Brynäs IF

730635 inlägg · 7961 ämnen

Action delux

« · 2196558 Till forumet

Sv: Action delux
Peja: Jag hoppas att kostnaden för kontrakterade spelare är kraftigt sänkt även för kommande säsong. Annars finns väl inget utrymme för kvalitetsförbättring på de fåtal platser vi har möjlighet att förbättra.
Timrå/Björklöven kommer att ha en strålande chans att passera oss redan första säsongen.
Kommentera

JanT: "Emil Larsson vill jag inte se i en Brynäströja igen. Dryg, självgod och en riktig gris på isen.

Hans flinande, tandlösa grin efter tacklingen som släckte Oscar Sundhs karriär är argument nog för mig."

Dessutom filmar han och spelar över riktigt ofta. Näe jag har oxå svårt för Emil faktiskt. Känns osympatisk.
Kommentera

8399: Tredje minst gjorda mål av samtliga lag i serien samtidigt som vi förlorar Jaedon och Palve. Ersätter med två spelare från hockeyallsvenskan. Den pressen på dom blir enorm. Tycker inte forwardsidan håller överhuvudtaget.
Kommentera

#33: Bra frågor, tyvärr har jag inga svar.
Sallinen tycker jag har varit viktig och där känns det ok att förlänga såvida det är till rätt pris.
Kommentera

Peja: ” Tycker det är ett dåligt beslut att förlänga Sallinen. Hade varit bättre att ta in en snabbare, utvecklingsbar (och billigare) center från Allsvenskan. Det känns som att Brynäs byter ut alla runtomkring men man vägrar fatta att det är spelarna som spelar, och fortsätter tro på inneboende potential hos massa 30+are.”

Ser hellre ett år på sallinen som 3dje center än en ny chansningsvärvning som Lucas Zetterberg mf. Vi har dessutom inte omgivningen för att få dessa att lyfta som andra bra lag har. Och att sallinen ska vara dyrare att stanna efter denna säsong än en ledande HA-spelare som accepterar budet från Bif är inte alls säkert. Ffa om denne inte håller måttet och Bif måste komplementvärva från den döda marknaden runt jul för att kompensera denna ha-spelare. Nä inte inför 21/22.
En bättre etablerad center på minst shl-nivå in istället för sallinen: ja
chansvärvningar från ha utifrån lagbygget nu: Nej, nej, nej!!!
Kommentera

Lemp: Bryta ihop pga idiotiska kontraktsförlängningar gjorde man för 3-4 år sedan. Nu är man härdad. Man skrattar åt eländet och får ännu en bekräftelse på vilka amatörer det är som styr föreningen.
Kommentera

Lemp: Vad är oddsen på att en ny tränartrojka kommer in och inte heller lyckas höja denna fantastiska trupp till skyarna och därför får sparken efter 20-30 matcher?
Kommentera

Skrubben: Varje år lurar man sig själv att denna gång kommer man inte gå i samma fälla. Fruktansvärt naivt egentligen.
Kommentera

KulaShaker: ”Timrå/Björklöven kommer att ha en strålande chans att passera oss redan första säsongen.”

Om Löven går upp tror jag de väldigt snabbt kan etablera sig i åtminstone mittenskiktet av SHL, så pass bra ekonomi har de. Man gjorde t.o.m ett plusresultat i år.
Kommentera

Zzz:
En spontan känsla är att det är ett neverending blame game som pågår. Kan inte den trenden brytas...
Kommentera

8975: " Blir nog bra, hårt jobbande och avslutade starkt förra säsongen. Antar att lönen blir betydligt lägre. Perfekt tredjecenter."

Håller med, klok förlängning.
Passar bra i den förmodade BomBom/Ekman-hockey som vår nye tränare sannolikt kommer att stå för. Inte den snabbaste centern men väldigt spelintelligent och hårt jobbande. Dessutom tror jag att han får bättre möjligheter att producera mer under vår nya och troliga tränartyp. Funkar ju även bra i både en första- och andrafemma vid behov.
Lönemässigt tror jag att Coronan har tvingat fram en generell lönesänkning i hela SHL, vilket vore bra för vår del.
Frågan är ifall det här kan göra att Palve också förlänger?
Man kan ju alltid hoppas...
Kommentera

8399: Kan för lite om honom för att säga. Har han hög räddningsprocent?
Kommentera

Asterix: 91,3 i Pelicans sen gjorde han 1 landslagsmatch i vinter.
Kommentera

« · 2196558