det där från Modoiter...ni borde vunnit 99, ni borde inte förlorat kvalet mot Leksand, o s v. Ni är helt enkelt ingen vinnarklubb.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Lite märklig kommentar. Vi borde vunnit lätt 99 då vi vann serien med 21 poäng. Vi kom trea 07, men hade tur.

Hockey kommer aldrig bli helt rättvist då det är en av sporterna där det sämre laget (som Brynäs 99) faktiskt har en chans att vinna.

Kanske är det därför det är så roligt att titta på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Ja, vi gjorde ingen bra serie mot Malmö, men vi åkte i alla fall ut mot ett SHL-lag...ni lyckades ju faktiskt inte reda ut ett Leksand som helt saknade farliga spelare i stort sett. Aj aj..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Att hockey inte är rättvist är ert hopp, år efter år efter år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Jo, men så blir det ibland. Vi borde vunnit 99 då vi var helt överlägsna, men vann 07. Hockey är inte och har aldrig varit rättvist.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Modo är ett utfyllnadslag, ett farmargäng. Men det gör dom bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mattson: Hände samma sak 79 också. Topplagen underpresterade och bjöd på ett guld
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Vita Hästen var dåliga. Ungefär som när Tingsryd slogs om att gå upp. Jag tycker att Malmö var usla för ett par säsonger sedan, men ni presterade ändå sämre i kvalet märkligt og

Men det var rätt länge sedan det var så uselt som när Tingsryd och Vita Hästen kvalade. Snarare har det varit riktigt bra lag som slagits om att gå upp förutom misslyckadet ifjol.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Ungefär som säsongen 06/07 när FBK underpresterade kraftigt i slutspelet och lät smålagen göra upp om guldet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Haha..vi hade i alla fall inte lika mycket tur som er när ni slog Vita Hästen i kvalet, de slutade tydligen 8a i serien det året. Tur att ni hade Brashear!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Rent generellt hade ni gått upp ändå, men både Löven och DIF floppade rejält. Det blev en konstig säsong då de på papperet bästa lagen förutom er misslyckades rejält.

Det blev liksom aldrig någon kamp, men det var inte ert fel alls.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: finalen 95 mot hv var dom röda iafn
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Varför ljuger du?
Jag (och flera med mig som tv4s kommentatorer) tycker det var den sämsta säsongen på minst fem år. Inte någonsin


Jag tycker även att SHL var bedrövlig, även om de också slog publikrekord. Kanske var det mindre oväntat då de slapp er, eller så är inte Brynäs så viktigt som du tror.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: kan havarit på 90 talet med :D och jag var på plats på den matchen 1980men annars sviker minnet
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: Osäker men ser svarta ut
Uppladdat:

450x300-img6532.jpegimg6532.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Hade för mig att Brynäs hade röda 1980 när dom mötte frölunda i finalen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Ja, mkt märkligt.
Enligt JFK var det ju den sämsta upplagan någonsin av HA som vi deltog i. Hmmmm…
Jo, nu vet jag: publikrekorden slogs förstås därför att så många ville se dom sämsta HA-lagen genom tiderna.
Så måste det vara…😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss888: Det var ju det jag menade (röda kom sent80-tal tror jag)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
SuneMangs: M-me-men? Modo var ju inte med? Stämmer verkligen siffrorna?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Nja, fick en röd tröja 1993 så….
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Många rekord för HA i år. Hockeyallsvenskan borde tacka Brynäs specifikt för siffrorna. Eller är det någon som tror att det var något annat än gamla, fina Brynäs IF som tryckte upp tittarsiffror, beläggningsprocent och rent allmänt drog folk till ladorna ute i landet? Brynäs IF, Sveriges största ishockeylag, med råge.
Kommentera

« · 2716805 · »