Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?

« · 1620399 · » Till forumet

Sv: Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?
HappyX3: Exaktamente!!!!
Kommentera

Mycket rykten har ju spridits på twitter och andra social medier. 
Dessa rykten har inte hamnat i GD, varför hamnade just detta rykte där?
Detta är ju ändå ett väldigt stort sådant om det skulle visa sig stämma.

Det MÅSTE ju bygga på mer än bara twitterinlägget, annars är det ju katastrof :p 
Kommentera

Huss: Chans att Ekholm hamnar i BIF 14/15....?

- 0,5%.... 

Kommentera

Peja:GD  Ja GD vårdar inte direkt relationen med Brynäs IF, de kör på med sina anonyma tips och sen behövs inte mer än så för att knåpa ihop en artikel av noll och ingenting.
Kommentera

Huss: Med betoning på "dröm".
Mellan raderna framgår det väl rätt så tydligt att chansen för spel i SHL verkar vara i stort sett obefintlig.
För en gångs skull har rubriksättaren iaf hittat rätt....
Kommentera

Dr Spec: Ja, du pekar väl på det som egentligen är det viktigaste: frågorna.
Oftast är det ju så att tränare/sportchefer vare sig vill eller kan svara på ett sätt som tillfredställer oss nyfikna och då blir det samma standardfrågor med samma standardsvar som vi får dras med.
TJ är dessutom mer exponerad i media vilket har tvingat fram ett mer återhållet och "normalt" uppträdande sas, jämfört med det ngt burdusa sätt som Sundlöv kanske uppvisar de relativt få gånger han tvingas vara offentlig.
Kommentera

Om han är rätt man måste han bevaka denne herre. Perfekt ersättare till Gunde!

Kommentera

Dr Spec: Vilka frågor? Har jag missat en intervju?
Kommentera

EskilstunaLasse: PL-klubbarna har ofta fantastiska PR-maskiner. Dialogen med fansen förs, som du säger, oftast genom media. Men om man granskar PL-klubbarna närmare är de extremt skyddade verkstäder som i princip bara kommunicerar via sin officiella hemsida och regelbundna presskonferenser. Sen klämmer de in en och annan inbokad intervju, men det kan vara väldigt långa mellanrum mellan de tillfällen som media får tillgång till en viss spelare.

I Brynäs fall har lokalmedia fantastisk tillgång till klubben. Inom loppet av ett dygn fick de kommenterar från klubbens ordförande, sportchef och klubbdirektör. Det hade aldrig hänt i en PL-klubb. Men vad gör Gävletidningarna av tillgången? Jo, de frågar om ett rykte från en annonym twittrare... Istället för är kreativa och kommer på ett vettigt uppslag eller luskar reda på något själva...
Kommentera

Huge: Det är sant, däremot tycker jag faktiskt TJ håller god ton, även om frågorna är korkade.
Kommentera

Dr Spec: Håller med. Men de gånger det hänt så har han säkert haft god anledning skulle jag tro.
Med tanke på hur ex lokalmedia ibland behandlar stadens elitlag i hockey så kan jag mkt väl förstå om Sundlöv kan låta sarkastisk och kärv. Ligger nog även lite i hans personlighet, vore trist om alla uttalanden skulle låta som nåt officiellt dekret från nån myndighet, typ....
Kommentera

Huge:Ja Sundlöv är en komiker av rang...Han kanske borde satsa på det. han har ju verkligen både utseende och kroppsspråk för en sån karriär.
Kommentera

Huge: Den kommentaren var rolig, men jag tycker också att vår sportchef har lite nonchalant attityd ibland!
Kommentera

EskilstunaLasse: Klart det inte klingar bra om man saknar humor...
Kommentera

Peja:

Jo förmodligen gjorde de som låg bakom twitten en höna av en fjäder. Micke förklarade helt enkelt svårigheten att göra sitt jobb med den spelarbudget han tilldelats. Förmodligen kommer han få lite mer ekonomisk rörlighet efter mötet på torsdag. Om inte kanske vi får anledning att spekulera igen.
Kommentera

Peja:Många klubbar i England vet hur viktig dialogen med fansen äroch använder gärna pressen som forum för den dialogen.

Det gick en dokumentär om QPR på TV för ett tag sedan där det fanns många exempel på just detta.

Sundlöv kommer med kommentarer som "Det kan bli min mormor", en stöddig översittarattityd som inte klingar bra rent medialt.

Kommentera

EskilstunaLasse: Visst är de tidningarna större och har således större resurser, men å andra sidan händer det mycket mer kring t.ex Manchester United och finns således mycket mer som måste sållas bort. Det är däremot mycket svårare att ha insyn i så stora klubbar än i t.ex Brynäs. Ju större klubb, ju mindre insyn, brukar vara en pålitlig 'regel'.
Kommentera

Peja:"Tänk om lokaltidningar som Manchester Evening News och Liverpool Echo hade skrivit artiklar baserade på annonymt twitterskvaller om Manchester United, City, Liverpool och Everton. Då hade det blivit ca 10 000 artiklar om dagen :)"

Det går inte att jämföra. Just på grund av att de tidningarna skriver spaltmeter om sina klubbar och har järnkoll på vad som händer kring laget. Givetvis så kollar de även upp rykten från tex twitter även om det mesta sållas bort som ogrundade rykten. Det är ju liksom det som är journalistik.

Kommentera

Johan Norrström: Den engelska presskårens kvalitet är väldigt varierad. Det finns ingen svensk tidning som håller samma kvalitet som t.ex The Times. Det finns heller ingen svensk tidning som är lika usel som t.ex The Sun. Jag valde att lyfta fram två lokaltidningar (Manchester Evening News och Liverpool Echo) eftersom de, precis som Gävletidningarna, är lokaltidningar som bevakar vissa lag. Ingen av de tidningarna skulle någonsin publicera en artikel baserad på annonyma twitterkällor. I synnerhet Liverpool Echo håller mycket hög kvalitet.

Någonting som engelska tidningar ofta har i sportsidorna är så kallade "spökkrönikor" av gamla spelare. Det är ungefär så här, att en gammal spelare säger sina åsikter och en journalist skriver ner de. Sedan publicerar de under spelarens namn eftersom det ser snyggare ut, typ. Det hånas ofta av svenska journalister, men jag skulle absolut inte ha någonting emot om gamla Brynäslegender fick framföra sina åsikter om dagens Brynäs i lokaltidningarna. Jag tror att gubbarna skulle kräva en symbolisk summa eller ingenting för att få framföa sina åsikter lite då och då. Det är ett exempel på någonting som Gävletidningarna skulle kunna inkludera i sin Brynäsbevakning, tycker jag.
Kommentera

Johan Norrström: Sportchefer vill alltid kunna bygga ett så bra lag som möjligt. Det är normalt att sportchefer försöker få så mycket pengar som möjligt till truppen. Därför är det också så jädra galet när folk skriver att "Sundlöv är snål" så fort Brynäs inte värvar massa spelare. Det är liksom sagt med antagandet som att han inte vill värva så bra spelare som möjligt och med antagandet att han bestämmer över hela föreningens budget. Helt galna antaganden, alltså.

Ja, det är bra när det skrivs om Brynäs - men samtidigt måste heltidsanställda journalister kunna göra något eget. Att skriva en artikel utifrån ett annonymt twitterkonto som heller inte har något track record om att vara pålitlig är under all kritik. I synnerhet när tidningen anser att deras material är värt att betala för och således kommer att börja ta betalt för sina artiklar. Någonstans måste tidningen ha kreativitet och kvalitet som är värt att betala för om man ska betala för deras artiklar.
Kommentera

Peja:

Nej den väl ansedda och rumsrena presskåren i England är ju inte kända för att skriva skvaller. För att inte tala om den Italienska.
Kommentera

När det inte skrivs något om Brynäs så är det inte bra, och när det skrivs är det också åt helvete. Fast att inte veta hur man vill ha det är väl mänskligt antar jag.

Det rykte jag snappat upp är att Micke och styrelsen har lite olika uppfattning om hur mycket som bör satsas på spelartruppen till hösten. En ganska vanlig despyt i många elitklubbar kan jag misstänka. Micke ska ha ställt en del krav för att som han ser det kunna bygga ett konkurrenskraftigt lag. Förhoppningsvis är det något man löser när man sätter sig ner på torsdag.
Kommentera

MR Bif: Brynäs har inte släppt något officiellt pressmeddelande. Personer från Brynäs blev kontaktade av lokaltidningen och fick konkreta frågor om Sundlövs vara eller icke vara i klubben. Självklart måste Brynäs svara på frågorna... Om man hade ignorerade eller svarat "inga kommenterer" så hade du förmodligen anat ännu mer ugglor i mossen...? Så oavsett hur Brynäs hade gjort så hade det blivit ugglor..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, jag skulle väldigt gärna vilja höra Gävletidningarnas motivering till att de skrev artikeln. Om Brynäs ska kommentera annonyma twitterrykten tycker jag definitivt att man kan kräva en kommentar från tidningen varje de baserar artiklar på annonyma twitterrykten...

Tänk om lokaltidningar som Manchester Evening News och Liverpool Echo hade skrivit artiklar baserade på annonymt twitterskvaller om Manchester United, City, Liverpool och Everton. Då hade det blivit ca 10 000 artiklar om dagen :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo att GD skrev en artikel baserat på detta rykte må vara pinsamt men Brynäs måste ju kommentera en sådan här artikel! Nu har dom gjort det och förnekat detta men jag anar ugglor i mossen iaf, som någon här inne skrev förut ingen rök utan eld men det är ju bara jag det! Tiden får utvisa! :-)
Kommentera

MR Bif: Klart att de kan kommentera ryktet om de vill men det är ju bara löjligt att ens lägga tid på ett anonymt twitterinlägg.
Att GD skrev en artikel baserad på en anonym twitt är bara för pinsamt.
Kommentera

den som lever får se..

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Det ryktas på Twitter och förnekas via sms. Helt igenom proffesionellt. :) Det är ju trots allt skönt att slippa slita på stämbanden.
Uppladdat:

450x300-image_44.jpgimage_44.jpg

Kommentera

bifhjärta: Säger så här: Ingen rök utan eld... Något är skumt.
Kommentera

Peja: Pinsamt. Och folk här inne trodde på ryktet på allvar. Som jag sa innan, sociala mediers nackdel. Ni får inte dras med så lätt på alla rykten.
Kommentera

Johan Norrström: Ja, det har förnekats nu. Ofattbart dålig journalistik av Gävletidningarna.
Kommentera

MR Bif:

Sundlöv dementerar ryktet på GD.se
Kommentera

Carl Lejonkräk: Så du menar alltså att Brynäs inte ska gå ut och kommentera ett sånt här rykte när det t.o.m står i lokalpressen? Varför inte då?
Kommentera

bradberry: Baserat på tidigare incidenter och Gävletidningarnas till synes begränsade kunskap om sociala medier, så är jag inte så säker på att journalisterna hade mer kött på benen när de skrev artikeln. Om de hade haft en egen källa som bekräftade uppgifterna hade det dessutom varit mycket lämpligt att ange detta i artikeln.

Många i äldre generationer vet inte riktigt hur de ska bedöma "källor" på twitter etc. De flesta som jobbar på Gävle nyhetsbyrå tillhör det äldre gardet. Det är naturligtvis på gott och ont.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Brynäs har ingen som helst anledning att kommentera ett rykte från ett anonymt twitterkonto."

- He, he... Med de orden konstaterar jag bara att du verkar helt vara ute och cykla vad gäller kunskap om dagens mediaflöde. Är man det minsta mediatränad bemöter man sånt här på studs. Allra helst när lokalpressen gör en artikel. Har en känsla av att de baserar detta på mer än ett anonymt twitterkonto. Varför skulle annars både Hägerborn och Åberg stå som författare av en sån liten artikel? -För att båda dessa journalister läst samma twitterkonto? - Knappast! Kanske twitterkontot är grundkällan men tror denna tweet fått dessa båda herrar att gräva lite och att de då råkat på uppgifter som motiverat denna artikel.

Kommentera

Sociala mediers baksida. Vem som helst kan skriva ut något och vips; du har en artikel i tex GD. Rätt va det är så spekuleras det Hej vilt. Trött på tomma spekulationer och massa "rykten". Nej, när det verkligen hänt något i Brynäs (värvningar, avsked osv) DÅ kan klubben bekräfta. Om man skulle förneka alla rykten hela tiden då skulle man behövt anställa en hel bunta med människor.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Ja fy fan jävla brynäshatare och lögnare. Brynäs och sin sida kör alltid med öppna kort. Inga dimridåer där inte.
Kommentera

Sorry, gick inte att klistra in länken. Ni hittar den på svenskafans.com
Kommentera

EskilstunaLasse: Brynäs har ongen som helst anledning att kommentera ett rykte från ett anonymt twitterkonto. Att GD gör en artikel om twitten är ju bara ett kvitto på vilken nivå GD är på, brynäshatare som de är så tar de ju alla chanser de får att messa med Bif.
Kommentera

Klockrent 🍻

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: Håller med, mycket underligt att detta rykte inte kommenterats då det t.o.m står på GD! Väntar ivrigt!
Kommentera

bradberry:Nej, att fira Påsk är mycket viktigare än att bemöta rykten, oavsett vilka. Kom ihåg att Brynäs år professionella och kunniga. De VET hur och när man ska informera om viktiga saker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu får Hansa skruva igen snapskorken och göra ett uttalande. En sån artikel måste bemötas per omgående. Vare sig Micke är vad klubben behöver eller ej är detta det sämsta som kan hända mitt i Silly Season om det sker plötsligt och oväntat. Hansa! Vi är idel öra...
Kommentera

Carl Lejonkräk:Ja nog låter det konstigt. Sundlöv har ju visat att han vill ta med sig Brynäs ned i graven ;-)

Fast jag gör som många här och byter ut "hoppas" mot "Jag tror" och säger att jag tror att ryktet är sant. ;-)

Kommentera

tjugo8:bifhjärta har rätt, bara lösa rykten detta.
Kommentera

bifhjärta:
Vad är SANT?
Vad VET du?
Kommentera

Linus Wickman:
Lägger man dubbel shl-snittlön på 3-4:e kedjan e det klart att pengarna inte räcker så länge...
Kommentera

Föredömlig klubb(-ledare)

Modern, kommunikativ, informerande, öppen...

Kommentera

tjugo8: Jag tror att det är enkelt att lösa om man har bra kommunikation och kontoren några meter ifrån varandra, men visst det finns säkert oenigheter ibland. De sportsligt ansvariga vill naturligtvis ha så mycket som möjligt att lägga på den sportsliga biten.
Kommentera

Huss & Peja:

Klart en VD/KD har hela organisationen budgetansvar

Men varje effektiv org delegerar ansvar/budget

Eller tror Ni att Sundlöv vid varje kontraktskrivning/-justering måste gå till Hansa o fråga i still med att;

"- Du, nu tänkte jag höja förslaget till den andra tvillingen med 3000/mån + halverad leasingkostnad för bilen och dessutom skicka med 50 lunchkuponger på Pigalle. Får jag göra det?"

Min poäng var att Stillman säkert hade en jobbig situation där han skulle ansvara för lagbygget, inkl förhandlingar, men det var ngn annan som slutligen alltid skulle säga bu/bä om varje spendering...

Ska man tro Dag Larsson så har ju GM sumpat en hel del spelaraffärer då GM satt sig på tvären...

Kommentera

« · 1620399 · »