Brynäs IF

725425 inlägg · 7959 ämnen

Andreas Johansson Brynäs

« · 98336 Till forumet


Andreas Johansson Brynäs
Undrar om Brynäs har visat intresse om inte så är dom dum
eftersom han inte har nå kontrakt å kan gå till vilken klubb som helst å han är ju född i Hofors 4 mil från Gävle så de skulle inte vara omöjligt att han skulle välja Brynäs bara dom ger honaom et kontraktförslag å de borde dom göra å för han är en grymt bra spelare..
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Lingonben86:Andreas Johansson fick inget nytt kontrakt med Ny york Rangers men frågan är väl om något annat lag i NHL har visat intresse för honom?
Han har ju spelat i NHL sedan säsongen 1995-1996 i alla fall.
Vilken klubb spelade han i innan han gick till NHL egentligen?
Men självklart ska man ge honom ett kontrakt-förslag om inget NHL-lag hinner före.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Lingonben86: En mycket bra idé! Jag har själv undrat många gånger varför inte Brynäs är hetare på att få Andreas Johansson, Hoforsson som han är, till sig. Ja ja, alla vet vi att han är dyr. Men tänk efter vad en sån spelare skulle kunna betyda. Han skulle va´oskattbar. Med honom i laget är Brynäs hux flux en guldkandidat. Fast det vill väl inte Brynäs vara, va´??
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Såg att det var en del andra Elitserie klubbar som hade hört av sig till Andreas Johansson.
Färjestad är en av dom vet jag i alla fall.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Ja de är klart att de är en del NHL klubbar som vill han han
men de är klart att Brynäs måste försöka ficksa han till sig
innan någon NHL klubb kommer före för han vill ju fortfarande spela i NHL å att FBK vill ha han de är ju ingen helmlighet för vilken Elitserielag skulle inte vela ha en så spelare så jag tycker att de skulle vara bra dum av Brynäs om du inte FÖRSÖKER få han till sitt lag
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Nike89:

Andreas spelade i FBK innan han åkte över till NHL. Han har hus i Karlstad och en fru ifrån Grums två mil utanför stan (före detta fröken Sverige).

Jag citerar mitt eget inlägg i FBK:s GB: "Johansson uppger att han vill bort från NHL."

Ulf Söderström och Andreas är barndomskompisar och för något år sedan så sa Söderströms mamma till Värmlands Folkblad eller Nya Wermlands-Tidningen att varken Ulf eller Andreas skulle kunna tänka sig att spela i Brynäs. De resonerar, enligt Uffes mamma, som så att dög de inte tidigare så är det inte intressant nu heller, men vem vet.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Lingonben86:Andreas Johansson har själv sagt att han vill bort från NHL.
Det finns också Ett par Schweiziska föreningar har kontaktat honom.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Ni får förlåta mig, men jag kan bara inte se Andreas Johansson spela i Brynäs. Självklart hade det varit underbart om han hade gjort det, men det kommer inte att hända. (Hade tänkt lova att äta Molins träningströja om Andreas Johansson kommer till Brynäs, men har dålig erfarenhet av den sortens löften så kanske bäst att avstå...). Jag skulle tro att FBK kommer att satsa på att få tillbaka honom. Han behövs i den åderlåtna truppen och pengar har de ju så det räcker, gubevars.

Min gissning är att Esko drar upp en finne till ur byxfickan. Jag hoppas, och antar, att Bäckström och Esko är ense om att luckan efter Mårten måste fyllas. En fräck, respektlös smurfig ungdomsfemma a la Frölunda hade varit kul att se, men en sådan lösning är en riktig högoddsare. Det behövs en stomspelare för att vi ska ha fyra ordentliga femmor och inte tre femmor och ett hopsop.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Jag tycker vi ska sluta drömma och vara realistiska nu..
Faktum är att Andreas Johansson är ett starkt namn i hockeyvärlden, och skulle han vilja stanna i NHL så är det säkerligen någon klubb som snappar upp honom.. Vill han spela i Scweiz eller Tyskland så är de ju inga problem det heller..

Men skulle det vara så att han vill hem till elitserien så kommer lag som Färjestad och Djurgården som kan behöva en forwardsförstärkning att lägga bud som pengamässigt brynäs aldrig kommer i närheten av!! Att han sen är född i Hofors spelar nog mindre roll med tanke på att han tillbringade hela sin tid i elitserien förra gången i Färjestad...
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
KentaK: Ja, låt oss, som du menar, va´ realistiska och inse att Brynäs inte vill va´ med och kämpa om SM-titlar längre. I så fall greppade man nu tillfället, visade framfötterna och en genuin vilja att verkligen försöka få en sån spelare som Andreas Johansson till klubben, istället för att inta samma defensiva, uppgivna inställning som du har när det gäller möjligheterna och förmågan att hävda sig mot andra föreningar. Brynäs kan aldrig nånsin bli nr 1 i Sverige igen utan att satsa högt. Hur länge har man tänkt sig att "inte ha råd" till denna satsning, egentligen??
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
KentaK:Vill du ha Andreas Johansson även om han var gratis?
Det verkar inte som du vill ha han direkt.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Bright:

En artikel som kan vara intressant i ämnet. Den publicerades 2000-12-27.
Kommentera

Sv: Andreas Johansson Brynäs
Andreas Johansson är väl utpräglad center? Om han är det så skulle vi ha fem centrar i truppen, det känns hyfsat onödigt...

Jeff Hamilton, Peter Schaefer, Zdenek Nedved eller Roman Meluzzin är annars namn från den finska ligan som jag tycker är intressanta.
Kommentera

« · 98336