Brynäs IF

722757 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 2517 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Biljetter
Kika på Tierps hemsida.
Tierp går förresten på is på onsdag nästa vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Köper ditt resonemang om grundstomme. Det är det Brynäs har för tillfället. Därför finns också en stabilitet som andra lag i serien saknar.

Utmaningen ligger i att hitta nya och unga blivande "stomspelare". Att ta in fler stomspelare (dyra återvändare?) är riskabelt både när det gäller det långsiktiga lagbygget och det ekonomiska (på kort och lång sikt).

Egentligen handlar det om två kategorier spelare som finns tillgängliga i Sverige:
1. blivande storspelare och 2. "fd" storspelare.
Resten spelar i NHL eller harvar omkring i en farmarliga eller på nån alptopp!
Nya unga spelare att bygga på är väldigt attraktiva för ligan på andra sidan.
Janne Larsson med speed hade varit i NHL, Djoos och Bissett likaså, Molin och Kyrö med en dm till i längd också osv. Inte mycket till stomme då!

(Ungefär som att läsa om Bajen som skall bygga det offensiva spelet kring Bakircioglou, han är kanske borta redan under den här säsongen? Långsiktigt?)

Men det är svårt att hitta tillräckligt bra spelare som inte är intressanta för NHL.
Ta bort Micke Johansson och Falken ur Djurgården så kommer de att torpedera sig själva. Ta bort Jönsson och Johansson i FBK så kan de jobba sig gröna i ansiktena utan att lyckas.

Men visst är det lockande att bjuda högst på en spelare som Näslund, Sandström, Olsson, Johnsson m fl.
Men med en stomme av spelare i samma ålder är det lätt att det blir för mycket av det goda. Det räcker med att Leksand håller till i allsvenskan...

Jag tror inte att det är Bissett som är problemet. Han är så smart och spelskicklig att han kan spela överallt. Problemet är i så fall vilka han skall spela med.
Sedan finns ett annat problem. Vem skall klara av att ta Bissetts plats i förstalinen. Där om någonstans blir det problem med spelet om någon åker i vägen för de andra. Att riskera att sänka hela förstalinen för att flytta på Bissett verkar vara ett onödigt vågat steg. Det visar väl sig om någon av de yngre kan utveckla sina handleder tillräckligt mycket för att TA en plats.

Nyckeln till ett lyckat spel i förstafemman hänger mycket på vem skall backa upp Djoos och de andra såväl defensivt som offensivt. Löfström hade en perfekt kompletterande roll tidigare. Wallin hade inte riktigt samma offensiva kvaliteter.
Om tex P3 kan underordna sig spelet så blir det bra, speciellt om han ser till att vara spelbar i fart uppe i banan (som Löfström). Då blir det så många alternativ att spela att inte motståndarna kan ligga på lika hårt på de andra i femman.

När man pratar stommen så kan det vara intressant att se vad som finns på andra sidan:
Dackell (tjugonio) och Westlund (tjugosju) är väl närmast på hemgång.
Intressant att se vad som händer där...

J Johnsson (trettioett) kanske tröttnar att spela vilda västern hockey där på framsidan?

Intressant trio?
Kommentera

Sv: Biljetter
Någon som vet var & när man kan köpa biljetter till Tierp - Brynäs den 9 Aug?
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Håller med!

Styrkan i ett lags trupp ska aldrig, enl min mening, komma genom nyförvärv. Styrkan ska komma från en grundstomme som spelat ihop flera säsonger. Nyförvärven ska vara av sådant slag att de är spelare som inom ett par år kan bilda denna grundstomme, dvs helst ung utvecklingsbara spelare.

Kan nu bara Brynäs OLD-boys höja sig ett snäpp till nästa säsong så kan det bli riktigt kul i Gavlerinken i höst/vinter. Speciellt så bör det synas mer på isen att man på papperet har en av de bästa backbesättningarna i ligan (tycker så även utan Marko). Detta hade man svårt att utnyttja förra säsongen.

Många efterfrågar att man blandar om lite i formationerna och det gör även jag. Men jag misstänker att Melin & Co har svårt att dela på första kedjan med Molin - Larsson - Bissett för att man inte riktigt vet var man ska placera Bissett. Anledningen till detta är att det saknas tilltro till att han kan producera i en miljö utan Janne Larsson.

Ge Bissett chansen i annan miljö & våga bänka honom om andra visar sig vara bättre!!
Kommentera

Sv: Leksand
Till Hong Kong!!!!

Brynäs och Leksand är dom 2 mest älskade lagen i Sverige det kan inget annat lag i Sverige förneka....

Visst kanske det sas vissa hårda ord om varandra i motgångar... men Leksand och Brynäs är ett måste i svenska elitserien..
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
man skulle ju kunnna hitta på hur många skills competiton grenar som helst. hårdaste tacklingar låter kul
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
din lista är väldigt bra!
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Har några kandidater:
Snabbast med klubba runt halsen (1. Ove Molin 2. Anders Söderberg 3. Resten)
Hårdaste tackling på falknäsa (1. Christian Berglund)
Provocering och förolämpning (1. Bulan Berglund 2. Rydmark 3. Myran Gustavsson)
Snacka med domaren (Se provocering och förolämpning)
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Spinner vidare på skills competitions:
Snabbast med klubba runt halsen
Hårdaste tackling
Provocering och förolämpning
Snacka med domaren
Målgest
Vidskeplig egenhet
Långpass med liten marginal (men det vet vi ju vem som vinner den)
Lägsta topphastighet (Samma kille vinner där med)
Kommentera

Bilder
Är det någon som vet en bra hemsida där man kan ladda ner bilder ifrån.
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Jag tror att Ove Molin är Elitseriens snabbaste både med o utan puck,någon puck skickligare än Ove finns inte i dagens Elitserie.
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Kanske något för nästa Skills competition? :)

Hårdaste tacklingar skulle man också kunna mäta...
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Tycker det är en ganska meningslös fråga. För det första är det mycket riktigt två skilda saker att vara snabb med och utan puck. För det andra betyder inte snabb att det nödvändigtvis är en bra spelare. För det tredje så är snabb med en klubba lindad runt halsen ytterligare en sak, som knappast går att mäta. Jag menar, de flesta som verkligen kan åka, både med och utan puck, har ju alltid en klubba runt sig. Kan man fortfarande åka fort då, och hålla kontroll på pucken så är det mycket bra. Men det anordnas ju inga tävlingar i den grenen... :-)
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Den snababste spelaren i Elitserien måste vara Fredrik Johansson i LHC.

SEDNA TYCKER JAG ATT DETTA ÄR EN MYCKET KONSTIG FRÅGA:
MENAR NI SNABB PÅ SKRIDSKOR ELLER SNABB MED PUCK? VILKET ÄR TVÅ SKILDA SAKER.
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Casparsson kan väl inte ha lirat de gånger jag besökt Stångebro. Ingen i LHC har verkat aspirera på epitetet elitseriens snabbaste vid de tillfällena. Finns det några speedfantomer i LHC så får nog laget börja utnyttja det.
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Henrik Eriksson i Timrå skrinnar inte så värst segt han heller.
Kommentera

Sv: Vem är Elitseriens snabbaste
Det lär nog inte vara Djoos iaf... :)

En annan kandidat kan vara Casselståhl i TIK...
Kommentera

Vem är Elitseriens snabbaste
Jo han heter Peter Casparsson och är back i LHC.
Kommentera

Raid
Ove är utan tvekan Elitseriens bästa raidare. Fastän motståndarna vet hur han kommer åkande går han inte att stoppa med justa medel.
Tyvärr är domarnivån rätt avgörande för hur mycket poäng han skall tillåtas producera. Gulden -93 och -99 föregicks av en diskussion om nolltolerans. När det blev dags för slutspel låg nivån där den till hösten förmodligen börjar. Utan att behöva släpa på en varsin bogserbåt genom mittzon blir både Bissett och Larsson snabba och kan producera. När motståndarna tillåts hacka och slå är det lite svårare. Bissett har ju en klubba runt halsen för jämnan, det är inte lätt att skjuta snabbt då!
Malmö spelade ut sitt hela register i kvarten förra säsongen. Tex fungerade Hannulas upprepade överkörningar av Asplund bra med en blind slutspeldomare.
Tyvärr leder det även till skador som sätter ner både humör och kapacitet. Oftast går inte denna skadeinformation ut till allmänheten för då blir det ännu mer hugg och slag från de andra lagen.
På läktaren funderas det naturligtvis vad det är frågan om.
Skall inte Brynäs spela slutspelshockey? Nä, varför det. Kom ihåg grunderna! Brynäs spelar sig fram till guld.
Malmö lär inte kunna slå sig fram till guld. Möjligen kan FBK jobba sig fram till guld eller DIF torpedera de andra lagen.

En skadefri Molin är i en egen klass i Elitserien...
Var finns nästa Ove Molin?
Är det någon ute i landet som har sett någon ny Ove på väg upp?
Kommentera

Nästa generation
När det gäller de äldre spelarnas vara och icke vara så är det bara att konstatera att de kommer att vara givna i laget så länge de är motiverade och slipper skador.
Desto längre de finns med i laget, desto bättre. Det ger de kommande generationerna Brynäsare chansen att se hur det skall se ut på isen och runt omkring.

Hemligheten till att vara etablerad förening i elitserien är att kunna överföra kunskaper från de äldre till de yngre utan att det blir stora generationsskiften.

Det är helt naturligt att Brynäs och DIF har flest mästerskapstecken. DIF jobbar efter en bestämd idé, likaså Brynäs.
Visserligen är det skillnad på resurser i Elitserien, men det handlar mest om en tydlig plan hur föreningen skall bygga vidare på just sin idé. De föreningar som har resurser men halkar omkring åt ena eller andra hållet kommer aldrig att etablera sig som en "mästarförening"!

I det perspektivet blir det intressant att se AIK:s försök att kopiera någon oklar finsk modell. Det blir intressant att se hur AIK:s maskiner skall kunna vara kreativa när de kört "femskift" sedan april...
Åtminstone blir det spänning för fansen...
Kommentera

Leksand
Vad trött jag blir på gullandet med Leksand.. Vad har dom givit Brynäs dom senaste åren, mer än billiga poäng i serien och några flera suparpolare. Derbykaraktären är ju som bortblåst förutom det som massmedia skriver, men dom lever ju som vanligt i sin egen värld. Sen har jag svårt att glömma hur enormt lågt i kurs alla Brynäsare stod i under förra säsongen. På grund av huvudlöst styrande från ledningen så var det Brynäsare och f.d. Brynäsare som fick bära hundhuvudet, med Sandlin i första ledet. Just på grund av detta smutskastande så har jag svårt att förstå varför det ska gullas.

Är det nån klubb vi ska ha ett gott öga till så är det Timrå. Som ger oss pengar med följd av större publikt intresse. Och inte att förglömma så har det kommit några hyffsade spelare till Brynäs därifrån, hur många har det kommit från Leksand??.

Skänker också en tanke till Kiruna, utan den stadens hockeyspelare så är jag tveksam till att Brynäs skulle vara vad dom är i dag.

Gör som jag...ät en glass och må bra i värmen...

C U i Norrtälje!!
Kommentera

Sv: BRYNÄÄÄS
Jag håller med OVE MOLIN är bäst. Vi slutar nog 3 men tar SMGULD
Kommentera

Sv: BRYNÄÄÄS
Helt rätt Ove är outstanding.Vilken lirare!!!!!!
Kommentera

Sv: BRYNÄÄÄS
Tjena brynäsboy Ove Molin är min favorit spelare,jag tror Brynäs kommer att sluta 4el.5 efter 50 spelade omgångar,och i slutspelet kan vad som helst hända,som bekant.
Kommentera

BRYNÄÄÄS
JAG VILL ATT ALLA BRYNÄSARE SKRIVER NÅT HÄR OM VAD SOM HELST!
VEM ÄR ERAN FAVORIT SPELARE? HUR GÅR DET NÄSTA SÄSONG?
OSV

JAHA HEJ DÅ DÅ!!!
Kommentera

Sv: Kommer att sakna derbymatcherna
Det är rätt intressant, jag blir glad när Leksand förlorar matcher i Elitserien, dom är trots allt våra s.k. ärkerivaler.

Men också just därför att dom är ärkerivaler och med tanke på att derbyna brukar bli publikfester, och därigenom ger extra intäkter i klubbkassan, så tycker jag att det är synd att Leksand inte längre finns ibland oss.

Oavsett tabell-läge så brukar båda lagen bjuda till lite extra under dessa matcher, och det är ju alltid roligt för oss åskådare. Men se'n kan man ju inte blunda för sanningen, dom spelade dålig hockey och åkte ur, lite synd tycker jag, utan att fälla några tårar dock.

Hoppas dom kan genomföra en sportslig lyckad säsong och ta sig tillbaka, så att vi får se våra derbymatcher. Så lycka till på vägen tillbaks.
Kommentera

Sv: Kommer att sakna derbymatcherna
Tack själv Schweden o LYCKA TILL MED LEKSAND hoppas ni kommer tillbaks!!!!!!!!
Kommentera

Kommer att sakna derbymatcherna
Hej på er alla Brynäsare!!!

Jag är en hängiven Leksandssupporter och
gillar definitivt inte Brynäs...
Men en sak är absolut säkert det är
ni är dom schysstaste supportrarna
i Sverige....

Trots att vi är ärkerivaler och värsta "fienden"
så har jag alltid upplevt Brynässupportar som mycket trevliga..

När vi leksingar och brynäsare möts har det aldrig så vitt jag vet aldrig förekommit bråk, till skillnad mot 08-derbynen AIK - Djurgården...

Lycka till i höst...

Vi syns igen nästa höst för nLeksand ska tillbaks, Ingen Elitserie utan Leksand och Brynäs....

Tack för ordet....

Magnus
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Tänker på det där med Sandlin - visst var det väl han som jagade iväg Jonas Johnson? Och att han inte längre vill spela i Brynäs - eller minns jag fel?

Och i alla andra fall så håller jag nog med om att många hockeyspelare tänker på att tjäna in lite extra kosing medans dom fortfarande kan, en elithockey karriär sträcker sig ju trots allt inte fram tills det att man fyller 65 år! Och alla kanske inte har något speciellt att falla tillbaka till!

Så det hela handlar nog om olika typer utav trygghet, ekonomiskt som socialt. Dom skaffar sig lite ekonimisk trygghet, och återvänder till den trygga sociala och sportsliga tillvaron som Brynäs har att erbjuda!
Kommentera

Brynäs Säs 01 02
Tjena alla Brynäsare.Det börjar att dra ihop sig så smått,så vad förvantar ni er av årets säsong,tror ni på SM-Guld allihopa.
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Instämmer med Micke. Det är väldigt många som återvänder. Förr eller senare. Klart de vill tjäna pengar, men de flesta kommer hem och spelar några år igen. Det tror jag stavas klubbkänsla.
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Varför har Brynäs klantat sig? Förra säsongen gjorde andrafemman nästan lika många poäng som förstafemman, dessutom hade dom överlägset bättre +/- statistik. Trots att alla andra lag nu i tre säsonger haft BIF:s förstafemma emot sig har man inte lyckats stoppa den, vad är det som säger att dom kommer kunna göra det nästa säsong? Det var Tommy Sandlin som jagade bort Masken (liksom flera andra spelare) och att sparka "hockeyprofessorn" var det bästa BIF kunde göra. Annars hade Sandlin gjort en "Leksand" på Brynäs.

>>Varför återvänder inte utlandsproffsen till Brynäs efter sin sejour i utlandet?

Stavas nog $$$$. En del killar har kommit direkt hit (Sjödda, Molin, Häsen, Inge Hammarström, Tord Lundström t.ex) medans andra har hamnat här efter ngn säsong i en annan svensk klubb (ex Crippa, Janne Larsson, Djoos). Jag tycker det är ganska många som återvänt till BIF, förr eller senare, från sina utlandssejourer...
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Såvitt jag minns det valde man att släppa "Masken" för att kunna satsa på lite yngre spelare. Han ansågs för gammal helt enkelt... Och det såg vi ju sen hur många år han hade kvar att ge. Så vi kanske ska sluta gnälla om ålderstigen trupp osv. Larsson, Bissett, Djoos, (skrik till om jag har glömt nån) har fortfarande mer att ge. Minns "Masken"
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
Molin och Kyrö har skrivit ett varsit femårskontrakt med Brynäs, vilket ger en stabil grund framåt i några år!

Daniel Rudslätt bör ju kunna ta för sig allt mer, har ju redan testat landslagsspel.

Tony Mårtensson(f) och Björn Danielsson(f) bör ju kunna utvecklas till framstående elitseriespelare.

Sedan har vi ju Kenneth Bergqvist(f), Per Mårs(f), Kristoffer Jobs(f) och Jonas Floberg(f), Adam Andersson(b) de fyra sistnämda är juniorer som är utlånade till Tierp, ett samarbete som kan vara givande.

Och så backarna Daniel Johansson och Henrik P3 som om dom blir kvar skulle kunna vara tongivande i försvaret.

Vet inte hur länge Asplund blir kvar, men Brynäs verkar ha en lovande utveckling av målvakter.

Och vem vet hur Daniel Wågström(f) sköter sig i Brynäsdressen, han kan nog bli riktigt bra, trots att han inte är alltför stor, men det har bevisats förr att bra spelare kan vara rätt små :)

Med Tierps samarbetet, lovande spelare, och att försöka matcha in dom mer och mer i laget, kan nog göra att Brynäs i högsta grad blir att räkna med i framtiden - hoppas jag :)

Leksand väntade nog lite för länge, och matchade inte in sina lovande i tid - kanske?
Kommentera

Sv: Brynäs trupp
BRYNÄS HAR ALLTID KLANTAT SIG....

Jag är född Brynäsare och kommer att så vara hela livet ut. Dock kan man inte hela tiden vara positiv för det utan det viktigaste är att vara realist.

Brynäs måste sluta fokusera sig på Bisset-Molin-Larsson. Alla lag vet att det räcker att låsa den kedjan för att skapa större chanser att slå ut Brynäs. Vi MÅSTE få fram nya stjärnspelare... OMGÅENDE.

Under åren har vi gjort mycket klantigt inom föreningen Brynäs. Interna bråk, sparkningen av Tommy Sandlin samt att vi inte höll kvar Anders "Masken" Carlsson som gjorde sin bästa år i Leksand nu på senare tid. Varför fick han inte vara kvar?

Brynäs och även de andra lagen behöver profiler. Brynäs behöver skapa nya såna eftersom Molin-Larsson-Bisset snart är passé.

EN FRÅGA TILL: Varför återvänder inte utlandsproffsen till Brynäs efter sin sejour i utlandet??????? Är vi inte uppmärksamma? Vårdar vi inte våra spelare? Vad är felet?
Kommentera

Brynäs trupp
Hej! Tänkte höra med er vad ni har för synpunkter om årets elitserie. Det är ju trots allt så att Brynäs nyckelspelare har blivit ett år äldre och frågor börjar väckas om "gubbvälde", på samma sätt som i Leksand. Hur ser det ut bakom "gubbarna" Djoos, Bissett, Molin & co? Vilka kommer att kliva fram när det är dags för dem att stiga av? Jag har inte direkt stenkoll på truppen, det är därför jag frågar er!

För mig känns det i alla fall som om stora delar av truppen börjar bli lite till åren.

Ha det! /bobbe
Kommentera

Sv: Nedräkning
Räkna inte bort nån av de gamla. Men dom kommer att få jobba i vinter för att dominera. Om Brynäs kör med tre femmor kommer nån av dom att få sitta emellanåt. Men det är ju en lång säsong och som så många tidigare påpekat, det gamla gardet behövs mest i seriestarten ( för att få en lugn resa till slutspelet ) och i slutspelet. Tycker laget ser dj-t spännande ut. Verkar bra att inte alla upptäckt att Brynäs värvat smart. Inte spektakulärt men smart.
Att sen alla vi fans vill se nya kombinationer och spekulerar i vilka det skulle vara tyder bara på grymt engagemang.
Yrskalle eller inte...En del av en längtar till hösten....
Kommentera

Sv: Nedräkning
Räkna aldrig bort Bissett.........han slår till när man minst anar det!!
Kommentera

Sv: Nedräkning
Jag var på Djurgården - Brynäs förra säsongen. fort brynäs fick tag i pucken skrek publiken, passa Djoos. undra varför.......
men men....vi alla har sina favoriter...Djoos hörde till mina favoriter för nått årsedan, men inte nu. långt ifrån
Kommentera

Sv: Nedräkning
Nej, men jag tror inte Djoos är rätt man att överta hans roll.....:-) Lutar mer år Henrik Rehnberg (Jussi Pekkala är ett mer oskrivet kort)
Kommentera

Sv: Nedräkning
Tyvärr så finns ju inte Tuulola kvar längre!!!
Kommentera

Sv: Nedräkning
Varför ska Djoos smälla på, det gör ju Tuulola så bra?? De har ju totalt skilda roller, ungefär som att jämföra Ove Molin med Johan Lindström. Och visst, ifjol var Tuulola nyttigaste back sett till hela säsongen, framförallt somnade hela förstafemman efter jul (efter skrattmatchen mot Luleå i Canal+ egentligen, med de klassiska intervjuerna med Lasse Modigh och Djoos...)och lyckades inte vakna till slutspelet. Dock, Djoos har konstant fått samma kritik för sitt spel, men är i mina ögon värd hela entrépengen (inklusive den långa resan tur och retur.) Hellre Djoos, än trygghet med hängslen och svångrem. Jag tror (och hoppas) att han håller ytterligare nåt år; långsam har han ju alltid varit, så han har inte mycket att förlora på den fronten.
Kommentera

Sv: Nedräkning
Brynäs bästa back förra säsongen är ju skälvklart Tuulola. Djoos har inte chans mot honom.Djoos petar bara med klubban vis sarjhörnan. smäll på för fan...............
Kommentera

Sv: Nedräkning
Alla håller på att ta slut, Djoos är inget undantag.... Djoos måste ha rekord i längsta svit av att "vara slut", sen 1996 har man hört denna debatt (tom 99 när han dominerade fullständigt, och spelade 35 minuter per match när han på egen hand förde Brynäs till final, satt halva Gävle och var livrädd på läktarna, och hojtade "Sveriges Sämsta Back"). Han är inte direkt lastgammal, (32-33??) men har spelat ett antal säsonger på anti-inflammatoriska tabletter för knäet som är trasigt, och en trasig urinledare hjälper väl inte till heller; trots allt detta har han kontinuerligt varit Brynäs bäste back; att ha Djoos i laget är som en berg och -dal bana, höga toppar, djupa dalar, poesi blandat med hjärtattack, må det fortsätta ytterligare några år! Den dagen Djoos inte vågar ta ansvar längre, och spelar alibihockey för att inte göra misstag, är det dags att ta fram sågen.
Kommentera

Sv: Nedräkning
När Djoos har pucken står blixten stilla. man är ju för fan livrädd varje gång Djoos är sisteman. Olsson får ta ett tungt last varje gång i sin egen zon. Japp, Djoos är vald i förstafemman brevid Börje det klagar jag inte på. han har rekord i passningar & mål...men inse, att han har håller på att ta slut. bara för att man har en massa rekord, så är men inte en bra hockeyspelare hela livet. Men den som lever får se om man har rätt.......
Kommentera

Sv: Nedräkning
Djoos är och förblir kungen - skulle inte vilja byta honom mot nån annan back. Högvis av rekord, både totalt och per säsong, i passningspoäng, mål av back, backpoängliga etc, trots att han varit slut så länge, och var för långsam redan 98-99 när rekorden staplades på rad......Vald tillsammans med Börje till Brynäs förstafemma genom tiderna, RESPEKT. Ser hellre Djoos göra 7 genipass och 3 hjärtstilleståndsdragningar på blå än 200 sarg ut av Fredrik Stillman.
Kommentera

Sv: Nedräkning
johan20: menar du att Djoos & Bissett skulle vara sämre än alla andra spelare på dess position i laget, det skulle jag inte tro & för övrigt dom har mycket att lära ut, har Brynäs ett överskott på forwards som skjuter hårt & välplacerat? Nej-tänkte väl det! Och att åka i ingenmansland är väl bra om man är spelbar också. Ge Bissett en pass och öppen gata och ställ dig i mål så får du se hur det känns(om du lyckas att placera en kroppsdel i puckens väg). Som sagt han kanske inte gör lika många mål, men blir ändå uppvaktad av motståndarna. Att lämna Djoos & Bissett utanför laget skulle vara enbart dumdristigt. Vilka formationer skulle man spela med då? Och rutin blandat med vilja och kämpaglöd borde väl ändå vara det mest ultimata som finns?
Kommentera

Sv: Nedräkning
visst är det typiskt svenskt...... det är ju bara kolla på bajen. inte sitter dom på före matchen på söder och dricker saft. man kan ju alltid testa ialla fall. det där med fjortisar kommer att dricka det tror jag inte. det är väll 20 bast på stark öl. det är min åskikt!!!!

Angående Bissett och Djoos. jag klagar inte att dom kom tillbaka till bränys för 3-4 årsedan. utan dom hade inte brynäs tagit SM-GULD 99....men det börjar gå väldigt utför. Bissett åker i ingemansland och djoos ger bort punken till motsåndarna alldeles för mycket. ca 10 mål föra säsongen gav han bara bort. det är bara och kolla så får ni se......
Kommentera

Sv: Nedräkning
Instämmer med lyck och Davydjoos (och er andra som försvarat våra gamlingar) Bissett måste, som lyck påpekade, vara en av elitseriens mest underskattade spelare. T o m de egna fansen och lokaltidningarna gnäller på honom. För mig är det tämligen obegripligt. Och detsamma gäller Djoos. Djoos återvände till Brynäs när alla andra drog, och alla trodde han var slut. Det var han inte, och utan Djoos hade inte Brynäs varit det lag det varit senaste åren. Alla trodde Bissett var slut också. Då kom han tillbaka och gjorde 40 mål. Året efter gnälldes det att han gjorde för lite mål. Då spelade han fram till ca 40 istället. Är det spelare som inget duger till??? Skulle inte tro det.
Kommentera

Sv: Nedräkning
Kul att även Brynäs fansen insett att Gavlerinken tillhör landets sämsta när det gäller stämning. Medgångspublik är ett rättvisande omdömme.

Men Starköl är det rätt metod? De länder som hänvisas till har ju en lite annorlunda alkoholkultur. Började det serveras staketöl i Sveriges ishallar till andra än VIP arna kommer knappast stämningen stiga snarare sjunka. Det kommer bli skränigare ja, men också mer ostrukturerat hojtande från fjortisar o dyl.

Ni har ju bra publik på bortamatcherna kopiera deras inställning och eld och ni får bra tryck även på hemma matcherna.

Eller gör studiebesök i Kinnarpsarena, Timrå isstadion eller Stångebro hallen där behövs inge starkpils. Sittplats kan sitta och se och klappa och delta när de vill stämningen är hög endå. Hela matchen.
Kommentera

« · 2517 · »