Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Agera Mera!

« · 305848 Till forumet


Sv: Agera Mera!
Ford Prefect:
Anger blixtrade till vid några få tillfällen men annars var det mest åka runt och inte göra nått idag . Jag tycker han ska bänkas om han inte kan kämpa helhjätat
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Huge: Dessutom skrev jag senare att det naturligtvis gäller alla spelare, inte bara Anger och Soling.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
70 Rodrigues: Gnälliga supportrar, t.ex... :-)
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Huge: Klar Soling behöver istid, men det behöver Danielsson och Rönnqvist också.
Och det räcker inte att de får göra sporadiska byten. Alla spelare behöver veta var de har sina kedjekamrater, så hur kan man begära att två junisar ska kunna prestera när de aldrig vet vem de kommer att spela bredvid?
Jag såg inte matchen idag, men jag såg matcherna mot djurgården och södertälje och Anger var helt under isen i bägge.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Huge: Och vilka saker är rätt att gnälla på du store hockeygud :-)
Kommentera

Sv: Agera Mera!
70 Rodrigues: Sen funkar ju inte alla spelare lika. En del behöver trygghet för att prestera, andra behöver press. Det viktiga som coach är fingertoppskänsla. Säga vad man vill om Tommy Sandlin, men nog sjutton hade han fingertoppskänsla och vågade ställa över spelare och ersätta dem med orutinerade killar. Hade han agerat som det görs idag hade inte Andreas Dackell avgjort en final och tagit sig över Stora Pölen, det är jag övertygad om.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect: Det var ett fasligt gnällande på Anger och Soling.
Soling gör inget dåligt jobb direkt men heller inte det vi förväntar av honom (inte ännu iaf). Kruxet är att många har hans spel för 2 säsonger sedan på näthinnan, då han bl.a dominerade mot FBK i flera matcher. Man kan inte ha den måttstocken i detta läge, efter allt strul han haft. Vad han behöver nu är ju mer istid och matcher för att komma igång ordentligt. Då är bänkning ingen bra ide, enligt mig.
Rönnquist och Danielsson spelade ju idag, hade dock ingen större koll på hur mycket. Ingen av de båda gjorde dock ngt större intryck idag, iaf inte så så stort sådant att det skulle motivera ett utbyte mot Soling.

Vad gäller Anger så är han på G, det syntes definitivt idag, enligt min mening. Var en av de bättre av de våra. Det tyckte också Roger Johansson som var bisittare på ComHem. Nu är han kanske inte ngt orakel i denna fråga, men jag tror ändå att han har hyggligt bättre koll än vad många besvikna, frustrerade och aningen enögda hemmafans har i frågan.

Det är helt OK att gnälla, men gnäll gärna på rätt saker....
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect: Jag håller med dig, Person är lite "feg" när det gäller att släppa fram juniorerna. Han plockade tex bort dem (de spelade sporadiskt) i tredje idag fast de skapade en hel del när de kom in. Men samtidigt tycker jag det är ett dilemma med att bänka tex Anger, som jag ser det så saknar han för närvarande självförtroende och det som han behöver är att få göra mål. Samtidigt uppträder han i många situationer väldigt håglöst och där finns klara skäl till en bänkning. Jag skulle gärna se ett agerande som går ut på att spela med fyra kedjor en hel match. Det har aldrig skett vad jag vet. När lind kommer tillbaka skulle han kunna lira mellan Rönnkvist och Danielsson för att ge lite stabilitet bakåt i denna formation och på så sätt har vi fyra rätt så intressanta kedjor. Jag tror faktiskt att det gäller att våga lite mer än vad Persson har gjort tidigare.

-HF
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect: Jo lika för alla självklart
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect: Som sagt, jag tror att spelarna har för mycket att säga till om, drömmen vore att ha Evensson i båset. Han är kapten o stackars den jäveln som försöker ta över, det har ju Carnbäck fått kännas vid ett par ggr.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
RavenLord: Nu gäller det här förstås inte bara Anger eller Soling. Det gäller alla spelare. Folk hävdar att vi inte har råd att bänka etablerade spelare. Jag hävdar att vi inte har råd med heliga kor.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
RavenLord:
Håller med jag med , varför inte spela nån av dom som kämpar istället för.
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect:Håller helt med dig om Anger men det behövs en tränare med lite Pondus för det och de verkar ej GP ha....
Kommentera

Sv: Agera Mera!
lindberg: Jag ska sätta en kille på det. Eventuellt kanske nån i styrelsen kan smuggla ut lappen åt mig. ;)
Kommentera

Sv: Agera Mera!
Ford Prefect: Kan du se till att komma åt Perssons hemliga lapp och skriva samma sak på den!?
Kommentera

Agera Mera!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Bänka Anger. Bänka Soling. In med Danielsson och Rönnqvist.
Jag vet vad svaret blir: Vi har inte råd att bänka såna spelare. Vi har inte den bredden.
Gnäll gnäll.
Vad vi inte har råd med är fislirare som glider runt på en skridsko och inte uträttar det de har betalt för. Varför skulle man inte kunna bänka Anger som mäktat med 0 mål och nån futtig assist? Varför skulle man inte kunna bänka Soling? 0.11 mål per match imponerar inte.
Vad skulle kunna bli sämre? Är matcherna förlorade på förhand om man bänkar dem? Och vad är i så fall skillnaden? Vi förlorar nu också.
Nej, bänka dem en match. Reta upp dem. Se till att de vill ta revansch på sig själva. Och medan de sitter i snickeboa och täljer pokaler så får någon som vill spela ta chansen. För de spelare som får ta dessa platser kommer inte att glida in på en skridsko. De kommer att göra allt för att behålla sin plats. De kommer inte att göra allt rätt, men de kommer att försöka åstadkomma något.
Rör om i grytan. Skapa konkurrens i laget. För om någon av ungdomarna spelar så pass bra att de faktiskt inte kan ställas utanför, då kommer fler spelare att känna sig hotade och tvingas slita.
Och när Anger och Soling käkar taggtråd därute i snickeboa, då är det dags att släppa loss dem igen.
Och klipp av Anger den där töntiga tintin-frillan. Det borde reta gallfeber på honom.

Agera!
Kommentera

« · 305848