Brynäs IF

727650 inlägg · 7962 ämnen

Antti Arnio

« · 550693 Till forumet

Antti Arnio
För er som inte hittar själv en intressant artikel om Antti se länk.

Intressant att Korhonen tydligen trots sin situation rekommenderade klubben.
Kommentera

Sv: Antti Arnio
Lunkan:Backen Lotvonen som gick till Leksand är ju kompis med Antti.Lotvonen har visst sagt till Antti att han inte behöver tackla honom så hårt när dom möts i vinter.Är inte Lotvonen en jättebaby och Antii en midget? Hur går det ihop? Kan vår nya finne var så jäklig på att spela fysiskt?????
Kommentera

aphac: En midget som väger massor om jag inte kommer ihåg fel...

Och rätt använda gör en massa kilon rätt ont!
Kommentera

Swordster: Håller med det är väl inte längden som avgör om man kan säta till. Kilona på rätt plats och teknik slår den längste flagggstången på plan.

I värsta fall så kan Finnen åka mellan benen på långskånkarna om inte kilona räcker till.
Kommentera

aphac: Apropå ES sämsta försvar så kan man lugnt konstatera att DIF fortsätter med satsningen mot Allsvenskan 2006 med följande klassförvärv. ;-)
Kommentera

JanT: Du vill verkligen att Djurgården ska ner i allsvenskan, eller hur?? Så kommer nu inte att bli fallet, DIF tar sig till slutspel som dom alltid gör, oavsett vilket lag dom har.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är bara ute efter lite balans i snacket om ES sämsta försvar. DIF ser BETYDLIGT svagare ut än BIF i dagsläget! Tror inte alls på slutspel för deras del, luktar KS lång väg!!!
Kommentera

JanT: Äh, både DIF och Luleå fixar alltid slutspel, oavsett hur allsvenskt respektive lag ser ut på försäsongen. Traditonens makt är stor inom hockeyn. Sedan finns det ju nåt som heter transferfönster som kan ändra saker och ting. Men detta torde ju Brynäs ha lärt sig...?
Kommentera

Dream Team: Eller så har dom inte lärt sig det!!!
Kommentera

Dream Team: Nu är det så här att även verkligheten har kommit i kapp DIF som har ekonomiska problem. Tror knappast att dom skulle värvat som dom har gjort annars.

När Gnaget försvann ur ES så började pengarna att sina kraftigt för DIF.
Kommentera

Tänk att vissa greppar efter varje halmstrå för att hitta lag som ska placera sig sämre än Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tänk att vissa inte ens försöker utan försöker hitta allt som är sämre med Brynäs
Kommentera

65selander: Varför blunda för sanningen :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Varför inte inse att vi inte är sämst
Kommentera

65selander: Jag vill att Brynäs ska vara bäst alla kategorier och jag blir så jävla trött o förbannad på att se klubben gå kräftgång år efter år utan att det sker en förbättring, jag kommer aldrig att nöja mig med att se Brynäs harva i botten säsong efter säsong. Ska bli jävligt intressant och följa kommande säsong både sportsligt och ekonomiskt. Hoppas på mer verkstad än snack från Brynäs sida nu vilket har varit fallet tidigare år!!!
Kommentera

65selander: Vi är sämst när det gäller ekonomi!!
Kommentera

70 Rodrigues: men blir Brynäs bättre ju mer du klagar på dom?
Kommentera

INTE har varit fallet tidigare år ska det vara såklart!!
Kommentera

Dream Team:
DIF = ALLTID i slutspel.
Luleå känns mer tveksamma, men du har kanske statistik? : )
Kommentera

Ahlbom: Det är fler än jag som har framfört kritik mot föreningen och nu verkar det som om dom har tagit till sig kritiken från sponsorer och supportrar, hade kritiken inte framförts som den nu har gjorts så hade det rullat på i samma självdödande tempo. Som sagt så hoppas jag nu att det blir mer verkstad än snack!! Nu får det vara slut med svågerpolitik och ryggdunkningar i Brynäs IF. Inom 3 år så måste vi tillhöra topp 3 både sportsligt och ekonomiskt!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Top 3 ekonomiskt och sportsligt? kan bli tufft ekonomiskt iaf
LIF ligger trea idag med eget kapital på 35 miljoner, Lycka till ;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues- Ekonomin är något som förbättras hela tiden.
Kommentera

65selander: Vi får verkligen hoppas att det håller i sig men det kan bli tufft om kräftgången fortsätter.
Kommentera

70 Rodrigues:
Och Frölunda lär dra ifrån ännu mera,,egen arena kanske?
Kommentera

70 Rodrigues: helt klart att det måste bli mera aktivt i föreningen men att sitta och säga hela tiden att det inte finns nå sämre lag gör nog knappast saken bättre. men helt klart så måste det hända saker inom föreningen som du säger. men du är väldigt bra på att ge ut kretiik ;)
Kommentera

TIKbiff: Men snälla människa låt mig få greppa efter halmstrån ;-)
Kommentera

Ahlbom: Har inte sagt det, det är ekonomin som är sämst, och det är ju faktiskt sant!!
Kommentera

65selander: I förhållande till vad ? Konkurrenterna ? Knappast.
I förhållande till inflationen ser det bättre ut så länge räntorna ligger där de gör.
Visst blir det bättre hela tiden och nuvarande styrelse skall för hundrade gången ha en jätteeloge för att man lyckades vända skutan förra året,
men det går för långsamt i övrigt. Utvecklingen springer ifrån oss.
Darwins teorier stämmer även in på Elithockeyn och just nu är det svårt att bedöma om Brynäs är en gammal storhet från förr (dinosarie..) eller ej.
Kommentera

70 Rodrigues: jo tyvärr är det ju så intresset för laget är ju ganska dåligt men det verkar ju som att det är påväg uppåt tänkte bland annat på publiksiffran föregående säsong.
Kommentera

70 Rodrigues: "65selander: Vi är sämst när det gäller ekonomi!!"

En filosofisk fråga.

Vi har för tillfället dålig ekonomi, som dock har sina kända orsaker.
Det jobb som gjorts tyder iaf på att vi är långt ifrån att vara sämst på ekonomi.
Att vara fullsketen betyder inte att man automatiskt är bra på ekonomi.
Kommentera

Huge: "Vi har för tillfället dålig ekonomi...". För tillfället!??Jojo, alla har vi våra egna tidsperspektiv...
Kommentera

Clarence: Jag använde medvetet uttrycket "för tillfället" för att visa på att en förbättring är och har varit på G sedan en tid tillbaka.
Sedan finns det dom som har ett lite annorlunda tidsperspektiv, som du så riktigt påpekar: De som tror att ekonomin alltid varit dålig och aldrig kan bli bättre.
Samma personer som tror att det tar en kafferast att ordna upp saken.
Och som gnäller när kafferasten är slut och inget har hänt...
Kommentera

Clarence: Att vända ett negativt kapital på nästan 9 mille till att ha pengar i kassan på två år är inte dåligt. Rent hypotetiskt så har ju Brynäs gjort ett bättre resultat än många andra lag som stått och stampat på samma "någon miljon" i kassan varje år. Låt oss sluta att älta i det gamla och se framåt istället.
Kommentera

Huge: Nej, det vete tusan om ekonomin nånsin blir riktigt bra i den här klubben. Idag har vi fått veta att Mora gjort en jättevinst. Där ser man vad fräckt mod och satsning ger på kort tid!
Kommentera

Clarence: Miljonerna rullar i Mora! Man vänta så ska du se att dom rullar ut lika fort som dom rullade in när notan för den nya hallen skall betalas. "Lätt fånget, lätt förgånget" som det ju heter.....
Kommentera

Clarence: "Idag har vi fått veta att Mora gjort en jättevinst. Där ser man vad fräckt mod och satsning ger på kort tid!"

Jag skulle vilja säga att där ser man vad en ES-plats automatiskt ger i bidrag från HL: runt 5 miljoner om jag inte missminner mig.
Och har man dessutom inga 9 miljoner på minuskontot, ja då underlättar det ju en smula.
Kommentera

Clarence: Ja nog är han fräck alltid, Jan Simons. Försöker han att smita från notan?
Kommentera

« · 550693