Brynäs IF

730078 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2516735 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: ok vi får se om han har rätt eller inte vi lär väl få reda på det den här veckan
Låst ämne

Tigerhjärta: Något säger mig att det är stor chans att Gällstedt tar rollen som HC.
Låst ämne

JawKee: Oj vilka innehållsfattiga uttalanden. Bara massa självklarheter.
Låst ämne

Treklövern1912:
Nä, inte så positivt kanske... men om man får bort lite negativt så blir det ju enklare att nå en positiv känsla!
Låst ämne

SnowKing: Den sista positiva känslan försvann tyvärr sensommaren -22 när man såg namnen i fjärdefemman och Limpans otränade semesterkagge.
Låst ämne

"Hv71 leder jakten på succébacken" vem handlar det om?
Låst ämne

Sv: Alla Helvetes Kval Låst ämne

munkas:
Nja... jag brukar hålla ut ända tills den feta damen har sjungit...
Men, jag minns ett tillfälle när den blöta filten kändes tung... vet inte vilken match... men vi låg under med uddamålet. Målisen plockas och tyvärr slår motståndarna spiken i kistan med ytterligare ett mål. kanske 15-20 sekunder kvar och matchen är ju givetvis förlorad... Manner sätter INTE in målvakten så vi fick ytterligare ett minusmål till vår redan urusla +/-

Då började jag misströsta om Manner var rätt person för uppgiften...
Låst ämne

JawKee: Senast jag såg Gällstedt ”civilt” var på Dollhouse.

SM-guldkvällen 1993. Bara en kuriositet som väcker sköna minnen. Fasen 30 år sedan nu…
Låst ämne

Mrassarson:
Får vi kvar spelare som rödin o Berra ska vi vara jävligt glada. Hur ska vi annars få in spelare med ”hög kvalitet”? De kommer att hålla bra nivå garanterat. Skador är det som oroar o att vi inte får bredden i fyra femmor om de blir för dyra.
Låst ämne

munkas:
"Den positiva känslan"
Mycket kan sägas Limpans säsong men jag tror att hade man lyckats få in två spetsforwards som visste var målet var beläget så hade vi inte behövt kvala.

Men trixet är ju att hitta nån som duger... som vi har råd med... OCH, som vill spela för Brynäs.
Svårare än så är det väl inte... eller?
Låst ämne

Mrassarson:
Olle strandell i Mora.
Låst ämne

10272: Ytterligare en intervju med Janne där han säger att han inte blir en del av ledarstaben nästa säsong. Du kanske behöver se över dina källor.
Låst ämne

Hallå alla hockeysnackare. Har inte varit in här å läst sen degraderingen, de vart så sjukt jobbigt å tänka på hockey efter den käftsmällen man fick. Men nu får man försöka bita ihop och stödja laget i denna uppförsbacke. Min indran då jag intw orkar scrolla igenom allt. Kan nån som har mer koll skriva ner alla namn som ryktas till Brynäs så man får se lite hur de ser ut?
Låst ämne

SnowKing: Minns den tabben AV manner. Då började jag undra hur goda tränarkunskaper han egentligen hade.
Han har ju i efterhand erkänt att det var fel men det känns ändå som en riktig amatörmiss.
Låst ämne

Dallemas: Följane spelare är klara" Vakans, vakans, vakans, vakans, vakans, vakans, vakans, vakans, och resten av truppen vakans... ZERO
Låst ämne

Lemp: känns synd lite spontant. Helst inte Hånberg.

Gällande våra trotjänare, förlängningar och ev. grupperingar. Svedman hade ju tydligen sina aningar om vad det handlade om och vad han skulle åtgärda, så det borde ju betyda att man inte hade förlängt med vissa om dessa var roten till ett problem.
Låst ämne

Enligt Roos I expressen så vill Limpan vara kvar men fått ett lågt bud.... Bara bra isåfall, ser faktiskt hellre att han spelar någon annanstans! Tror Inte han kommer vara rörligare mellan stolparna nästa år än i år!
Låst ämne

SnowKing: Håller fullständigt med. Men det är inte bra för hjärtat att hetsa upp sig om någon skriver något om Europas bäste back. 😀
Låst ämne

Guldtigern: Men hur kunde vi vinna mot Öret 3 gånger under säsongen?
Låst ämne

lapad: Nu skrev jag inte klara utan vilka rykten som går men tack för uppdateringen
Låst ämne

Treklövern1912: Inte för att Limpan stod på huvudet... Var ju inte direkt så att Örebro "ägde" dom matcherna... Men ingen blir gladare än jag om Limpan blir kvar och spikar igen!! Men ser tyvärr inte hur det skall gå till. Och blir han kvar får han en oerhört press på att revanchera sig med tanke på hans mycket svaga insats denna säsong!
Låst ämne

Dallemas: Nu kanske jag missar någon, men tror att följande rykten med iallafall lite substans är: Gällstedt, Berra, Kinnvall, Rödin, Lindbäck, Rohdin, Wännström, Molin & Dennis Fröland (Börjat följa Brynäs på instagram)
Låst ämne

Tigerhjärta: Vad tror vi om JB?
Vad gäller Janne Larsson känns han som en som skulle passa som SC. Förstår dagens hockey och är smart.
Låst ämne

Svensson_62: Bör vara given, men har inte läst något om honom?
Låst ämne

Mrassarson: Blomman
Låst ämne

lapad: Starkt att så många tar sitt ansvar.
Låst ämne

lapad: "Drömbesked"??
Låst ämne

Hoppas MoDo går upp i år - tycker de ska vara i SHL.
Fast då blir DIF en svår konkurrent till oss, och Löven och m fl…
Nåja jag kör på vad hjärtat säger. Heja MoDo nu.
Låst ämne

Svensson_62: Kommer bli svårt oavsett om Modo eller DIF blir kvar.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Så är det absolut.
Låst ämne

ellis: Det vet jag inte men jag tror att Rödin kan vara en stor profil i HA.
Låst ämne

JohnnyBotox: "Gällande våra trotjänare, förlängningar och ev. grupperingar. Svedman hade ju tydligen sina aningar om vad det handlade om och vad han skulle åtgärda, så det borde ju betyda att man inte hade förlängt med vissa om dessa var roten till ett problem."

När det gäller att Svedman har sina aningar om vilka problemen är så hoppas jag han insett att det största problemet Brynäs har är våra oerfarna sportchefer,
Vilket dom fortfarande är kvar på sina poster,

Den största roten till våra problem var en för svag spelartrupp eller en fel komponerad trupp, sen alla målvakter som kommit och gått en ren parodi vilken pajas som helst kan se att det är ohållbart i längden,
Därför ramlade vi ur SHL.

Så Svedman förespråkar kontinuitet vilket är helt rätt men en kontinuitet med fel sportchefer är bara destruktivt,
Det kommer inte ta oss någonstans utan hitta en sportchef som har en vision kontakter erfarenhet och kan bygga ett lag långsiktigt där vi blir bättre för varje säsong.
Låst ämne

J-S: ” Brynäs är på väg att sätta sin ledarstab i Hockeyallsvenskan.
Klubbdirektören Håkan Svedman har meddelat att man är muntligt överens med de som ska leda laget.
Enligt flera uppgiftslämnare till Expressen väntas Niklas Gällstedt vara den som blir lagets nya tränare, tillsammans med Ove Molin.”
Låst ämne

lapad: Tränare klara! Blir Gällstedt som HC flankerad av Ove som assisterande och kanske även Masken. Vet inte riktigt vad jag tycker om detta, men nu är det bara att backa laget. Summerar man allt gör väl Brynäs en Brynäs och ingen är väl förvånad riktigt?
Låst ämne

J-S:

Svedman och Cahling vill ju inte få in någon erfaren GM för det skulle betyda mindre närhet till herrlaget för dem. Förändringarna måste börja på toppen…
Låst ämne

ellis: Vi pratar ju om HA med HA-budget.
Jag ser gärna Greg kvar också.
Låst ämne

SuneMangs:
Nämen.... 3 brynäsare i båset då....
Låst ämne

SuneMangs: Gällstedt ska bli riktigt intressant. Däremot så hoppades man på något "modernare" än Ove och Masken.. Har säkert med både med budget & Gällstedts preferenser att göra, det måste man respektera.
Låst ämne

Vad tror vi om Gällstedt som HC?
Är försiktigt positiv men har inte bra koll själv.

(Ove funkar väl bra som ass - han är väl gratis om hans gamla tjänst försvinner?)
Låst ämne

Vilka är klara för brynäs förutom? Kommer det nått snart eller är det för tidigt än?
Låst ämne

Svensson_62: Jag har lärt mig sen Peter Andersson att jag bygger noll förhoppningar tills jag sett några matcher i början på säsongen. Det blir antingen kanon eller kalkon.
Låst ämne

Svensson_62: Minns jag fel eller gick Gällstedt under smeknamnet Stålmusen när han lirade?
Låst ämne

Svensson_62: Men Ove har ju inte visat sig var en speciellt bra tränare, masken har erfarenhet från div3. Är det all de kan prestera verkligen?
Hade varit jävligt kul att se vilka löner dessa Brynäshjärtan kvitterar ut.
Om inte Hudik går upp så syns vi ändå nästa år i ettan.
Låst ämne

moment22: Du minns helt korrekt. Han gjorde väl sig känd som en "stålman" som spelade typ över 300 matcher på rad, om jag inte minns fel. Sen är han ju typ 170 cm bara, så därför blev det kanske "Stålmusen"?
Låst ämne

SuneMangs: Tre gamla Brynäsare och ingen är förvånad. Allt är i sin ordning.
Låst ämne

Rodrigo: Nu har Ove snart testat på alla tjänster som finns inom föreningen. Hans sista anhalt blir att serveras som drömskinka i lunchrestaurangen…
Låst ämne

« · 2516735 · »