Brynäs IF

722799 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 2719170 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A propósito de nada
Makita: Hur mycket har Ohlsson spelat vinge då? Vad jag kan läsa mig till är han bara center.
Men håller med om att det är bra med en konkurrenssituation
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: vad det ser ut kommer även Ohlsson få chansen åtminstone på försäsongen.
Han har åtminstone fått ett tröjnummer.
Kan bli en positiv konkurrenssituation där förhoppningsvis åtminstonde en av Lejon,Lindblom,Ohlsson Karlsson tar chansen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag håller mig neutral med en viss ton av optimism :)
Uppladdat:

450x300-linus.pnglinus.png

Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Linus Lindblom har inget i SHL att göra. Honom behöver de låna ut till Mörrum eller liknande. Kompisfjantandet får det vara slut med nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Tror man bedömde att Cukste var för dålig med puck under press. Helt okej allsvensk spelare men lätt att överskatta en så sympatisk kille. Om han hade hållt riktigt hög allsvensk klass så hade nog Brynäs inte vävat Benn.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Cukste var en defensivt hård kille som jag personligen gillar.
Men utöver hans viktiga mål och många skott så hade han ändå ingen poängflyt. Kanske därför man ville ha något annat defensivt men som ändå har lite mer poängnivåer i sig? Personligen tycker jag vi behövde både Benn och Cukste och gav fan i att värva Axel Andersson när vi ändå har Theo.
Benn - Djoos
Berra - Kinnvall
Charlie - Theo
Cukste

En fråga, enligt GD lirar man just nu
Jack Kopacka, Linus Ölund, Linus Lindblom
Resp
Bobby Trivigno, Tyler Vesel, Greg Scott

L Lindblom i 3de känns ju inte direkt bra tycker jag, men bättre än i en hårt fysiskt arbetande 4de lina med Linus, Ölund o Jack.
Hur ser ni på detta? Som jag minns Lindblom så var han ofta framför buren men sällan ute i sargen och bökade.
Går Vesel före Ölund eller vad tror ni? Fan Ölund gick ju som 2dra center med Palushaj och var då ok center och nu när han borde nått en bättre nivå ska han lira 4de center? Och varför placera Alpacka i 4de? Jag får inte ihop detta ännu. Men som sagt det är ju andra veckan så mycket kan ändras - eller så ska det vara så här och det är 100% bra. Men magkänslan frågar om det inte känns lite tokigt någonstans ändå?

Jag har också missat hur de ställer upp i PP resp BP - men det kommer kanske senare..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: ja jag tycker det är ofattbart att man inte behöll Cukste 🥲
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Förhoppningsvis har Benn givit Alcén någon typ av besked, typ ”går förlossningen bra så kommer vi i oktober”. Då tror jag Alcén avvaktar. Om inte så måste han leta en defensiv back redan nu, backsidan är alltför framtung.

Som det ser ut nu skulle jag gärna ha haft Cukste i laget. Jag tror han, liksom Benn, skulle vara ännu bättre i SHLs mer strukturerade spel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Ja, fast realistiskt sett blir det "bara" Benn eller en annan back. Om det mot förmodan skulle finnas budget till två till stjärnbackar, så ser jag hellre att man lägger pengar på en back och en forward istället.

Klart det är en defensiv back som ska in, men om det finns en minsta möjlighet att värva Söderström så tycker jag att man ska ta den ändå.

Det kanske är så att man har is i magen med Benn just eftersom de potentiella alternativen ändå inväntas från NA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Undra hur många skador Linköping kommer få ikväll, 3 dagar på is och sen träningsmatch😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag tror inte Benn kommer ge besked innan förlossningen för att förvissa sig om att den gått bra. Frågan är om Alcén har is i magen att vänta så länge?

I den bästa av världar så letar Alcén en defensiv klippa redan nu som kan agera sheriff tillsammans med Berra. Sen är Benn en ren bonus om han kommer. Jag håller med om att Larsen känns alldeles för tunn som 7:e back. Även han skulle må bra av en utlåning till HA med mycket istid. Han har trots allt egenskaper som kan göra honom till en habil SHL back på sikt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Officiellt, nej. Men familjesituationen mm gör att det är mindre troligt med en fortsättning?
Hade det inte varit en familjefråga i slutet på karriären så hade det varit en annan situation?
Vi får se.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Du har rätt, men det är nog dags för alla inblandade att ta ett beslut snart. Särskilt om det finns andra backalternativ för Brynäs. När man inser att Larsen är sjundeback, alltså bara ett avbräck från att gå in på 6 backar, så inser man också att en till back måste in. Det känns som att Brynäs är 1 man kort både på back- och fw-sidan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Benn är inte avtackad än, alltså är han inte ett avslutat kapitel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Känns inte familjen Benn mer som ett avslutat kapitel?
Det borde finnas en del motsvarande spelartyper over there efter camper mm?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Är benägen att hålla med dig. Vore villig att göra ett undantag för Söderström, som vi vet kommer passa in i Brynäs och Sverige, men en offensiv kanadensisk back vore nog inte lika smart att ta in i detta läge.

Alcén bekräftade ju åter igen att han gärna ser Benn i Brynäs 24/25, så vi får se vart det landar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Känns inte direkt som vad vi behöver. Det är bara att hålla tummarna för att familjen Benns förlossning går bra i september och att Jordie därefter är sugen på att köra en sista säsong och då i Sveriges högsta liga.

Om inte så måste Alcén försöka hitta något likvärdigt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: SHL-klubbar har blivit erbjudna att värva den här spelaren, och han verkar inte vara svindyr. Offensivt skicklig back med dålig defensiv, beskrivs han som.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Alla har väl olika måttstockar för vad en ”toppback” i ligan är. Men jag tycker åtminstone att om man ska räknas som en offensiv sådan och man går på poäng så bör man vara åtminstone topp 10. Annars går det ju inflation i ordet toppback. Sen som du säger, 2 mål..

Att man blir 13:e på 25p visar väl egentligen på 2 saker. SHL har få offensivt duktiga backar och ligan är väldigt defensiv och målsnål. Det var väl enbart Oscar Lindberg som nådde över 1 PPG senaste säsongen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
25 poäng är väl ändå rätt bra för en back? Han var 13:e i backarnas poängliga i fjol. Växjö hade två backar som gjorde 25 eller fler poäng och det var de ensamma om. Poängmässigt skulle iaf jag se det som en toppback i ligan. (Endast två mål är väl däremot lite svagt för en toppback kan man tycka.)
Det finns förstås annat än poäng som ska vägas in men de är lättast att titta på för en EP-scout.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Ett par placeringar högre än förhandstipsen är ju ingen jätteskillnad. Kan handla om enstaka poäng över 52 omgångar.

Sen vill jag minnas att Brynäsfansen besegrade Modofansen i dina allsvenska tips 23/24. Där lönade det sig verkligen att tro på de suveräna seriesegrarna och slutspelsvinnarna Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Vi är ändå högre upp än ifjol i tippningar då vi bara var botten två, men vi har de senaste tre åren alltid varit två eller tre placeringar bättre än tipsen. Det, om något, är en fingervisning.

Hedberg var faktiskt sämsta tipparen i de tips jag kört flera år. Det vore kul om fler tippar så kan jag dra ut statistik innan gällande media, medel osv baserat på tipparens hemvist bland lag. Ifjol var ni sämst av de tre på HS stora lagen med oss och Timrå. Läge för revansch?

Men som sagt. Att insinuera att vi bara slår sarg ut är extremt okunnigt. Vårt problem var alltså att vi slog alldeles för få. Vi försökte vara för konstruktiva och hålla pucken inom laget. Det var först på slutet vi blev cyniska nog och först då ryckte vi ifrån bottenlagen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Modo tackade nej till slutspelsplats.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charlie Dàstos inte med på Abris lista över 40 bästa nyförvärven. Bäste back i Liiga förra säsongen å inte bland de 40 bästa nyförvärven i SHL…(?) Som vanligt lyser hans gävlebakgrund igenom när han tippar och bedömer…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: ” Madhawk tyckte Näsén är en offensiv toppback med sina 25 poäng ifjol.”

Om Höken har 25p som ribba för att vara en offensiv toppback i ligan så är han nog relativt ensam om det… Men vad är han, en Malmö supporter med bra kontakter och duktig på silly.

F-n, Kinnvall hade 19p senaste SHL säsongen och då var han själv sjukt missnöjd över prestationen och hade även problem med skador.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Well varenda tippning jag sett på twitter håller modo i botten 4. Och oftast bland de två sista platserna. Nu säger jag inte att det blir så, men det brukar vara en liten fingervisning. Sen kan allt hända. Men att han tippar modo långt när är han inte ensam om.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Madhawk kan väl knappt anses vara expert på nåt vis, kontakter och bra på silly , en glad amatör.

Själv har jag för dålig koll på Näsén. Men han behöver nog leverera.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Madhawk tyckte Näsén är en offensiv toppback med sina 25 poäng ifjol.

För övrigt så fick vi ändra spelsätt. Vi spelade för lite sarg ut första halvan av säsongen. Det var exteemt sällan, vilket inte fungerade för oss i SHL. Det var väl för mycket begärt att hoppas att du skulle ha sett det...

Själv är jag nöjd att du tippar oss långt ned med tanke på att du var sämsta tipparen förra säsongen. Du kom på plats 32 av 32 deltagare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Inte bara herrlaget som är igång. Arbetet för att förbättra läktarkulturen inom Brynäs IF och bygga vidare på det positiva från förgående säsong håller på för fullt. Stöd gärna oss och vårt arbete genom att skänka ett bidrag till Tifo39 (123 255 33 11)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mickis: Mellersta är Silver vä? 99kr/mån.

Jag har varit det sen typ dag 1. Och vad jag vet så har det aldrig kommit något till den nivån.

Det är bara guld som fått något extra.
Men jag ser det som ett extrasätt att sponsra Brynäs bara.
Räknar inte med något speciellt.
Men hoppas att man får röven ur stolen nu och gör skäl för sina löner.
Vad hette han som var för ett par år sen? Var det han som gick till Almtuna?
Han skötte det bättre på en person än dessa fyra., hitills.
Bedrövligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: ”Det Johannesson framför allt behöver förbättra är sitt fysiska spel samt positionsspelet i egen zon.”

Hans positionsspel fungerar offensivt men defensivt fungerar det inte pga hans dåliga fysiska spel, han backar ju in i målet när han får en offensiv spelare emot sig. Nästan som han är lite ängslig att hamna kropp mot kropp.
Men inte lätt när man är 1.75 och väger 70 pannor, minst 5 för lite mot sin längd. De 5 kilona muskler skulle ge stora fördelar i det fysiska spelet. Han är trots allt lättast i SHL just nu - det är f@n inte lätt att spela fysiskt då.
Nu hade han någon enstaka närkamp ändå i HA men de var riktigt få.

Dock offensivt var är han duktig..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Nej jag är PP och har inte fått något men jag är bara mellersta nivån så.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Tycker inte det är en ursäkt. Brynäs skulle kunna öka intresset så sjukt mycket mer med lite mer videocontent.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta:
De har väl fullt upp med att mata ut content till Privatpartner och Sponsorer?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: MoDo? Han är väl fan inte redo att spela i NHL?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok:

Skulle vara intressant att se hur Johannesson skulle hantera mycket speltid i en mindre klubb, hur utvecklingen skulle se ut. Han har ju intressanta egenskaper


Kan vi inte låna ut honom till Modo? De har verkligen behov av en back som inte bara slår sarg ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Andra klubbar fortsätter pumpa ut intressant material.
När vaknar vår kommunikationsavdelning?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Det Johannesson framför allt behöver förbättra är sitt fysiska spel samt positionsspelet i egen zon. Spelsinne och skridskoåkning håller definitivt SHL klass. Inga problem att klara av fysiskt spel som liten back, det måste ju stålmusen själv Gällstedt kunna lära ut.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Skulle vara intressant att se hur Johannesson skulle hantera mycket speltid i en mindre klubb, hur utvecklingen skulle se ut. Han har ju intressanta egenskaper.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
havre: Det gäller att sikta högt. :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Åhh det var netto.
Ja då börjar det med rätta att lyftas på ögonbrynen.
Men man var väl aldrig intresserad från Brynäs håll oavsett pris av vad jag kunde läsa i intervjuer mellan raderna - om jag nu minns rätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: 1,6 miljoner netto enligt expressen. Eftersom en klubb var beredd att betala den lönen så var det uppenbarligen inget galet krav, men det hade nog varit svårt att rättfärdiga för Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: ”tycker det är fel att anklaga Kelleher för någon större klubb hoppare.”

Håller med i just Kelleher-fallet. Han gick ju ut med att han verkligen ville vara kvar, och jag har ett (svagt) minne att GD skrev att han inte ville ta av sig tröjan eller något sånt då bif vann finalserien just för att han ville vara kvar.

Sen priset på 1,4mille. Är det så mycket för seriens bästa spelare i slutspelet?
(jag kan förvisso lätt hitta utmanare till den titeln men så är det ju oavsett vinnare)
Tar man det i förhållande till en genomsnittlig lön i shl (där cmore/tv4 lönerna trissar upp topplönerna och därmed medellönen) så är det nog inte helt en out in space lön kan jag tycka.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Slaven82:
Oj, runt 70-80 kassar hade helt klart suttit fint.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverberg tror på höga tvåsiffrigt antal mål från hans sida. Han hoppas även få hem Ekholm om två säsonger och avsluta karriären tillsammans enligt hockeynews.👍🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Tänkte på att bägge haft en tendens att byta klubbar hyfsat frekvent oavsett skäl till bytena.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: ”I vilket fack hamnar Palushaj då månntro 🤔?”

Hajen gick ju all in för pengarna hos plastklubben Öret efter sin succésäsong i Brynäs… Så då vet vi vilket fack..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: har vart Brynäsare sen barnsben men följde inte sport alls under perioden mellan typ 2014-2019. Så har ingen koll på varför han lämnade Brynäs eller varför han lämnat andra klubbar.

Så just han har jag väldigt dålig koll på historiskt med lag ☺️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: I vilket fack hamnar Palushaj då månntro 🤔?
Kommentera

« · 2719170 · »