Brynäs IF

730060 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2517253 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
KB: Brynäs: Hur många får man ha?
Låst ämne

dabif: Kanske får en skaplig bonus vid avancemang?
Låst ämne

Peja: Om man ponerar att Masken ska gå in i någon slags GM-roll, finns det väl oerhört få andra, erfarna alternativ (som dessutom är villiga/tillgängliga) om man är helt inkapabel till att leta utanför Brynäs-sfären.
Låst ämne

KB: Vi vill vara med i Guinness rekordbok, så är det bara
Låst ämne

Svensson_62: Men starkt jobbat av BIF kalla fall. Man har verkligen lyft på ALLA stenar. Molin, Masken och JA. Känns fräscht, spännande och vågat.
Låst ämne

Ny ide’ till organisation:
Munkas som GM och Huge som kommunikatör. Blir kul att höra hur då proffsen (Munkas) sägs sköta BIF.

Pettis och Axle får varsin Zamboni att jaga livet ur varandra och prejas - typ Tom och Jerry på folkrace - när isen ska spolas i pausarna.

Pettis dubbeljobbar som SC och bygger laget.

Axle dubbeljobbar och tar hand om Skybar.

Zappa kör ordningsvaktsbiten som f d polis ( tror jag).

Peja ersätter Inge Hammarström som bitter besserwisser i katakomberna.

Själv står jag i yttre entren till Skybar och retas med alla som stått länge och frusit i kön - för att springa in och ta bra platser - genom att öppna entreen nån minut försent och sedan slumpvis släppa in folk som inte stått i kön överhuvudtaget…
🤪
Låst ämne

Peja: Hur många sportchefer ska ni ha?
Låst ämne

Kan inte vara svårt att vara "journalist" på Gefle Dagblad och Arbetarbladet: "Enligt Aftonbladet" eller "Enligt Expressen".
Vilket skräp!
Låst ämne

Malken: Varför tog inte Rödin revansch i år, han presterade ju inte så värst bra de senaste åren heller så det har funnits gott om tid till revansch. Kommer han vilja spela för 20% av sin vanliga lön och dessutom göra det bättre?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Jag skrev idag att vi måste stötta Brynäs m.m. men jag blir också besviken. Där har vi anledningen till att vi befinner oss där vi gör. Ryggdunkarnas klubb!
Låst ämne

Peja: Då kostar det gratis nu då när fyra år har gått.
Låst ämne

Attila: Det är inte konstigt att vara skeptisk när en förening som inte lyfter ett finger i 5 år trots usla resultat, fortsätter att inte lyfta ett finger. Då är det bara väntat.
Låst ämne

Tigerhjärta: "Nu kanske jag missar någon, men tror att följande rykten med iallafall lite substans är: Gällstedt, Berra, Kinnvall, Rödin, Lindbäck, Rohdin, Wännström, Molin & Dennis Fröland (Börjat följa Brynäs på instagram)"

Jag tycker att Lindbäck, Rödin, Berra, Kinnvall plus förstås Timashov och Palve var de som underpresterade kraftigast under den gångna säsongen. Nu verkar det som att man behåller de fyra förstnämnda.

Jag är glad att jag bara är sofftyckare och måste ha haft uppemot 100% fel. Åtminstone är det vad jag hoppas. Den andra möjliga förklaringen med positiv vinkling är att dessa fyra insett att de underpresterat och vill ha revansch. Det köper jag i så fall också!
Låst ämne

SuneMangs: varför skulle spelet på isen ha större betydelse än vilket blod du har i dina ådror? Funkar väl på samma sätt där som andra funktioner i Sveriges konstigaste förening.
Låst ämne

dabif: Molin skrev 4-årskontrakt 2019. Säkert var det aldrig aktuellt att inte förlänga.
Låst ämne

SuneMangs: Det skulle vara sämre att ha normala anställar för spelare. Det innebär ju att de kan lätt säga upp sig och byta klubb hur som helst. Men Ove har ju inte en anställning som är direkt kopplad till laget som spelare och tränare. Men visst kan han ha avtal som ser ut på samma sätt som för tränare och då måste han ju köpas ut. Men jagvhar aldrig sett eller hört att vi signat Ove på x antal år så som vi signar t. Ex tränare.
Låst ämne

Peja: Uppenbart att han behöver hjälp om han ska vara kvar. Men känns inte som den fräschaste lösningen.
Låst ämne

dabif: Vet inte om Ove har kontrakt eller är anställd. Har han kontrakt så blir återstående tid på kontrakt. Är han anställd är det 6-12 månader beroende på total anställningstid. Som assisterande får han göra nytta iaf, även om j20 tränare oxå borde funkat.
Låst ämne

Nu kanske jag är negativ, men det känns ju som att Brynäs inte kommer/vill förnya ett smack i föreningen. Nä, jag är skeptisk till allt.
Låst ämne

Lemp: Det verkar som att Masken eventuellt ska lära upp Alcén och därmed bli klubbens tredje sportchef. Visst har Masken mycket rutin av att vara sportchef, men han var ju tidernas mest kritiserade sportchef (tills Alcén kom in i bilden) när han var i Leksand, typ.
Låst ämne

Svensson_62: Tror inte jag heller.
Låst ämne

Lemp: Tror inte Masken är tänkt som spelare. 🙂
Låst ämne

Ove kan man någonstans ändå köpa även om det har varit bättre med Janne. Masken är jag helt oförstående över, vad har han att bidra med på elitnivå 2023?

Var inställd på ett brynäsgäng, men trodde det skulle bli lite bättre i alla fall.
Låst ämne

Elliot12: ”Brynäs är på väg att sätta sin ledarstab i Hockeyallsvenskan.
Klubbdirektören Håkan Svedman har meddelat att man är muntligt överens med de som ska leda laget.
Enligt flera uppgiftslämnare till Expressen väntas Niklas Gällstedt vara den som blir lagets nya tränare, tillsammans med Ove Molin.”

Kan möjligen funka i HA men jag har hellre sett Janne Larsson som ass istället för Ove.
Men Brynäs behöver krympa organisationen och posten som spelarutvecklare försvinner så då får han positionen som ass i stället,
Fortfarande är det stora problemet sportcheferna och om Brynäs någonsin vill komma tillbaka till SHL så behöver dessa två bytas ut.
Låst ämne

Horace76c: Bara less på att föreningen inte kan gå vidare. Inget ont om Ove, men ibland måste man gå vidare för båda parters skull.
Låst ämne

dabif: Så länge spelet på isen motiverar en plats i laget spelar ingen roll för mig vad det står för efternamn ovanför siffrorna på ryggen.

Sen måste ju vi ge såna som Nordh, Olsson, Sundin och Lindblom chanser att slå sig in i laget nästa säsong, så då kan man väl testa en Molin också om han är kvalificerad?
Låst ämne

Jugge: Mmm, vi har ju aldrig haft en tränare som vunnit mycket förut...
Låst ämne

Vågar vi gissa att vi har en eller kanske två Molin söner i laget nästa säsong?
Låst ämne

dabif: Borde gälla spelare också kan man tycka. Då hade vi kunnat köpa ut Palve i november redan och haft lön till en spetsspelare innan fönstret stängde.
Låst ämne

Wesel: varför behlver de betala lön om de säger upp en anställd? Han har väl inte ett kontrakt som en spelare utan mer som en anställd. 2-3 månader uppsägningstid.
Låst ämne

Svensson_62: Har inte heller bra koll på Gällstedt, bara att ge han en chans. Molin har kontrakt, så håller med om att det är ju logiskt när de behövde spara in hans tjänst. Hade de sparkat han hade de ju behövt betala lön ändå. Masken är väl för att de inte har råd med en GM, men behöver en.
Låst ämne

Falken: Håller med. Janne må vara en Brynäsare och en trött värvning, men mig veterligen är han den enda Brynäsaren med kompetens. Oerhört märkligt att vi inte tar in honom i någon roll nu när han är ledig.

Hoppas för vår skull att Gällstedt är en annan av sorten kompetent före detta Brynäsare, för dom har vi inte sett många av i form av sportsliga ledare.
Låst ämne

Peja: Ja men i mina ögon känns det oseriöst då han tränat Brynäs flera ggr och nyss varit involverad i nedflyttning även om det inte var hans fel. Det hade kanske varit bättre med J20 uppdrag
Låst ämne

Kluven. En del av mig gillar ju att ”stommen” ev stannar och att det är ”Brynäsare” som blir ledare. Men det är nog mer nostalgi, för det känns ju inte så jäkla fräscht. Jag hade önskat mer nytänk.

Förstår att man inte kan byta ut allt och alla, men hade önskat någon ”up and coming” SC och tränare ev. kryddat med lite ”Brynäshjärta”.

Brynäs är inte särskilt framåt. Hur man ska leda utvecklingen inom svensk hockey är ett frågetecken om man inte är i framkant vad gäller nytänkande.
Låst ämne

lapad: Som jag skrev häromdagen kan nog inte Brynäs ha kvar posten spelarutvecklare i Hockeyallsvenskan. Då är det ungdomsansvarig, J20-tränare eller assisterande tränare som gäller för Molin. Verkar som att det blir assisterande tränare.
Låst ämne

Om Molin blir tränare i Brynäs kommer antagligen Guinness rekordbok höra av sig 😂
Låst ämne

Lystring allihopa: Vi spelar i f@”#ing allsvenskan.
Pengarna finns inte kvar som vi är vana vid.
Perspektiv för f-n!
Bruce Boudreau och Joe Sacic och Evertsson och Hallam m fl har annat p g.
Låst ämne

Tigerhjärta: Gällstedt var en duktig och uppskattad J20-tränare i Brynäs. Han har säkert snappat upp mycket i Schweiz, men det betyder också att han har varit borta från svensk hockey under en längre period.

Varken Gällstedt, Molin eller Masken har färsk erfarenhet från Hockeyallsvenskan, i vissa fall ingen erfarenhet alls från den ligan. Tror det vore viktigt att få in åtminstone några spelare som har varit i ligan förut.

HA är inte NHL, men någon slags "know how" tror jag att man behöver ha. Det tror jag att man måste vara tillräckligt ödmjuk för att inse.

Det ska bli spännande att höra vilken typ av hockey Gällstedt står för och se vilka gamla Brynäsjuniorer han lyckas lockas hem.
Låst ämne

Janne Larsson kommer bara vara i brynäs båset ifall han är tränare.. minns inte hans namn.. vi låg 6 när han fick sparken....
Låst ämne

Falken: ” Gällstedt känns i alla fall spännande...”

Jag håller med, Gällstedt har varit ute och jobbat i framgångsrika klubbar i flera år och byggt erfarenhet. Jag tror att han kan se på Brynäs med ”nyktra” ögon och förhoppningsvis sätta ett tryggt grundspel.
Låst ämne

10272:
"Det blir såhär:
HC Per Hånberg
Ass Niklas Gällstedt
Ass Janne Larsson"

1 av 3 ändå. Starkt!
Låst ämne

Svensson_62: Tror det blir bra med Gällstedt!
Låst ämne

Gällstedt känns i alla fall spännande...

Edit: Jag hade dock önskat Janne Larsson i båset på något sätt, men men.
Låst ämne

Brynäs hjärta eller vad? Kommer igen nu? Detta blir kul o se ... tror vi spelar nått år i HA =( fast det hoppas jag verkligen inte...
Låst ämne

Brynäsgubbe:
Ogillar om han o masken skulle ingå i tränartrion... Men sådär pratar vi inte om Ove...
Låst ämne

Brynäsgubbe: Hörde att han ska köra ismaskin i period pauser 😂
Låst ämne

Herregud GE UPP Molin någon gång, för guds skull.

Är han så jävla obegåvad att han inte kan hitta jobb utanför föreningen?
Låst ämne

Vi kan säga såhär, hoppet ligger helt och hållet hos Gällstedt!
Molin & Masken kommer knappast vara en "it-faktorn" när det gäller att ta sig tillbaka till SHL.
Låst ämne

moment22: Tycker mig också komma ihåg det - var det att han aldrig missade en match tro?
Låst ämne

« · 2517253 · »