1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735351 inlägg · 7963 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Blir nog HA för Öviks gänget. Vissa av deras supportar har varit inne i vår forum och betett sig illa, det straffar sig. Jag personligen vill ju helst ha Modo kvar trots allt.

Lindström: Engsund har fått göra precis vad han vill hela kvalet.

Lindström: Såg inte särskilt hårt ut och kanske mer handskar än klubba. Rätt att fria.

Tycker domarna gör en perfekt match hittills. Publiken vill ju ha med sig en utvisning varje gång HV vinner en närkamp.

Lindström: Han skulle ha lagt sig ner och dött ett tag så hade Engsund också kunnat gå och duscha.

Sjukt besviken, hade hoppats att det skulle bli en spännande match, trodde Modo skulle visa att det blir en jobbig kväll för Hv. Och så kommer man, får inte låna pucken, inte ett skott och ett korkat matchstraff.

Klubba i nacken av Hv vad händer då? Nä inget..
Svårt för Moda att ens få chansen när dom spelar 5-7…

Dags att tacka Modo för den här gången. HV har ju trots allt en del kvaliteter.

munkas: Det som är ”bra” med att ligga under tidigt är att det finns mycket tid att vända matchen på. Modo har ändå en offensiv arsenal som gör att de skulle kunna vända.

Peja: Carlssons klubba i nyllet kostar nog en trip ner i Allsvenskan ser det ut som. Den här matchen är så gott som körd. Nästa i Jönköping…

Farsang: håller med. Men ändå starkt släppa tre mål i bp på så kort tid.

Carlsson fuckade Modo och alla deras fans, i den troligtvis viktigaste matchen dem haft för säsongen. Herregud så idiotiskt gjort.

Undra om Måns Carlsson har lämnat arenan redan? Det hade jag gjort! 🤣

OveJärnkrok: HV är riktigt bra i medvind. Riktigt bra gjort av Fisker till 3-0. Ibland lönar det sig att ta kortaste vägen till kassen.

OveJärnkrok: Oj vad tungt för MoDo.

Peja: Fantastiskt korkat av Carlsson att sätta laget i den sitsen. Klubba i nyllet kommer bli nåt liksom. För övrigt sjukt svag inledning av Modo. Beter sig som en dörrmatta.

Peja: Alltså, jag är helt för att hemmapubliken står upp för sitt lag men Övik är något annat. Skulle kunna köra banjomusiken från Deliverance till sitt intro...

Peja: solklart matchstraff på modospelaren

Henrik_Tikare: Verkar som att en del Modofans alltid tror att motståndarna filmar oavsett vad som sker på isen. Domarna har varit väldigt konsekventa med att ta matchstraff på den typen av situationer i några år nu.

Peja: Mm

Men modo klacken skriker filmare.

Peja: ruskigt pinsamt att Klacken skanderar ”domarjävel”.

Brynäsaren05: håller med! Jag känner mig väldigt ungdomlig fortfarande

Måns Carlsson får matchstraff direkt uppe i Örnsköldsvik. Korrekt domslut.

Johannes Hedberg: Så gamla är de ju inte.. Gunderson spelar fortfarande på toppnivå i Schweiz, han är snart 40 år.

Johannes Hedberg: hållet med. Frustrerande och problematiskt.

Får hoppas vi kan fortsätta göra bra beslut och dra nytta av årets framgång så vi ändå kan börja befästa vår position. Men blir en svårnavigerad sommar. Dock lovande att så mycket bra verkar komma underifrån.

Johannes Hedberg: "Visst, vi får behålla Silfverberg, Lindblom, Rödin och Larsson till nästa år men de är också i slutet av sina karriärer."

Oskar Lindblom är 28. Det är typ 1.5 år mellan honom och Steen. Lite att ta i att ha med honom i denna lista.

"men varför norpade inte NHL Tomasek efter hans förra säsong?"
De försökte. Men han ville inte acceptera ett tvåvägskontrakt.
hockeysverige.se/shl/david-tomasek-om-beslutet-att-stanna-i-farjestad/

Silfver: Åke ”Skröder” Unger, märkliga frågor ..

{10884}: Frölunda har nog SHLs mest disciplinerade defensiv så det är sånt som kan hända.

Hahah och deras tränare är en clown.

Det som irriterar mig med Brynäs är att spelare som gör genombrottssäsonger typ alltid lämnar för NHL eller Schweiz direkt efter. Det har alltid varit så.

Nu är det ju klart att Söderström, D’astous och Persson lämnas. Det har också spekulerats i att Kopacka kommer lämna.

Nu följer jag ju inte Färjestad som jag följer Brynäs, men jag har inte hört någonting om att Tomasek, Studenic, Steen eller Lodin kommer lämna. De borde ju vara av högsta intresse för såväl NHL som Schweiz efter deras säsonger.

Visst, vi får behålla Silfverberg, Lindblom, Rödin och Larsson till nästa år men de är också i slutet av sina karriärer. Det är spelare som Söderström och D’Astous som vi behöver ha kvar för att bygga långsiktigt. Jag fattar att de ska ta sina chanser i NHL… men varför norpade inte NHL Tomasek efter hans förra säsong?

Timrå verkar lätta att få ur spel.

Knallhatten: Vargfleecelandet😂

Cardigan Daffipoff: nu kommer det bränna till i vargfleece landet..

Zource: glöm inte Jokinens ”måttband” på skjortkragen, svårmotiverat…

Cardigan Daffipoff: Där han givetvis slänger sig och försöker filma till sig en utvisning till…

Lindström: Steen piper och vrider sig i plågor, spelar nästa byte…

Lindström: men ingen 5a i alla fall tycker jag.

Alltså fyfan vad SKE spelar fult & satsar på skador. JÄVLA STOLPSKOTT hela bunten.

Zource: Litervis med stekaflôt

Slog på TV’n för 15 min sen, Frölunda-Timrå, vilket sömnpiller… Känns som en tisdagsomgång i november…

{10884}: Jokinens frisyr överträffar ju nästan Garpenlövs.

Blå grottan: ogillar både fbk och saik så, gnällspikar som hela tiden gafflar med domarna.

Hurihelvete kan FBK spela så blött, är ALLTID minst 2-3 SKE spelare flera som ska tuppa sig.
2/3 SKE spelare mot 1 FBK spelare menar jag.

{10884}: 1-1 i efter två matcher i Göteborg är ändå bra och något som Timrå hade tagit på förhand. Frölundas bortafördel finns inte längre.

Brynäsgubbe: Verkligen. Tiken får nog vänta med sitt SM-guld. 9 skott på mål på två perioder.

Sådana mål drömmer man om i ett slutspel... Om man är motståndet såklart. 😆

Knallhatten: Hoppas TIKen förlorar. YES HAHA!!

vilken tavla

brunkaren: Lodin spelar vårdslöst och fult match efter match.

Blå grottan: Proppa den där Lodin #71, så jävla feg.

bradberry: Även om det kan tyckas vara lite märkligt tycker jag han gör ett hyfsat bra jobb. Han är hyfsat lugn och fin och balanserar den andre dåren som skriker MAX FRIIIBERG så fort Frölunda kliver över mittlinjen.

Av vilken anledning sitter Joel Lundqvist som ”expert” på Frölundas matcher…? Bedrövligt…

« · 2846611 · »