Brynäs IF

727995 inlägg · 7962 ämnen

Almtuna IS-Brynäs IF

898149 · » Till forumet

Sv: Almtuna IS-Brynäs IF
Bissett19:
"Men till matchen mot Jokerit på Åland kommer säkert Leffe börja sätta ihop dem "Linerna" som är tilltänkta framöver."

Noterar med ett höjt ögonbryn att fyra av gubbsen i din förstauppställning har funnits i Mora IK.
Kommentera

Om de unga spelarna redan efter en försäsongsmatch gett upp och går ut på isen och slöåker är något allvarligt fel. Det ska vara full kamp med blodsmak i munnen, blir förbannad och besviken när man läser i tidningen att Brynäs uppträtt på detta vis. Vilken framtid vi verkar ha med dessa menlösa "talanger".
Kommentera

70 Rodrigues: Det kan ju vara så att de mer eller mindre gett upp sina chanser att ta en plats. Jag tror inte att det blir så stora förändringar jämfört med förra säsongens upplaga. Hietanen och Kankaanperä ersätter Lavins och fyller den 8:e backplatsen. Vem som får lämna när Angell kommer lär stå emellan Sunken och Dj.

När det gäller forwards så är ju Hauthonen ersättare för Bäckis och Sundström ersätter Almtorp. Den stora skillnaden blir ju att vi har fler ytterforwards i år.
Kommentera

GävleLasse: Man tycker ju att dom unga nya killarna ska jobba som fan för att visa Boorken att dom vill ha en plats?
Kommentera

Bissett19: Det skall bli spännande att se när Boorken börjar sålla i leden. Som det känns så uteblir ju svaren på de frågor Boork har när laget går in och gör oinspirerade insatser på träningsmatcherna. Nu har visserligen de "Normala" femmorna producerat. I onsdags Lind, Gynge, Björne och Hutten Månsson Widing igår. Mitt tips blir att Boork luftar nästa femma i Sandviken, frågan är bara vilken. Mitt tips är att han luftar Hansen, Dackell och Brendl.
Kommentera

Bissett19: För det första, så ska jag rätta mig själv: Summa summarum kallas det och inget annat (svårt med tangenterna när man är onykter). Ditt förslag ser bra ut utom på en punkt: D.J...skulle jag nog låta få stå över..han var inte bra i går, gjorde en del enkla misstag både i försvars och anfallszon. Om karln sedan lär sig skjuta lite bättre så hade vi kanske vunnit med lite större siffror. Men ännu är ju säsongen ung. Håller också med Boork om att Almtuna bjöd på ganska bra motstånd ändå.
Kommentera

brynästigern:

Förmodligen kröp det in lite underskattning i laget,från att möta ett topplag i Ryssland till att möta ett lag som knappast är topp-20 i Sverige.
Men o andra sidan borde det ju vara så att många vill visa sej på sin bästa sida med tanke på den konkurrenssituation som just nu råder i Brynäs IF.

En orsak till att det har varit lite lojt, o segt kan nu vara att man är inne i en tuff träningsperiod just nu,med mycket skridskoåkning på agendan.

Vi får väl se om det blir ngn bättring tills matchen mot Lulä i Sandviken på Fredag.Tror nog att Boork även då kommer pröva lite,o säkert gå runt på tre formationer.
Men till matchen mot Jokerit på Åland kommer säkert Leffe börja sätta ihop dem "Linerna" som är tilltänkta framöver.

Nåt sånt här kanske:

Sperrle/Karhu

Sjödin-Nolander
Dackell-Hansen-Brendl

Hietanen-Sunken
Månsson-Hauhtonen-Widing

D.J-Kankanperää
Molin-Lind-Danielsson

Andersen-Morin
Salle-Sundström-Alcén

Vilar:Herman,Spets,Gynge,Sebastian.K,J.Carlsson
Kommentera

Bissett19:Nyss hemkommen från diverse festligheter inkluderat hockeymatch så är mina intryck följande: Mycket trevlig förfest hos en medlem här på HS. Matchen som sådan är väl inte så mycket att orda om..almtuna var riktigt bra stundtals samtidigt som Brynäs inte verkade alltför intresserade av att lira, Summa surram kan man väl säga att det var en tyoisk försäsongsmatch. Brynäs gjorde inte mer änvad som behövdes egentligen,,,,
Kommentera

Bissett19:

Du glömde mannen med faxen

Michael Sundlöv

www.eliteprospects.com/player.php?player=1629
Kommentera

Frisco: Bra Frisco,bara några timmar sen vi konstaterade samma sak.
Kommentera

49.11 1 - 3 PP1 BIF 41. WIDING, Daniel
Kommentera

Ingen fara med "Karhu",liten känning i en ljumske bara.

Boorken var inte riktigt nöjd:

"Det var inte samma fart på oss idag som mot CSKA, vi såg tröttare ut faktiskt. Inte alls lika pigga i skridskoåkningen. Almtuna gjorde en bra match också tycker jag."

Se länk.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Widing bäst på plan. Korhonen ut i periodvilan 1-2. Varför?
Kommentera

Falken: Tur ni har några gamla Leksingar som kan göra era mål .
Kommentera

49.11 1 - 3 PP1 BIF 41. WIDING, Daniel

Skönt att se att Widing gör mål.
Kommentera

Falken: 1-3, Widing.
Kommentera

Falken: nu rullar målen in widing igen
Kommentera

Falken: 49.11 1 - 3 PP1 BIF 41. WIDING, Daniel
Kommentera

48.14 1 - 2 PP2 BIF 17. HERMANSSON, Daniel
(22. SUNDQVIST, Jörgen)
Kommentera

48.14 1 - 2 PP2 BIF 17. HERMANSSON, Daniel
(22. SUNDQVIST, Jörgen)
Kommentera

Falken:

Pratade just med 65:an,första perioden var Brynäs bra, dock sämre i andra där man tvåa på varje puck.
Boorken tog timeout efter 5 minuter.

Inga uppgifter på varför man bytte målvakt i paus dock.
Kommentera

Korhonen ut, Sperrle in...
Kommentera

Muppsala: 1–1 efter första. 66,67% i räddningsdel är något or-Honken får ta och höja. Kul att livescore fungerar tillsynes perfekt på stats.swehockey.se, men jag lär dra iväg på annat nu. Mors.
Kommentera

11-3 i skott till Brynäs och 1-1 efter första, hmm lånade vi ut fel målvakt.
Kommentera

15.43 0 - 1 EQ BIF 41. WIDING, Daniel (14. MÅNSSON, Mathias)

Trevligt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Månsson assist
Kommentera

wap.hockeysnack.com
0-1 Widing, Hutten
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hermansson åter. Widing och Hutten jävligt bra
Kommentera

Bissett19 1-3
brynästigern 2-5
Linström_92 1-4
Hence 2-4
79andersson 0-3
70Rodrigues 2-5
GävleLasse 2-4
64Waern 1-3
Zettergren 4-8
Gusten 2-2
65Selander 2-5
Paddjäveln: 7-2
66Berlund 1-8
Falken 2-6
Sylfen 11-2
Kommentera

65selander: Då får Gynge chansen då
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hermansson borta efter 2.07. puck i ansiktet och blödde som en gris. 0-0
Kommentera

11-2, KS nästa!!
Kommentera

2-6.
Kommentera

65selander: 1-8
Kommentera

Bissett19 1-3
brynästigern 2-5
Linström_92 1-4
Hence 2-4
79andersson 0-3
70Rodrigues 2-5
GävleLasse 2-4
64Waern 1-3
Zettergren 4-8
Gusten 2-2
65Selander 2-5
Paddjäveln: 7-2
Kommentera

Bissett19: Jag tror på Selandereffekten. 7-2 till Almtuna.
Kommentera

Bissett19 1-3
brynästigern 2-5
Linström_92 1-4
Hence 2-4
79andersson 0-3
70Rodrigues 2-5
GävleLasse 2-4
64Waern 1-3
Zettergren 4-8
Gusten 2-2
65Selander 2-5
Kommentera

wap.hockeysnack.com
2-5
Kommentera

Uppdatering av tipset inför dagens match.

Almtuna-Brynäs IF

Bissett19 1-3
brynästigern 2-5
Linström_92 1-4
Hence 2-4
79andersson 0-3
70Rodrigues 2-5
GävleLasse 2-4
64Waern 1-3
Zettergren 4-8
Gusten 2-2
Kommentera

Bissett19: Vi kryssar vidare. 2-2 Månsson, Spets
Kommentera

Bissett19: jag menade våran salle.

Desutom måste jag ändra en målskyt i matchen eftersom att sjödda inte är med, istället kommer Dj göra mål i pp.
Kommentera

Bissett19: Din kräftspadsstinkade  individ. Johannes smeknamn är faktiskt Salle :-)

Nej mot Tuben för vidare färd mot Gävle, först ett stopp i Uppsala för en kall härlig ishall.
Kommentera

Metal Guru: Brynäs assisterande tränare om Brendl.

- Jag har fått en väldigt positiv känsla för Pavel. Han tränar bra och han är väldigt professionell. Han har ett rykte om sig och hans kroppsspråk spär väl på det lite. Men om man granskar honom närmare så är han väldigt proffsig på träningarna och han har gjort det bra hittills, tycker Östblom.
Kommentera

Linström_92: Du behöver inte oroa dej.Det är Johannes Salomonsson som avses i lineupen.mOdO Salle är väl kvar i Thailand?

Eftersom det är Catarina Carlsson som skrivit införrapporten så är man inte förvånad,det var många fel förra året oxå,vet inte hur många olika namn Lars-Erik Spets hade efter Fr Carlssons införrapporter.
Kommentera

65selander: på svenska fans står det att det är salle, så det är nog han.
Kommentera

Metal Guru: Pavel's 3 år blir ett år med Boorken som tränare. Leffe kliver av och jag välkomnar han in i organisationen efter det. Jag tror till 100% att han får en annan position efter tränarjobbet. Sportchef, klubbchef. som sagt var-
Kommentera

65selander:
Vi hade en gång en slovak vid namn Rastislav Pavlikovsky. Det var lockoutsäsongen, om jag inte missminner mig. Han var en riktig tillgång - så länge han spelade på månadskontrakt. Han var så het att MIK skrev kontrakt med killen säsongen ut.
Då tog plötsligt kämpaandan slut, och vi fick se en sävlig och nonchalant Rastislav, som lyfte ett (med Moramått mätt) ett fett arvode.

Med detta i backspegeln tycker vi Morabor att just treårskontraktet med tjecken Pavel är en härlig krydda i anrättningen.

Som sagt - det kan bli hur som helst... ;0)
Kommentera

Linström_92: Seriöst så har jag ingen koll där men vad min hjärna kommer ihåg så är det ingen annan Salle  som det kan vara. Och Brynäs är nog mer lyhörda här än i Hedemora. Salle är väl från AIS om jag inte är alldeles för fet och grå ;-)

Blir kul att se ett gäng gamla ratade spelare iaf, tur att inte supporterklubben kör samma system. Då kanske man hade härjat i Järpen nu. Fast Bröderna Lunkan är ju därifrån ;-)
Kommentera

65selander: kanke du vet vem Andreas Salmonsson år i 3 kedjan, är det johanes dom menar eller?
Kommentera

898149 · »