Brynäs IF

725437 inlägg · 7959 ämnen

AIK-BRYNÄS

« · 53591 · » Till forumet


Sv: AIK-BRYNÄS
SYLF!
Håller med dig! Själv skulle jag inte börja gråta om huvuden började rulla direkt efter att hesa Fredrik har låtit för sista gången den här säsongen och det lär ju bli rätt snabbt efter OS,eftersom jag tror att dom missar slutspelet med den jävla inställningen dom visade idag.Jag skäms!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
JAg var själv på Hovet och såg machen, Jävligt dåligt av domaren att döma bort ett brynäs mål som jag tror att det var Tom Bissett som gjorde det, vi skulle nog ha vunnit på förlängning eller på straffar, AIK har inga bra strafflägare iallafall inte bättre än Brynäs och Brynäs har defnetivt bättre målvakt. Aja vi ligger iallafall inte näst sist och det kan vi vara glada över.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Dom här spelarna tycker jag ska vara kvar till nästa säsong,resten kan dom skicka ner i allsvenskan.Självklart så har ju vissa kontrakt m.m men detta är min önskan ialla fall.

1.Asplund Önskelista: Tim Eriksson
2.Olsson Andreas Holmqvist
3.Rhenberg Mikael Wahlberg
4.Andersson Stefan Pettersson
5.Sjödda Johan Lindström
6.Pekkala Marko Tuulola
7.Molin Patrik Juhlin!
8.Larsson
9.Soling
10.Kyrö
11.Luovi
12.Rudslätt
13.Mårtensson
14.Harder
15.Bergqvist
16.Djoos
17.Wågström
Men med Brynäs ekonomi och nuvarande sportkommite så får man väl se sig i stjärnorna efter några bra nyförvärv,men man kan ju alltid drömma!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Ursäkta att det blev lite grötit med alla namnen!

Här är önskelistan på nya namn jag vill se i Brynäs nästa säsong!

1.Tim Eriksson
2.Andreas Holmqvist
3.Mikael Wahlberg
4.Stefan Pettersson
5.Johan Lindström
6.Marko Tuulola
7.Patrik Juhlin!

Tacksam för kommentarer!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Brynäs borde försöka få tillbacka Johan Holmqvist, inte för att Asplund e dålig för det e han inte men Johan Holmqvist är en jävligt bra målvakt
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
ojojoj, vad jag ä besviken på christer olsson, trodde han skulle ta större ansvar nä sjödda försvann ur matchen.....men i stället spelar han sin sämsta match för året (av dom som jag har sett).
tråkigt när en så egentligen bra back inte kan visa vägen för resten av backarna.
och jag tycker inte kung kyrö ska spela mot hv på tisdag, han verkar alldeles för klen, jag tycker han ska lida sig igenom 30 fyspass under os innan han spelar match igen, det är bäst för alla......
men sen efter os kommer han tillbaka och rockar lika mycket som vanligt tillsammans med rudan och mikko!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
BRYNÄSKILLE!

Jag håller med men du kan inte lägga hela skulden på Christer Olsson han va inte den ända som inte skötte sin uppgift idag
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Skulle vilja ha en Gerber i målet som kan ge hela laget trygghet. P räknar jag inte med men ni som sett Aspen mycket denna säsong kan han bli en klippa någon eller några säsonger innan ev. nhl spel?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
LINDBERG!
Om Asplund fortsätter att gå hos sin mentala tränare så han stärker sina nerver så kommer han att bli bättre än " Honken "!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Enligt GD så är det osäkert om Sjödin kan spela på tisdag,tappade han ögat eller ???? han spelade ju för fan andra perioden.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Låter bra!!! då behövs ingen ny målis iallafall till nästa säsong..
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
SYLF:

Han provade att spela ett byte, Bara det är väl bra eller?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag har skrivit det tidigare men jag skriver det igen!
Hade jag varit tränare för Brynäs och dom hade uppträtt som dom gjorde idag,så hade vi åkt upp till Gävle och Gavlerinken och tränat hela jävla natten och jag hade inte varit nöjd föräns hela jävla laget hade börjat spy och gråta av uttmattning,man får fan inte uppträda på det viset när man håller på med elitidrott.
Jag tycker att hela laget ska be om ursäkt till alla fans före nedsläpp på tisdag!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Efter att ha läst GB:s alla inlägg om dagens match slås man av
samma undran varje gång. Efter vinst är alla uppe i sjunde himlen
och efter förlust är allt bottenlöst elände samt pest och pina.
Visar väl bara att vi alla engagerar oss så väldigt mycket i Brynäs och det är ju bra. Men att bara råskälla på allt och alla ger väl
inte så mycket, tror nog att spelarna vet om hur dåliga dom varit.
Håller med om att grabbarna var ovanligt tama idag med tanke på
matchens betydelse, men hallå...borde vi vara förvånade??
Så här har det ju varit hela säsongen, upp och ner, hit och dit.
Vad orsaken är tror jag alla vet vid det här laget. Just i dag måste
man också erkänna att AIK spelade riktigt bra i 2 perioder, aggresivt och gav inte Brynäs mkt ytor. Trots allt var väl det här
AIK:s absolut sista chans att undvika kvalspel. Nä, det är bara att
komma igen mot HV på tisdag, det kan väl inte gärna bli sämre än
idag.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
huge:

Eller ännu enklare: Det är inte förlusterna i sig som retar upp fansen, det är sättet Brynäs förlorar på som är problemet!Tur att det finns lag som är sämre...
Mot slutspel!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
gordo

Jo, jag förstår också att det oftast är sättet man torskar på som retar upp många. Med all rätt. Men sånt här händer ju då och då
när det gäller all idrott. Hjärnan vill en sak men kroppen vägrar
utföra saken. Orsaken då?? Tja, övertändning ibland, underskattning av motståndare, dåligt självförtroende för till-
fället etc... Men som du säger, tur att det finns sämre lag.
I DAG var det sämre laget vi, tyvärr....
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
huge:
Sedan är det också ett stort problem för ett lag med spelare som är inställda mentalt att kriga i toppen av serien men istället blir indragen i streckstrider och inte spelar bra. Prestationsångest...
Påminner lite om Leksands förra säsong, eller kanske ännu mer om säsongen 95/96. Kanske också påvisar bristerna i truppen: att det är för få krigare/grovjobbare i motvind!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
gordo


Fan, är det bara vi två vakna av alla Brynäsare här på sidan?? ;-)
Ja, säsongen 95/96 skall vi inte tala om... snacka om
prestationsångest ( Dackell, Modin, Johnson, P Larsson etc etc)
Där ser man vad mkt psyket betyder !!
Man skall nog heller inte helt bortse från det fysiska, särskilt så
här i slutet av en lång grundserie. Vi har ju som bekant några 30-
plusare i laget och man kan inte komma ifrån att det blir tyngre
för varje år att försöka prestera max i varje match.
Som du säger så har vi nog lite för få krigare/grovjobbare just nu.
Tuulola, Huss, Melkersson och Lindström är ju borta och har väl
bara ersatts av en spelare av samma typ egentligen nämligen Rehnberg.
Skulle nog behövas ngn till av samma sort, helt klart.....
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Huge:
Det där med att skylla på åldern kan du glömma direkt ! Bäst bland backarna denna säsong har utan tvivel varit Sjödda och bäst bland forwards har Janne varit. Det är bara två exempel på att inställningen är viktigare än åldern. Vill du ha fler exempel ? Ray Bourqe i Stanley cup finalen förra säsongen hur bra var han ? Hur mycket speltid hade han ? Jag behöver väl inte ta upp din tid med att tjöta om handbollslandslaget , blir bara bättre å bättre ! Frågan är , var är viljan att vinna ? Är vi lite för nöjda med tillvaron kanske ?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Här var det inte muntert direkt.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Näääää, å undra på det.......
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
prosten:
Värt att tänka på...Vi ligger sist i tabellen men Timrå är bäst ändå...Kanske känns ramsan igen?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Nog känns den igen. Vi för väl skaffa en egen, vad sägs om....våga vägra missat slutspel...?
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
prosten:
Jag förstår exakt vad du menar och Brynäs hör hemma i ett slutspel så kämpa på detta ordnar ni liksom vi...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Vem skulle vilja se ett dagens Brynäs mot ett taggat Färjestad i en eventuell kvarts final...finns bara ett lämpligt ord för det...Förnedring på hög nivå. Bespara mig den synen som ett Brynäs fan...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Skärpning Brynäs!!!!

Vill vi vara med i ett slutspel så måste vi börja kämpa mer i matcherna, jag var optimistisk inför matcherna mot SSK och AIK men det gick inte riktigt så som jag trodde. Visserligen seger mot Södertälje men att vi skulle "torska" mot AIK det trodde jag ju inte. Det är bara att gratulera "gnaget" till en rättvis seger. Jag håller med dig Brynäs sm guld att vi bör ta hem Lindström men jag funderar på vem Tim Eriksson är. Tacksam för svar.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag brukar försöka att vara positiv och inte ställa mig i gnällgubbarnas led men efter att ha sett matchen i går finns bara ett ord att ta till PINSAMT.

TYvärr känns det som att vi med den inställning och det tafatta uppträdande vi har nu inte har i ett slutspel att göra. AIKs seger var helt välförtjänt ok dom hakar och klänger ,men vafan med lite jävlaranamma skall man kunna åka ifrån dom i alla fall.

Revanch krävs mot HV på tordag, mycket viktigt med 3 pinnar då. Hoppas Sjödin kan spela då han behövs det såg man igår.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Tompa-- Tim Eriksson är en liten snabb tekniker som har Åkers IF(Strängnäs kommun) som moderklubb. Nu spelar han i Hammarby. Han är en spelartyp liknande Johan Molin. Enligt min mening så är det inte den spelartypen vi behöver längre.
Vi måste ha stora och starka men ändå tekniska och snabba spelare.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
-"Vi gör en riktigt dålig match, det är beklagligt när vi har chansen att ta värdefulla poäng. Vi har ingen vilja och fart, inget hjärta. Vi var helt enkelt inte med i matchen".

Detta är tränarens egna ord efter matchen mot AIK. Jag trodde att det var han i egenskap av tränare som ska se till att spelarna just är så motiverade och taggade som krävs. Alla som såg matchen måste ju ställa sig frågan om det överhuvud taget är intressant att se Brynäs under denna säsong. En sak är klar - det står inte rätt till i laget, inte efter en så katastrofal insats som igår. T o m Gefle Dagblad har insett fakta och delar bara ut ettor och tvåor i dagens spalt.

Att berömma AIK ter sig som fånigt, eftersom Brynäs förmodligen hade förlorat mot de flesta lag igår.

Vi som följer laget kan ju nu bara konstatera att årets säsong är
snart över - det är ointressant om det blir slutspel eller ej.
Detta laget har inte i ett slutspel att göra. Bäst av sju mot FBK,
MODO, DIF eller HV71 kan bara sluta på ett sätt. Allt annat är
blåögdhet eller missriktat förtroende för ett lag i kris.

De enda som inte insett detta är sportkommittén.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jo du gordo!

Det är just det som är problemet med detta lag , man har ingen självinsikt. Hur fan kan man tro att man ska slåss i toppen med denna trupp. Kom nu inte och tala om skador. Det är naturligtvis en förklaring, men den största förklaringen är att spelarmaterialet inte räcker. Ska det vara så svårt att förstå. Du har själv skrivit om att Brynäs etablerade spelare gjort 40(?) mål mindre i år.
Det är bara en spelare - Adam Andersson - som överträffat sig själv detta år. Vissa - Janne L., Sjödin och Olsson - håller alltid hög nivå, men de är alltför ensamma.
Jag återkommer till visioner - de finns inte. Det hjälper inte att skriva långtidskontrakt med spelare - Molin ( vad gör han nu? ),
Djoos ( långtidsskadad ) och Kyrö ( skadad ) - man måste också kunna värva duktiga, fräscha framtidsspelare och helst då inte från Arlanda. Där har vi hämtat tillräckligt!!!!!!!!!!!!

Självinsikt du gode gordo är en fin egenskap.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Man kunde räknat ut med knäna att AIK skulle bryta förlustsviten just mot BIF. Det kändes så, på något vis.

Jag vägrar hålla med dem som talar om en "ludermässig" inställning bland spelarna. Läget, som jag ser det, är att nu är skadelistan hyfsat kort, nytillskottet Harder ser riktigt bra ut och tabelläget är sådant att varje spelare borde förstå att det inte räcker med att ställa in rören på isen på Hovet och kassera in tre poäng. Och lika förb*@!$£at "saknas allt i spelet", enligt Melins egna ord--inget hjärta, ingen motivation, ingen offervilja, ingen kampmoral, inget spel. Ingenting. Vad beror detta på?? Jag tror att spelarna har mycket stolthet och lider av massiv frustration just nu och de behöver masor av support. Den person som ska ingjuta motivation, sporra truppen, ge dem ett spel är--förstås--Melin. Att en trupp med de kvaliteter som jag bestämt menar att BIF-truppen har spelar som allmänhetens åkning i en otroligt viktig match är något som måste läggas på Melins ansvar. Jag har länge tillhört dem som menar att Melin är ett geni som hockeycoach, kanske är han fortfarandet det. Men kemin mellan honom och laget verkar körd. Minns spelarrådet inför DIF-matchen när Melin inte fick vara med, när Jalla talade om för gubbarna att nu är det dax att ta tag i situationen! Jalla säger sig ha full förtroende för Melin och det kanske han har. Men Melin kan inte (längre) ge den här truppen vad de behöver mest--motivation, riktning, trygghet, tydliga roller,
en strategi som alla stödjer. Som Bush sade om Clinton inför presidentvalet, "it is time for him to go".
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Det finns dom som tror att man svävar i det blå när Brynäs vinner och därför inte skriver nåt.Det krävs bra mycket mer än en uddamålsseger mot Timrå för att man ska va bland molnen.Känslan efter en seger den här säsongen är ju bara "ok,dom gjorde vad dom skulle" för något skönspel och stående ovationer är det inte tal om.Att tro att allt skulle va frid å fröjd efter att dom vinner var 5:e match eller så är ju bara patetiskt.Självklart blir man glad för varje pinne dom lyckas ta nu för tiden men det är ju bara vad man kan kräva av dom,minst sagt.Hade dom lyckats vända igår så hade åtminstonde inte jag strött lovord och kastat rosenblad efter dom.Det hade inte ändrat ett jävla dugg.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
"Jag tror att spelarna har mycket stolthet och lider av massiv frustration just nu och de behöver masor av support. Den person som ska ingjuta motivation, sporra truppen, ge dem ett spel är--förstås--Melin."

Håller med MEN det kan ju inte skada om alla som håller på Brynäs hjälper till lite istället för att bara gnälla hur dåliga dom är. Klart dom inte får något självförtrående när press och supportrar "trycker" ner killarna. Vi har gnällt på dem hela säsongen och inte blir det bättre. Tycker Brynäsare är för kräsna och negativa. Det är dags att "boosta upp" spelarna. Gör tummen upp till spelarna om ni träffar dom! Se lite possitivt på det hela - Brynäs har aldrig varit så beroende av supporters som nu! Var med och påverka! Visa er kärlek för Brynäs! Intala dom att vi är på gång! Det är "strongt" av Brynäs att ligga 8:a med all otur dom har haft. Brynäs är det fränaste laget i serien! Brynäs är "skrällarnas" mästare och jag är helt övertygad om att vi kommer att skrälla i slutspelet!

(Faaannn ska man behöva komma "ner" från sittplats för att det ska låta på ståplats... ;-)
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
andersp

Håller med. Visst behöver de stöd och det är viktigt att man inte helt kategoriskt förkastar trupp och klubb på grund av att man haft en tuff säsong. Positivt stöd är nödvändigt, men det är också nödvändigt att man har civilkurage att påpeka var svagheterna ligger.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
andersp:
Du har rätt inställning forsätt så där och bli inte som dom andra gnällspikarna här dom är jag riktigt less på nu snacka om att såga sitt eget lag vid fotknölarna och inte stötta när man som mest behöver det, riktigt lågt tycker jag.

Go tigers
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Man nog har man väl rätt att bli förbannad när spelarna inte gör sitt bästa ?
Det finns så mycket kvaliteer i Brynäs så att de kunde ligga däruppe med Modo och HV men när man gång på gång gör bottennapp som mot AIK så börjar man misströsta.
"Vår sämsta period/inledning hittills" sade Melin och några spelare igår, problemet är bara att vi hört det förr. Mot LHC, sista mot SSK m.m.
Mot AIK var det 2 800 på läktarn varav majoriteten var Brynäsare vilket märktes tydligt när lagen gjorde entré. Om spelarna hade visat en gnutta vilja så hade publikstödet lyft laget till en seger, men "it takes two to tango".
Det är fem matcher kvar och jag tror inte Brynäs har i ett slutspel att göra. Hoppas givetvis att jag har fel men...
1. Vi har inget grundspel
2. Saknar självfötroende
3. Glöden, viljan, glädjen verkar bortblåst
Lägg därtill att det på resterande matcher skall matchas in Djoos, Rehnberg och Luovi samt få igång ett tempo som gör att varken Modo eller FBK kan känna sig säkra.
Lyckas Melin med det blir det Jerringpriset.

Ledsen, men LHC ser starkare ut i nuläget.

Förvisso är denna analys präglad av gårdagens besvikelse och på tisdag har man förlåtit dem och sitter framför sportradion och hoppas igen. Men även vid en seger då är det mirakel vi hoppas på och det klarar inte ens Bisset av denna gång.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Huss

Självklart blir man förbannad när spelarna inte gör sitt bästa, och inte ens försöker göra sitt bästa; jag satt tidigare idag och spekulerade på varför de inte gör det. Det kan kanske vara så att hela säsongen varit misslyckad: massor av skador har gjort att man gått runt på tre femmor (i bästa fall), få spelare har fått spela ihop så mycket att de hittar varandra, varje match blir en överlevnadsmatch, ingen arbetsro, kritik från media och andra, med mera. I det perspektivet kanske man kan säga att tränarduon är offer för omständigheterna, men jag menar bestämt att Melin har ett stort ansvar för fiaskot på Hovet. En av coachens främsta uppgifter är att mobilisera spelarna inför uppgiften och där har han misslyckats--och det är tyvärr inte första gången.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
jävla sopor!ni e fan sämre än Leksand!!!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Håller med om att det är Melin som ska få spelarna taggade inför match,om dom nu av nån outgrundlig anledning inte är det.När man ligger där man ligger och möter ett sämre lag,då är det bara att gå ut och kämpa skiten ur sig.Om ett lag som FBK,som ju även om dom är i en division för sig själva,kan motivera sig match efter match.Då ska väl för fan Brynäs inte ha nåra som helst problem med den saken.Samtidigt vet jag inte längre om Brynäs är ett bättre lag än t.e.x AIK.Man har sagt det hela säsongen men tabellen ljuger aldrig och man har inte heller bevisat motsatsen.Som lag betraktat är nog Gnaget stråt vassare och det kommer man långt på.Brynäs har kanske kunnandet nånstans men visar det aldrig.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Du lär dig att stava innan du öppnar din "raggarkäft" igen. Hur var det med rättskrivning i skolan. Var du där eller gick du inte dit?
Hoppas ni får det kul mot "nyköping" nästa säsong.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
vad är de du säger.. vist är dom dåliga.. men dom måste ju ta in mårs jobs och floberg.. dom kommer att leka i elitserien.. det finns en outsider i brynäs juniorerna också..fredrik apel heter han!!! mycket lovande!!! bland de bästa ja har sett i landet.. och ja är mycket hockey kunnig
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag vet var per mårs bor!!!!!! alla brudar messa mig om adressen!!!!!!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag med!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
En liten reflektion över att se Janne Larsson som back. Vad är skillnaden mot Pär Djoos egentligen ? Samma släpiga skridskoåkning, dragningar på marginalen och underbara pass på bladet. Lika som bär.
Tyckte faktiskt att Daniel Johansson var bra igår (kanske inte defensivt, men å andra sidan vem var bra defensivt ?). Kom med fart och skapade en del bra lägen. Trodde det var P3s uppgift i backparet.
Ytterligare en gnista i beckmörkret var Magnus Erikssons smartness när han får med AIKaren ut på botbänken.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Detta helvete började 16 januari 2001, aik-Brynäs på "Hovet". Samma taskiga (dvs obefintliga) inställning, 3a på pucken i bästa fall, osv osv!! Låt oss hoppas att det upphörde nu drygt ett år senare, att cirkeln är sluten.
Noterade att B Hurtig utsågs till bäste spelare i lördags, samme spelare som av Brynäs "sportkommitté" ansågs behöva stå på tillväxt i allsvenskan ytterligare ett år!! Om inte "sportkommittén" själv inser att det är dags att avgå, så måste vi , med ett äkta Brynäs-hjärta, inför årsmötet kolla upp de styrelsemedlemmar som står för omval eller nyval, vilken syn dom har på "sk", endast förnyare bör få våra röster!
Jag håller med Jompe om att Melin har misslyckats allt för många gånger med att tända och väcka spelarna sedan ovan nämnda datum 16/1 2001. M a o är han troligen förbrukad i Brynäs!
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
lucky luke

En liten anmärkning bara ang Hurtig.
Var det inte så att han nobbade Brynäs dels pga att hans flickvän
hade jobb i Linköping samt att han nog trodde att han skulle få
svårt att ta en ordinarie plats i Brynäs backuppsättning??
Det är ju inte säkert att han fått samma utveckling i Brynäs som i
LHC där han väl spelat i stort sett ordinarie hela säsongen.
Hade ju också anbud från flera ES-klubbar med större resurser
än Brynäs men valde ändå LHC.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Jag har för mig att BIF var ute efter Hurtig redan i början av januari förra året, men det var då BIF sa att han behövde ytterligare ett år i allsvenskan. När det sedan blev tal om det i våras/somras igen valde han som sagt LHC pga flickvännen jobbade/pluggade i Linköping. Om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
En liten tanke bara efter snacket om att Melin är förbrukad. Visst han har varit här länge nu.
Så, vad behövs i en ny tränare? Någon som kan få igång viljan, självförtroendet och farten i laget? Någon som är erfaren och vet vad som krävs? Rätta mig om jag är helt fel ute, men Anders Hedberg som ju slutar som general manager i år. Jag vet inte riktigt hur han är, men skulle han inte kunna tillföra något?

Som sagt, bara en tanke... Men han gillar utmaningar, och det är väl det Brynäs är i dagsläget?

Men, vem ska vi ha som tränare för att få laget på rätt köl igen?

Och en fråga till, vilka spelare är vår framtid då "gamlingarna" slutar?

Jag tror att Brynäs reser sig inför nästa säsong. Är förhoppningsfull, men jag vet inte hur det kommer att gå till.

Kanske en breddning av truppen är att föredra. Kräver extra sponsorpengar för att ha en stor bred trupp, men nå'n gång måste ju även Brynäs börja satsa för att hänga med i utvecklingen.
Vi måste nog ha fler centrar att tillgå redan under försäsongen.
En nogrann utredning om hur alla skador uppstod bör också ske för att förhindra samma öde även nästa säsong.

Denna säsong är ju inte den roligaste i mannaminne, men å andra sidan har den ju ändå visat att det finns många individer som trots dessa motgångar ändå visat sitt engangemang för laget, vilket dock skett i många olika former. Klagomål har utlöst varandra. Förtvivlan i de flesta fall. Men även vissa fall av tro på laget och förhoppningar om att det hela snart ska vända.

Jag hoppas på en vändning snart, om inte för ett nytt sm-guld, så iallafall för att återupprätta äran att vara Brynäs-supporter.

Men, jag som har trott på att säsongsavslutningen skulle kunna vara höjdpunkten på säsongen börjar nu tvivla på att vi kommer att få se något klassiskt Brynässpel denna säsong(möjligtvis något extra kämpa-poäng). Och hoppas istället på en guldkantad säsong som följer, och en ljusare framtid än den dystra vinter vi nu genomlider...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Ni är ju såpass enögda att ni inte fattar att karln haft 5-8 spelare borta hela säsongen, ändå så tar han laget till slutspel, starkt..
Det är jättelätt att tycka framför tangentbordet...
Kommentera

Sv: AIK-BRYNÄS
Håller med dig Sylf.
Inte om att det var den sämsta hockeymatch, tro det eller ej, för den såg jag mellan AIK och BIF för två år sedan (0-4) i Globen. Men att det är tragiskt att killarna inte går ut och visar lite hänsyn till alla Brynäsare på läktarna. Jag förstår att det bara var 2500 på läktarna. Har AIK-publiken fått skåda samma spel som Brynäs visade upp i den här matchen så är det inget konstigt.
Larsson som back var ett stort misslyckande. Så fort Janne gick upp som center så började hända lite saker framåt.
På vägen till matchen satt jag för övrigt och drömde om slutspel, om att det kanske skulle gå att rubba något av tätlagen väl där. Men nu efter AIK-matchen så drömmer jag knappt om slutspel längre. Usch... allting känns bara trist ...blä...*gråter*
Kommentera

« · 53591 · »