Brynäs IF

725423 inlägg · 7959 ämnen

AIK-BRYNÄS

« · 53591 · » Till forumet


Sv: AIK-BRYNÄS
SYLF!
Håller med dig! Själv skulle jag inte börja gråta om huvuden började rulla direkt efter att hesa Fredrik har låtit för sista gången den här säsongen och det lär ju bli rätt snabbt efter OS,eftersom jag tror att dom missar slutspelet med den jävla inställningen dom visade idag.Jag skäms!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Tack Lidingö.
Man blir så jävla förbannad efter såna här torskar så det knakar i huvet.Att dom förlorar är en sak,men man kan väl göra det hedern i behåll.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
SYLF!
Underbart skrivet,tack!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag skiter i om det torskas pengar på missad slutspelsplats.Det handlar bara om skitpengar ändå.Går man till kvarten så har man inte mer än 4000 på matcherna ändå.För att locka Gävlepubliken krävs en avgörande SM final.Håller med den som sa att matchen idag var ett hån mot alla som följer laget i vått och torrt,man borde skämmas och gå ut i media och be om ursäkt till alla Brynäsfans,dom som verkar va dom enda med hjärta för klubben.Kanske det vore på plats att göra lite aktioner a la Bajenfans,avhuggna grishuven på kansliet etc.Men dom skulle väl tro att tomten varit där och gå hem och koka det.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
IGOR!
Jag håller med dig fullständigt! Men det låter som om du tror att jag kritiserade ditt inlägg,det gjorde jag inte men om du tror det så ber jag om ursäkt!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Brynäs SM GULD: Så vi torskar i fyra raka mot HV med utklassningssiffror och värvar dyrt sedan. Tror inte det. Det är väl något fundamentalt genomruttet med lagandan i föreningen om man inte kämpar fast man håller på att missa slutspelet. Andra lag kämpar ju i alla fall sedan om man inte har kunnandet är det ju en annan sak. Brynäs vill ju för f-n inte ens vinna
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
IGOR!

Om Brynäs missar slutspelet så kommer nästa säsong att bli ännu jobbigare pga missade slutspelspengar och det betyder fortsatta skitvärvningar(undantag Soling,Wågström och Harder).Hela styrelsen och sportkommiten måste röstas bort så att vi kan få in kompetent hockeykunnigt folk som Hammarström och Lindström m.m.För om nuvarande styrelse samt sportkommite får fortsätta på den inslagna vägen så kommer det att leda raka vägen ner i allsvenskan!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Hur fan kan dessa förbannade träben livnära sig på sin sport ?
Matchen mot AIK var parodi på hockey! Detta var ett rent hån mot alla Brynäsfans, jag hoppas att Brynäs missar slutspel, Jävla sopor !!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Så här såg det också ut i de två AIK-BIFmatcher jag såg förra året. Helt viljelöst och man förlorade utan att bry sig. Jag läste någon som trodde det handlade om läggmatcher a la Boltic och det var det kanske men va fan man kan väl inte lägga sig i en så här betydelsefull match och missa slutspelet... En fördel med att BIF missar slutspelet är att det nu måste hända något. En ny tränare, några riktigt bra spelare, bl.a. en 1:a målvakt måste in.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Brynäs ekonomi måste vara helt under isen,dom har ju för fan inte ens gett Harder namn på tröjan.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Inte undra på att spelarna har den inställningen dom har när hela jävla klubben sköts som ett korpgäng!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Vad håller Gävle kommun på med när det gäller Brynäs,satsas det verkligen bara pengar på kulturen? Det verkar nästan så när man har läst tidigare inlägg tidigt på säsongen.
Tacksam för svar!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Måste hålla med er alla till en viss gräns. Tyckte också det var konstigt att Melin fick vara kvar. främst beroende på att efter att ha kollat in förra årets slutspels matcher mot Malmö så ändrade inte Melin knappt en enda formation. kolla hur de andra tränarna jobbar. Går en formation dåligt, så ändrar man kedjorna. Inte en enda gång. Förstår också att det har p.g.a skador svårt i år.
I denna matchen som jag såg på PPV, på Tv, så skulle man väl kunna kräva av så rutinerade spelare i en så viktig match att inställningen ska vara bättre. Melin ska inte behöva göra så väldigt mycket för att motivera spelare.
Skärp er gubbar. Ta i lite. I dag var ni ruskigt dåliga. Det sämsta inställningen jag någonsin sett i en elitseriematch.
Håller ni med???
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Roger Melin uttalar sig i Aftonbladet!
-Vi gör en riktigt dålig match,det är beklagligt när vi har chansen att ta värdefulla poäng.-Vi har ingen fart,vilja eller hjärta.-Vi var helt enkelt inte med i matchen.

Beklagligt my ass! Åk upp till Gävle och träna hela jävla natten och låt inte en jävel gå hem och sova innan dom spyr och gråter som dom jävla juniorer dom är.Man får fan inte uppträda på det sättet dom gjorde idag,vilka tror dom att dom är egentligen? Jag är så jävla arg och besviken så det finns inte!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Sylf och gordo

Jag har i denna spalt försökt att påvisa det som ni nu skriver.
Man har i Brynäs A-lag ingen självkritik. Man inbillar sig att man är bra. Man tror att bara man kommer till slutspel så kan man gå långt. Chansen att förstärka laget försvann 2002-01-31. Nu får vi dras med det vi har. Att det måste till kraftfulla förändringar till nästa säsong är uppenbart, ja,inte för alla ens i denna spalt, för alla - i allafall för alla som vill se Brynäs som VINNARE.
Herrar Melin & Persson har gjort det bra - men är nu förbrukade.
Spelare som Johansson, Petré, Bisset, Danielsson, Bergqvist med flera måste ersättas av dugliga ishockeyspelare, som dessutom alltid ger järnet. Det gör inte alla. Sedan finns det vissa spelare som inte går att röra på, föreställer jag mig, p g a långa kontrakt.

Men det finns en hake - Brynäs IF´s ledning tycker att man är på rätt väg, så där kommer säkert inget att göras. Brynäs fick i dagarna sin 7300ade medlem - GRATTIS - se då för fan till att denne unge grabb har anledning att vara stolt över föreningen i framtiden.
Mottot är: BYT UT SPORTKOMMITTÉN.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Efter att ha sett den sämsta hockeymatch som någonsin spelats så måste man ju fundera vad som rör sig i vissa huvud.Ett lag som har allt att spela för och ett som inte har ett piss att spela för.Vad fan händer ? jo man är sämre än AIK på alla platser.AIK alltså, ett riktigt skitlag spelar ut Brynäs efter noter.Brynäs var sämre i allt,skridskoåkning,teknik,motivation,styrka,ALLT.Hur fan kan det hända ? Jag skiter i vad Melin & co säger om att man egentligen är skitbra.Detta är en ren katastrof.2500 på hovet,2400 av dom Brynäsare och inte ens det kan få dom att ens visa lite hänsyn.Killar som har rutin i massor uppträder emellanåt som spermier.Jag hoppas innerligt att dom inte går till slutspel, dels för att dom inte har ett jävla dugg där att göra,dels för att det kanske är en väckarklocka till ledningen om att nåt måste göras till nästa säsong.Melins coachande lämnar mycket att önska,han gör ingenting förrän det är för sent.Kan man dessutom inte motivera sitt lag i en så här viktig match så är det extremt illa.När Brynäs patetiskt nog tog ut Asplund på slutet så var det så illa att man höll på Gnaget, allt annat hade varit ett rån mot dom.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Om Brynäs visar upp samma ludermässiga inställning som dom gjorde mot AIK i dom matcher som är kvar så blir det inga nya poäng!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Har aldrig sett Rudslätt så fruktansvärt tafatt som han var idag. Godkänt endast till Harder, Bisset och kanske Mårtensson. Vad har förresten hänt med Daniel Johansson, som inledde förra säsongen så lovande. Man hade förhoppningar om en ny Djoos, men nu ser han bara jävligt skitnödig ut på banan. En ny Andreas Custemo snarare.............
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Brynäs har inte något i ett slutspel at göra (tyvärr) denna säsong. Ojämnt målvaktsspel, försvars och anfallsspel har mycket i övrigt att önska och som pricken över i:et dålig inställning i var och varannan match. Och tränaren....ja.....honom får an ju inte skriva något om då blir han sur....Lika bra att börja ställa in sig till nästa säsong
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
DETTA ÄR INGET ANNAT ÄN EN PRÄKTIG SKANDAL! Fy fan va lågt att gå in i en sån viktig match med en sån attityd. Nu är det upp till laget och rannsaka sig själva och prata igenom om man verkligen vill spela slutspel eller om man hellre vill ha semester under SM-festen. Tror dom att dom är så jävla bra att det bara är att gå på halvfart mot ett AIK som nästan är klar för kvalserien? Herr Melin måste ta på sig ett stort ansvar som inte lyckas motivera spelarna, men det är ändå främst spelarna själva som bär det yttersta ansvaret. PINSAMT..................
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Så du menar att Sandlin inte är en sosse? Vad jag vet är han det ända i hjärtats mitt. Hela hans tänkande är sosseaktigt. Allt han gör speglar av sig på hans sosseideal. HAn är en rikig måndagsnisse.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Nu kommer Melin att få kritik, vad händer då?
Jo han blir grinig i vanlig ordning för att inte vi fans stöder vårt lag...att det är fel på våran inställning.......
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
En triumf för Sandlin. Än kan den gamle stöten. Men det var säkert inte så svårt att lägga upp taktiken inför dagens match: "Kära små kolsäckar, Brynäs är ett lag utan spel, fart, ledargestalter, tränare, moral och självförtroende. Stressa dem lite i första perioden så är saken biff...nu tar vi tre härliga poäng". Säga vad man vill om AIK, men kämpa det kan de i slutet av serierna, då de brukar ligga i bottenträsket. Sandlins gnethockey gav resultat. Klokt. Men föga sossemässigt. För AIK spelade ju efter förmåga och tillgängliga resurser. En S-stämpel hade ju inneburit någonting helt annat...Och med det som utgångspunkt kan man ju inte låta bli att fråga sig hur Brynäs ska spela...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Om Brynäs inte byter ut den där apan inför nästa säsong så vet jag inte vad jag tar mig till!!!!

En tränare ska fan inte vara kvar i en klubb så länge som melin har varit i Brynäs!


USCH!! Skamligt, oförlåtligt, skandal, ofattbart,

Bläääää!!!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
SM:
Kunde just tro det.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Klart som fan Sandlin är överlycklig... 1:a vinsten sen han kom in i ajk! Att den kommer mot Brynäs är väl lite konstigt dock.
Var glada att ni inte har honom i båset - då vore inte bara slutspelet i fara, utan hela ES!

Lycka till i kampen om en slutspelsplats!

LIFvet är vackert blå-vitt!!!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
PROSTEN!
Varken Melin eller någon annan Brynäsare ställde upp på någon intervju efter matchen, lika bra det, för jag är så jävla trött på att höra att vi tar med oss det här som en erfarenhet m.m m.m.
Nu är det fan dax att visa att man har lite ben i kuken och börja spela hockey,för det här är ju för fan pinsamt!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
SM:

Och vad svarar Melin på Johansson kritik?
Att han inte vet eller...Och vad skall han göra åt detta ? Man längtar efter ett svar...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Vem fan är Roger Johansson? HAn i Färjestad eller?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Dom enda som får godkänt är Harder,Asplund,Olsson och Mårtensson som försökte ialla fall!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Hur det än går i år, så måste en ny tränare in i båset till nästa säsong. Något är riktigt fel.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Skottstatistik 35-30! Roger Johansson säger att inställningen Brynäs visar i de två första perioderna är KATASTROFAL och jag håller med honom fullständigt!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Kan inte Melin ingjuta kämpaglöd i grabbarna till en sån här match, när skall den då infinna sig......
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Har Brynäs spelat bra en hel match denna säsong? Taskig grundträning?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Det finns absolut INGENTING som talar för att Brynäs ska göra en bra match på tisdag,inte ett jävla skit!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Sluta säg den gamla klyschan. Ta med sig, fan va ruttet att förlora mot Aik. Det finns inte ord till vad oerhört besviken jag är. 1. Trodde på en säker 2a. 2. Hatar Aik och har alltid gjort. 3. SSSSTORT POÄNGBEHOV!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
4-2 SLUT! Och Sandlin är överlycklig! Brynäs förtjänar inte ett slutspel men den jävla inställning dom visar idag,Fy fan vad jag skäms över deras spel och inställning,så här får man inte uppträda på elitnivå!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Slut upp på tisdag!
Kanske säsongens viktigaste match!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Nu tar jag farväl till detta forumet för idag...

Ha det bra (nåja, hur man nu kan ha det efter detta), och vi hörs igen.

På tisdag går vi man ur huse och se Brynäs ta tre livsviktiga mot HV.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Förlust när d såg så lovande ut.. =/ Får väl ta med oss den tredje perioden, som faktist var godkänd från Brynäs sida, till nästa match..
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Och där kom spiken i kistan...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Varför ska alltid asplund lämna kassen så jävla tidigt? Vet Melin inte att vi är asdåliga på att hålla kvar pucken i anfallszon?
Vänta tills vi fått ett tryck i Aiks zon och byt då ut Aspen. 4-1 till Aik!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
4-2 i öppen kasse! GOD NATT!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Hur fan kan sportradion spela musik just nu??? Vill höra från matchen.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Vem faan bryr sej om handboll!?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
3-2 Harder med 1:15 kvar!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Dags å tänka till redan nu Melin........
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jävlars helvetes Aik!!! Allt annat än vinst hemma mot Hv är katastrof. Nu kan vi inte klaga på skadorna längre. Nu måste gubbarna inse att det är allvar!!! Det är nu det är fags att stiga fram Janne!! OVE, Bisset mfl.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Brynäs har begärt timeout med 2:42 kvar av matchen och Asplund har lämnat kassen!
Kommentera

« · 53591 · »