Summeringen av Sundlövs kommentarer blir ungefär : " Synd, han skulle ju vara vår förstecenter, men men...vi har ju 14 andra forwards "
Det stämmer bra, men vi har inte 14 centrar som kan tänkas leda en förstalina.
Han är ju för fan värvad för att vara lagets kanske viktigaste spelare. Han har spelat 10 matcher och kommer nu vara borta i 2 månader, och efter de 2 månaderna ska han komma upp i matchtempo och form också.
Detta i ett läge där dessutom Larsson är skadad samt att vi vet hur ofta Nordqvist vilar.
Den där bredden han snackar om är ju helt obefintlig.
Undersök marknaden för fan, finns det inget värt att slänga ut pengar på så skit i det,men gör åtminstone något.
Detta är bara att spara sig hela vägen ner i KS.
Fast ärligt talat...är någon förvånad ?
Jajjen: Ja ledningen vann smguldet åt oss?
Svedberg slog väl ut - bra värvat sundlöv
Men silfverberg? Järnkrok? de som verkligen tog guldet åt oss?
Är det sundlövs och ledningens förtjänst anser du?
Nej ärligt talat, betydligt fler felaktiga beslut än korrekta sådana från den mannen, och ledningen i övrigt skulle jag säga.
Om klubben som ledningen sagt flera gånger skall vara ledande i svensk hockey och tillhöra topp 4, ja då kan man inte klappa sig på magen och vara nöjd för att man med mkt tur vinner ett smguld, och gör en par tre bra värvningar på 30(?) försök.
bradberry:
Dom idag, hur fan blir det...???
Här värvas det en jävligt bra ersättare t Elias o så riskerar allt bli skit...
"Ett besked kommer under fredagen.
– Då vet vi mer, säger Sundlöv."
Held:
Inte Gävletidningarna iaf...verkar det...
För Expressen-artikeln i denna tråd har du sett...?
"Brynäsledningen vill inte skynda på honom att göra comeback innan det är hundraprocentigt bra. – Vi har ingen exakt tid utan det blir nog nästa vecka"
Ja...det där med ljumskar har vi ju fin erfarenhet av...
...men, Nocke är...för hård...
Steenm: Helskotta, hur kunde jag glömma honom? Å andra sidan, det kanske fanns sina skäl. Det är väl inte så att hon gjort något större intryck i jämförelse med de andra förvärven. Men det är klart, istället för Molin skall han väl in.
Skulle gärna vilja se Mattias Göransson prövas på backen också.
Huss: Petar du Brodin? Tycker annars kedjorna du har ser bra ut men kommer antagligen bara att vara som en "backup" om man går ner på tre... och att man börjar som mot LHC.
En grej jag tyckte såg bra ut i lördags var att man särade på Sweatt och Rödin även om det inte var avsiktligt...
bradberry: "Tro mig! Detta är bara början på Nokelainens skadehistoria denna säsong..."
Vänta lite här, tro mig? Har du facit i hand? Vet du hur det ser ut i framtiden?
Nä jag tänkte väl det. Det är ju du som tror helt enkelt.....
HappyX3: Kanske läge att stuva om lite:
Bill Sweatt, Sebastian Enterfeldt, Greg Scott
Andreas Thuresson, Jonas Nordqvist, Anton Rödin
Sebastian Lauritzen, Alexander Larsson, Johan Harju
Jesper Ollas, Daniel Ljunggren, Emil Molin
GÄVLE. Brynäs får klara sig utan förstacentern Petteri Nokelainen, 27, ett tag.
Finske stjärnan missar sannolikt matcherna både mot Frölunda (tisdag) och Modo (torsdag) på grund av en skada.
Det var i fredags som Petteri Nokelainen – som leder Brynäs förstakedja med Greg Scott och Andreas Thuresson – skadade sig.
– Han fick en muskelbristning på underkroppen på träningen i fredags och kör rehab nu, säger Brynäs massör Glenn Hellström.
Finländaren, som inte var med mot Linköping i lördags, beräknas bli borta en vecka och spelar sannolikt inte varken tisdag eller torsdag.
I övrigt saknas bara långtidsskadade Jonathan Granström och Alexander Lindgren (borta cirka två veckor till), båda centrar.
TJ: "Petteri Nokelainen var bidragande med ett mycket bra snack i båset"
Kommer bli bra det här...bara han får en vettig omgivning...Harju!
Lunkan:
Brynäs senaste värvning, Nokelainen, kan i alla fall en sak - direktskjuta. Inte många behärskar det i SHL.
Rodrigo:
Länk som funkar...
Bra att skadan var förra sommaren o att han som jag förstod avslutade m matcher...
Lite lustigt att han sitter bredvid sportchefen en hel match men inget sipprar fram i nått media på tre dagar...Åbo...???...ligger det i Sibirien eller...???
"en ryggskada, från förra sommaren då han förlyfte sig i gymmet, gjorde att han bara spelade 17 matcher i slutet av säsongen med AHL-laget Hamilton Bulldogs.
– Han berättade för mig att det var tur i oturen att det var lockout i NHL. Montreal satte ingen press på honom att skynda sig tillbaka från skadan, berättar Micke Sundlöv.
I stället kunde han i lugn och ro träna upp kroppen och ryggen under stora delar av förra säsongen."Petteri tar ingen skit!
"En stark värvning" enligt Mattias Ek
O så har gd förstått att man kan ringa nyförvärv...
gd.se/sport/brynas/1.6183432-sankte-sverige-2011-nu-vill-petteri-vinna-med-brynas
– Det är klart att jag tycker det är tråkigt att Nokelainen blir borta en tid, men det är andra i truppen som får ta chansen och kliva fram istället. Några har ju redan gjort det sedan han klev av, och gjort det bra, säger tränare Tommy Jonsson till klubbens hemsida.
Det lallas på i vanlig ordning. Foersätter det såhär så är vi i AS om 2 år.