Brynäs IF

722760 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 3260 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tabellen
Kom du inte på nåt bättre? Jo Rönnqvist har jag härliga minne av. Han har stod väl i mål när Brynäs vann SM-Guldet? Så han har jag bara trevliga minnen från. En jätte bra målvakt verkligen*tss*
Sen kan jag hålla med om att Henrik Lundqvist är en bra målvakt. Men att redan jämföras med Salo sätter väl lite väl stor press på honom? Och sen till mitt sätt att tänka? Jag har min åsikt du har din. Men att gå in i Brynäs gästbok och tippa oss 11:a? Vart fick du det ifrån då? Patetiskt är vad det är.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Sjukt att inte Brynäs plockade honom men men det finns ju redan bra spelare
Kommentera

Sv: Tabellen
Summiten: Skit ner dig!
Frölunda har Sveriges mest lovande och bästa juniormålvakt, Henrik Lundqvist!!
Du har väll inte sett Rönnqvist spela i VF eller? Har du det?
Missade du Junior SM finalen När dom sa att Lundqvist skulle bli bättre än Salo!!

tänk innan du yttrar dig!!
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Glöm Gällstedt - Han går till Leksand...

Valerij
Kommentera

Sv: Brynäs dräkt
Jag bara ville ha igång lite debatt....Jag tycker också de svarta är snyggast! Men det viktigaste är ju att det är rätt lag, dvs Brynäs! Hålla på ett annat lag...never!
Kommentera

Sv: Brynäs dräkt
Håller fullständigt med anders bif. De svarta tröjorna är dessutom klart mycket snyggare än de röda.
Kommentera

Sv: Brynäs dräkt
som man har längtat för att få tillbaka svarta tröjan,släpp det ämnet och heja på nåt annat lag med röda tröjor istället.
Kommentera

Brynäs dräkt
Har funderat på om Brynäs dräkter behöver fräschas upp lite? Det är ju djävligt kontroversiellt att önska tillbaka den röda (svart är ju BIFs signum), men den röda var också snygg...Min lista över elitseriens snyggaste dräkter:
1.Brynäs hemma
2.AIK borta
3.Brynäs borta
4.Timrå hemma
5.Timrå borta
6.DIF borta
Kommentera

Golf
Läser i dagens aftonbladet att Brynäs gör sig väl i golfens värld oxå.www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,77689,00.html
Kommentera

Colorado
Vilken höjdare matchen mot Colorado i Globen blir!! Om Brynäs gör en bra match där, kan nog hela säsongen få en skjuts i rätt riktning, nån som ska gå på matchen?? (jag ska)
Kommentera

Sv: Lindstöm
Instämmer med P J. Jag saknar Lindström men han kommer tillbaka det är jag säker på. Bra också av Brynäs att släppa honom istället för att övertala honom att stanna med löften de inte kan hålla. På så sätt har man skilts som vänner och om ett par år får vi nog se honom i Brynäsdräkten igen.
Kommentera

Sv: Lindstöm
Det finns väl egentligen bara en som kan tänkas ta över Lindströms jobb som grovjobbande forward och att alltid ge 110% och det bör ju vara Soling, han vill ju inte göra en dålig säsong utan utnyttjar nog sin tyngd och skrinnar på och tacklas osv. Hoppas att han inte blir utvisad för mycket bara, fördelen med Soling är att han har förmågan att göra en hel del poäng också, vilket vi får hoppas att han gör i vinter.

Lindström saknar jag kopiöst, men han ville ju får mer istid och utvecklas, det får han nog om nå't år om han kommer tillbaks, men han kanske utvecklas i Tyskland av att ta mer ansvar också osv. Lindström måste övertalas att komma tillbaks då hans kontrakt med Iserlohn eller vad dom heter, tar slut. Han är och förblir alltid Brynäsare, de senaste åren var han hjärtat i vårat lag.
Kommentera

Lindstöm
En spelare jag kommer sakna i vinter. Vem tar hans roll i år ?

En artikel om Lindström innan tysklandsresan.

www.gd.se/pub/hpsart.hbs?artid=7196277
Kommentera

Sv: PUBLIKEN i GÄVLE
Det är ju så att det blir mest tryck från ståplats, så har det alltid varit och kommer väl så att förbli. Och då ståplats i stort sett är borttaget i Gavlerinken så minskar ju chanserna till att få till ett rejält tryck. Ett sätt borde ju vara att bygga ut, kanske en sektion ovanpå t.ex. en dröm visserligen men det skulle vara häftigt, och så skulle familjeläktarna återigen bli ståplats, då skulle det kunna bli större tryck, då fler supportrar kan samlas på en mindre yta än om det hade varit sittplats. Speciellt i slutspelet skulle det ju bära frukt, för då tar alla vilken biljett dom än får tag i. Det hela var ju bara en tanke, någon som har fler förslag?
Kommentera

Sv: Tabellen
Jag håller med helt och hållet det bästa laget jag uppleft sedan 70 talet är just det nämda laget.

Men nybörjarna typ Jonas Johnsson fick storhetsvansinne och skulle ha betalt som en landslagsspelare men han presterade inte vad han skulle för att han inte fick betalt för det tyckte han,
det var fler spelare som gjorde samma sak.

Andres Dackell är för evigt min hjäte för han nästan ensam såg till att Brynäs klarade kvalserien.

Så kontentan är man behöver folk som brinner för sin klubb i laget.

P.S kolla in fotbollen Djurgården och Hammarby skulle komma sist enligt all exsperter och AIK skulle typ vinna, hur ser tabellen ut idag (Djurgården och Hammarby har en bra mix av stjärnor och spelare som kan ingå i ett lagbygge.)
Kommentera

PUBLIKEN i GÄVLE
Måste bara påpeka att Brynäs hemmapublik är bedrövlig, mer fart behövs! Är det någon som har tips på förbättringsåtgärder? Kanske billiga flaggor som publiken kan vifta med, så våra härliga färger ramar in matcherna?
Kommentera

Sv: Tabellen
Stämmer! Men det skadar ju inte att klämma in en och annan artist i mixen...Som inför denna säsong!
Kommentera

Brynäs vinner serien
Nu är det dags! Dags för Brynäs att lyckas som ett lag; Melin har kylan, vi har traditionen och Soling m fl SKA visa att vi kan värva nyförvärv som blommar ut i full blom innevarande säsong. Detta, i kombination med att andra ungtuppar kliver fram och tar ansvar, kryddar vi med några av elitseriens bästa och mest rutinerad spelare: Molin, Bisset, Djoos, Larsson, Sjödin!! När de slipper ta huvudansvaret (som förra säsongen), kommer de att kunna slappna av och bjuda på det där lilla extra, och spela kalsingarna av sådana som t ex Djurgårdens testosteron-stinna systemspelare!!
Kommentera

Sv: Tabellen
Kommentar till mig själv: Den största samlign "skitbra" spelare vi nånsin haft i Brynäs måste nästan vara säsongen -95 -96. Vi hade spelare som Jonas Johnsson, Andreas Dackell, Fredrik Modin, Greg Parks, Bedrich Scerban, Mikael Lindman, Brian Rafalski (vi vet ju alla var han är nu) m fl m fl. Vi åkte ur det året... Varför? Antagligen för att vi inte hade någon Anders Huss, Janne Larsson, Masken Carlsson, etc. Inga ledare som höll ihop laget. Vi var inte ett lag helt enkelt. Året efter hade de dragit allihop. Då missade vi slutspel på målskillnad med ett lag bestående mestadels av spelare som inte något annat elitlag var intresserat av. Min poäng är att det viktiga inte är vilka namn som står i laguppställningen, utan hur de uppträder tillsammans.
Kommentera

Sv: Tabellen
En stilla undran: Hur kommer det sig att vi diskuterar Frölundas vara och icke vara här? Finns det inte en annan gästbok för det? Naturligtvis tycker jag att det är kul när det kommer in supportrar från andra lag och har åsikter, det är ett bra och nyttigt avbrott i den enögdhet som råder i de egna leden ibland. Men att påstå att brynäs skulle sluta på en 11:e plats??? Är inte det lite att tigga verbalt stryk??? Någon rabblade om en massa spelare som är "skitbra". Det har ni haft i många år. Malmö också. Men innan ni kan få era "skitbra" spelare att spela tillsammans som ett "skitbra" lag så kommer det att förbli en bunt "skitbra" spelare och inget mer.
Kommentera

Första SM Guldet
Den 2 augusti 1925 vann Brynäs IF sitt första SM-Guld. Guldet kom inte i hockey utan i fotboll, som i början var föreningens främsta idrott. Alltså var det just idag för 76 år sen.
Tänkte jag skulle berätta det. Ha det bra i den fina sommarnatten.
MVH//Micke
Kommentera

Sv: Tabellen
Ja vad gäller VF fansens kommentarer så talar ju statistiken sitt klara språk vad gäller mötena mellan vårt älskade BIF och VF.
Kommentera

Sv: Cityfesten
Japp! Du ska ha stort tack pepsi. Ja det är inte omöjligt att vi ses där nere bland allt folk.MVH//Micke
Kommentera

Sv: Tabellen
Hehe, på ett sätt är det ju jätte kul att se på hur andra fans spekulerar? Om man nu kan kalla ditt påstående för de. Personligen tycker jag att du är på djupa vatten då du menar att någon Kacir ska föra ditt lag till Serieledning?!? För det första har jag aldrig har jag aldrig hört talas om Kacir? Och för det andra har jag inget minne av Frölunda lyckats åstakomma något i slutspel?
Ta och skaffa en riktig målvakt först.
Men som sagt! Lycka till// Micke
Kommentera

Sv: Tabellen
Ok, då kan ju alla VF's skitbra spelare åka om kring och diva då, samtidigt som lagen som uppträder som lag sätter puckarna i mål och försvarar sig stabilt bakåt. Med andra ord att vara skitbra räcker inte, det är en LAG-sport. Brynäs lagmaskin kan nog stoppa VF även i år.
Kommentera

Sv: Tabellen
Ville bara tillägga...
Rönnqvist är skit bra,
Sormunen och Alavaara är skit bra,
Niklas Andersson och Marian Kacir är också Skit bra!!!
Om ni läser i tidningen "HOCKEY" så tippar dom VF på tredje plats när dom inte visste att Kacir skulle komma.

VF 4-ever!!!!
Kommentera

Sv: Tabellen
Vi har Bröderna Andersson!
kolla på sporten på TV4 ikväll så får du se på vilka som för VF till SM-guldet!!!
Kommentera

Sv: Tabellen
hm.. jag tippar på att det är virus i datorn, eller glapp i tangetbordet för någonting måste ju vara fel, eller kanske det är fulöl med i bilden. Fast AIK kan väl hamna i botten tillsammans med Linköping.

Tack och hej nu vi till Danmark drar (Vojens)
Kommentera

Sv: Tabellen
Stor chans? Nej!

Frölunda har trots allt försvagats, utan husse lär dom inte hamna etta i tabellen, blir dock svårbedömda, ett mittenlag, men ok, VF fan håller ju på sitt lag, så låt honom hållas.

Brynäs lär ju komma till slutspel i år iallafall, får se vilken tabellplacering och hur långt vi når i slutspelet?

Hörde att surkålen har värvat tillbaka Håkansson från Torontos farmarlag, så dom blir väl att räkna med i år också, tyvärr.

Malmö lär ju inte missa slutspelet i år, får se vart dom hamnar.

AIK sist? Man vet aldrig, men trots allt så har dom lite tradition kvar i klubben, tror jag, dom borde ju missa slutspel, men vart dom hamnar vet man ju aldrig, dom är ju nästan att betrakta som nykomlingar, är inte många kvar se'n förra året.

I vilket fall som helst så verkar inte den där tabellen särskilt trolig. Men det är en sport, och allt kan hända.
Kommentera

Sv: Tabellen
Varför skriver du tabellen upp och ner. Jobbigt att stå på huvudet och läsa ju!!!. Så gör som alla andra skriv den rätt från början, men du AIK i topp...det måste ju vara ett skämt. Men för övrigt tycker jag det verkar ok...Lycka till i allsvenskan!!
Kommentera

Tabellen
Så här kommer serien att sluta:

1: Frölunda Indians
2: Färjestad BK
3: Malmö Redhawks
4: Timrå IK
5: Hv 71
6: Djurgården IF
7: MoDo Hockey
8: Luleå
----------------------
9: Linköping HC
10:Södertälje SK
---------------------
11: Brynäs
12: AIK
Kommentera

Sv: Tierp vs Team Gävle
I år kommer det nog att gå bättre för BIF då förväntningarna inte är så stora som de var förra året.
Dock så behöver det ges mer tid för de yngre förmågorna för att kunna matcha FBK, DIF mfl i slutspelet
Kommentera

Sv: Tierp vs Team Gävle
Lindström ville nog stanna innan han stack till Tingsryd, men Brynäs satsade på Tommy Westlund från Avesta istället, så Lindström fick inte plats.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Har för mig att honken sa sig vara villig att spendera ett x-antal säsonger i farmarlaget då han insåg att det är svårt att slå sig in i ett NHL-lag som målvakt, speciellt som svensk målvakt också, det är ju ett helt annat tryck mot mål "over there".
Kommentera

Sv: Nedräkning
Hur många dagar är det kvar till ES-starten nu då?

40 dagar kvar?

7 dagar till Tierps matchen, har jag för mig...

Längtar efter att få se hur nyförvärven lyckas, och att se vilka formationer Melin väljer att testa.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Intressant att följa denna diskussion eftersom den mer och mer börjar utgå från att Gälla redan tillhör laget. Det finns nog en anledning till att han inte gör det. Anledning är nog inte ekonomiskt även om Brynäs inte tillhör de som betalar högst löner här i landet.
Men om man ändå skall hoppa på förstärkning under säsong, tänk om lill-honken inte får stå i NHL under höstsäsongen i år heller vore det ju kalas om man kunde få hem honom igen till vårsäsongen, det vore en förstärkning som heter duga. Tyckte nog att både aspen och Michael var lite väl darriga i fjol. Även om Aspen är en mycket lovande talang så är det inte säkert att han någon gång blommar ut. Får mig osökt att tänka på Johnny Rödlund???
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Gällstedt spelade center i 4:e kedjan säsongen 93-94, eftersom man inte ersatte Janne Larsson alls när han gick till Lugano. (Bissett ersattes av Branjo, snacka om nreköp....)Ingen större succe' dock med Gälla som center, tror inte heller han trivdes i rollen. (Masken gick som förstacenter mellan Branjo och Huss, de andra centrarna var Gozzi och Jonas Jonson)Det slutade oftast att man gick ner på tre kedjor, och Gälla fick kliva in som back igen.
Kommentera

Sv: Cityfesten
Jovisst, det är line-up på lördag kl 15.15. Mer info om cityfestprogrammet finns på www.cityfesten.se. Det är alldeles för långt kvar till första nedsläpp, eller hur? Kanske ses i vimlet.
Kommentera

Sv: Tierp vs Team Gävle
Jodå, Honken kommer ifrån Tierp. Stod A-lagshockey i Tierp för att som A-junior komma till Brynäs och spel i det lag som tog JSM brons under Sandlin. Var tredjemålvakt i Brynäs och sedan vet vi vad som hände (guldet -99).
Löfströmmarna kom från Tierp till TG och lyftes sedan upp i Brynäs tillsammans med andra tidigare nämnda spelare.

Lindström valde nog själv att gå till Tingsryd efter att TG lades ned. (I år försöker lillebror Lindström att ta en plats i Tingsryd)

Ibland behövs det ny omgivning för att de skall lossna.
Hultgren håller till i Rögle i år.
Persson skall spela i Tierp.
Fredrik Persson, b, som avslutade säsongen med Tierp (jämnårig med Joakim Persson) spelar i Tingsryd.

Det är tufft att ta en backplats i Brynäs.
Utan spel, ingen utveckling.
Kommentera

Sv: sveriges sämsta hockeysida
Till och från Tierp tar man sig enklast med bil... Men jag antar att du frågar för att det alternativet inte finns. Då får man åka kollektivt och detta kan man göra med UL och buss 838.
Kommentera

Sv: Tierp vs Team Gävle
Vi har väl dragit nytta av Tierp vid flera tillfällen tidigare också? Var inte "Honken" i Tierp, eller är jag helt ute och cyklar. Har dessutom för mig att Sandlin hämtade Löfström x 2 från Tierp mitt under pågående säsong.
Instämmer helt vad gäller resonemanget att använda fler klubbar. Brynäs har ju samarbetat med Mora och lånat ut spelare dit för att de ska få matchträning. Och lånade vi inte ut Johan Lindström till Tingsryd en säsong? Eller cyklar jag igen nu?
En fråga vaknade i mitt huvud nu: Vi släppte två unga lovande backar i år; Herman Hultgren och Joakim Persson. Vad säger ni om det? Själv tycker jag att det är positivt. De får inte plats i det här lagbygget nu, och då utvecklas de mer på annat håll. Dessutom tror jag att chansen är större att de kommer tillbaka hit när de behövs. Risken med att behålla spelare som inte får spela är att de tröttnar och sticker permanent. Nu har vi i alla fall en bra chans att få hit dem igen.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Jag läste att Malmö IF har bestämt sig för att definitivt skrota sitt tidigare namn och officiellt bli MIF Redhawks, men lystrar även till bara Redhawks. Namnen Malmö, Mif och Malmö IF vill klubben ha bort.

Ford Prefect: håller med dig att Djoos & Sjödin såg mycket slöa ut i många stunder.
Kommentera

Sv: sveriges sämsta hockeysida
Vissa ting tycker jag borde vara uppdaterat vid detta laget; truppen för säsongen som kommer, och spelscemat 01/02 till exempel. Jag vet inte vad de som håller i sidan gör 'privat', kanske är de upptagna, men visst vore det kul att kunna läsa lite om de nya killarna... *syftar på den officiella sidan*

Skulle man sedan få önska sig något... var inne på Timrås hemsida, deras historikavdelning borde vara något för Brynäs sidknopare att ta efter. 'Historiska årtal' står sig lätt slätt.... (heter det så? *funderar liite*

Dessutom så borde klubben ta bättre hand om sina medlemmar - minns att jag fick medlemskortet för 00/01 strax innan jul, samtidigt fick jag ett nummer av 'Brynäsaren' som handlade om säsongen som skulle komma. Strax efter kvartsfiaskot mot Malmö fick jag numret 'inför slutspelet'. Inte kul, kan jag säga. Men i år fick jag medlemskortet desto tidigare, så kanske finns det hopp... :)

Förresten, är det någon som vet hur man enklast tar sig till/från Tierp 9/8?

Nog av mig!

Ha det bra, och snart.... *längtar*
Kommentera

Sv: sveriges sämsta hockeysida
Vissa ting tycker jag borde vara uppdaterat vid detta laget; truppen för säsongen som kommer, och spelscemat 01/02 till exempel. Jag vet inte vad de som håller i sidan gör 'privat', kanske är de upptagna, men visst vore det kul att kunna läsa lite om de nya killarna... *syftar på den officiella sidan*

Skulle man sedan få önska sig något... var inne på Timrås hemsida, deras historikavdelning borde vara något för Brynäs sidknopare att ta efter. 'Historiska årtal' står sig lätt slätt.... (heter det så? *funderar liite*

Dessutom så borde klubben ta bättre hand om sina medlemmar - minns att jag fick medlemskortet för 00/01 strax innan jul, samtidigt fick jag ett nummer av 'Brynäsaren' som handlade om säsongen som skulle komma. Strax efter kvartsfiaskot mot Malmö fick jag numret 'inför slutspelet'. Inte kul, kan jag säga. Men i år fick jag medlemskortet desto tidigare, så kanske finns det hopp... :)

Förresten, är det någon som vet hur man enklast tar sig till/från Tierp 9/8?

Nog av mig!

Ha det bra, och snart.... *längtar*
Kommentera

Sv: Tierp vs Team Gävle
Det här med "farmarlag" är en rätt knepig historia. Det blir lätt så att en förening äts upp av en annan oftast större förening.
Kvar blir ett utarmat lag med mer eller mindre stora skulder.

Ur utvecklingssynpunkt är det bättre att samarbeta med fler föreningar.
Att bara ha en förening att vända sig till för att hitta utbildningsplatser blir rätt så begränsande efter ett tag.
Det krävs erfarna spelare/lärare för att praktikanterna skall lära sig något.
Med en medelålder runt 20 blir det ju ett förstärkt juniorlag, dvs tillbaka på skolbänken igen!

Desto fler föreningar som står för praktiken desto lättare att hitta rätt praktikplats åt rätt spelare i rätt tid.
Dessutom blir det till större nytta för de aktuella föreningarna.

Omkring Gävle är det just nu två alternativ som gäller. Tierp (ungt) och Valbo är de föreningar som har högst ambition för tillfället.
Bra verksamhet där skapar förutsättningar för Brynäs att hitta bra utbildningsplatser för unga spelare.

FBK och Bofors har efter några år fått till relationen bra, mycket beroende på att FBK till stor del håller sig i bakgrunden och låter Bofors sköta verksamheten på egen hand (med stöd från Karlstad när det gäller bla unga lovande spelare och säkert organisatoriskt stöd).

Bra saker tar tid!
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Du har förmodligen rätt.

Men jag drar mig till minnes att Gällstedt under sin tid i Brynäs flyttades upp som center emellanåt. För övrigt är han ju en väldigt skridskoskicklig back och jag tycker personligen att Djoos och Sjödin såg mer än lovligt slöa ut långa stunder förra säsongen. Ingen skugga över dem i övrigt, men jag skulle gärna se att de kompletterades av backar med speed. Det är därför jag vill ha P3 bredvid Djoos. Han har fart och han kan spela väldigt agressivt och stöta in på mål i anfallen. Och jag skulle också vilja se en skridskoskicklig back bredvid Sjödin, kan det vara Pekkala det?
I Så fall skulle mitt förslag på backparen se ut som följer:

Djoos - P3

Sjödin - Pekkala

Olsson - Johansson

På så sätt får de yngre och nyare spelarna en rutinerad back att luta sig mot, samtidigt som "gubbar" som Djoos och Sjödin får en yngre förmåga att stödja sig mot när de inte orkar jobba... :-) En höger och en vänsterskytt i varje formation.

Utelämnar Rehnberg tills vidare. Osäker på hur mycket man bör bygga laget kring honom med tanke på att han förmodligen försöker jobba sig tillbaka till NHL och således försvinner igen. Annars kunde ju han få utgöra ett backpar med Gällstedt... Vore väl inte helt fel reserver?
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Gällstedt har tagit en lite konstig väg tillbaka till Gävle. Beror nog rätt så mycket på kärlek, men inte bara till hockey. Fru Gällstedt kommer från Gävle om jag inte är helt fel ute.

Gällstedt har nog kapacitet för Elitserien, men han kommer in i bilden när trupperna är rätt så klara. Eftersom Brynäs vill ha storlek och tuffhet som komplement till de spelande backarna blir det lite tufft för Gällstedt. Hur SSK resonerar vet jag inte, de borde ha plats för en spelskicklig back i återkomsten till högsta serien.

Kan ju var en budgetfråga också.

Tror inte Brynäs vill ha fler etablerade backar på bänken (förmodligen inte SSK heller).

Gällstedt skulle dock kunna göra en insats i Tierp bland de unga killarna. De har mer potential än backarna i Valbo.

Säsongen är lång, allt kan hända!
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Skulle gärna se Gällstedt i Brynäströjan igen, men samtidigt är det konstigt att varken Brynäs eller Södertälje skrev kontrakt med honom och att han hamnade i Valbo av alla ställen.

Håller med dig vad gäller Soling. Jag hoppas mycket på den killen. Tror att han kan bli en stor överaskning, inte minst i ett slutspel. Tyvärr är det ju så att förmodligen Soling eller Danielsson hamnar utanför de tre ordinarie kedjorna, därför hoppas jag att man kommer att spela med 4 forwardspar så man använder så många spelare som möjligt. På backsidan kommer det att bli samma problem, någon hamnar utanför de ordinarie 3 backparen. Delikat problem kan tyckas, men det är samtidigt inte bra att ha duktiga spelare på bänken, inte för länge iaf. Men jag har fullt förtroende för Melin/Persson och tror att de löser det på bästa sätt. I så fall kan det här laget bli mycket intressant.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Jag tror (ska man väl göra i kyrkan) inte att Gälla har så höga lönekrav. BIF borde kunna matcha VAIFs löner iaf visst ska han ha en skärlig ersättning om det blir elitseriespel men han lär inte bli en av de högst betalda backarna.

För övrigt har jag en känsla av att Soling kommer att bli årets stora positiva överaskning.

Pekkala ???????

Rehnberg En ny Melker!

Wågstöm bra i fjol men vilka lirare han spelade med då.

Danielsson intressant ihop med Mårtensson vem ska vara center?

Andersson för väl mest harva i Tierp.
Kommentera

Sv: Niklas Gällstedt
Jag hoppas, och tror, att vi får se Gälla i Brynäs i vinter. Det är annars skam att en sådan duktig kille ska harva i ettan bara för att BIF anser att man ska satsa på stora å tunga killar i år. Gälla är en otroligt uppskattad kille av lagkamrater, supportrar och på plan. Det är tur att han bestämde sig för att stanna kvar i Gävle så att vi får se honom i Brynäs så fort sportkommitteén börjar tänka till lite...
Kommentera

« · 3260 · »