Brynäs IF

723250 inlägg · 7955 ämnen

A propósito de nada

« · 2717139 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
#33: Tjena Harry Potter!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Tack för tipset, jag har beställt en matta 😊. Ska ha den i min lilla datorskrubb under trappan 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Tycker Lyhtinen var bra i Timrå, men dkadebenägen. Rindell däremot förstår jag inte varför de tog. Visst, offensivt skicklig men bedrövlig defensivt tycker jag.

De har missat sköta underhåll av hallarna många år och utan kommunens hjälp nu har de tvingats investera en hel del. Misstänker att man skriver av det på många år så det belastar inte resultaträkningen så mycket, men det tär på kassan/likviditeten. Har för mig kommunen borgade för ett utökat lån...
Vart jag vill komma är att det finns nog inte mycket pengar om det går dåligt under säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Tycker det ska bli väldigt intressant o se hur Leksand står sig iår.
Lyckades få saker att stämma i slutet trots en ganska strulig säsong och fick lag som Rögle, LHC och Luleå bakom sig, 3 lag som ser klart bättre ut på pappret nu.
Inför denna säsong har de tappat Filip Larsson, Alsing & Lindholm och ersatt med en tydlig andramålvakt, Lyytinen och Rindell.
Jag ser det inte som omöjligt att detta laget får kriga för att ens komma topp 10.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Nej, de har lärt sig sedan förra året:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Absolut jämt.
Men tackade ni nej till dom andra 2?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hörde nu från en Strömsbroare att förbundets beslut står fast. Strömsbro i div 2 nästa år. Trist.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Vi är gärna med på fem listor bara vi slipper kvala i praktiken. Vi var väl på alla fem ifjol och blev elva...

Vi, Örebro och HV var väl med på tre.
Ni, Timrå och Malmö på två.

Hyggligt jämt där gällande de sex lagen som riskerar kval om sagobladet har rätt. (sannolikt har väl minst ett två av dem rätt, för jag ser inget ytterligare lag som riskerar kval).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: JFK har skapat årets trend.
Detta ska matas hela året..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Och i Kamikazetipset 2.0 tippas Modo 13. Man tackade kanske nej till plats 14. (BIF 11)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu har AB gissat nästa säsong.
Brynäs är med på 2 listor om man ska vara oroliga av 5 pers.
Abris och Mattias Karlsson.

Modo är med på 3.
Har dom verkligen kollat med Hinken om detta?
Tackade dom nej på att vara med på de andra 2..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Nä, som sagt, jag fattar. Klart din hund ska ha en fin matta. Ville bara sätta lite fokus på brynässopen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kinnvall ska bli pappa! Otroligt roligt för dem 🥰
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Om dom nu hade ett bättre utbud så :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Jag vill poängtera att fotot inte är arrangerat utan jag hittade gubben på mattan och tog fotot.
Uppladdat:

450x300-img0448_0.jpegimg0448_0.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Håller med fullständigt, men vad jag vet har inte Brynäs mattor till försäljning.🫡
Eller klockor,
Så där har Brynäs något att jobba på, eller?
🥰
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ska inte vara en tråkig paragrafryttare. Men tänk på att det är bra att köpa från Brynäs officiella shop.

Jävligt snygg matta dock och fantastiskt fin hund.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Tja verkligen en skön matta.
Uppladdat:

450x300-img0451.jpegimg0451.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Vart har du fått tag på den där?? Inte gubben alltså 😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Det är en kortsiktig bonus och kanske några miljoner in plus eventuellt nån billig breddspelare. Det behövs också.
Nyckeln är att hitta spelare (inkl ev återvändare) som är för bra för SHL men inte fastnar i NHL och är trött på AHL. Räcker de framtida intäkterna för att konkurrera med löner i Schweiz?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Min älskade lilla gubbe på mitt älskade klubbmärke.
Uppladdat:

450x300-img0448.jpegimg0448.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Ja hoppas att några 07-talanger är redo att testas i A-laget så smått under 25/26
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Jätteroligt om några återvändare kan bidra till ett kvalitetslyft av truppen. Detsamma gäller de unga och lovande spelare som är på väg i motsatt riktning.
Den stora utmaningen är att hitta rätt kvalitet på alla andra spelare med början 25/26.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Frågan är om Silfverberg fortfarande spelar när Järnkrok är aktuell för återkomst. Järnkrok har dessutom etablerat sig som en bra tvåvägsspelare, det är mycket möjligt att han erbjuds en defensiv centerroll i en utmanares fjärdekedja på ålderns höst.

Gissar att Söderström trejdas och skriver tvåårskontrakt med en ny NHL-klubb. Om han inte är etablerad i NHL om två år kan nog en återkomst bli aktuell.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Helt enig. Om vi ser mot kommande säsonger? Söderström kan ju vara ett namn framåt lite beroende på. Får han en nytändning vilket vore kul så är det ju inte aktuellt så klart. Felix Sandström inom ett par år. Oscar Dansk? Osäker på om Jesper Boqvist blir särskilt långvarig även om Panthers verkar kunna utveckla spelare väldigt bra. Ljungkrantz tror jag också skulle kunna vända hem inom ett par år? Jag tror personligen att Järnkrok kan spela i Brynäs om några år, om han väljer att fortsätta spela hockey. Men säkerligen kittlar det lite att spela med Jacke nu när han är hemma.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: vi har ju fullt på centersidan så där får han inte plats och Brynäs har nog inte råd att värva Andersson och en toppspelare för vill ha någon bättre spelare än Andersson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Skulle vara kul att se Linus Hemström i Brynäs igen. Björk vore bra och hyfsat realistisk. Söderström drömnamn till backuppsättningen men sägs att han ska bli trejdad och därmed få en nystart.

Annars hade nog det roligaste varit en Lindbäck i toppform men det känns inte så troligt, om man säger så.

Alla Brynäsarna med befintliga NHL-kontrakt är naturligtvis per automatik drömvärvningar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Hittar ingen som känns rimlig. Skulle isåfall vara om Marcus Björk kommer hem från Nordamerika och vi tar in honom istället för Benn. Kevin Clark kanske, men han är 36 nu...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Som jag ser det kommer det aldrig leda Brynäs framåt att vi samlar pengar till fansens värvning i det läge vi är nu.
Så fort det blir ett öre över lägger de styrande pengarna rakt in i övriga utgifter istället för att lägga pengarna på ett slagkraftigt lag.

Tycker vi gör tvärtom skramlar pengar till slagkraftig konsult osv och låter budgeten ifrån SHL täcka upp för spelare till A-laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kan vara båda :) både teoretiskt och realistiskt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Menar du spelare som är kontraktslösa eller även orealistiska namn?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Gillade Robertsson
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kanske en lite udda fråga, men jag är nyfiken.

Vilka f.d spelare som varit i Brynäs (ej fostrade) skulle ni kunna se komma in i laget på den/de platserna som är lediga? Låt oss säga senaste 5-6 åren.

Jag hade alltid en förkärlek till både Ikonen och Sallinen. Vet däremot inte hur bra de skulle passa in i laget.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: Dave Gust är lite av en late bloomer. Är f.d. universitetsspelare så han blev tillgänglig ganska sent för proffsligorna. Gjorde ju sin NHL-debut precis efter sin 29-årsdag för Blackhawks och satte sitt enda NHL-mål i sitt första byte faktiskt! Han är en högerfattad tvåvägsspelare och är sannolikt en spelare för någon av de första kedjorna, topp sex, i a f inget för fjärdekedjan.

Har kollat några youtube-klipp och de ger ju så klart knappast hela bilden. Men han ser ganska rapp ut på rören och vågar trots sin ringa storlek (178cm/80 kg) gå in på mål. Har sniper-tendenser helt klart!

Mycket fina stats senaste 2-3 säsongerna, så om han skriver på för oss är det något annat än en breddspelare det snackades om på GD och Nedsläpp Brynäs för ngn månad sedan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: Erik Andersson skulle vara en tillgång men han är väl främst center? Om Brynäs tar in honom skulle man nog behöva ta in något spetsigare också, känns osannolikt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: ”Det där med fansens värvning känns väl lite förlegat.”

Om Brynäs flaggar för en insamling för Bäckis nobbar vi med att det är för jävla förlegat.
Rika klubbar kan skita i bidrag från supportrar. Gäller knappast oss.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: Ok, jag har ingen koll på deras möjligheter att få nya kontrakt där borta.

Michal Teplý är en annan kontraktslös tjeckisk AHL-forward. Betydligt sämste stats än ”jätten”.

Will Bitten och nämnde Gust är också kontraktslösa.

Xavier Parent är liten och poängstark.

Justin Dowling äldre och mer erfaren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: som fick lämna Timrå
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: ja det gör ju det hoppas Brynäs lägger ribban rätt så högt så inte Brynäs värvar typ Erik Andersson som fick lämna nyligen vill ha nån bättre än han, gust vore en intressant spelare, vet du vad han är för slags spelare har noll koll på honom
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: 203cm och 107kg som forward? Jösses, det är typ 3cm kortare än Chara bara om jag minns rätt. Tror Laine är den längsta FW/C i NHL just nu (alltså ej backar/målvakter) och han är 195cm. En riktig jätte detta alltså!

Hade varit spännande helt klart men svårt att tro att en spelare som spelade i NHL bara för någon månad sedan (få matcher, jag vet) inte skulle få chansen over there i någon klubb. Han verkar dessutom vara väldigt uppskattad av fansen i Flames.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: ” Det där med fansens värvning känns väl lite förlegat.”

Alla bäckar små blir till en stor gävla Å.
Fansens värvning är något som får oss fans att sluta samman, och vi känner att vi gör något för laget i vårat hjärta.
Benn Indra osv verkligen bra värvningar pga fansens värvning, finns tidigare värvningar också som fallit väl ut,
Så fansens värvning är inte bara ekonomiskt utan också viktigt psykologiskt för oss inbitna fans.
Så jag uppmanar alla Brynäs fans att lägga en hundring+ var och om vi får in en bra värvning tack vare det så kommer jag åtminstone må bra..
Sen till alla fans som inte har några ekonomiska resurser att lägga något så är det OK och det räcker att älska Brynäs.♥️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tjecken ser spännande ut. Värvas han och det inte faller väl ut ligger det nära till hand att kalla honom Klapka-ss ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: Finns fortfarande många bra lediga.

Lantosi, Panik, Camper, Karjalainen och Austin Wagner sticker ut om man kollar på spelare hemmahörande i Europa.

Finns 13 kontraktslösa AHL-forwards som gjorde fler poäng än Gust 23/24 men säkert blir flera kvar där borta. Den här enorma tjecken ser spännande ut på pappret.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Riktigt intressant spelare, varit borta länge från Sverige. Måste säga att Frölunda hanterat bortfallet av Strömwall och Innala riktigt bra. Hoppas Brynäs landar sista forwarden snart, känns som det behövs någon bättre än bara en breddforward, om man kollar på konkurrenterna.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: själv skulle jag vilja ha en elmer Söderblom typ som både är stor powerforward men som även kan göra poäng
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: om du får välja en realistisk sista forward till Brynäs vem skulle det vara?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Det framgår i artikeln som JawKee länkade.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
CLUBEN:

Stod någonstans att han inte klarade fystestet

Dåligt tränad?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Den här intressanta spelaren går till Frölunda.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee:

Har för mig han har problem med en fot. Men är inte riktigt säker.
Kommentera

« · 2717139 · »