Brynäs IF

722870 inlägg · 7954 ämnen

A propósito de nada

« · 2717518 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Metalman: Han är presenterad!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Se bara på Kevin Clark,han var ju ingen bjässe direkt men lyckades ganska bra i SHL.Så Bobby Trivigno behöver inte vara dåligt om han nu är *klar*
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Känns som att det kan gå lite hur som helst antingen så blir han en ny publik favorit med sitt ettriga och energi fulla spel eller så blir han en total flopp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveForShow: Tvåårskontrakt också!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Done!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33:
Skillnad på HA och SHL också.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Har kan man se lite ut av honom
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Nej för fan, kör inte på honom, då blir han ju skadad!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: F5 F5 F5…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Efter att ha läst artikeln blev jag taggad - vilken attityd han verkar ha - kör på honom!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: nu kommer det
Uppladdat:

450x300-img7718.pngimg7718.png

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Å andra sidan vem vill inte följa Brynäs
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: stämmer bra!
Uppladdat:

450x300-img7717.pngimg7717.png

Kommentera

Sv: A propósito de nada
honken21: Jag jublar inte direkt över att ha Linus Lindblom och förmodligen Lejon som nr 12 och 13.
Ingen av dessa hade en ordinarie plats i Allsvenskan förra säsongen.
Lindblom spelade iofs de flesta matcherna men kan tycka att det vore rimligt med lite bättre backup på Forwardsidan som är lövtunn.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin : ”Trots att han är liten så verkar han ju vara en jobbig jävel som gillar att smälla på lite .”

Fastnade för det också. Verkar vara riktigt ”gritty”, fysisk och ettrig trots sin storlek.
Läser man runt på sociala medier så verkar han väldigt uppskattad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Med erfarenhet av Kelleher ser jag inte avsaknad av storlek som ett problem hos enstaka spelare 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bjuder på en uppställning som jag går igång på!

Jakob Silfverberg - Johan Larsson - Jack Kopacka
Miks Indrasis - Jordan Schroeder - Anton Rödin
Linus Lindblom - Linus Ölund - Oskar Lindblom
Greg Scott - Tyler Vesel - Bobby Trivigno

C-E D’Astous - Christian Djoos
Simon Bertilsson - Johannes Kinnvall
Theo Lindstein - Axel Andersson

Erik Källgren (Ludvig Persson)

Skulle vara en häftig bredd på kedjor där varje byte blir intressant. Vi har ändå inga givna toppforwards utifrån att man kan räkna med 30-40 pinnar från någon. Däremot många med hög potential. Tror vi har allt att förlora på att utmåla en tydlig “förstakedja” tidigt.

Tror Silfver skulle må bra av att ha någon med speed vid sin sida. Lika mycket som Kopacka mår bra av att ha två solida herrar bredvid sig som kan ligga rätt och täcka upp.

Lindblom x2 i samma lina tror jag skulle ge extra energi till dem båda. I alla fall spännande att testa och bra läge att försöka få Linus att slå igenom. Och med Ölund där också kan det bli åka av. Tror de skulle ha kul på isen.

Rödin och Indrasis har funkat bra ihop, med Schroeder blir det lite extra skills och bra skytte vilket kan behövas som uppgradering i den kedjan för SHL. Passningsskickliga Miks och Anton kan få ut mycket mer med en bra skytt som Schroeder (dessutom rightare, fler vinklar och ytor att jobba med) istället för Larsson.

För att vara en fjärdekedja känns Scott-Vesel-Trivigno riktigt stabil.

Massa speltid på CEDA och Djoos som blir ett av ligans bästa backpar. Ev skifta platser i andra och tredje backpar för att få lite mer rutin i tredje.

Uppstickarkeepern Persson tror jag kan bli ett av säsongens utropstecken.

Optimistisk idag känner jag, härlig känsla. Brukar dö snabbt i aug-sept.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin :
En grinder på 173 cm blir vi ensamma om. Alltid något.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Trots att han är liten så verkar han ju vara en jobbig jävel som gillar att smälla på lite .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Kanske var dåligt formulerat från min sida. Poängen var att det var helt rätt att inte förlänga kontraktet med Kvist för att istället försöka fynda från Nordamerika.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
"I think his skill level is good enough. I don't think he's a high skilled player, but he's a high-will player."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kvist är inte längre akuell för Brynäs. Han stannar i HA och är klar för VIK
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Ser man till poäng så ser ser det ut som en flopp ser man till plus minus så ljusar det en hel del.
Läser man din artikel om spelaren ifråga så säger jag kör Alcen kör.
Dock hade jag gärna sett en liknande spelare som vägde typ 90 kg och var 1,85 lång.
Men det verkar vara en spelare med en jävla energi och kan nog spela i både en fjärdekedja och längre upp vid behov.Kort och gott en spelare som kommer till jobbet varje dag som älskar att tävla med en bra karaktär.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Vi har redan tackat nej till honom. Gick på D’Astous istället vilket jag såklart tycker är skitsmart av världens bästa, största och vackraste klubb baserat på att Makar aldrig har lyckats på europeisk is.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Trivigno spelade en säsong med den här grabben i NCAA. Kan man få honom på köpet? "Cykel på köpet", du vet.

Inte helt rätt spelartyp att få in på backsidan, men hade nog funkat i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Tycker den här artikeln var väldigt intressant för att förstå vilken typ av spelare det är.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Klart sämre än Gust på pappret, men skulle ju kunna passa bättre på stor is. Tycker det är helt rätt att kolla noggrannt på den typen av spelare istället för att förlänga typ Kvist.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Det är inte storlek som gäller 24/25 tydligen. Länge leve en ny Smurfkedja? 😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx:
Mycket jargong i diverse uttalanden i media från spelare, agenter, tränare och sportchefer. Det får man se som en del i spelet.
Ställer man deras CV mot varandra är det inget snack om vem som är etta i utgångsläget.
Men visst har du rätt i att en andrekeeper som agerar missnöjt kommer att sänka lagmoralen. Det utgår jag ifrån att Alcén & Co redan har rett ut när man tagit beslut om värvningar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Det skvallras på annat ställe om den här forwarden. Tydligen har han själv plus familjemedlemmar börjat följa Brynäs på sociala medier nyligen. Ni som använder sådant kan ju kolla där.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vad tror ni om sista forwarden. Kan de ha skitit sig med Gust eftersom vi inte hört något mer?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag gillar attityden i GD:

”Ludvig kommer att bilda målvaktspar tillsammans med Erik Källgren. Vem som är förstavalet är enligt Ludvig inte bestämt än.
– Nej, det är det inte. Jag förstår hur den här businessen funkar och jag vet vad han har gjort. Jag kommer in som en underdog och jag vill spela mycket och visa upp mig. Jag ser fram emot att fightas och göra mitt bästa och se vad som händer.”

Men när han inte ha kommit hit med informationen om att han initialt bör vara andrespaden så blir iaf jag lite förvånad.
Höken hade väl indirekt övergripande rankingen av Ludvig i shl hyfsat klar för sig.
Det finns ju någon i det andra ringhörnet också, vad har Källgren fått för information?

Klart han måste vara hungrig och vilja utmana men förväntan är ju en viktig kvittens och uteblir något så kan det gå fort utför i motivationen och sen prestation.
Kan bli en negativ spiral.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stängde tipstråden eftersom inte fler personer verkar vilja tippa och det blev lite väl mycket off topic. Om någon vill lämna sitt tips kan den personen bubbla mig, så öppnar jag upp tråden tillfälligt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Labanlasse: Jo en bra idé. Håller med.

Men kruxet är att så länge som serierna inte är samägda. Så kommer man inte att komma överens med HA.
Det måste bli som i fotbollen. Att de 2 högsta serierna samarbetar helt.
För så länge Loob sitter i SVT och säger att det måste bli svårare att åka ur, så länge kommer det att se ut så här.
Men SHL kommer aldrig i denna världen att släppa den makten som man har nu. På samma sätt som NHL inte gör det..

Men för hockeyns utveckling till att "överleva" på sikt så måste det till ett samägande.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Labanlasse: 100% 💯 ✅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
eltifoso: Instämmer helt, absolut nej till stängd liga då det skulle förstöra hela finessen med svensk idrott. Däremot gärna utökning av SHL till 16 lag vilket skulle ge 60 omgångar, lag 1-8 kv.final, lag 9-14 spelat klart, lag 15 till kval mot allsvenskt lag, lag 16 åker ur SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: enig!
Skulle bli lika tråkigt som NHL med stängd liga

Det är ju en stor del av hela idrottsrörelsen att kunna avancera uppåt (eller halka nedåt) i systemet
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: Känns som att dom flesta inkluderar lag som är "klassiska" eller har en viss kultur och historia. Känns bara förlegat. En stängd liga skulle förstöra svensk hockey.
Utöka SHL? Absolut. Ser gärna att man underlättar lite för lag i ettan och neråt också. Vi måste värna om svensk hockey.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Petrov: Förstår inte detta med stängd liga. Känns otroligt osportsligt och väldigt osvenskt.
Vad är det för kriterier som skulle råda då? Antal invånare i kommunen? Ekonomiska förutsättningar? Antal medlemnar? Kapicitet på publik? Eller att man inte tycker att t ex växjö ska va i Shl?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Med tanke på satsningen på vår kommunikationsavdelning så hoppas jag innerligt att vi får se mer rörligt material likt ”HVTV” framöver.
De är en klass för sig!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: Om ni tippas i botten, trots uppgraderad trupp och en 11:e plats förra säsongen så borde det väl betyda att Sanny & Svensson tycker att övriga lag värvat bättre och ser bättre ut på pappret…

Det trodde jag att t.o.m. du förstod… Inte alls speciellt ologiskt, utom för inskränkta modoiter kanske…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Metalman: Jag har sagt det förrut. Och säger det nu igen: Stäng ligan som då givetvis innehåller lag som DIF, AIK, BIF, Leksand, Frölunda, osv men defintitivt inte lag som Växjö, Oskarshamn mm. Men kanske lag som BIK, Rögle, Björklöven.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J F K: ”Den handlade om det ologiska i att S&S tyckte att vi uppgraderat både backar och forwards, samtidigt som vi tippades längre ned. Det var ett märkligt resonemang helt enkelt.”

Det kan vara logiskt om man samtidigt tycker att konkurrenterna också har blivit bättre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Men diskussionen handlade inte ett dyft om vart vi tippades, även om du tycks ha hittat på det.
Den handlade om det ologiska i att S&S tyckte att vi uppgraderat både backar och forwards, samtidigt som vi tippades längre ned. Det var ett märkligt resonemang helt enkelt.

Tar man vara lags respektive senaste säsonger i SHL så väljer jag hellre vår 14e plats än er 6e plats i förhandstippsen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DrCox:

Haha okej. Ja, fortsätt skapa era egna sanningar ni.

Herregud…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Du beter dig ju som en femåring när nån med en annan åsikt argumenterar om det är nån som är lätt kränkt så är det du och när du får mothugg springer du tillbaka hit för att tigga sympatier allvarligt väx upp!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok:

”Haha...ännu ett bevis på hur ömtåliga och lättkränkta Modoiter är, de kan inte släppa att Sanny tippat dem långt ner och Brynäs lite högre.

Fan, jag tror aldrig jag brytt mig om vad experter säger, varken positivt eller negativt. Man vet helt enkelt aldrig hur en säsong ska bli”

Ja herrejösses. Om de tycker att jag och Peja var provocerande nu så kan man bara undra hur det hade låtit där inne om vi gjort som de gjorde under säsongen. Så fort Brynäs förlorade som var det mer modoiter här inne än Brynäsare. Vissa av dem satt ju också i modoboken och gjorde en poäng av att de skulle in hit och bli avstängda.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Önskedrömmen vore väl att DIF,AIK,Löven SSKersatte Örebro,Växjö.Linköping,Malmö i SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Haha...ännu ett bevis på hur ömtåliga och lättkränkta Modoiter är, de kan inte släppa att Sanny tippat dem långt ner och Brynäs lite högre.

Fan, jag tror aldrig jag brytt mig om vad experter säger, varken positivt eller negativt. Man vet helt enkelt aldrig hur en säsong ska bli.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: 😆🪄🧙‍♂️
Kommentera

« · 2717518 · »