Brynäs IF

728232 inlägg · 7962 ämnen

AIK-BRYNÄS IF

« · 248114 · » Till forumet

Sv: AIK-BRYNÄS IF
Molin ledbands skadad enligt SVT-sporten.
Kommentera

RavenLord: Jag kan inte se sporten!!! Vilken kväll. Först sitta totalt frustrerad framför datorn och inte vet nåt och nu inte kunna se sporten och få njuta av en seger. Här har alla gått och lagt sig utom jag...
Kommentera

mac3boy: ok....du ska veta att jag håller tummarna för timrå..jag har några polare från göteborg som jag skulle vilja psyka.
Kommentera

Sämre än Salo. Du är sämre än Salo. Sämre än Saaaaalo...
Skämt åsido; jag lider med killen och vi kommer undan med blotta förskräckelsen. Igen. Vi ska inte behöva den hjälpen, vi måste kunna vinna av egen kraft.
Kommentera

Gust: Våran vanliga tur med skador, SUCK. Fast å andra sidan kanske en hungrig junior får chansen och det kanske inte är helt fel?
Kommentera

boldten: där har du rätt...jag hoppas ochså på någon junis
Kommentera

Ford Prefect: Nä, men lite tur för en gångs skull skadar ju inte. Bara att vi vann under ordenarie tid kanske gör att spelarna lyfter sig till nästa match. Och sen hur segern kommer till är inte så viktigt!!!
Kommentera

tengan: härligt=) så ska det låta. men jag tycker fortfarande inte om brynäs, så är det bara
Kommentera

boldten: hade det varit den "gamla" Molin hade man varit riktigt bekymrad men som sagt han har ju inte varit sig lik denna säsong så...in med en junior som kan röra om lite.
Kommentera

boldten: inget illa om molin.....men det kanske blir någon ändring som ger lite mer jävlaanama
Kommentera

mac3boy: ja men lycka till ändå!!!!!!!
Kommentera

lindberg: Håller helt med dig! Fattar inte vad som hänt med karln. Han har ju totalt tappat gnistan.
Kommentera

tengan:tack så mycket!! i morgon vinner vi!!
Kommentera

mac3boy: Håller även jag en tumme för Timrå nu som enda Norrlag kvar i slutspelet....så varför avskyr du BIF då om man får fråga ???
Kommentera

Vilket jävla skitmål av Sjödda. HA HA HA HA HA Jag kommer att skratta mig till sömns HA HA HA HA HA Men det var Brynäs tur att ha flax för en gångs skull. HA HA HA HA HA
Kommentera

RavenLord: Pratade med Selander under och efter matchen..han var inte så nykter så man fick inget vettigt ur han..Men det han sa var att Brynäs hade tur och Ram räddade laget, han hade tydligen gjort några idioträddningar.
Kommentera

RavenLord: jag är född sån. men det är ju bar att du häller en tumme för oss.
Kommentera

Hong Kong: Okej kul att höra att Ram spelar bra åtminstonde för det kan behövas tyvärr när man ej klarar av att göra mer än 2 mål själva
Kommentera

RavenLord: hur länge ska man behöva vänta innan brynäs vinner med 3-4 mål......en som längtar efter detta.
Kommentera

mac3boy: Okej har du inge konstruktivt att komma med tycker jag du kan lägga ner helt.....bara 14isar som skriver skit och avskyr och ej har nå fakta att baka upp det med.
Ja jag håller tummarna för klyktatarna trots det surjämteblod som flyter i mina ådror
Kommentera

tengan: Ja man har gått på en oerhörd massa matcher nu den här säsongen och aldrig har det varit en fleramåls seger...hoppas det kan lossna mot bajen på söndag....att några får sätt dit pucken och höja självförtroendet
Kommentera

Nyss tillbaka från Hovet med en lätt heshet på rösten. Skriket från klacken när Sjödda stänkte in 2-1 var obeskrivligt att vara med om. Matchen började ganska trevande och 0-0 efter första var ganska rättvist. Efter Jannes 1-0 fick vi 2 PP-lägen utan att lyckas sätta dit den. Lite för omständligt spel, mycket plotter istf att spela på backarna då Gnagarna krympte boxen till tändsticksaskstorlek ungefär. AIK lyfte sig efter att ha klarat dessa 2 BP och kvitterar rättvist. Därefter mkt kämpa och ställningskrig, ingen vill bjuda på ngt extra, varken framåt eller bakåt.
Tyvärr så tar Ryhed ut Nyllet på 2+2 för en helt korrekt tackling skuldra mot skuldra i kamp om pucken. Starkt gjort att fixa detta BP och även ett nytt BP strax därpå. Liten uppryckning av oss i slutet men alla väntar på förlängning. Ni som sett TV-sporten såg ju själva vad som hände: Sjödda laddar från röda med 5 sek kvar. Persson gör en "Salo" och 3 pinnar är i hamn. Måste kännas ruskigt tungt för Gnaget som nu torskat 2 matcher men varit minst lika bra som motståndaren, om inte bättre till viss del.
Nåja, vi klagar ju inte, lite flyt måste ju vi också ha ibland.
AIK överraskade med bra defensiv och tillknäppt och disciplinerat spel, inte alls likt matchen jag såg mot Hammarby t.ex i SA.
Kan vi nu ta både Hammarby och Skellefteå i de två närmaste hemmamatcherna ser det mkt bra ut.
För övrigt var Sjöddas shufflesteppning vid TV-sportens intervju efter matchen, på klackens begäran, härligt att se.
Det vill vi gärna se igen. Ang Molin, så var han tillbaka i spel efter omplåstring. Inget allvarligt tydligen.
Som sagt, en tät kämpamatch, förmodligen ganska lik den mot LHC.
Kommentera

PS: Ram var helgjuten idag och räddade oss flera gånger.
Rätt skall vara rätt, äras den som äras bör.... DS
Kommentera

Huge: Tackar för den analysen av matchen
Kommentera

HM HM ja äntä konstigt för brynäs i tiiden ...
Kommentera

Huge: Och du slapp gå hem, som du lovat vid förlust. Fast du har bor väl ganska nära Hovet?
Kommentera

RavenLord: så fort timrå har haft en bra spelare aå har brynäs vart där å nypit den, fast en spelare fick timrå faktiskt behålla, HENRIK Z. han är väl ändå bäst. tommy sjödin spelade väl i timrå förut om jag inte missminner mig?
Kommentera

RavenLord: Hoppas på en urladdning på sön.....godnatt på er alla BRYNÄSARE....nu ska jag drömma om 3 nya poäng på söndag.
helst med lite plus mål ochså.
Kommentera

Huge: abbsolut han ska äras men han va inte bra i grund spelet ...
Kommentera

boldten: Mkt riktigt, har gångavstånd till både Hovet och Globen.
Nu gick jag ändå hem efter matchen, var tvungen att kyla av mig en aning efter kvällens nervtestare. Usch ja...... :-)
Kommentera

Huge: Det kan jag förstå att du behövde... Förstå hur vi har haft det som följt matchen via HS, det var fruktansvärt. Jag önskar att jag hade varit på plats istället!!!
Kommentera

Ford Prefect: jaha ni behöver inge hjälp då hm hm
Kommentera

jorka: Jo tydligen. Det är det jag inte gillar.
Kommentera

AIK skulle ha vunnit, Brynäs uppträdde som ett gäng juniorer, den ende som får godkänt är Ram han räddade oss mer än en gång.Pinsam uppvisning av Brynäs, ska dom fortsätta att spela så här så torskar dom elitseriplatsen. In med Danielsson d.y o Rönnqvist till matchen i morgon...
Kommentera

70 Rodrigues:
Varför bara 4870 på matchen?
Kommentera

gordo: Försår att det inte kommer mer folk om man får se så dålig hockey spelas! Bengt Persson på Arbetarbladet analyserar matchen klockrent!
Kommentera

70 Rodrigues:
Jorå, men det gäller ju en hel del.
Konstigt att det finns så dåligt intresse att man inte ens vill se dessa avgörande matcher live...
Kommentera

En liten tanke bara:
OM Brynäs nu klarar det här, vad är det som säger att det blir bättre nästa år? Kommer t.ex. Molin att bli sig själv eller är han slut nu? Kyrö? Självfötroendet kommer väl inte av sig själv under sommarträningen?
Jag tycker att det känns som att Brynäs kommer att vara ett bottenlag (om det blir spel i ES alltså) i några säsonger innan alla duktiga juniorer vuxit till sig.
Tycker inte att att det var rätt beslut att låta Gunnar Persson vara kvar som huvudtränare nästa år, de skulle satsa på någon helt ny, ung, lovande tränare istället, samt några lovande allsvenska spelare och något tyngre namn, Dackell eller Wahlberg.

Blir ganska orolig när de spelar dåligt i 2 matcher och ändå tar poäng, får de självförtroende med poängen eller invaggas de i falsk säkerhet ("det här fixar vi lätt..")?

Ska i alla fall bli skönt när säsongen är över hur det än går och försöka ta nya tag till nästa säsong.
Kommentera

Sundlöv:Juniorerna är redan flygfärdiga o ska enligt min mening finnas med i varenda match som återstår i kvalserien!!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Glöm det, det är bara ev skador som kommer att göra det möjligt för "ungdomarna" att spela.
GP har mer än en gång konstaterat att det är de äldre spelarna som skall göra DET.
Tyvärr hade laget inte varit i kvalserien om de yngre spelarna tillåtits spela in sig redan från seriestart alternativt från november.
Men då hade Gunnar behövt varit lite elak mot några av de mer etablerade spelarna och det är jobbigt naturligtvis.
Det hade dock haft en kureffekt på laget.
Livet är bra förutsägbart ibland...
Kommentera

gordo: Så fegt av Persson, inte lär det bli bättre nästa säsong eftersom karln ska fortsätta träna laget.Hade helst sett en helt ny tränare.
Kommentera

70 Rodrigues:
Ja, det är just det som är problemet med nuvarande sportkommitté. De har inte is i magen.
"Bäst att göra något så att vi visar handlingskraft". Signar Persson på 1 + 1. Å, vad bra.
Det ger en signal om en taskig bedömning av situationen.
Håller han laget kvar i Elitserien så skall han ha en eloge för det.
Men faktum kvarstår han är en andretränare och Sundlöv är på sin höjd målvaktstränare.
Vad fan säger den nya psortchefen om GP som tränare.
Nya kvastar sopa bäst, typ...
Men vad kan man vänta sig av denna sportkommitté.
Usch.
Kommentera

Kom igen nu alla dysterkvistar. Vi tog 3p med lite tur och halvknackigt spel. Någon som trott att det skulle bli lätt, med taggade motståndare och egna nerver utanpå skjortan?
Gårdagens match var också den första "riktiga" mot ett allsvenskt lag, LHC kände vi sedan tidigare och vi visste vad som gällde där.
Eftersom marginalerna som bekant är mkt små, så kunde vi lika gärna ha haft 0p efter 2 omgångar. Gläds istället åt att vi har 5p, törs inte tänka på hur snacket gått här om det första alternativet hade gällt.
Håller annars med gordo om att förlängingen av GP:s kontrakt kanske var lite förhastad. Frågan är dock ganska komplicerad tycker jag. GP har trots allt gjort ett bra jobb med de förutsättningar han hade vid tillträdet. Att i höstas ha kastat in en helt ny tränare utifrån kan nog istället ha förvärrat läget.
Ekonomin spelar naturligtvis också in i det hela. Vi vet ju heller inte vad GP kan göra med ett lag som har de förutsättningar som Esko hade innan säsongen. Om man haft "is i magen" och väntat med besked till GP, hade detta samtidigt gett signal om att man inte litar fullt ut på sin nye tränare. Som sagt, frågan är inte helt lätt att handskas med när man har alla faktorer att ta hänsyn till.

Ny match i morgon mot Hammarby som sänds på ComHem.
Mot LHC spelade vi bra fram till 1-1, sedan kom nerverna och rädslan att gå bort sig in i bilden. Igår spelade vi hyggligt fram till deras kvittering. Samma scenarior således i de båda matcherna.
Med en dåres envishet hävdar jag att om vi fått 2-0 i de båda matcherna, chanserna till detta saknades sannerligen inte, så hade matchbilderna blivit helt annorlunda. Men som sagt, kvalspel är kvalspel, namnet antyder väl vad spelarna genomgår just nu....
Kommentera

Huge: Är idag alldeles för trött för att orka skriva några längre inlägg, väljer därför att hålla med dig i din analys.
Tack för hjälpen :-)
Kommentera

Huge: Det enda man kan vara nöjd med är att dom har 5 poäng, något annat finns inte att vara nöjd med. Hade man haft ett eget spel så hade det känts lättare men inte ens det har dom. Om man gjort 2-0 i båda matcherna, vadå om??? OM Brynäsledningen hade gjort sitt jobb från början så hade vi sluppit den här skiten som vi nu befinner oss i! Maken till slapphet får man leta efter.Fan vad arg o besviken jag är på Brynäs IF.
Kommentera

70 Rodrigues: Problemet är att juniorerna INTE är så bra som vi tycks tro. Man var helt ordinarie mot AIK i kvarten och torskade mot AIK i två raka. Hade vi ställt A-laget mot AIK J20 då tror iaf inte jag att dom torskat. Vilka gör målen ja inte är det Floberg och co iaf. Det är bara att inse att GP har bättre koll på spelarna än vi här på HS han ser alla träningar jag tror inte han tar ut dom som är sämst är det nån annan som tror det?

Matchen igår var riktigt usel bäst förrutom Ram var J.Larsson han är inte purung direkt.

I morgon tror jag på islossning åker hoppfull till Gefle!
Kommentera

Lunkan: Man får verkligen hoppas att han har bättre koll på spelarna än vi här på HS, men ibland så börjar man ju undra.Tycker fortfarande att N Danielsson o Rönnqvist ska vara ordinarie i laget.
Kommentera

Huge: Du har inte speciellt höga krav på laget när du skriver att dom spelade hyggligt fram tills kvitteringen, dom spelade katastrofalt dålig t.o.m sämre än mot Linköping o det säger väl det mesta! Gårdagens match var ett riktigt bottenapp trots 3 poäng(tur).
Kommentera

Får lov att åter gratta till en kassaskåpssäker seger.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Igår blev det bevisat! Gud är också brynäsare. Hoppas han har tecknat medlemsskap för hela kvalserien.
Kommentera

« · 248114 · »