Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Det blir alltså AIK som blir en av Brynäs motståndare i Kvalserien. Måste säga att jag är orolig - naturligtvis. Men samtidigt, jag tror faktiskt Brynäs har större chans mot AIK i ett halvfullt Hovet än mot Löven i en välfylld Umeå Arena. Dels för att publiktrycket är större i Umeå, men också för att AIK också spelat betydligt bättre borta än hemma (men i Gavlerinken s k a det inte bli några poäng!).
Så... spelmässigt. Många duktiga skridskoåkare i "Gnaget". Jag tänker närmast på Beck, Hagos, Bornhammar, Jämtin m.fl. Rutin i "Myran" Gustavsson och gamle hjälten Gozzi - som forfarande vinner 80 procent av tekningarna. Jocke Persson i målet är jävligt bra. Men AIK:s backar tillhör inte de snabbaste. Möllerstedt har sett sina bästa dagar och många är osäkra med puck. Hård press på backarna och enkelt spel i egen zon är ett måste. Mycket skott och fullt ös på mål. AIK är hungriga, men förhoppningsvis är respekten stor för Brynäs. För stor.
3-2 mot Mora imponerar inte. Måtte vi klara det här!